mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

2495 kirjoitti:
saab87 kirjoitti:keliakiaa ei pitäs olla mut minkähän helvetin takia miu pakki on sitte viljatuotteiden kanssa kun pommin jäljiltä. räyh...
Ärtynyt paksusuoli?? Emännällä sama.
Yks yleinen härö on vehnä. Kannattaa kokeilla esim. kuukausi ilman vehnää.
Kaikkia näitä ei saada kokeissa selville.
Onneksi on 100% ruisleipää saatavana jne.
Itselläni näin. Kokeisa ei mitään, mutta ilman vehnää olo ok.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Mr_Who kirjoitti:5 tuntii ryvin eräällä mettäautotiellä.. homma meni vituiks jo heti alkuunsa, kun olin tiellä ajamassa vääränsuuntaan, vaikka olevinaan ajosuuntanuolesta olin kattovinani, että ajan oikeaan suuntaan, mutta ei.
Tilanne selvisi vasta silloin, kun olin kuorman tehnyt ja matkalla pois. Mutkan takaa paljastui helvetinmoinen mäki, josta ei puhettakaan ollut päästä ylös sillä kuormalla ja rankkasateisen päivän pehmentämällä tiellä.
Ei siinä mitää, kun mäessä kärristä puoltoistanippua tuoretta mäntykuitua pois kyydistä, sitten pääs ajelemaan mäelle ja tienpäähän tääntämään autoa.

Sitten taas kuorma kyytiin, oli kyllä melkosta mättee kun semmosessa "majavanpadossa" olivat puut, koska olivat jyrkässä rinteessä, märkä keli, puut märät ja jytkkä rinne. Luisuvat alamäkeen. Sai harjotella tasaustakin.
No ei siinä mitää. Kuorma kyydissä ja en kerennyt mennä kuin 40m ja vauhti tyssäs, koska olin ajanut liian keskellä tietä ja kärri halusi mennä' ojanpuolelle. Aikas kallellaan oli kärri, joka ei kuitenkaan kaatunut, vain pysyi paikallaan. Hetken lapioimisen jälkeen purin kärrikuorman pois kyydistä, sain kärrin pois ojanpenkalta. Jatkoin matkaa pinolle, josta olin jo ottanut kuorman.
Sitten kuormasin paljon pienemmän kuorman kärrinkyytiin, koska tie oli melkolailla pehmyt. Juuri ja juuri pääsin päätielle metsäautotieltä. Kaikki lukot päällä sutimalla meni eteenpäin, ei ollut paljon vara hölläillä. :?
Sitten tienvarresta täyttöä ja eikun tehtaalle ja minun päivä oliki siinä.
Nytte saunomaan liat pois ja samalla nauttien oluesta ja viinasta. Tänään otan kyllä vähä enemmän, mitä yleensä. :D

Se on toisinaan tuo puunajo semmosta oikein mielenkiintosta, opetuttaa.. Nytpähä hietää seuraavan kerran olla viisaampi parin asian suhteen, jottei tarvii vastaavanlaisiin tilanteisiin ajautua. Kalusto säilyi ehjänä ja sehän se pääasia. Helposti olisi voinut kärri kaatua ja siitä ei olisi päässyt ilman metsäkoneen apua pois. :roll: :lol:
Muuten hieno päivä, vaikka kokoajan satoikin.
Tämä oli kyllä kyseisen kuroman haun osalta mielenkiintoinen päivä, huumorillahan se pitääkin ottaa. Turha siellä on perkeleitä päästellä, ei se mitään auta, parempi vaan ottaa rennosti ja tehdä mitä tilanne vaatii. :wink:
Ei sinällään vi**ta, mutta jotakin muuta ois varmaa voinut.
Tuli niin Toivo Kesselin seikkailut mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=8h589p_NiLU
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja aero »

2.3i-16 kirjoitti:oli potkaissut oven kiinni
Wee-tee-äf. Hieno tapa käsitellä autoa, vieläpä lainattua. 8O
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Alaselkä täysin jumissa :?
Joutui kierähtämään sängystä ylös.

Ja asia johtuu siitä että sahasin sillä pas... partnerilla eilen noin 4h
Tai ei se sahan vika ole vaan ihan oma.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

ysitonnari93 kirjoitti: Tuli niin Toivo Kesselin seikkailut mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=8h589p_NiLU
:D joo tuo on katottu monet kerrat :lol:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Netti pätkii jatkuvalla syötöllä. :evil:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Mmp
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 19:44
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mmp »

scorpio_88 kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:2 viikon sisään tullut lainattua Saabia 2 kertaa eri henkilöille, molemmilla kerroilla sitä on kolhittu.

Ekalla kerralla isoisä lainasi koukuntarpeessa ja oli potkaissut oven kiinni, tietty sepeliä kengänpohjassa. Tuloksena 7kpl painumia, kaikki pellille saakka.

Tokalla kerralla emäntä peruutti kuskinpuoleisen takakulman johonkin, ei kuulemma huomannut missä olisi tapahtunut. Tuloksena muovi painunut takakulmasta ja maali pois 15*15cm alueelta, luulisi jonkinmoisen äänen jo päästävän.

No, eipä tuo huomannut sitäkään kun vanne oli ajettu aivan suoraksi lähes 10cm kehän matkalta...

Huomenna sitten hyvään automaalaamoon.
tuossa yksi syy miksen lainaa autoa kellekkään :D ja on se kumma että nuo naiset ei "huomaa" kun osuu johonkin :)

Voe kuule, ette te miehetkään aina "huomaa" nuita törmäilyjänne. Kerran on mun saab kolhittu kiitos miehen, joka ei ihan oikeesti osannut jenkillään ajaa eikä huomannut kolhimista. Ja kyllä oon itekin kolhinut (näät sen takaovestani, kun Jeppikses kurvailee), vahinkoja sattuu kaikille. Vituttaa vaan just nyt toi naiset....asenne :oops:
Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.

9000 CD - 95
El Camino -79
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Juu, ei tarkoitus ollut solvata naisia, molemmissa sukupuolissa on vikaa ihan tasapuolisesti. Ei tuo oven potkaiseminenkaan ole kovin järkevää touhua... Ehkä huomaamattomuus on sitten merkki siitä, että poppia olisi syytä soittaa hiukan hiljempaa :lol:

No, onneksi tuttuun maalaamoon löytyy luottoa, kaksi vähän kokeneempaa, ammattitaitoista kaveria tekemässä. Jälkeen voi luottaa eikä hintakaan ole paha. Mitään häivytyksiä ei tehdä vaan koko ovi ja takapuskuri maalataan uudestaan.

Ovea potkaissut wanha paarma käsittelee myös omaa autoaan (2007 Audi A8) kuin vanhaa hiacea. Maalipinta paskana varmaan 10 kohdasta ja nyt minä olen kuulemma pikkumainen kun moisiin peltiin saakka menneisiin "pikkujälkiin" puutun. Pappa on muutenkin vähän erikoinen, rahaa on kuin rosvopäälliköllä mutta nuukuus on jotain käsittämätöntä, vaatteet reikäisiä, lautaset nuollaan ruokailun jälkeen jne. Hieno auto on pakko olla, mutta siitä ei sitten pidetä minkäänlaista huolta.

No, en jaksa stressata kun automaalaamon lasku ei tule omaan postilaatikkoon.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja saab87 »

En oliskaan halunnu viiä autoa tänään katsatukseen kun siellä oli porukaa jo niin paljon etteivät ottaneet yhtää autoo lisää
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

Mmp kirjoitti:Voe kuule, ette te miehetkään aina "huomaa" nuita törmäilyjänne. Kerran on mun saab kolhittu kiitos miehen, joka ei ihan oikeesti osannut jenkillään ajaa eikä huomannut kolhimista. Ja kyllä oon itekin kolhinut (näät sen takaovestani, kun Jeppikses kurvailee), vahinkoja sattuu kaikille. Vituttaa vaan just nyt toi naiset....asenne :oops:
Pyydän anteeksi, tekstistäni voi kyllä päätellä että solvaan mutta en tarkoittanut sitä :oops: joo ei me miehetkään osata ajaa, oon itsekkin omaa autoa kolhinut. nykyään vähemmän mutta lepäsi se ensimmäinenkin tonnari kaiteen päällä :(
tules Mmp joskus morjenstaan jos satutaan oleen samaan aikaan jeppiksessä rundilla :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Mmp
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 19:44
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mmp »

En muista olitko se sinä yhen kerran, kun siinä torilla pysähyttiin yhen saabistin tykö turisee?? Silloin oli vaan isäntä ratissa ja samaisesta autosta joku saabisti katsoi sielläpäin testerillä abs:n valon palamissyytä.

Ja nyt vituttaa lähtee töihin kesäloman (3pv) jälkeen
Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.

9000 CD - 95
El Camino -79
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

no sit se taisin kyllä olla minä :D miehesi nimi on "ultsi",eikö vain? häneltä ostin ensimmäisen tonnarini :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Mmp
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 19:44
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mmp »

scorpio_88 kirjoitti:no sit se taisin kyllä olla minä :D miehesi nimi on "ultsi",eikö vain? häneltä ostin ensimmäisen tonnarini :)

Joo sama mies ja auto ja nainen :) Se abs:n valo sammu ja vika hävis ilman anturin vaihtoa, kun Ultsi vähän räpelti jarrujohtoi.
Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.

9000 CD - 95
El Camino -79
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Saabittomuus vituttaa.
No tiedä vaikka vielä kerkeis yhden ostamaan tän vuoden puolella, vaatimuksena 900i, ei enää turboja :lol:
Olis vaan tuota rahaa ja tuuria niin entisen VSJ-301 ostasin takasin
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Perkeleen takapönttö, joka ei suostu irtoamaan. On ruiskittu ruosteenpoistajaa ja on moukaroitu kumivasaralla, mutta kun ei niin ei. Pönttö pysyy kiinni kuin riivattuna. Pannan onnistuin kuitenkin jo katkomaan, eikä tuolla tukkinaisella pöntöllä oikein kehtaa ajaakaan... Mitähän perskuletta tuolle tekisi.. taidanpa käydä poistamassa motonetistä rälläkän mukaan ja pistää ranttaliksi. :twisted:
Lukittu