Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
jos saisi vaikka tuplaahdetun 3 litran diesel koneen nelivetoisena ja automaatti lootalla, olisi aika kähee peli tommone
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ysitonnisessa oli hyvä se takamatkustajan lukuvalo C-pilarissa. Lienee kustannussyistä jätetty sekin pois ja laitettu lukuvalo kattovalon yhteyteen. Sellaisen toivoisin takaisin Saabiin (vaikken takamatkustajana ole enää vuosiin ollutkaan).Mertmi kirjoitti:Haluaisin 9-5.een 70- ja 80-luvun saabeista tutun tyyliset sisävalot. Taustapeilin taakse sijoitettu etupään valo oli tosi kurko, kun sisävaloa pystyi käyttämään ajon aikana ilman pahaa häikäistymistä. Toista juttua kanssa olen kaivannut. Keskikonsolin sisävalokatkaisijaa. Katossa oleva nappi on tosi tympeä. Jopa kasari opeleista tuttu ajovalokatkaisimeen integroitu versio on parempi kuin kattokatkaisija.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Manuaaliaskin v6 Aeroon.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
-
Viimeksi muokannut Possu, Ti Touko 03, 2011 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Luulisi, että siihen Victorin huhuilemaan "Viggen"-malliin saataisiin manuaaliaski/kaksoiskytkinloota. Tuo Aero on kuitenkin niin iso möhkäle, että todellinen luonne on rauhallinen kruiseri. Sporttimallissa pitäisi noilla painoilla olla se 100 hevosta lisää potkua.Turbolag kirjoitti:Manuaaliaskin v6 Aeroon.
Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Josta innokkaimmat vääräleuat keksisivät osuvasti verrata sitä Suomessakin koekäytössä olleeseen hävittäjään JAS Gripeniin, joka ei kovin montaa tuntia tainnut Suomessa pysyä ilmassa. Yksikään kokeilluista yksilöistä.2.3i-16 kirjoitti: Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ja vielä innokkaampi vääräleuka voisi vastata, että hyvää nimenperintöähän tuo on, ei auton olisi suotavaa nousta ilmaan.Azanovix kirjoitti:Josta innokkaimmat vääräleuat keksisivät osuvasti verrata sitä Suomessakin koekäytössä olleeseen hävittäjään JAS Gripeniin, joka ei kovin montaa tuntia tainnut Suomessa pysyä ilmassa. Yksikään kokeilluista yksilöistä.2.3i-16 kirjoitti: Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
"Born from jets, fallen down"?2.3i-16 kirjoitti:Ja vielä innokkaampi vääräleuka voisi vastata, että hyvää nimenperintöähän tuo on, ei auton olisi suotavaa nousta ilmaan.Azanovix kirjoitti:Josta innokkaimmat vääräleuat keksisivät osuvasti verrata sitä Suomessakin koekäytössä olleeseen hävittäjään JAS Gripeniin, joka ei kovin montaa tuntia tainnut Suomessa pysyä ilmassa. Yksikään kokeilluista yksilöistä.2.3i-16 kirjoitti: Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Niinhän siinä varmaan kävisi, mutta lähinnä kait suomessa. Eihän tuo kone ole oikeastaan tainnut tippua mitenkään epänormaalin usein kun vertaillaan kuinka paljon hävittäjiä yleensä tippuu koelentovaiheissa. Ei ne hornetit ja "kuustoistaset" sen varmempia koneita ole pysymään ilmassa
Suomessa vain tämäkin asia uutisoitiin poikkeuksellisen näyttävästi, mikä toisaalta on ymmärrettävää kun koneita tippui rakkaassa naapurissa. Lisäksi koneet tippuivat varsin "näyttävissä" olosuhteissa. Mutta on niitä hävittäjiä kyllä tippunut itänaapurissakin aikas lailla...
Ja hornettien onnettomuuksistahan ilmavoimilla on omakohtaisiakin kokemuksia.
Drakeneille sattui muuten suomessa harvinaisen vähän onnettomuuksia.
Suomessa vain tämäkin asia uutisoitiin poikkeuksellisen näyttävästi, mikä toisaalta on ymmärrettävää kun koneita tippui rakkaassa naapurissa. Lisäksi koneet tippuivat varsin "näyttävissä" olosuhteissa. Mutta on niitä hävittäjiä kyllä tippunut itänaapurissakin aikas lailla...
Ja hornettien onnettomuuksistahan ilmavoimilla on omakohtaisiakin kokemuksia.
Drakeneille sattui muuten suomessa harvinaisen vähän onnettomuuksia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Noissa lento-onnettomuuksissa tuo suhteellisuuden taju unohtuu uutis painoituksiin. AInakin vielä muutama vuosi sitten ruottin ilmavoimien jatkuva operatiivinen valmius oli 340 lentokonetta. Hornetteja taas ostettiin aikanaan 64. Muistaakseni 10 viime vuoden aikana on tainnut tipahtaa ruotsissa pari konetta ja suomessa pari konetta. Eli lyhyesti hornet on n. 6x epäluotettavampi..... Mutta eihän näin voi olla kun ne niin kalliilla aikanaan ostettiin(ja isoilla rahoilla on modernisoitu.)
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Totta kyllä, eihän tuo mikään "sportti" sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Yleisesti olen vaan sitä mieltä, että manuaalivaihtoehto pitäisi olla (melkein) autossa kuin autossa. Johonkin ässämese-tyyppisiin se nyt ei toki sovi, mutta kyllä tuohon femmaan vielä IMO pitäisi kaikkiin malleihin.2.3i-16 kirjoitti:Luulisi, että siihen Victorin huhuilemaan "Viggen"-malliin saataisiin manuaaliaski/kaksoiskytkinloota. Tuo Aero on kuitenkin niin iso möhkäle, että todellinen luonne on rauhallinen kruiseri. Sporttimallissa pitäisi noilla painoilla olla se 100 hevosta lisää potkua.Turbolag kirjoitti:Manuaaliaskin v6 Aeroon.
Oma mielipide nyt sinänsä kumpuaa osittain vaan siitä, että jos itse pidän vain yhtä autoa, niin sen pitää olla manuaali. Jos olisi tuollainen femma jonain työmatka + pitkän matkan kulkineena ja jotain sporttisempia leluja sen lisäksi, niin varmaan ottaisinkin automaattina.
Tuota tehoversiota odotan kyllä innolla, jos sellainen nyt saadaan aikaiseksi.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Saabimaiset niskatuet takaisin..
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Automaattilaatikot voisi siirtää nykyaikaan, öljynvatkain pois ja joku DSG-tyyppinen ratkaisu tai portaaton loota tilalle.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Joo, ja eikös täällä ollut jo puhetta joilta (ei minulta), että portaaton ei kestä kovinkaan montaa sataatuhatta km. Hieno vaihteisto varmasti muuten olisi.SS kirjoitti:Automaattilaatikot voisi siirtää nykyaikaan, öljynvatkain pois ja joku DSG-tyyppinen ratkaisu tai portaaton loota tilalle.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003