Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Vai laskee 9-3:n hinta alle kolmenkympin. Muistan vuonna 93, kun uusi 900 tuli markkinolle, se maksoi lähes 170000mk, eikä sillä rahalla saanut edes kierroslukumittaria! Siinä kohtaa mentiin metsään ja rajusti, hintaero vanhaan oli melko suuri, eikä uusi malli nyt kuitenkaan ihan C-Mersun kanssa ollut samalla viivalla.. Suomen myynti putosi pysyvästi, 9-3:en nosti sitä hiukan. Nykyinen 9-3:en on vielä ihan nykyaikainen auto, ja nyt loppuvuosina jokainen myyty auto on tehtaalle pelkkää plussaa.
tmr97
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:17

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja tmr97 »

Tällä hetkellä 9-3:n hinta alkaa 30253 eurosta (SS TiD 120hv Linear Business). Vastaava farmari maksaa noin 31700. Uuden mallin päästö, eli samalla myös veroprosentti laskee. Vaikka auton autoveroton hinta vähän nousisi, niin hinta 9-3 SS TTiD 130hv voi olla 29990€. Ja vastaava farmari 31600.
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja veltto »

apu,apupoika kirjoitti:
aero kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Mutta jos siinä kolkissa kerran on sähköisesti ohjattu neliveto, niin mahtaisikohan sitä olla mahdollista ohjelmoida niin että se toimisi normaalitilassa AINA takavetona, ja pidon puutteessa osaisi ohjata maks 35% vedosta etupyörille?
Ei oikein, kun tuolloin pitäisi saada katkaistua veto etuakselilta. Ylipäätään haldexeissa ja ainakin pääosin muissakin henkilöautojen automaattisesti kytkeytyvissä nelivedoissa etuveto on jatkumo ja vetoa pätkitään taka-akselilla (missä se on helpompaa - etuakselille on tila hiukan hakusassaan). Saabin tapauksessa tämä korostuu, kun ainakin nimenomaan 9-3:ssa se haldex -tekniikka on taka-akselin luona. Saabissa sentään välitysjuttuja on pohdittu niin pitkälle, että niiden avulla taka-akselille saadaan haluttaessa n. 90% voimasta.
Jossain olikin hieno videon pätkä, missä oli pientä driftausta SC:llä, josta oli koko etuakseliston vetopuoli tiputettu pois pelistä.

Siis täh 8O vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!

Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu.. :P

Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa. :D
#3655
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

veltto kirjoitti: Siis täh 8O vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!

Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu.. :P

Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa. :D
Tuoltahan se löytyi.
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja veltto »

apu,apupoika kirjoitti:
veltto kirjoitti: Siis täh 8O vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!

Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu.. :P

Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa. :D
Tuoltahan se löytyi.
Ahaa putkirunko ja Volvon 5-pyttynen motti ja jäykkä taka-aksila, eli ei mitään tekemistä normi vehkeen kanssa.
http://www.lundgrenracing.se/
#3655
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

veltto kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:
veltto kirjoitti: Siis täh 8O vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!

Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu.. :P

Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa. :D
Tuoltahan se löytyi.
Ahaa putkirunko ja Volvon 5-pyttynen motti ja jäykkä taka-aksila, eli ei mitään tekemistä normi vehkeen kanssa.
http://www.lundgrenracing.se/
En ole lukenut mitään speksejä, vain katsonut videonpätkän. Siisti silti. :D
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja aero »

veltto kirjoitti:Ahaa putkirunko ja Volvon 5-pyttynen motti ja jäykkä taka-aksila, eli ei mitään tekemistä normi vehkeen kanssa.
http://www.lundgrenracing.se/
Ah, eli se oli vielä paljon pidemmälle viety, kuin mitä mulla oli käsitys. Eli helpottaa vielä vähemmän kytkentäisen etuvedon generointia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
tmr97
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:17

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja tmr97 »

tmr97 kirjoitti:Tällä hetkellä 9-3:n hinta alkaa 30253 eurosta (SS TiD 120hv Linear Business). Vastaava farmari maksaa noin 31700. Uuden mallin päästö, eli samalla myös veroprosentti laskee. Vaikka auton autoveroton hinta vähän nousisi, niin hinta 9-3 SS TTiD 130hv voi olla 29990€. Ja vastaava farmari 31600.
Hinnat ovat oikotiellä:
Saab 9-3 SC 130hv TTiD linear 31 325,81 €. Sisältää linear active paketin, eli vastaa linear business mallia. Xenonit 957,04€ ja audio 150 372,46€.
Vectoria ei 130hv versiona näytä suomessa olevan, eli 160hv Vector 34 964,11 €.
Automaattina 160hv linear 36 543,68 €

Saabin halogeenit ovat oikein hyvät, joten 31700€:lla saa hyvin varustellun perhefarkun.
Golf variant 2.0TDI suunnileen samoilla varusteilla webaston kanssa on samoissa hinnoissa!
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja aero »

tmr97 kirjoitti:Hinnat ovat oikotiellä:
Saab 9-3 SC 130hv TTiD linear 31 325,81 €. Sisältää linear active paketin, eli vastaa linear business mallia. Xenonit 957,04€ ja audio 150 372,46€.
Vectoria ei 130hv versiona näytä suomessa olevan, eli 160hv Vector 34 964,11 €.
Automaattina 160hv linear 36 543,68 €
Hitto että voi aamuväsyny ihminen lukea väärin. Hetken aikaa nimittäin pohdiskelin, että kuka muka maksaa ~30ke autoon radiosta 150 tonnia, kunnes järki heräsi :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
tmr97
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:17

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja tmr97 »

Saabin viesti on taas ihan sekaisin. Kun käy metroauton sivuilla, niin hinnat on jotain ihan muuta. Eli siellä on ns vakiohinnat ja oikotiellä business hinnat. Vakiohinnat ovat kovat, eikä niillä kauppaa käydä. Olen vuoden verran kytännyt käytettyä facelift diesel 9-3:sia, kaikki linearit ovat busineksia.

Eli metroauton hinnastossa varusteiltaan puutteellinen SC 160hv linear 35950,76 € ja oikotiellä linear active paketin sisältävä perusvarustukeltaan kunnossa oleva BL-versio 33484,15 €. Harmi kun TL:n ja TM:n hinnastoissa ovat yleensä nuo vakiohinnat, niin jokainen noin 30k€ perheautoa sieltä katsova hylkää saabin heti kättelyssä.

Ei tällä menolla tule 9-3:n uutta aikaa!
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja AC »

Aika monen merkin kohdalla ns. business-hinnasto on halvimmissa versioissa kovassa suosiossa (Audi, MB, BMW, Volvo nyt ainakin) ja sama ongelma kaikilla on tuolla TM-hinnastossa... Sitten voidaan syyttää markkinointia jos tästä business-hinnastosta ei liikkeessä kerrota vaan yritetään myydä ns. normaalihinnastolla.
Mitä nyt itse taannoin kysyin BMW 320dA business:ta Autokeskukselta, niin yli 6k€ halvempi niillä varusteilla kuin normaaliversiosta varusteltuna. Ja tätä business:ta myyjä ehdotti heti alkuunsa.
BMW 320dA Coupe LCI
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja mike »

Onkos näitä MY2011 autoja jo näkynyt liikkeissä siellä etelässä?

Onko varustelussa mitään muutoksia?

Saatiinko sedanin hinta painettua alle 30 t euron?

Saab.fi sivuilla on näköjään vielä 139 g päästöillä nuo autot tuossa rakenteluosiossa ja hinnastossa MY10 autot.

Paikallisen jälleenmyyjän pomoa oli haastateltu lehdessä ja hän kertoi Saabin olevan entistä kilpailukykyisempi pienempien päästöjen ja alentuneen hinnan myötä. Ei vain ole missään vielä näkynyt noita alentuneita hintoja.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
tmr97
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:17

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja tmr97 »

mike kirjoitti: Saab.fi sivuilla on näköjään vielä 139 g päästöillä nuo autot tuossa rakenteluosiossa ja hinnastossa MY10 autot.
Saabin 9-3:n uudistus on hyvin pidetty salaisuus. Verrataan nyt skodaan: Kun octavian PD kone vaihtui 2011 mallissa CR-koneeseen: Samana päivänä kun hinnastot tulivat, niin konfiguraattori poistettiin ja tilalle PDF:t, jossa uudet tiedot. Konfigurattori tuli noin 1kk päästä takaisin, kun olivat saaneet tiedot sinne.

Ja vastaus kysymykseen 30k€ alituksesta: 9-3 SS 130hv TTiD Linear Business: 29 951,07€
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja core2 »

Hollannissa on annettu hinnat 9-3 2011 jo esille.

http://www.saabsunited.com/2010/10/2011 ... b-9-3.html
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
njs
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2007 12:13

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja njs »

Onkohan Saabille markkinoiden eniten kulutusta lisäävät automaatit 9-3:ssa, ei ainakaan helpolla löydä huonompaa.. 34 grammaa, huh.
Vastaa Viestiin