Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Superb on hyvä, mutta siinä on kaksi pahaa puutetta:
1. Melu karkealla asfaltilla. Vaivaa kaikkia Golf V sukuista alustaa käyttäviä autoja, poislukien CC (mulla on Golf).
2. Jousituksen kantavuusongelmat. Ääritilannekäytös on huono, kaksi eri kertaa TL:ssä testattu. TL:n ääritilannetesti on rankempi kuin TM:n.
Olen harkinnut superbia uudeksi autokseni, mutta ensin pitää tietää, että kohta 2. on ainakin pääosin korjattu. Uusi femma on liian kallis minulle. Saabien ääritilannekäytös on yleensä ollut oikein hyvä, ainakin 9-3:n on.
1. Melu karkealla asfaltilla. Vaivaa kaikkia Golf V sukuista alustaa käyttäviä autoja, poislukien CC (mulla on Golf).
2. Jousituksen kantavuusongelmat. Ääritilannekäytös on huono, kaksi eri kertaa TL:ssä testattu. TL:n ääritilannetesti on rankempi kuin TM:n.
Olen harkinnut superbia uudeksi autokseni, mutta ensin pitää tietää, että kohta 2. on ainakin pääosin korjattu. Uusi femma on liian kallis minulle. Saabien ääritilannekäytös on yleensä ollut oikein hyvä, ainakin 9-3:n on.
Nuorempana luettiin TM/TL/Pirkka -lehtien testejä hiirenkorville ja osattiin kahvipöydässä ulkoa testipisteet ja tähdet. Siitä vaiheesta on onneksi jo päästy yli eikä tarvitse enää hakea muiden vertailuista pönkitystä auton valinnalleKomppaaja kirjoitti:Eihän ole suinkaan eka kerta, kun superb (jo edellinen malli) pesee jossain vertailussa osapuilleen samankokoiset "premium"-merkit. Nyt vain odotellaan saabistien kommentointia....

Hyvä auto suberp varmasti on ja hinta kun huomioidaan niin päihittää kaikki premiumit (vaimitänenytolikaan), mutta dacia taitaa sitten pestä senkin

9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Vannoutuneelle Saabistille Skoda ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto joten vertailuillakin on vain akateeminen merkitys. Ihan samalla tavalla Skoda ei ole vaihtoehto vannoutuneelle Bemari-,Volvo- tai Mersumiehelle, eikä varmaan edes Audi- tai VW-miehelle vaikka saman konsernin tavaraa ovatkin. Jos tunneseikat eivät vaikuttaisi autojen valintaan, ei esimerkiksi VAG-konsernin tuotteista juuri muita myytäisikään kuin Skodia.
Tämä on off topicia tällä palstalla ja tässä keskustelussa, mutta tuollaista Skodaa en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin: katsokaa huviksenne miten ko. autolle kävi Ruotsissa Teknikens Världin väistötesteissä: Tippui renkaat vanteilta. (http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml) Suorastaan surkuhupaisaa luettavaa. Minä en kuskaisi lapsiani tuollaisella autolla metriäkään.
Tämä on off topicia tällä palstalla ja tässä keskustelussa, mutta tuollaista Skodaa en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin: katsokaa huviksenne miten ko. autolle kävi Ruotsissa Teknikens Världin väistötesteissä: Tippui renkaat vanteilta. (http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml) Suorastaan surkuhupaisaa luettavaa. Minä en kuskaisi lapsiani tuollaisella autolla metriäkään.
Matti
Tekstissähän kerrotaan, että tilanteen on aiheuttanut ruotsissa tehty vääränlainen renkaan asennus vanteelle. Ei siis kosketa suomalaisia tai esimerkiksi brittien autoja millään tavalla.MattiR kirjoitti: Tämä on off topicia tällä palstalla ja tässä keskustelussa, mutta tuollaista Skodaa en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin: katsokaa huviksenne miten ko. autolle kävi Ruotsissa Teknikens Världin väistötesteissä: Tippui renkaat vanteilta. (http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml) Suorastaan surkuhupaisaa luettavaa. Minä en kuskaisi lapsiani tuollaisella autolla metriäkään.
Hep! Samaa mieltä.MattiR kirjoitti:Jos tunneseikat eivät vaikuttaisi autojen valintaan, ei esimerkiksi VAG-konsernin tuotteista juuri muita myytäisikään kuin Skodia.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Ettei nyt jää vääriä käsityksiä tästä Skodaa koskevasta off topicista: Ensimmäisen linkin artikkelissa oli pelkkää joutavaa spekulaatiota syistä. Tässä hieman lisää aiheesta:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Toin asian kuriositeettina esille vain siksi kun tuota Skodaa nyt niin kovasti tälläkin palstalla hehkutettiin. Onhan siinä Skodassa toki paljon oikein hyviä ominaisuuksia, itse en kuitenkaan koskaan kuljettaisi lapsiani tuollaisella autolla.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Toin asian kuriositeettina esille vain siksi kun tuota Skodaa nyt niin kovasti tälläkin palstalla hehkutettiin. Onhan siinä Skodassa toki paljon oikein hyviä ominaisuuksia, itse en kuitenkaan koskaan kuljettaisi lapsiani tuollaisella autolla.
Matti
Eli vielä lisäys tuohon Skodaa koskevaan asiaan: jos samaa tavaraa myyvät muualla kuin Ruotsissa niin ongelma ei voi rajoittua sinne. Toinen asia on sitten se, miten muualla asiaan suhtaudutaan. Samainen Teknikens Värld aikanaan osoitti senkin, että pikku-Mersu kaatuu väistössä. Ei sekään ongelma pelkästään Ruotsiin rajoittunut, samoja autoja myytiin muuallakin.
Matti
Etelä-Karjalaisille renkaanpotkijoille tiedoksi, että Lappeenrannan Auto-Eekoolla on sisällä kaksi uutta 9-5:sta, harmaa linear tid4 ja sininen vector turbo4. Kävin istumassa, kun vein omani remonttiin. Myyjää ei vielä ollut kahdeksan pintaan paikalla. Esitetelineestä nappasin mukaani tilauslomakkeen linearille. Siinä on myös 1.6:n bensakoneisen hinta 44 225 € sekä 190 heppaisen dieselin (etuveto 49 459 €, XWD 55 155 €, molemmat pelkästään manuaalina).
9-5 2,0t Wagon -05
-
- "Viggen"
Lienevätkö saaneet rekkarit esittelyautoihin jo? Tullilaitoksessa makaa näitä autojen papereita ja "puskaradion" mukaan suma alkaisi mahdollisesti huomenna purkautua tai sitten ei!?
Odottelen omani papereita edelleen ja auto olisi lähtövalmiina. Reissu odottais, kun saatais auto liikkeelle.

Odottelen omani papereita edelleen ja auto olisi lähtövalmiina. Reissu odottais, kun saatais auto liikkeelle.

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Viggen"
Pongattu Posiolla uusi 9-5.
-
- "Turbo"
oliko suomen vai ruotsin kilvissä ?Fred Scuttle kirjoitti:Pongattu Posiolla uusi 9-5.
XC70 D5 -11
Ilman taksikylttiä Superppi näyttää dorkalta.Muutenkin sen näköinen laite ,että sillä ei kuulu ajaa itse vaan istua takaritsillä maailmanmenoa ihmettelemässä.Fred Scuttle kirjoitti:Toivottavasti Saab lähtee nyt samanlaiseen menestyksen kiitolaukkaan, mihin Skoda on lähtenyt jo vuosia sitten. Skodalla on mielestäni tyylikäs mallisto Fabiaa lukuunottamatta, tosin uusi Suberb vaati hieman totuttelua, mutta nyt näyttää jo komealta.
Suomen "Ensi-ilta" Ng 9-5:selle kuulemma 4-5.9.2010

Tälläistä puskista huudetaan.

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Viggen"
Ruotsin.Viggenisti kirjoitti:oliko suomen vai ruotsin kilvissä ?Fred Scuttle kirjoitti:Pongattu Posiolla uusi 9-5.