
Kesärenkaat vm. 2010
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Täytyy kyllä itsekin antaa oma sana noista Kumhon KU-31 renkaista. Nyt ajellut kohta tuhatkunta kilometriä ja ei voi haukkua. Vaikka koko on kauhea uraimuri ja monttujen tunnistelija 235/35/19, niin eipä se nyt niin paha ollutkaan mitä odotin tuon hintaisesta renkaasta mihin sen camskillista sai. Urat ei juuri kovin paljoa vetele ja rengasmelukin on kitkarenkaisiin nähden ihan sopusuhtainen. Odotin kyllä paljon pahempaa. Ja tuntuu että teho loppuu kesken kun pitoa riittää niin märällä kuin kuivalla 

Re: Kesärenkaat vm. 2010
Nyt on ollut viikonpäivät kesäkumit alla 225/45R17 ja auto on ihan eri ajaa kun 205/55R16 kitkoilla. Loppui tyystin urissa vetely, nyt menee aikalailla kuin juna. Vielä konit alle niin sitten alkaa olemaan kohdillaan alusta. Ja autohan on -00 9-3tid.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kesärenkaat vm. 2010
OG-Kolkissa alla uudet "vakiokoon" 195/60 15" FALKEN ZIEX ZE912 (Camskilliltä).
Valitsin renkaat pitkälti käyttäjien kommenttien perusteella (Tyretest.com), painoarvoina hyvä ja hiljainen perusrengas.
Rengas onkin todella miellyttävän hiljainen asvaltin laadusta ja ajonopeudesta riippumatta.
Taitaa olla ensimmäinen rengas pitkiin aikoihin, joka kaipasi pienimuotoisen sisäänajon, nimittäin aivan aluksi oli ajotuntuma hieman "niljakas" - kerkesin jo ajattelemaan, josko tuli tehtyä virheinvestointi.
Reilun 100km:n ajon jälkeen on ohjausvaste ja yleinen ajotuntuma muuttunut varsin hyväksi.
Aika näyttää, miten rengas kestää ajoa ja miten ominaisuudet säilyvät, mutta ainakin tässä vaiheessa tunnen saaneeni 203€urolle (sis. rahdit) asiallisen vastineen.
Valitsin renkaat pitkälti käyttäjien kommenttien perusteella (Tyretest.com), painoarvoina hyvä ja hiljainen perusrengas.
Rengas onkin todella miellyttävän hiljainen asvaltin laadusta ja ajonopeudesta riippumatta.
Taitaa olla ensimmäinen rengas pitkiin aikoihin, joka kaipasi pienimuotoisen sisäänajon, nimittäin aivan aluksi oli ajotuntuma hieman "niljakas" - kerkesin jo ajattelemaan, josko tuli tehtyä virheinvestointi.
Reilun 100km:n ajon jälkeen on ohjausvaste ja yleinen ajotuntuma muuttunut varsin hyväksi.
Aika näyttää, miten rengas kestää ajoa ja miten ominaisuudet säilyvät, mutta ainakin tässä vaiheessa tunnen saaneeni 203€urolle (sis. rahdit) asiallisen vastineen.
Saabiton Saabisti
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Kumho KU-31 Ecsta Sportit eivät olleet ihan niin hiljaiset kuin toivoin. Jos ykkösprioriteetti on hiljaisuus niin kannattaa muita renkaita katella, vaikka kumhojen hinta/melu -suhde on hyvä. Renkaiden koko oli 215/50/17 ja autona femma.
Camskilliltä nämäkin.
Camskilliltä nämäkin.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Kesärenkaat vm. 2010
^Mikä nopeusluokka?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Ostin Vectoriin uudet alut (ALU39) joten renkaatkin pitäisi ostaa. VJS:n ja kumppanien kauhuksi ajattelin vaarantaa oman ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden ostamalla joko Good Year F1 Asymmetric tai Bridgestone RE050A:t kokoa 225/45-17 enkä loppuunajettuja gangbang kitkoja 195/65-15 kokoisena
Eli kulumiskestävyyttä noilta vaihtoehdoilta ei voi odottaa mutta kumpi olisi parempi? Bridgestone ER300 olisi ykkösvaihtoehto matka-ajoon mutta RE050A:t saa paljon halvemmalla. Samoin Hankook on hinnoitellut itsensä ulos kun V12 EVO:n ja F1 Asymmetricin hinnanero on 2£/rengas.

Eli kulumiskestävyyttä noilta vaihtoehdoilta ei voi odottaa mutta kumpi olisi parempi? Bridgestone ER300 olisi ykkösvaihtoehto matka-ajoon mutta RE050A:t saa paljon halvemmalla. Samoin Hankook on hinnoitellut itsensä ulos kun V12 EVO:n ja F1 Asymmetricin hinnanero on 2£/rengas.
Viimeksi muokannut Maikki, Ti Kesä 08, 2010 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Onkos kokemuksia kulumiskestävyydestä Nokian H / ContiPremiumContact2 / Michelin Energysaver.
Uudet kesänakit pitäis ostaa, paikallisella myyjällä hinta noilla vaihtoehdoilla suurinpiirtein sama koossa 195/65/15.
Uudet kesänakit pitäis ostaa, paikallisella myyjällä hinta noilla vaihtoehdoilla suurinpiirtein sama koossa 195/65/15.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Ääni F1 Asymmetrekeille.
Olisin ostanut kasitoistasina, jos olisi saanut kun tilasin. Kehuttu täällä kovasti -pito, hiljaisuus ja mukavuuskin taisi olla. Samoin Tyretest näyttää hyvältä.
Voi herkku kohta pääsee kokeilemaan tontussa ensimmäistä kertaa 16"
. Aluksi Taakse ContiPremium Contact 2:set ja eteen KU31:set ja kuhan kumhot sulaa ja rauhotutaan
, niin Contit myös eteen.
Olisin ostanut kasitoistasina, jos olisi saanut kun tilasin. Kehuttu täällä kovasti -pito, hiljaisuus ja mukavuuskin taisi olla. Samoin Tyretest näyttää hyvältä.
Voi herkku kohta pääsee kokeilemaan tontussa ensimmäistä kertaa 16"



Re: Kesärenkaat vm. 2010
185/60-14 kokoisena Nokian Hakka H kului 5000km ajoilla etusista 3mmzammuel kirjoitti:Onkos kokemuksia kulumiskestävyydestä Nokian H / ContiPremiumContact2 / Michelin Energysaver.
Uudet kesänakit pitäis ostaa, paikallisella myyjällä hinta noilla vaihtoehdoilla suurinpiirtein sama koossa 195/65/15.

Misukka on perinteisesti ollut kulutuskestävin mutta 205/55-16 Primacy HP:t V-nopeusluokkaisena kului edestä loppuun ja takarenkaatkin aika paljon. Energysaverin nyt voisi olettaa olevan kohtuukestävä.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Kesärenkaat vm. 2010
GY:t eivät saa ainakaan omaa varauksetonta ääntäni. Vastapuolesta ei ole kokemusta.Maikki kirjoitti:Ostin Vectoriin uudet alut (ALU39) joten renkaatkin pitäisi ostaa. VJS:n ja kumppanien kauhuksi ajattelin vaarantaa oman ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden ostamalla joko Good Year F1 Asymmetric tai Bridgestone RE050A:t kokoa 225/45-17 enkä loppuunajettuja gangbang kitkoja 195/65-15 kokoisena![]()
Eli kulumiskestävyyttä noilta vaihtoehdoilta ei voi odottaa mutta kumpi olisi parempi? Bridgestone ER300 olisi ykkösvaihtoehto matka-ajoon mutta RE050A:t saa paljon halvemmalla. Samoin Hankook on hinnoitellut itsensä ulos kun V12 EVO:n ja F1 Asymmetricin hinnanero on 2£/rengas.
Toki omassa tapauksessa rajuun kulumiseen vaikutti vidurallaan olevat aurauskulmatkin, mutta silti alle 10 000 km ajoa ja etunakit melko sileät. Ei niillä arvannut enää täksi kesäksi tien päälle lähteä.
Takarenkaina toimineet laitoin kesäksi eteen, mutta niissäkin pintaa on vain muutama milli. Rengaspaineet tarkastan parin viikon välein.
Mutta pitoahan niissä on, aivan käsittämättömän paljon.
Meluavatkin, ainakin NG-satkun alta kuuluu aika rouheasti sisään. Tonttu tai femma varmaan on paremmin äänieristetty siltä osin...
Re: Kesärenkaat vm. 2010
9-5T kirjoitti:Kilometrit taisi unohtua.Maikki kirjoitti:
Misukka on perinteisesti ollut kulutuskestävin mutta 205/55-16 Primacy HP:t V-nopeusluokkaisena kului edestä loppuun ja takarenkaatkin aika paljon.
12-13tkm
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Samat kokemukset GY Asymmetric:sta. Taisivat kestää kans sen 10tkm edessä. Muuten kyllä hyvät renkaat. Nyt femmassa (isällä) alla Michelin Primacyt, näkee nyt kestääkö ne paremmin.Azanovix kirjoitti: GY:t eivät saa ainakaan omaa varauksetonta ääntäni. Vastapuolesta ei ole kokemusta.
Toki omassa tapauksessa rajuun kulumiseen vaikutti vidurallaan olevat aurauskulmatkin, mutta silti alle 10 000 km ajoa ja etunakit melko sileät. Ei niillä arvannut enää täksi kesäksi tien päälle lähteä.
Takarenkaina toimineet laitoin kesäksi eteen, mutta niissäkin pintaa on vain muutama milli. Rengaspaineet tarkastan parin viikon välein.
Mutta pitoahan niissä on, aivan käsittämättömän paljon.
Meluavatkin, ainakin NG-satkun alta kuuluu aika rouheasti sisään. Tonttu tai femma varmaan on paremmin äänieristetty siltä osin...
Noissa Bridgestone RE050A:ssa vaikuttaa kyllä olevan hyvin pitoa, kestosta en tiedä vielä sanoa mitään omassa.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Tuli tilattua Camskililtä : KUMHO ECSTA SUPRA -225/40R18
Ollu joskus vastaavat 235/40R17, ämmä Beemerissä ja ei valittamista.
Saas nähä millaset
ssa
Ollu joskus vastaavat 235/40R17, ämmä Beemerissä ja ei valittamista.
Saas nähä millaset

EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Kesärenkaat vm. 2010
Nyt alla Kumhon KU-31 renkaat ja voi kun on hiljaista jos vertaa kulahtaneisiin contin renkaisiin. 

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"