Kyllä se normaali Espoolainen Valmet V70:lla ajava perheenisä kuvittelee edelleen että se on Ruotsalainen. Keilaniemen toimistorakennusten kahvihuoneissa ei ole huomattu Kuppalehden pientä nurkka juttua Kiinaan myynnistä.arska kirjoitti:Nyt kun Saabin "kilpailija" Volvo meni Kiinalaisille olisiko mahdollista että Saab saisi uusia ostajia pettyneistä Volvon omistajista. Saisi uusi alku lisäpotkua tuotantoon heti ensimmäisenä vuonna.
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
#3834
Re: Saabin tulevaisuus
Mahdollisesti. Riippuu toki siitä, moniko Ford-Volvoa aitona Volvona pitänyt ei pidä enää Geely-Volvoa aitona Volvona. Molempien ruotsalaismerkkien kohdalla pitää toki katsoa, miten uudella omistajalla lähtee hommat juoksemaan - ite pidän molemmille peukkua ja toivon parasta, tietenkin Saabin peukku priorisoituna.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus
Tämän näen kyllä erittäin todennäköisenä etenkin Ruotsissa, aika näyttää missä määrin.arska kirjoitti:Nyt kun Saabin "kilpailija" Volvo meni Kiinalaisille olisiko mahdollista että Saab saisi uusia ostajia pettyneistä Volvon omistajista. Saisi uusi alku lisäpotkua tuotantoon heti ensimmäisenä vuonna.
Re: Saabin tulevaisuus
Se millä minä ajan lienee tosiaan samantekevää suurimmalle osalle ihmisistä. Siitä nyt ei tässä olekaan kysymys. Ja niinkuin olen todennut jossain poistetuissa ketjuissa, jos vain omaa etuani ajattelisin kannustaisin kaikkia ostamaan aina vaan uudempia ja uusia autoja niin vanhoja kustannusoptimaalisia riittäisi yhä paremalla hintalaatusuhteella.Mimmi kirjoitti:Se on minulle ihan sama, vaikka sinä ajaisit kaikki loppuelämäsi ajot yli 20 vuotiaalla autolla. Minua ei myöskään kiinnosta sinun mielipiteesi muiden kiinnostuksesta uuteen Saabiin. Jokainen tietääkseni tekee päätökset autonvaihdosta/ostosta itsenäisesti.wesku kirjoitti:Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn"
Sensijaan se mitä tulee potentiaalisen uuden auton ostajan päätökseen merkin suhteen ja ostaako lainkaan, monenlaisia vaikutteita on ja päätös on sitten enemmän tai vähemmän itsenäinen. Sen mielekkyys miten päätöksiin yritetään vaikuttaa onkin sitten eri asia.
Merkkikerhon ensisijainen rooli pitäisi mielestäni olla tiettyä merkkiä käyttävien edunvalvonta joka on monasti kyseisen autovalmistajan intressejä vastaan. Valmistaja tietysti pyrkii pitämään yhteyksiä mutta perusasiat pitäisi pitää mielessä. Jos merkkikerho alkaa toimia etupäässä valmistajan myynninedistämisen tukena ollaan varsin kyseenalaisilla linjoilla. Ehkä sitten jossain vaiheessa intressit erottuvat toisistaan ja homma jakautuu kahteen tai useampaan osaan. Viimeistään kai siinä vaiheessa jos sananvapaus alkaa kärsiä suuremmassa määrin.
Re: Saabin tulevaisuus
Onko? Valmistajan suurin intressi on myydä autoja, varaosia, huoltoa ja huoltosoppareita. Mitä enemmän niitä myydään, sitä enemmän merkkiä käyttäville on tarjolla autoja ja varaosia. Minusta tämä on suoraan käyttäjien etu.wesku kirjoitti:Merkkikerhon ensisijainen rooli pitäisi mielestäni olla tiettyä merkkiä käyttävien edunvalvonta joka on monasti kyseisen autovalmistajan intressejä vastaan.
Totta sinänsä, mutta onneksi SSK ei ole etupäässä markkinointiosasto, vaikka valmistajalle tukea ilmaiseekin.wesku kirjoitti:Valmistaja tietysti pyrkii pitämään yhteyksiä mutta perusasiat pitäisi pitää mielessä. Jos merkkikerho alkaa toimia etupäässä valmistajan myynninedistämisen tukena ollaan varsin kyseenalaisilla linjoilla.
Meinaat että klubi lähtee sorsimaan valmistajaa tai toisinpäin?wesku kirjoitti:Ehkä sitten jossain vaiheessa intressit erottuvat toisistaan ja homma jakautuu kahteen tai useampaan osaan. Viimeistään kai siinä vaiheessa jos sananvapaus alkaa kärsiä suuremmassa määrin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus
Valmistajan ja merkkiorganisaation intressinä ei kuitenkaan ole että muutkin tekevät bisnestä. Niille jotka olivat 90-luvulla mukana toiminnassa saattaa vielä muistua mieleen melko rankanpuoleisetkin kommentit niitä kohtaan jotka valistivat sensuroimattoman sähköpostilistan kautta saatavilla olevista tarvikeosista ja kritisoivat merkkihuollon hintalaatusuhdetta ja muuta mukavaa, merkkiorganisaatiouskollisia "Aito-Saabisteja" uhmaten. Onneksi homma muuttui tuolloin paljon parempaan suuntaan.aero kirjoitti:Onko? Valmistajan suurin intressi on myydä autoja, varaosia, huoltoa ja huoltosoppareita. Mitä enemmän niitä myydään, sitä enemmän merkkiä käyttäville on tarjolla autoja ja varaosia. Minusta tämä on suoraan käyttäjien etu.
Tuotteiden käyttäjien välinen yhteistyö on harvemmin hyödyllistä tuotteen valmistajalle ja ylläpito-organisaatiolle jos ei sitä ohjailla sopivasti
Re: Saabin tulevaisuus
wesku kirjoitti: Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn"
Minunkin mielestä vanhoilla saabeilla ajavilla on kuitenkin oma roolinsa myös uusien autojen myynnissä. Kuten tuolla aiemmin jo todettiin, niin jos käytetyillä autoilla ei ole kysyntää niin uuteen autoon vaihtavat eivät saa vanhastaan riittävää hyvityshintaa ja uusi auto voi jäädä ostamatta.
Jokaisella on kuitenkin oma pelipaikkansa tälläkin kentällä. Itse ostaisin uuden jossen olisi näin persaukinen, mutta kun olen niin ostan sitten käytettyjä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Kiistellyn venäläisen liikemiehen Vladimir Antonovin mukaan autonvalmistaja Saab suunnittelee tehtaan perustamista Venäjälle, kertoo media Ruotsissa ja Venäjällä
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 104566/139
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 104566/139
Re: Saabin tulevaisuus
Missäs asemassa Vjladimirr huutelee yhtään mitään. Varmaan toivoo merkille pelkkää hyvää, mutta kannattaisi jättää Saabin markkinointiosastolle puhumiset.
Re: Saabin tulevaisuus
Eletään tällä saralla mielenkiintoisia aikoja. Monella on varmasti monenlaista mielipidettä, mutta mielestäni tuo suunnitelma lisätehtaista on kiintoisia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Joo, Ooppelista venäjälle. Joku roti nyt tähän.
Onneksi nuo on vain yksinäisen sooloilijan unelmia.
Onneksi nuo on vain yksinäisen sooloilijan unelmia.
Re: Saabin tulevaisuus
Hui kamalaa jos Saabia tehtäisiin Ruotsin lisäksi venäjällä 10000 kappaletta vuodessa. Kyllä nyt kannattaa ruveta rasvaamaan narua jo valmiiksi jos tämä painajainen toteutuu.Maca kirjoitti:Joo, Ooppelista venäjälle. Joku roti nyt tähän.
Onneksi nuo on vain yksinäisen sooloilijan unelmia.
Re: Saabin tulevaisuus
Joo, varmaan voi olla laatukin vähän erilainen, mutta halusin tuoda esille, että taitaa rahoittajalla riittää kuvetta jonkun verran, kun haaveilee tuollaisesta. Jos tästä laitettaisiin äänestys, niin olen aika varma, että löytyy jokunen toinen minun lisäkseni, joka on kiinnostunut tästä tilanteesta. Kuten sanoin, jokaisella mielipiteensä, kuten heh sinullakin tässä.Maca kirjoitti:Joo, Ooppelista venäjälle. Joku roti nyt tähän.
Onneksi nuo on vain yksinäisen sooloilijan unelmia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllähän tuo korvassa vähän kalskahtaa: 9-5, Lada Aero, ( kärjistettynä )
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Saabin tulevaisuus
No siis jos Venäjällä alettaisiin valmistamaan og 9-5 ja ng 9-3 (niin kuin olen artikkelista ymmärtänyt), niin mitä pahaa siinä olisi? Trollhättanin tehdas ei menettäisi merkittävästi kapasiteettia, vaan tuloksena olisi vahvempi autotehdas!
Mä en näe tässä mitään pahaa. Kuitenkin jos kyseessä olisi kotimarkkinoille tehtävästä autosta, ei ole pakko Suomessa ostaa Venäjällä tehtyä, ellei halua. Mukava vaan että sielläkin tunnetaan pian hyvän auton käsite.
Mä en näe tässä mitään pahaa. Kuitenkin jos kyseessä olisi kotimarkkinoille tehtävästä autosta, ei ole pakko Suomessa ostaa Venäjällä tehtyä, ellei halua. Mukava vaan että sielläkin tunnetaan pian hyvän auton käsite.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion