
Paljonko kiihtyy 80-120 kmh kolmosella
Millainen rajoitin noissa vanhoissa T8 ja T16 satkuissa muuten mahtaa olla? Ettei vaan ois semmoinen joka katkaisee bensansyötön, eli vetää yhden sylinterin pirun laihalle hetkellisesti... Vai onko niissä fiksumpi systeemi eli sytkän katkaisu?Speedou kirjoitti:Rajotinhan on sitä varten
Meinaan että jos on toi systeemi joka katkaisee bensansyötön niin se rajoittimen turha "testailu" kierrättämällä ei ainakaan viritetyssä turbokoneessa tee varmaan kovin kutaa. Vai miten on?
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Varma kans? Jos näin on niin sittenhän sitä uskaltanee kokeilla huippuja ihan rajoittajalle astito4 kirjoitti:LH-jetissä tuntuisi olevan syttyperäinen rajoitin äänistä päätellen, pat-pat-pat-pat-pat.


-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Niin, toi taas pääsikin jo unohtumaan...TurboJanne kirjoitti:Mutta John, sullahan on Lucasin ruisku.

Keksikää nyt joku miten tuon lucasin kierroksenrajoittimen saisi huitsin helvettiin... Joku pikku patentti ennen boksia joka "valehtelee" kierrokset boksille, eli esim. että boksi ei ikinä näe yli 5500rpm kierroksia. Ei kai sellaisen tekeminen voi olla kovin vaikeaa?

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Miksi rajoitin olisi toteutettu katkomalla bensansyöttöä? Kipinän katkominen on helpompi toteuttaa ja lienee turvallisempaa koneellekin.
Google antoi kierrosrajoittajan määritelmänä:
Engine speed limiter: A device which acts as a governor which cuts the power when a certain number of rpm is reached - eli laite, joka katkaisee virran, kun tietty kierrosluku on saavutettu.
Muuten löytyi aika heikosti tietoa Boschilaisen rajoittimen toteutuksesta, jos joku löytää selkeää faktaa, laittakoot esille
. Lucacsen ruiskusta löytyi vielä vähemmän informaatiota.
Ei kellään satu olemaan ao. opuksia? Niistä lienee löytyisi varmistus asiaan.
How to tune & modify Bosch Fuel Injection, Ben Watson
Virittäjän Käsikirja 3 - Polttoainelaitteet, Esko Mauno
Google antoi kierrosrajoittajan määritelmänä:
Engine speed limiter: A device which acts as a governor which cuts the power when a certain number of rpm is reached - eli laite, joka katkaisee virran, kun tietty kierrosluku on saavutettu.
Muuten löytyi aika heikosti tietoa Boschilaisen rajoittimen toteutuksesta, jos joku löytää selkeää faktaa, laittakoot esille

Ei kellään satu olemaan ao. opuksia? Niistä lienee löytyisi varmistus asiaan.
How to tune & modify Bosch Fuel Injection, Ben Watson
Virittäjän Käsikirja 3 - Polttoainelaitteet, Esko Mauno
Foxbody turbo
Niin, sitä faktaa:
"At the same time, the microprocessor senses the engine speed and temperature, which enables it to meter out the correct quantity of fuel to suit the requirements of the engine at all times. Moreover, the microprocessor incorporates a speed limiter which ensures that no opening signals will be transmitted to the fuel injection valves at engine speeds above 6000 rpm."
http://www.saabcentral.com/features/saa ... ion_12.htm
"At the same time, the microprocessor senses the engine speed and temperature, which enables it to meter out the correct quantity of fuel to suit the requirements of the engine at all times. Moreover, the microprocessor incorporates a speed limiter which ensures that no opening signals will be transmitted to the fuel injection valves at engine speeds above 6000 rpm."
http://www.saabcentral.com/features/saa ... ion_12.htm
Aki Peltola #1132
Menee jo aikalailla ohi aiheen mutta kun bensapuolesta jo puhutaan muutenkin niin minkälaisia bensanpaineita(ns. peruspaine) olette pitäneet noilla FSE:n säätimillä vakio ahtimella ja bensalastulla kun omani on alkanut jotenkin oikuttelemaan. Kun kiihdytttää esim tuota 80-120 väliä tai yleensäkkin kiihdyttää niin että on ahtoja pelissä niin toimii mutta tasakaasulla/alipaineella ajettaessa vetää poikkeuksetta seoksia tosi laihalle vaikka bensanpaineet(peruspaineet) olis 3.5baria...turbon ja imusarjan välillä ei pitäisi ollla vuotoja josta pääsee imemään ilmaa ellei vakio cooleri ole korkannut!?...suuttimet rikki kun on ollut välillä tosi kovat bensanpaineet!?...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku