Nakutustunnistin
Nakutustunnistin
Osaiskohan joku kertoa missä sijaitsee NG 900 2.0T Nakutustunnistin?
Re: Nakutustunnistin
Trionic tunnistaa nakutusvaaran sytkäkasetin avulla mittaamalla, erillistä tunnistinta ei ole. Mikä on ongelma ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nakutustunnistin
Käynnistäessä kierrokset korkealla (n.2000) mutta laskee kun vähän aikaa ajelee, ja välillä on pätkimistä ajossa sekä tyhjäkäynnillä. Herjaa kyllä sellaista vikakoodia että, Nakutustunnistin Signaali liian alhainen, ja kävin jo hakemassa saabilta uuden tunnistimen... ja löytyis kyllä yks ylimääränen sytkäkasettikin mutta sehän pitäis käydä ohjelmoimassa sit jossain jos laittais kiinni?
Re: Nakutustunnistin
Mitähän sulle on myyty..
T5 ei itselle niin tuttu, MUTTA di-kassua ei kyllä tarvitse ohjelmoida millään senkun isket kiinni ja kovaa ajoa.
Tulpat olet katsonut, tai oikeastaan vaihtanut?
ngk bcpr 7es-11, toimii vakiossa(kin)
Vuodot haperoista alipaineletkuista (kaikki uusiksi)
Tuttavalla oireili kampuran asento anturi noin heti kun lämpesi, joku varmaan kohta pistää ohjeet kuinka varmistua..

T5 ei itselle niin tuttu, MUTTA di-kassua ei kyllä tarvitse ohjelmoida millään senkun isket kiinni ja kovaa ajoa.
Tulpat olet katsonut, tai oikeastaan vaihtanut?
ngk bcpr 7es-11, toimii vakiossa(kin)
Vuodot haperoista alipaineletkuista (kaikki uusiksi)
Tuttavalla oireili kampuran asento anturi noin heti kun lämpesi, joku varmaan kohta pistää ohjeet kuinka varmistua..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Nakutustunnistin
Niin alko joo vähä itekki mietityttää et mitä ne on siel mulle myyny, ku ei se anturi iha mikää halpa ees ollu, että kiva jos turhaan sit sellanenki tullu ostettuu. Mutta vieläkin ihmetyttää se vikakoodi ku herjaa sitä nakutustunnistinta
Ja kerran koitin laittaa "uuden" kasetin paikalleen niin vähän aikaa toimi ihan normaalisti mutta sitten ei meinanu pysyy enää koko auto käynnissä nii laitoin vanhan takas. Joo ja tulpat on vaihettu, ja kyllähän noita letkujakin voisi tosiaan vaihella.

Re: Nakutustunnistin
kyllä sielä imupuolella vuoto on ja se sekoittaa seokset. Tai sitten immu todella huonossa kunnossa, siihenkin löytyy puhdistussprayt nykyään.
Onhan sytkäkasetti musta ?
Olihan tulpat nuo ngk:n seiskat ?
Onhan sytkäkasetti musta ?
Olihan tulpat nuo ngk:n seiskat ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nakutustunnistin
Kun tässä kerran on T5 kyseessä, niin immua ei ole ja kasetti on punainen, tai ainakin pitäisi olla.Tai sitten immu todella huonossa kunnossa, siihenkin löytyy puhdistussprayt nykyään.
Onhan sytkäkasetti musta ?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Nakutustunnistin
Joo, vallan oikeassa olet. Tämän siitä saa kun yrittää E71:n pieneltä näytöltä kelata useampia sivuja niin menee aiheet sekaisin.SS kirjoitti:Kun tässä kerran on T5 kyseessä, niin immua ei ole ja kasetti on punainen, tai ainakin pitäisi olla.Tai sitten immu todella huonossa kunnossa, siihenkin löytyy puhdistussprayt nykyään.
Onhan sytkäkasetti musta ?
Toisaalta sillä ei ole oman kokemuksen mukaan ainakaan väliä minkä värinen kasetti T5:ssa on, itsellä on molempia ja hyvin toimivat.
Tuo vikakoodi tosiaan viittaa siihen että sytkäkasetilta tuleva nakutussignaali puuttuu yli 10 sekunnin ajan, joten vika lienee joko kasetissa tai kaapeloinnissa. Tarkista ettei se DI kasetin liittimen kontaktit ole hapettuneet tai johdot murtuneet heti siitä liittimen juuresta.
Imuvuodon tapauksessa tarkista läppäkoteloltä tulipellin ja etumatkustajan suuntaan lähtevän pikkusormen vahvuisen letkun kunto, monesti 10+ vuotias letku on siitä lähtöpäästä murtunut.
Tyhjäkäynnin ongelmaan voisi olla T5:ssa syynä likaantunut tyhjäkäynnin säätömoottori/venttiili (se alumiininvärinen pikku purkki läppäkotelosta moniurahihnaa kohti). Sitä voi voidella vaikka CRC:llä suihkuttamalla jompaan kumpaan sille tulevaan letkuun.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nakutustunnistin
No nyt on vaihettu toinen sytkäkasetti ja ainaki pienin koeajon jälkeen toimi hyvin
, huomenna viel lukee vikakoodit et herjaako enää tunnistinta (tuskin). Samalla tuli voideltuu tyhjäkäynnin säätömoottori, letkut oli kunnossa. Mutta kiitos nyt paljon valaisevista vastauksista! 


Re: Nakutustunnistin
Jos jotain joudut maksamaan koodien luvusta niin anna olla, foorumilta löytyy ohjeet t5 autojen vikakoodien lukuun.
Hyvä että rupesi pelaamaan.
Stagea sisään
Hyvä että rupesi pelaamaan.
Stagea sisään

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Nakutustunnistin
joo ei tarvii mitää maksaa ku työpaikalt löytyy testeri 
