Tuossa kun samaa T8 -83:sta ihmeteltiin mihin cooleriakin sovittelin, niin aateltiin vihdoinkin siirtää akku takakonttiin kun turbon pikkuakku on aika surkean pieni pakkaskeleil ja jos tuonne survoo ison, niin saa akkuja vaihdella aika tiheään ja vielä kun sisustuskin on valmiiksi irrotettuna.
Kaapeliksi löytys nurkista hienosäikeistä n.50 neliöistä jöötiä eli se varmaan riittää. :o)
Mutta kannattaiskos tuonne takakontin päähän laittaa joku järee sulake ja millanen olis hyvä?
Maadoitukset tietty kannattaa tehä huolella ja johto pistää menemään vaikka jossain suojaputkes (riittävän iso puutarhaletku oli mieles).
Hanttarin lokasuojaan jakoblokki josta virransyöttö startille?
Eikös tuon laturin "virtapiuhan" vois vetää myös samalla tuohon blokille pois startin kyljestä/pakosarjan alta kärventymästä?
Muuta huomioitavaa?
Teemu ja isukin T8 -83
akku takakonttiin, sulake?
akku takakonttiin, sulake?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Enpä autoista tiedä, mutta veneessä mulla on 200A automaattisulake pääsulakkeena. Tuollainen varmasti sopisi autoonkin ja varmaan niitä saa jostain autotarvikeliikkeestä, venetarvikkeena on suolaisen hintanen.
Sulakkeen tarpeellisuudesta en sitten tiedä... olisko ajatus että pitkä piuha vaurioituu herkemmin tai jotain... veneissä noita käytetään ja kosteus ei ainakaan ole syy niille, koska paukahtava akku on pienimpiä murheita siinä vaiheessa kun sisällä on niin paljon vettä että akku menee oikkariin.
-J-
Sulakkeen tarpeellisuudesta en sitten tiedä... olisko ajatus että pitkä piuha vaurioituu herkemmin tai jotain... veneissä noita käytetään ja kosteus ei ainakaan ole syy niille, koska paukahtava akku on pienimpiä murheita siinä vaiheessa kun sisällä on niin paljon vettä että akku menee oikkariin.
-J-
Itse siirsin akun takaronkkaan n.5v sitten ja hyvin on pelannut. Piuhan vedin suoraan alkuperäiseen jakoblokiin. Maadoituksen laitoin suoraan takakontin pohjan ja akun kiinnikkeen väliin. Sulakkeen laitoin akun viereen, muistaakseni 200A. Sulake tosin ei liene tarpeellinen, jos päävirtakaapelin asentaa huolellisesti.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: akku takakonttiin, sulake?
Määkin suunnittelin akulle paikan peräluukkuun ja vejin startin piuhan kiinni siihen palkkiin missä moottori on kiinni ku siinä on valmis reikä johon vakio pitimelle, siitä ylös ja sen pellin läpi molemmat johot (startti ja se toinen johto) loka suojan päälle, siihen jakoblokki ruuvilla kiinni ja virta kaapeli siitä siististi taka luukkuun. Senkin takia kannattaa laittaa siihen lokasuojan päälle koska siihen ei lika pääse niin helposti ku kone huoneen puolella.tetammi kirjoitti:Tuossa kun samaa T8 -83:sta ihmeteltiin mihin cooleriakin sovittelin, niin aateltiin vihdoinkin siirtää akku takakonttiin kun turbon pikkuakku on aika surkean pieni pakkaskeleil ja jos tuonne survoo ison, niin saa akkuja vaihdella aika tiheään ja vielä kun sisustuskin on valmiiksi irrotettuna.
Kaapeliksi löytys nurkista hienosäikeistä n.50 neliöistä jöötiä eli se varmaan riittää. )
Mutta kannattaiskos tuonne takakontin päähän laittaa joku järee sulake ja millanen olis hyvä?
Maadoitukset tietty kannattaa tehä huolella ja johto pistää menemään vaikka jossain suojaputkes (riittävän iso puutarhaletku oli mieles).
Hanttarin lokasuojaan jakoblokki josta virransyöttö startille?
Eikös tuon laturin "virtapiuhan" vois vetää myös samalla tuohon blokille pois startin kyljestä/pakosarjan alta kärventymästä?
Muuta huomioitavaa?
Teemu ja isukin T8 -83
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o