Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja saabser »

teini oon itekki mutta kyllä musta olis hyvä ottaa näiltä amistelijoilta silti luulot pois, jotkut kun ajavat noilla bemareillaan niinku olisivat jotenki parempaa porukkaa. Mutta silti, miks aina se bemari? Ok, munanjatke jne, mutta tunnen paljonki fiksuja ihmisiä jotka ajaa bemarilla ilman mitään egoiluasenteita eikä se auto kuskista mulkkua tee vaan kyllä se on ihan muista tekijöistä kiinni...
900R Weinmann
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

saabser kirjoitti:teini oon itekki mutta kyllä musta olis hyvä ottaa näiltä amistelijoilta silti luulot pois, jotkut kun ajavat noilla bemareillaan niinku olisivat jotenki parempaa porukkaa. Mutta silti, miks aina se bemari? Ok, munanjatke jne, mutta tunnen paljonki fiksuja ihmisiä jotka ajaa bemarilla ilman mitään egoiluasenteita eikä se auto kuskista mulkkua tee vaan kyllä se on ihan muista tekijöistä kiinni...
Tuo BMW liittynee sen imagoarvoon ja takavetoisuuteen, mutta asia jota en ymmärrä on se että ne joilla ei ole varaa BMW:n (ilmeisesti) ostavat Corollia ja Almeroita?!? Ymmärsin vielä silloin kun kaikkia takavetoisia Corollia ynnä muita ei oltu hajoitettu mutta nyt osa ajelee 90-luvun alun japanilaisilla alemman keskiluokan perheautoilla... Mikä ihme niissä vetää puoleensa :?:
(Pahoittelen lievää off-topicia)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja saabser »

kai mun 18 vuotiaana pitäis tietää mutten tiiä :D porukalla yleensä varaa se tonni pari laittaa autoon ja kestävän kun haluavat niin ostavat japsin. Sellanen maine niillä on. En mä ainakaa niin ulkonäköä kehuis...
900R Weinmann
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

saabser kirjoitti:kai mun 18 vuotiaana pitäis tietää mutten tiiä :D porukalla yleensä varaa se tonni pari laittaa autoon ja kestävän kun haluavat niin ostavat japsin. Sellanen maine niillä on. En mä ainakaa niin ulkonäköä kehuis...
Kai siinä jotain tällaista on taustalla, sen ohella että se Corolla on niin suuri itsestäänselvyys tietylle ihmisryhmälle ettei muuta edes mietitä (samaa havaittavissa myös vanhemmissa Corollisteissa)(niin ja itse en ole vielä edes 17 :mrgreen: ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Rattivaihde kirjoitti: Kai siinä jotain tällaista on taustalla, sen ohella että se Corolla on niin suuri itsestäänselvyys tietylle ihmisryhmälle ettei muuta edes mietitä (samaa havaittavissa myös vanhemmissa Corollisteissa)(niin ja itse en ole vielä edes 17 :mrgreen: ).
Corolla on sen verran suosittu että poliisikin käyttää moisia siviiliautoina. Ainakin tuossa kun lähti kortti niin oli farmari-Corolla joka sen mennessään vei :D
SAAB 9-5 Aero -05
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja aero »

saabser kirjoitti:kai mun 18 vuotiaana pitäis tietää mutten tiiä :D porukalla yleensä varaa se tonni pari laittaa autoon ja kestävän kun haluavat niin ostavat japsin. Sellanen maine niillä on. En mä ainakaa niin ulkonäköä kehuis...
Silloin joskus kun minä oli nuori, oli Saab se kestävän maineesta nauttiva (ainakin mun tietoon eksyneissä jutuissa). Paljoa yli 200tkm ajettua japsia en olisi uskaltanut ensiautoksi ostaa, mutta kovakorinen 358tkm ajettu 900i ei pelottanut oikeastaan lainkaan. Eikä satkukyytiä karttaneet kaveritkaan - pikemminkin päinvastoin, kun tuo kyseinen satku oli juuri se auto, joka kelistä riippumatta vei perille asti. Yhtenä talvi-iltana nyppäsin samat kaverit kolmesti irti penkasta satkulla ja köydellä - maine vain koheni :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja saabser »

joo pidettiinhän japanilaista tuotetta joskus aikoinaan vähintääkin arveluttavana ettei jopa paskana. Ja pakko sanoa että jos jossain lukee made in japan nii kyllä mä sitä hyvänä asiana pidän, niinku nykyään lähes kaikki ihmiset. Saattaapa käydä näin kiinalaistenki kanssa... :D ja kysykääpä vanhemmalta väeltä niin ”saab on lämmin ja luja auto, iso ohjauspyörä ja mukava ajella jne...”, eli onkai sillä mainetta jossain määrin vaikka nykypäivänä saksalaisten perään jengi haikailee.
900R Weinmann
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Enpä ole itse huomannut , että joku provosoituisi mun turbo - tekstistä. Takaosassa vielä MapTun , kuten tuulilasissa. Olisko omasta asenteesta kiinni?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mä oon huomannut, että tuo JT:n 4" kokoinen pakoputken pää on kovasti rauhoittanut kanssa-autoilijoita. Etenkin lippalakki vinossa ajelevat puimurikuskit jostain syystä eivät halua ollenkaan lähteä ohi. Toki yksittäisiä poikkeuksia löytyy, mutta noin yleisesti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja puu »

georgahti kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Enpä ole itse huomannut , että joku provosoituisi mun turbo - tekstistä. Takaosassa vielä MapTun , kuten tuulilasissa. Olisko omasta asenteesta kiinni?
ei vaan siitä, että jos joku suostuu laittamaan "maptun" merkin autoonsa on se vähän sama kuin olisi laittanut firmansa etuoveen tarjoustalosta ostetun "elektroonisesti vaartioitu" - merkin..
T5Suite-lätkät vaan joka jampalle takaluukkuua komistamaan.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

georgahti kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Enpä ole itse huomannut , että joku provosoituisi mun turbo - tekstistä. Takaosassa vielä MapTun , kuten tuulilasissa. Olisko omasta asenteesta kiinni?
ei vaan siitä, että jos joku suostuu laittamaan "maptun" merkin autoonsa on se vähän sama kuin olisi laittanut firmansa etuoveen tarjoustalosta ostetun "elektroonisesti vaartioitu" - merkin..
Voihan sen noinkin kokea :lol:
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

georgahti kirjoitti:ei vaan siitä, että jos joku suostuu laittamaan "maptun" merkin autoonsa on se vähän sama kuin olisi laittanut firmansa etuoveen tarjoustalosta ostetun "elektroonisesti vaartioitu" - merkin..
Syystä että?
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja defu »

Omassa kaarassa turbo merkkejä joka puolella ja tuntuu se kiinnostavan monia vähän liikaakin. Suht usein ajetaan turhankin lähellä takapuskuria.

Moottoritiellä on hassua, kun itse ajelee vakkarilla sen 120km/h, niin kaukana lähestyy hitaasti auto. Auton päästyä noin 40-50 metrin päähän minusta, niin usein auto vetää ohi sitten vähän kovempaa. Liekö nähnyt merkit ja pitäähän sitä sitten näyttää, että oma kulkee myös? 8O

Yleensä mitä parempi auto, niin sitä kovempaa se kiihdyttää takaa ohi, vaikka ensin tulee kilometrikaupalla tasasta vauhtia.

Mutta antaa muiden riehua vaan. Tyylikkäämpää on ajella rauhassa ja arvokkaasti lipuen vanhuksella 8)
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

Tuntuupa tuo provosoivan tuota nuorisoa. Nuori itsekkin mutta silti..
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Turbomerkin vaikutus kanssa-autoilijoihin

Viesti Kirjoittaja saapasi »

defu kirjoitti:Tyylikkäämpää on ajella rauhassa ja arvokkaasti lipuen vanhuksella 8)
Se on just näin! Tohon henkeen satkulla on niiiiin siisti ajella.
Vastaa Viestiin