Ei muuta kun Achillesia alle vaan!

Kerro heti jos löydät jostain Achilles ATR Sport rengasta kokoluokassa 205/50/16 (mieluusti 91V tai vähintään 87V) tai 205/55/16. Ei vaan ole saatavilla mistään nettikaupasta ainakaan Euroopassa. Jonku dollarihinnoitellun paikan joskus löysin, mutta sielläkin oli teksti "not in stock".tturku kirjoitti:![]()
Ei muuta kun Achillesia alle vaan!
En nyt oikeen ymmärrä, missä pohjolan pelloilla elelet, mutta ei täällä Etelässä mitään lunta eikä jäätä ollut aamulla. Paitsi kotiportailla, johon meinasin heittää lipat saman tein kun astuin ulos.V.J.S kirjoitti:Hieno kesärengaskeli tänään "etelässäkin" tuossa puoli kuuden maissa aamulla, etenkin sivuteillä. Oli peilijäätä, märkää loskalunta, "jäätynyttä" lunta ja märkää asfalttia sekä näiden kaikkien yhdistelmää, mutta siitä huolimatta mikään näistä ei suistanut minua ojaan. Karvas pettymysEhkä se johtuu siitä, että noi traktorin kesäkumeksetkin alkaa olla jo aika sukset, pintaa niissä lienee jotain 1-2mm?
![]()
Pitää muistaa iltapäivällä varoa erityisen tarkkaan märällä asfaltilla talvirenkain luistelevia, etenkin Hakkapeliitta 7 oli lähes hengenvaarallinen TM:n talvitestissä, tais olla märän asfaltin arvosana 5?
Jotain pientä jääntapaista saattoi olla aamulla pikkuteillä, siis Tuusulassa, jostain syystä olivat jo hiekoittaneet teitä kuitenkin, ja nyt sitten hiekka pyörii ja pölyää teilläAzanovix kirjoitti: En nyt oikeen ymmärrä, missä pohjolan pelloilla elelet, mutta ei täällä Etelässä mitään lunta eikä jäätä ollut aamulla. Paitsi kotiportailla, johon meinasin heittää lipat saman tein kun astuin ulos.
Paippistentie 05:25-05:35 aamulla suurilta osin n. 2-3cm loskalumen peitossa, tosiaan virkistävän mukavaa oli suksia menemään kesäkiekoilla, oli rrraktorikin kerrankin alavääntöisen oloinen kun 50km/h vauhdista pintakaasunkin käyttö nelosvaihteella sai aikaan ainoastaan villiä sutimista ja keulan hakeutumista tien kallistuksen mukaanAzanovix kirjoitti: En nyt oikeen ymmärrä, missä pohjolan pelloilla elelet, mutta ei täällä Etelässä mitään lunta eikä jäätä ollut aamulla. Paitsi kotiportailla, johon meinasin heittää lipat saman tein kun astuin ulos.
Oiva idea. Enää pitäs saada bussi joka kulkee täältä meiltä töihin ja vielä takaskin saman vuorokauden puolella. Eli jos menen julkisilla, pääsen kotiin 8h työpäivän jälkeen seuraavana aamuna.wesku kirjoitti:Onko parempi käyttää bussia jossa saa olla 1.6 millin kesärenkaat ympäri vuoden ?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5260918106
No ainakin tänään iltapäivällä Hyrylässä viereisellä kaistalla olleessa maijassa oli kesärenkaat alla, outoa etteivät noudata itse antamiaan kehotuksia ja kulje julkisilla?
wesku kirjoitti:Onko parempi käyttää bussia jossa saa olla 1.6 millin kesärenkaat ympäri vuoden ?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5260918106
Ei ainakaan vielä ole koulusta Britannian tapaan ilmoitettu että jos kelit on liukkaat, ei ole syytä tulla aamulla.HS kirjoitti:Mikäli kelit ovat liukkaat, ei tielle ole syytä lähteä.
V.J.S kirjoitti:Senkö takia pitäisi sitten etelä-suomessakin laittaa talvirenkaat?Tume34 kirjoitti: Täällä pohjoisessa tulee ihan oikea talvi.
Kesärenkailla on hiton helppoa ja mukavaa ajaa lumellakin.Tume34 kirjoitti: Kerran olen kesärenkailla ensilumien aikaan ajanut ja enää ei kyllä huvita toistaa sitä kokeilua.
Näille keleille ei jaksanut ruveta vielä edes mukana olleita lumiketjuja virittelemään:
Hyvin löytyy pitoo:
Vauhdista talvirenkaisiin verrattuna joutuu toki hivenen tinkimään. Viime vuonna alkoi sählyreeneihin mennessä tulla hiukan lunta taivaalta. Treenien jälkeen sitä olikin jo semmoset 5-10 senttiä. Alla oli "aitosaab" ilman mitään elektroonisia turvavarusteita, kesäkumit joissa pintaa ehkä 2mm. Aikaa meni kotimatkaan n. 55 minuuttia, yleensä kestää sen puoli tuntia. Matkalla ei sattunut yhtään tiukkaakaan tilannetta. Vaihdoin toki siinä kotia päästyäni talvikumekset alle, koska olen niin perkeleentärkee jätkä, että mulla ei ole aikaa nutailla tienpäällä turhan pitkiä aikoja.
Jep, sama täällä. Vastaavaa kisaa käydään nykyään/joskus muinoin ala-asteella, että kuka vaihtaa pipoon viimeisenä.pezi kirjoitti:V.J.S kirjoitti:Senkö takia pitäisi sitten etelä-suomessakin laittaa talvirenkaat?Tume34 kirjoitti: Täällä pohjoisessa tulee ihan oikea talvi.
Kesärenkailla on hiton helppoa ja mukavaa ajaa lumellakin.Tume34 kirjoitti: Kerran olen kesärenkailla ensilumien aikaan ajanut ja enää ei kyllä huvita toistaa sitä kokeilua.
Näille keleille ei jaksanut ruveta vielä edes mukana olleita lumiketjuja virittelemään:
Hyvin löytyy pitoo:
Vauhdista talvirenkaisiin verrattuna joutuu toki hivenen tinkimään. Viime vuonna alkoi sählyreeneihin mennessä tulla hiukan lunta taivaalta. Treenien jälkeen sitä olikin jo semmoset 5-10 senttiä. Alla oli "aitosaab" ilman mitään elektroonisia turvavarusteita, kesäkumit joissa pintaa ehkä 2mm. Aikaa meni kotimatkaan n. 55 minuuttia, yleensä kestää sen puoli tuntia. Matkalla ei sattunut yhtään tiukkaakaan tilannetta. Vaihdoin toki siinä kotia päästyäni talvikumekset alle, koska olen niin perkeleentärkee jätkä, että mulla ei ole aikaa nutailla tienpäällä turhan pitkiä aikoja.
Itse ainakin pidän talvirenkaita jäällä ja lumella ennemmin kuin kesärenkaita. Kesärenkaiden jarrutusmatka vaan on paaaaljon pidempi liukkaalla. Ja talvirenkaiden kuivalla on vain vähän pidempi kuin kesärenkailla.
Mutta kukin tyylillään pätee.
Ihme selitystä. Jos seuraavan kuukauden aikana on ehkä yhtenä aamuna vähän liukasta, eli siis niin, että talvirenkaalla on enemmän pitoa, onko jotain järkeä ajaa ne 29-30 muuta päivää huomattavasti huonommin pitävillä talvirenkailla?JKen kirjoitti: Itse ainakin pidän talvirenkaita jäällä ja lumella ennemmin kuin kesärenkaita. Kesärenkaiden jarrutusmatka vaan on paaaaljon pidempi liukkaalla. Ja talvirenkaiden kuivalla on vain vähän pidempi kuin kesärenkailla.
Mutta kukin tyylillään pätee.
Vähän noloo, jätkä käyttää pipoo lokakuussa, sano nyt vielä että sulla on pitkät kalsaritkin jo käytössä?JKen kirjoitti: Jep, sama täällä. Vastaavaa kisaa käydään nykyään/joskus muinoin ala-asteella, että kuka vaihtaa pipoon viimeisenä.