Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
Ruotsissa myynnissä olevia autoja selatessa olen huomannut, että manuaalivaihteisia Combi 2.3T MY04-autoja löytyy sekä CO2 211 g/km, että CO2 229 g/km. Isommalla grammamäärällä olevat autot on poikkeuksetta rekisteröity vuoden 2003 puolella.
Onko näissä kahdessa versiossa moottorin osalta erot ainoastaan softassa? Lähinnä huoli siitä, että onko CO2 229 g/km-versiossakin jo huohotusongelma korjattu?
Onko näissä kahdessa versiossa moottorin osalta erot ainoastaan softassa? Lähinnä huoli siitä, että onko CO2 229 g/km-versiossakin jo huohotusongelma korjattu?
Saabiton Saabisti
Re: Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
Noissa 220 hv T malleissa ei ole huohotusongelmaa. Öljynkierto muuttui my-04:ssä. Noista erilaisista päästöarvoista en osaa sanoa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
Aivan, mutta kun selkeästi myynnissä on kahta "eripäästöistä", niin onko pienempipäästöisessä paranneltu softa, vai jotain muuta eroa:9-5T kirjoitti:Iso T tuli vasta 2004 malliin erona softa ja ahdin.
http://www.blocket.se/halland/28374915.htm = 220HP/229 g/km
http://www.bytbil.com/bilar/saab/9-5/7vcsivdg/=220HP/211 g/km
Saabiton Saabisti
Re: Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
Kyllä niissä varmasti on sama softa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
Manuaaleja ovat kummatkin - automaatissa näyttää co:t olevan 247 g/km...
Ja ettei mene ihan "mutuksi", laitetaan liitteeksi ote täkäläisestä "AKE:sta":
Ja ettei mene ihan "mutuksi", laitetaan liitteeksi ote täkäläisestä "AKE:sta":
Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Stationsvagn kombivagn (AC)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3: 2290
Växellåda: MANUELL
Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 215/55 R16 93V Fälgdimension axel 1: 6,5JX16"/ET49
Däckdimension axel 2: 215/55 R16 93V Fälgdimension axel 2: 6,5JX16/ET49
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 4950 Bredd, mm: 1800
Höjd, mm:
Drivmedel 1: BENSIN
Motoreffekt, kw: 162,0
Effektnorm: EG
Max hastighet, km/h: 230,0
Ljudnivå DB, vid körning: 73
Ljudnivå DB, stillastående: 79
Bränsleförbrukning, blandad körning: 9,6 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 229,0 G/KM
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,2 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 13,7 L/100KM
Kolmonoxid, CO: 0,4800 G/KM
Kväveoxider, NOX: 0,0100 G/KM
Kolväten och totala kolväten, HC/THC: 0,0300 G/KM
Saabiton Saabisti
Re: Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
No, sepä tässä juuri itseäni hämää, että "viralliset luvut" ovat nuo pienemmät - mutta näitä isompien lukujen "loppuvuonna 2003 rekisteröityjä MY04:a" on aina silloin tällöin tarjolla...
...kulutuslukematkin, esim. maantiekulutus on tällaisessa yksilössä merkitty n. 0,5l/100km suuremmaksi.
Ensimmäiseen viestiini palatakseni, voi kai silti olettaa, että mallivuodesta johtuen on huohotusongelmat kunnossa - vai voiko
?
Olen siis kovasti harkitsemassa "Ison Teen" ostoa ja siksi koetan saada tästä asiasta selvää. Mikäli laitteet ovat mekaanisesti samanlaisia, on sitten aivan yhdentekevää, jos kärsin suuremmasta autoverosta/kulutuksesta, kunhan autoyksilö on muuten miellyttävä.
...kulutuslukematkin, esim. maantiekulutus on tällaisessa yksilössä merkitty n. 0,5l/100km suuremmaksi.
Ensimmäiseen viestiini palatakseni, voi kai silti olettaa, että mallivuodesta johtuen on huohotusongelmat kunnossa - vai voiko

Olen siis kovasti harkitsemassa "Ison Teen" ostoa ja siksi koetan saada tästä asiasta selvää. Mikäli laitteet ovat mekaanisesti samanlaisia, on sitten aivan yhdentekevää, jos kärsin suuremmasta autoverosta/kulutuksesta, kunhan autoyksilö on muuten miellyttävä.
Saabiton Saabisti
Re: Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
TommyW kirjoitti:Aivan, mutta kun selkeästi myynnissä on kahta "eripäästöistä", niin onko pienempipäästöisessä paranneltu softa, vai jotain muuta eroa:9-5T kirjoitti:Iso T tuli vasta 2004 malliin erona softa ja ahdin.
http://www.blocket.se/halland/28374915.htm = 220HP/229 g/km
http://www.bytbil.com/bilar/saab/9-5/7vcsivdg/=220HP/211 g/km
Uudempi on my -05 ja siinä myös uudempi tyyppihyväksyntä ja näkyy olevan 40 kg kevyempi ( papereiden mukaan ) sekä 10 kg enemmän kantavuutta ??
Typgodkännandenummer: e11*96/27*0073*20
Typgodkännandedatum: 2004-06-10
Toinen on my -04
Typgodkännandenummer: e11*96/27*0073*18
Typgodkännandedatum: 2003-06-25
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: Kysymys 2.3 "isosta Teestä"
Huohotusongelmaa ei ole my-04 ja uudemmissa.TommyW kirjoitti: Ensimmäiseen viestiini palatakseni, voi kai silti olettaa, että mallivuodesta johtuen on huohotusongelmat kunnossa - vai voiko?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253