Karrikoiden varmasti noin. Itsekin olen tässä ajatellut ajoittain, että en varmaan ostaisi joko venäläistä tai sitten kiinalaista Saabbia - ruotsalainen sen pitää olla. Miksei suomalainen. Itse näkisin epäilyttävänä Venäjällä tehdyissä Saabeissa työn laadun. Kiinnostavaa tässä on tosiaan, että suurenisiko Saabin tuotanto tämän jälkeen olettaen, että kysyntä on kohdallaan.saabvector kirjoitti:Kyllähän tuo korvassa vähän kalskahtaa: 9-5, Lada Aero, ( kärjistettynä )
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Onko kaikki palikat myyty Kiinaan? Eikös ollut puhetta että nykyinen 9-3 ennen faceliftiä oli myyty Kiinaan, joten onhan vielä jäljellä faceliftin jälkeiset tuotantokamat.9-5T kirjoitti:Nuo myytiin kiinaan joten niistä ei voi olla kyse ainakaan Saabin tekemänä.
Jos sinne Venäjälle jotain aletaan rakentaa, niin meneehän siinä aikaa. Ehtii seuraavan sukupolven 9-3 markkinoille ennen kuin Venäjältä alkaa autoja puskea ja sittenhän voisi hyvin tulla hinnat alkaen vanhakoppaista 9-3:sta Venäjältä?Swade@saabsunited.com kirjoitti:These would be based on outgoing Saab 9-3 and 9-5 technology that wasn't sold to BAIC
Re: Saabin tulevaisuus
Og9-3:n palikat myytiin Kiinaan.uusi93 kirjoitti:Onko kaikki palikat myyty Kiinaan? Eikös ollut puhetta että nykyinen 9-3 ennen faceliftiä oli myyty Kiinaan, joten onhan vielä jäljellä faceliftin jälkeiset tuotantokamat.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus
Totta tuokin. Voisi tuo Antonov olla hiljaa visioistaan ja antaa Saabin parantaa julkisuuskuvaansa rauhassa.
Re: Saabin tulevaisuus
Noh, eiköhän kyseessä liene kuitenkin nykyisten mallien valmistus omalle markkinalle, kuten muutkin kalliimman luokan autojen valmistajat jo tekevät korkeitten tuontiverojen takia. Esim. BMW:llä tehdas jo Kaliningradissa.
Valtavat markkinathan siinä vaan avautuu, pelkkää positiivista.
Valtavat markkinathan siinä vaan avautuu, pelkkää positiivista.
Re: Saabin tulevaisuus
Olen aikaisemmin ollut vahvasti Volvoihin ja Bemareihin kallellaan, mutta viime vuoden aikoihin Saabin saama julkisuus jotenkin sai kokeilemaan Saabiakin. Saabin ostin kun tilanne näytti huonolta ja tehdasta oltiin kuoppaamassa. Foorumia olen seuraillut nyt jonkun kuukauden ja nyt piti rekisteröityä kun käsillä on ilmeisen kuuma aihe.rälläkkä kirjoitti:Hui kamalaa jos Saabia tehtäisiin Ruotsin lisäksi venäjällä 10000 kappaletta vuodessa. Kyllä nyt kannattaa ruveta rasvaamaan narua jo valmiiksi jos tämä painajainen toteutuu.Maca kirjoitti:Joo, Ooppelista venäjälle. Joku roti nyt tähän.
Onneksi nuo on vain yksinäisen sooloilijan unelmia.
Omalla kohdalla saabismi alkoi houkuttelemaan kun viime vuoden aikana kävi ilmi, kuinka vannoutunut ja takajaloilleen nouseva käyttäjäkunta tällä merkillä on. Ihailtavaa oli myös arvot, joita merkin kohdalla on oppinut tuntemaan.
Eihän Venäjällä valmistettuja Saabeja ole kenenkään pakko ostaa ja varmasti suurin osa Suomessa liikkuvista Saabeista olisikin ruotsalaisia. Mutta näin äkkiseltään tuntuisi, että omissa silmissäni arvo/houkuttelevuus tipahtaisi merkittävästi, mikäli takaraivossa kolkuttelisi tieto siitä, että monissa Saabeissa lukee myös "made in russia".
Imago on uskomattoman tärkeä asia monille.
Re: Saabin tulevaisuus
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Saabin tulevaisuus
Palailin juuri tuolta suuresta itäisestä naapurista ja tuntuu siellä nytkin olevan jonkinlainen Saab kulttuuri.
Ajelin ohi seitsemästä auton kuljetus rekasta joissa kaikissa oli kyydissä uusia ysi-kolmosia
Ajelin ohi seitsemästä auton kuljetus rekasta joissa kaikissa oli kyydissä uusia ysi-kolmosia
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Saabin tulevaisuus
Innolla odotetaan millaisen arvostelun TM tekee uudesta saabista.t.t.j kirjoitti:http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... uotantonsa
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Saabin tulevaisuus
Nimenomaan. Rikkaita venäjällä riittää.saabvector kirjoitti:Palailin juuri tuolta suuresta itäisestä naapurista ja tuntuu siellä nytkin olevan jonkinlainen Saab kulttuuri.
Ajelin ohi seitsemästä auton kuljetus rekasta joissa kaikissa oli kyydissä uusia ysi-kolmosia
Re: Saabin tulevaisuus
"tuotanto kasvatetaan nopeasti miljardin euron tuen avulla kuusinkertaiseksi 120 000 kappaleeseen"t.t.j kirjoitti:http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... uotantonsa
Näinhän se on että mikä tahansa saadaan kannattavaksi ainakin hetkellisesti kun tarpeeksi tuetaan. Valitettavasti tämäkin lysti tullaan maksattamaan myös niillä joilla ei ole tarvetta tai halua hankkia uusia autoja. Samaa pakkotuentaa autoteollisuudelle taitaa kyllä harrastaa koko USA ja Eurooppa niin ei tässä nyt mitään tavatonta ole.
Re: Saabin tulevaisuus
Ei kait Saabille nyt varsinaisia tukiaisia ole myönnetty, vaan lainaa? Ja lainahan maksetaan takaisin jos/kun tehdas kannattaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus
No niinpä, LAINATAKUITA. Kyllä yksinkertainen asia osaa olla monille hankala käsittää.Mawerick kirjoitti:Ei kait Saabille nyt varsinaisia tukiaisia ole myönnetty, vaan lainaa? Ja lainahan maksetaan takaisin jos/kun tehdas kannattaa.
Re: Saabin tulevaisuus
No voi voi, vaikeudet Saabin tehtaalla jatkuvat. Tuotanto nousee odotettua nopeammin ja nyt sinne pitää palkata lisää työntekijöitä !
http://svt.se/svttext/tv/pages/111.html
Ari
http://svt.se/svttext/tv/pages/111.html
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Tuo Sonettin linkki viittasi Ruotsin television teksti-tv puolella olleeseen uutiseen, jonka pääpiirteet olivatkin suomennettu vapaasti tuossa viestissä, eli tuotanto nousee nopeammin, kuin odotettiin ja nyt tarvitsee palkata lisää työvoimaa. Eli positiivisia vaikeuksia, kuten tuossa jo todettiin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki