Ilmaamalla saat aina pari päivää lisää ajokaikaa, kunnes sylinteri on niin loppu ettei enään kestä kauppareissuakaan. Itse ajelin puolivuotta tällä tekniikalla. Kerran viikossa ilmaus ja nyt kesällä oli sit pakko vaihtaa sylinteri.lucaf kirjoitti:tuskin ilmausnippa on jäänyt auki, ei ole märkä.Lahti411 kirjoitti:Onko työsylinteri uusi, vai vaihdettiinko siihen vain tiivisteet? (En tiedä, mitä kaikkea tuohon Motonetin sarjaan kuuluu...)
Jos vain tiivisteet vaihdettiin, niin teitkö sylinterille hoonausta? Jos sylkkää ei hoonattu, niin rokolle päässyt sylinteri kyllä hiertää uudet tiivisteet aika tehokkaasti pilalle. Tosin silti tuo yhdessä yössä tyhjentyminen tuntuu oudolta. Luulisi kytkimen oireilleen jo aiemmin.
Onhan tietysti mahdollista sekin, että ilmausnippa on jäänyt löysälle ja nyt auennut. Tai että kytkimelle tuleva letku/putki on murtunut tai huonosti kiinni.
lyötiin kaverin kanssa päitä yhteen ja muisteltiin että uusi kytkinpaketti tosiaan ostettiin mutta sitä ei käytetty kun se ei jostain syystä sopinut kaikkine osine tuohon seiskakutoseen, ja lopulta ostin joltain saabistilta "vähänkäytetyn/lähes uuden" kytkimen joka siihen sopi ja asennettiin. No, jos se ei silloin ollut todistetusti paljon käytetty, niin nyt ainakin on!
Siinä tais olla joku että työsylinterin koko oli erilainen eri vuosimalleissa...ei enää muista. Harmittaa kun komia klassikko seisoo nyt tossa pihalla "vammaisena", mut ei siinä mitään - ajellaan tuol isin 16venaisella satkulla
Eli apteekista lääkeruisku, johon kumiletku. Imet jarrunestettä lääkeruiskuun ja sit ilmausruuvi auki ja ruuttaat ilmausruuvista jarrunesteen sisälle. (jarrunestesäiliön korkki auki)
Tolleen sen saa vielä liikkeelle jos tarvis.