Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Olen todennut saman jo aikaisemminkin, mutta "ruuhka"maksu Helsingin kokoiseen tuppukylään on yksi naurettavimmista ja huonoimmin perustelluista ideoista aikoihin.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Eihän siinä liikennettä haluta vähentää, vaan kerätä rahaa hupenevaan kassaan..tturku kirjoitti:Helppo se on maajussien huudellaNo ei. Kyllä mä noi ruuhkamaksut ymmärrän, jos ne noiden pääväylien hesan päähän laitetaan, mutta että kehille, no way! Kehällähän ne ajaa, jotka joutuvat toiselta puolelta kaupunkia ajamaan duuniin jne. Ei ne ruuhkamaksut noilla vähennä sitä liikennettä, hyvä tulo tosin kaupungeille.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Helsingin rajalle, ei mihkään muualle.georgahti kirjoitti:kyllä ensimmäinen tulli pitää ehdottomasti kerätä jo kehä III:lla ja toinen kehä I:llä.mursu kirjoitti:...kehäykkösen....
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Jos nimike on "ruuhkamaksu" niin sisään mennessä. Jos pelastetaan ilmastoa, maailmaa sekä Suomea helsinkiläisiltä niin molempiin suuntiin.georgahti kirjoitti:kumpaan suuntaan vai molempiin? (kuulen jo kuinka turussa ja tampereella suunnitellaan tietulleja niin, ettei naapuri pääse kotoa pois pilaamaan OIKEIDEN suomalaisten ilmaa..aero kirjoitti:...Helsingin rajalle, ei mihkään muualle.)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Veikkaan, että noista yllämainituista olisi ainoastaan vaikutusta pelastamaan muita suomalaisia helsinkiläisiltä... 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Niin mäkin luulen, mutta periaatteesta pitää henkeen ja vereen vastustaa noita tietulleja Helsingin rajaa ulommalle alueelle. Työmatka meinaan loppuu justaan ko. rajan pohjoispuolellapeinu kirjoitti:Veikkaan, että noista yllämainituista olisi ainoastaan vaikutusta pelastamaan muita suomalaisia helsinkiläisiltä...

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Eikö tuollaisen ruuhkamaksun pitäisi YLE-veron tapaan olla talouskohtainen? jokaisellahan on halutessaan mahdollisuus matkustaa helsinkiin ruuhkautumaan. 

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Tämä on mutua mutta voisin kuvitella että suurin osa Helsingissä töissä käyvistä ei tarvitse töihin mukaansa edes käsilaukullista tavaraa, pois lukien sitten huoltotehtävät yms. jossa tarvitaan pakettiautoa tai isompaa tavaroiden siirtämiseen.
Ainakin itse olen huomannut, että konttorilla käyminen on nykypäivänä täysin turhaa. Läppäri on helppo kantaa kotiin, internet, VPN, sähköpostit, puhelin... kaiken sen mitä pystyn tekemään konttorilla pystyn myös tekemään kotona. Se istutko konttorissa tai kotisohvalla näiden työkalujen kanssa ei vaikuta. En näe mitään järkeä siinä että seisoisin kaksi tuntia päivässä ruuhkassa ja ajaisin lähemmäs 100km...
Toki on tilanteita joissa pitää esim. asiakkaan luona käydä säätämässä jotain, mutta ei läheskään joka päivä, eivätkä asiakkaatkaan kovin usein edes ole kehäkolmosen sisällä. Ja anyway tuon ruuhkamaksun voi kätevästi naamioida laskuun.
"Etätyöt" vielä 10 vuotta sitten kuulosti lähinnä vitsiltä, mutta kyllä nyt työnantajakin on ymmärtänyt tuon että konttorihommia pystyy tekemään ihan oikeasti kotona. Elämä on huomattavasti stressittömämpää kun voi herätä melkein tunnin myöhemmin, ja käydä esim. omalla jääkaapilla töiden lomassa. Ei tarvitse miettiä riittääkö lounarit tai lähteekö auto käyntiin.
Ainakin itse olen huomannut, että konttorilla käyminen on nykypäivänä täysin turhaa. Läppäri on helppo kantaa kotiin, internet, VPN, sähköpostit, puhelin... kaiken sen mitä pystyn tekemään konttorilla pystyn myös tekemään kotona. Se istutko konttorissa tai kotisohvalla näiden työkalujen kanssa ei vaikuta. En näe mitään järkeä siinä että seisoisin kaksi tuntia päivässä ruuhkassa ja ajaisin lähemmäs 100km...
Toki on tilanteita joissa pitää esim. asiakkaan luona käydä säätämässä jotain, mutta ei läheskään joka päivä, eivätkä asiakkaatkaan kovin usein edes ole kehäkolmosen sisällä. Ja anyway tuon ruuhkamaksun voi kätevästi naamioida laskuun.
"Etätyöt" vielä 10 vuotta sitten kuulosti lähinnä vitsiltä, mutta kyllä nyt työnantajakin on ymmärtänyt tuon että konttorihommia pystyy tekemään ihan oikeasti kotona. Elämä on huomattavasti stressittömämpää kun voi herätä melkein tunnin myöhemmin, ja käydä esim. omalla jääkaapilla töiden lomassa. Ei tarvitse miettiä riittääkö lounarit tai lähteekö auto käyntiin.
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Enpä jaksa kahlata koko ruuhkalöpinää, mutta heitän kuitenkin yhden kiven.
Mun mielestä sen kaikkein pahimman ja turhimman ruuhkan aiheuttavat itse ne helsinkiläiset, jotka eivät käytä julkista liikennettä, vaikka se veisi ovelta ovelle. Sen sijaan käynnistetään umpijäinen auto munkkiniemessä ja savutellaan siitä sitten hertsikkaan hommiin. Siellä ollaankin sopivasti perillä siihen aikaan, kun se ensimmäinen haalea hönkäys tulee sieltä yariksen ilmastoinnista.
Nuo harmit jos haluttais eliminoida, niin se pitäis mennä vaikka jotenkin näin: Jokaisesta esim kehä I:n sisäpuolella tehdystä käynnistyksestä rokotus. Ajotietokone lähettää gepsillä tiedon RMV:lle (RuuhkaMaksuVirastolle), kun auto käynnistetään.
Näin se turha ajelija maksaa 2 maksua päivässä, ja maakuntien takamailta tuleva yhden. Silloin se menisi oikein.
Mun mielestä sen kaikkein pahimman ja turhimman ruuhkan aiheuttavat itse ne helsinkiläiset, jotka eivät käytä julkista liikennettä, vaikka se veisi ovelta ovelle. Sen sijaan käynnistetään umpijäinen auto munkkiniemessä ja savutellaan siitä sitten hertsikkaan hommiin. Siellä ollaankin sopivasti perillä siihen aikaan, kun se ensimmäinen haalea hönkäys tulee sieltä yariksen ilmastoinnista.
Nuo harmit jos haluttais eliminoida, niin se pitäis mennä vaikka jotenkin näin: Jokaisesta esim kehä I:n sisäpuolella tehdystä käynnistyksestä rokotus. Ajotietokone lähettää gepsillä tiedon RMV:lle (RuuhkaMaksuVirastolle), kun auto käynnistetään.
Näin se turha ajelija maksaa 2 maksua päivässä, ja maakuntien takamailta tuleva yhden. Silloin se menisi oikein.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Mun mielestä pahimman ja turhimman "ruuhkan" aiheuttavat milloin mitkäkin maalaiset, jonka eivät jätä yksityisautoaan julkisen liityntäparkkiin ja matkusta sieltä portilta ovelle menevällä julkisella.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Ai niin, mites semmonen vaihtoehto, että kaikki, jotka haluaa ajaa ruuhkassa, niin ajakoot. Busseilla on bussikaistat ja ratikat kulkee kiskoillaaan jne.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Jep, jokainen liikkukoon kuten haluaa. Kuitenkin julkinen liikenne olisi saatava toimivammaksi ainakin pk-seudulla. Bussikaistoja toki on, mutta niiden valvonta puuttuu täysin ja sen huomaa myös käytännössä.peinu kirjoitti:Ai niin, mites semmonen vaihtoehto, että kaikki, jotka haluaa ajaa ruuhkassa, niin ajakoot. Busseilla on bussikaistat ja ratikat kulkee kiskoillaaan jne.
Eli julkinen liikenne toimivaksi vaikka sitten "normaaliliikenteestä" piittaamatta ja jos ruuhkia silti on ja esiintyy, niin sittenpähän on. Kunhan eivät häiritse julkisia käyttävien arkea.
Sinä päivänä, kun julkisilla pääsee vantaalta helsinkiin ja takaisin edes lähes samassa ajassa kuin omalla autolla olen valmis siirtymään julkisen pariin. En aiemmin.
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
georgahti kirjoitti:mursu kirjoitti:<CLIP>. Se istutko konttorissa tai kotisohvalla näiden työkalujen kanssa ei vaikuta. En näe mitään järkeä siinä että seisoisin kaksi tuntia päivässä ruuhkassa ja ajaisin lähemmäs 100km...
Toki on tilanteita joissa pitää esim. asiakkaan luona käydä säätämässä jotain, mutta ei läheskään joka päivä, eivätkä asiakkaatkaan kovin usein edes ole kehäkolmosen sisällä. Ja anyway tuon ruuhkamaksun voi kätevästi naamioida laskuun.
"Etätyöt" vielä 10 vuotta sitten kuulosti lähinnä vitsiltä, mutta kyllä nyt työnantajakin on ymmärtänyt tuon että konttorihommia pystyy tekemään ihan oikeasti kotona. Elämä on huomattavasti stressittömämpää kun voi herätä melkein tunnin myöhemmin, ja käydä esim. omalla jääkaapilla töiden lomassa. Ei tarvitse miettiä riittääkö lounarit tai lähteekö auto käyntiin.
kaikki tämä on tietysti "TOTTA". lisään tähän nyt hieman omia kokemuksia perstuntumalta..
1) konttorilla tulee tehtyä töitä - kotona ollessa täytettyä jonkun kerhon sivuja asiattomilla kommenteilla
2) mitään järkeä ei tosin ole siinä, että kohdan 1 "töihin" ajaa sen 50km per suunta
3) maksu luonnollisesti pitää laskuttaa asiakkaalta moninkertaisena, jotta asiakas saa ostettua vihreää omaa tuntoa
4) etätyö on edelleen vitsi. työnantajakin ymmärtää, ettei siellä kotona kuitenkaan mitään oikeita töitä tehdä. näennäistuloksia sen verran, ettei kukaan "huolestu".
5) elämä on todella stressittömämpää kun voi herättyään kaataa kahviin viskiä ja vaikkapa pelata jotain (tai käydä tällä typerällä sivulla)
6) lounarin voinee käyttää pizzaonlinessä ja autoa voi näillä sateilla käydä siirtämässä sen verran, että saa ruudusta luotua lumet..
näin se "etäpäivä" etenee...
Toki tuo riippuu aika paljon työstä, asemasta ja ihmistyypistä. Meilläkin on paljon töissä ihmisiä jotka valuvat työpaikalle joka päivä tyylikkäästi muutaman minuutin myöhässä, istuvat tietokoneensa edessä kuin jotain rangaistusta kärsimässä ja tekevät vain ja ainoastaan sen mitä heidän käsketään tehdä. Ei vahingossakaan mitään ylimääräistä. Tosin nyt tajusin että lähes kaikki näistä ihmisistä KULKEE JULKISELLA työpaikalleen

Tänään tuli taas konttorille ajeltua, kun pitää tuurata näitä hiihtolomalaisia. Mutta en näin äkkiseltään keksi yhtään hommaa jota en olisi voinut hoitaa etänä, autossa tai kotona tai missä tahansa muualla istuen, vaikkakin pitääkin hoitaa omien töiden lisäksi kolmen muun herran duuneja.
En toki sitä kiellä ettei kotona olisi helpompi luistaa oikeista töistä, mutta jos sen pystyy kotona tekemään niin on se mahdollista myös missä tahansa muuallakin.
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Tässä kun on taas joutunut käymään Tampereen eteläsatamassa lähes päivittäin jo kolmatta viikkoa siten että meno ja paluu osuu juuri tuonne 7-8 ja 16-17 aikoihin niin on alkanut maalaista ihmetyttämään että MITKÄ HELVETIN RUUHKAT???
Muutaman kerran olen kehillä törmännyt pieneen tukkoisuuteen, mutta en minä ole mitään järisyttäviä ruuhkia nähnyt... kertokaa nyt mihin pitää Saab tunkea että pääsee mukaan oikein sellaiseen kunnon ruuhkaan joka lämmittää ilmaston ihan pilalle ja tukkii ihmisten keuhkot pienhiukkasilla?
Muutaman kerran olen kehillä törmännyt pieneen tukkoisuuteen, mutta en minä ole mitään järisyttäviä ruuhkia nähnyt... kertokaa nyt mihin pitää Saab tunkea että pääsee mukaan oikein sellaiseen kunnon ruuhkaan joka lämmittää ilmaston ihan pilalle ja tukkii ihmisten keuhkot pienhiukkasilla?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
On niitä, siis niinq oikeesti. Ohessa iltauutisten käyttämä havainnekuva ruuhkasta:Jussi kirjoitti:Tässä kun on taas joutunut käymään Tampereen eteläsatamassa lähes päivittäin jo kolmatta viikkoa siten että meno ja paluu osuu juuri tuonne 7-8 ja 16-17 aikoihin niin on alkanut maalaista ihmetyttämään että MITKÄ HELVETIN RUUHKAT???
Muutaman kerran olen kehillä törmännyt pieneen tukkoisuuteen, mutta en minä ole mitään järisyttäviä ruuhkia nähnyt... kertokaa nyt mihin pitää Saab tunkea että pääsee mukaan oikein sellaiseen kunnon ruuhkaan joka lämmittää ilmaston ihan pilalle ja tukkii ihmisten keuhkot pienhiukkasilla?

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87