Koeajoja??
Re: Koeajoja??
Minäkin kävin kirjastossa lukemassa tuon TM-testin. Otin ennen lukemista Saab-lasit pois ja käytin ihan vaan näitä omia kakstehojani!
Kyllä se ainakin minun lukemanani oli yleisilmeeltään positiivinen kertomus Saabin uudesta autosta. Ne kohdat, missä kritiikkkiä annettiin voi myös helposti hyväksyä. Esim. se, että matalilla nopeuksilla diesel on verokkeihinsa äänekkäämpi tulee meillä nyt kovasti esille. Sehän on totta! Mutta tuli myös selkeästi esille se, että nopeuden noustessa auto on oikeasti hiljainen ja tämän vertailun verrokkeihin taisi TM unohtaa? Hyväksyn senkin! Mutta olen myös tyytyväisiä siihen valojen kiitettävään tasoon vaikka ne ei nyt Saabin 2002 huippulosten tasolle yltäneetkään. Mielelläni ajelen tuolla pimeillä teillä, koska ainakin itse koen nuo valoit erinomaiseksi. Eikä ainakaan minun silmälaseillani ole mitään kuvan vääristymiä näkynyt?
Hienoa minusta oli, että kun muodoista ei kummepaa kerrottavaa löytynyt, niin vertailukohdat etsittiin maineikkaiden taiteilijoiden tuotteista taidehistoriasta. Tähän ei moni automerkki ole aiemmin pystynytkään. Hienoa TM!!!
Loppupeleissä ihan hyvähän tuo yleisviesti oli ja TM:han otti lopputeksteissään komiasti Saabin mukaan isojen autojen laatujoukkoon!
Kyllä se ainakin minun lukemanani oli yleisilmeeltään positiivinen kertomus Saabin uudesta autosta. Ne kohdat, missä kritiikkkiä annettiin voi myös helposti hyväksyä. Esim. se, että matalilla nopeuksilla diesel on verokkeihinsa äänekkäämpi tulee meillä nyt kovasti esille. Sehän on totta! Mutta tuli myös selkeästi esille se, että nopeuden noustessa auto on oikeasti hiljainen ja tämän vertailun verrokkeihin taisi TM unohtaa? Hyväksyn senkin! Mutta olen myös tyytyväisiä siihen valojen kiitettävään tasoon vaikka ne ei nyt Saabin 2002 huippulosten tasolle yltäneetkään. Mielelläni ajelen tuolla pimeillä teillä, koska ainakin itse koen nuo valoit erinomaiseksi. Eikä ainakaan minun silmälaseillani ole mitään kuvan vääristymiä näkynyt?
Hienoa minusta oli, että kun muodoista ei kummepaa kerrottavaa löytynyt, niin vertailukohdat etsittiin maineikkaiden taiteilijoiden tuotteista taidehistoriasta. Tähän ei moni automerkki ole aiemmin pystynytkään. Hienoa TM!!!
Loppupeleissä ihan hyvähän tuo yleisviesti oli ja TM:han otti lopputeksteissään komiasti Saabin mukaan isojen autojen laatujoukkoon!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Tänään vasta jaettiin tänne peräkylällekin lehti. Aivan asiallinenhan tuo selostus oli - varmaan edistää enemmän kuin hankaloittaa myyntiä. Heidän valomittaus lienee ainoa tavallisen kansalaisen saavutettavissa oleva vertailutieto valoista ja yllättävän paljon se oli taas saanut palstamillejä, joten Saabin valoihin taitaa edelleen suuntautua paljon odotuksia (klubi-/foorumilaisten ulkopuolellakin). Täytynee pitää entistä paremmin huolta noista omista 02 xenoneista (ja myös kopasta, joka ne kantaa), kun ei parannusta ole tulossa ja omat silmät vaan huononee .
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Koeajoja??
Luin TL:n testin ja siitä ei ole Saabin mainokseksi, mielestäni tuotiin esille enemmän negatiivisia asioita kuin positiivisia
- liiaksi Opel-mainen
- ei loista varusteillaan
- korkea hinta
- laatutaso, ei yllä lähellekkään kilpailijoita
- huonot istuimet ( tästä olen samaamieltä )
- taakse meno vaikeaa
Oli sentään jotain positiivista
+ hiljaisuus
+ suuntavakaus
Saa nähdä kuinka kauppa käy ?????
- liiaksi Opel-mainen
- ei loista varusteillaan
- korkea hinta
- laatutaso, ei yllä lähellekkään kilpailijoita
- huonot istuimet ( tästä olen samaamieltä )
- taakse meno vaikeaa
Oli sentään jotain positiivista
+ hiljaisuus
+ suuntavakaus
Saa nähdä kuinka kauppa käy ?????
Re: Koeajoja??
Eivät he unohtaneet, kuten alkuperäisestä lainauksestakin tuli ilmi. Vertailun hiljaisimpaan verrattuna ääntä on 3db enemmän 120km/h vauhdissa ja nämä neljä hiljaisempaa ovat myös hiljaisempia koko mittausskaalan läpi.ristos kirjoitti:Esim. se, että matalilla nopeuksilla diesel on verokkeihinsa äänekkäämpi tulee meillä nyt kovasti esille. Sehän on totta! Mutta tuli myös selkeästi esille se, että nopeuden noustessa auto on oikeasti hiljainen ja tämän vertailun verrokkeihin taisi TM unohtaa?
Luin jutun ajatuksella läpi, ja siinä tuli aika pitkälle samat huomiot mitä brittilehdissä pois lukien ajomukavuus. Osapuilleen näitähän he haukkuivat: takatilat, huono sivutuki istuimissa,hudin heikko laatu, opelista tutut osat, pitkäliikkeinen vaihdelaatikko, moottorin ääni, meluisuus, jarrut ja aliohjautuvuus. TM:n jutussa asiat ovat vain tuotu esiin huomioina ja ominaisuuksina eikä kärkkäinä moitteina, kuten brittimediassa. Heillä on toisaalta sellainen tapa, ja he sanovat suoraan jos sanottavaa on. Välillä reilusti liioitellenkin.
Re: Koeajoja??
Opel-perua nämäkin. Toivottavasti pääsevät eroon jatkossa noista GM perinteistä.. "Premiumiin" ei kuulu opelmainen vaihteensiirto ja karkeaääninen Ecotec.Teme100 kirjoitti:pitkäliikkeinen vaihdelaatikko, moottorin ääni, meluisuus
Viimeksi muokannut jcarlson, Ke Loka 20, 2010 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Koeajoja??
Joo, jos vertasin tän koeajo 9-5:n valokuviota oikein 9-3:n valokuvioon (TM 1/2009) niin sen perusteella 9-3:ssa on paremmat valot.9-5T kirjoitti:VectorKombi9-5-02 kirjoitti:TM 19/2010 ilm. 20.10 koeajossa 9-5. Kehutaankohan valoja ja muuta.Valot jotka ristollakin on ovat TM:n mittausten mukaan taas huonommat kuin edellisen 9-5 ja vain luovat tunteen poikkeuksellisen voimakkaista valoista.ristos kirjoitti:Koette loistavat, ehkä loistavimmat, vakiovalot, mitä on tarjolla. Tämän auton puolikkaat ovat paremmat kuin monen auton pitkät. Pitkät valot ovatkin sitten sitä oikeaa PREMIUMIA, eikä tartte muuten ruveta väittelemään.
Muutenhan tuo oli ihan sopivaa luettavaa, sekä vanhan että uuden 9-5:n osalta.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Koeajoja??
Tuulilasi on jotenkin ihan arvaamaton aviisi. Niiltä tulee joko kelvollisia juttuja (ei vain Saabeista vaan muutenkin) tai sitten ihan hirveää kuraa. Joku ihmeen antipatia tuntuu peikkolaakson tuotteita kohtaan olevan Lauri Larmelan aikana enivei.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Koeajoja??
Ei kannata pojat kauheasti tunteilla näistä testeistä. Ne ovat ammatti-ihmisten tekemiä realistisia näkemyksiä Saab 9-5 nimisestä autosta. Toiset autot ovat aina toisia parempia tai huonompia eri kohdistaan. Realismia on myös se, että me ihmiset tykkäämme erilaisista asioista myös autojen kohdalla. Onneksi jokainen voi valita itselleen ja varoilleen sopivan ajokin Suomessa Suomen oloihin.
Olen edelleen tyytyväinen omaan valintaani testituloksista huolimatta. Omat näkemykseni olen omalla taidollani myös Teillekin kertonut kokemuksieni pohjalta. Hienoa on odottaa talven muuttuvia kelejä Saabin omistajana.
Iloisin terveisin
Olen edelleen tyytyväinen omaan valintaani testituloksista huolimatta. Omat näkemykseni olen omalla taidollani myös Teillekin kertonut kokemuksieni pohjalta. Hienoa on odottaa talven muuttuvia kelejä Saabin omistajana.
Iloisin terveisin
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Koeajoja??
Tuulilasissa arvaamattomuutta taitaa selittää toimittajakunta. Toisaalta on oikein asiallisia juttuja kuten kestotestit, käytettyjen autojen jutut ja varsinkin Ketosen jutut ylipäätään. Sitten on näiden ilmeisestikin nuorempien toimittajien koeajoja joissa ei kerrota oikein mitään mitä ei voisi lukea ko. auton mainosmateriaalista, ja sitten jostain erikoisuuksista juttuja joissa ideana on ilmeisesti esitellä mahdollisimman pitkällä valotusajalla otettuja valokuvia ja siinä sivussa on jotain aika turhaa fiilistelyjuttua...
Vanhempien (70-, 80- ja 90-luvun) Tuulilasien omistajana voi huomata aika suuren eron lehden sisällössä ylipäätään. Kun 1988 lehti koostui karavaanimatkasta Neuvostoliittoon, Nissan Sunnyn kestotestiraportista ja autoradiovertailusta, koostuu se nykyään toistaan kalliimpien Audien ja BMW:iden koeajoista ja jostain Ferrari FXXXX-koeajoista Italiassa... Itse olen ko. lehden tilaaja ainakin toistaiseksi lähinnä noiden Ketosten juttujen vuoksi, täytyy lukea se 9-5:n koeajo kunhan saa edellisen lehden luettua ensin.
Vanhempien (70-, 80- ja 90-luvun) Tuulilasien omistajana voi huomata aika suuren eron lehden sisällössä ylipäätään. Kun 1988 lehti koostui karavaanimatkasta Neuvostoliittoon, Nissan Sunnyn kestotestiraportista ja autoradiovertailusta, koostuu se nykyään toistaan kalliimpien Audien ja BMW:iden koeajoista ja jostain Ferrari FXXXX-koeajoista Italiassa... Itse olen ko. lehden tilaaja ainakin toistaiseksi lähinnä noiden Ketosten juttujen vuoksi, täytyy lukea se 9-5:n koeajo kunhan saa edellisen lehden luettua ensin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Koeajoja??
Luin tekniikan maailman testin. Mielestäni ihan hyvin tehty juttu. Varmasti plussat plussia ja miinukset miinuksia. Ei iskenyt mikään silmään huonolla valolla. Ei hätää Saabistit, tuotteemme on arvioitu reilusti!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koeajoja??
Ei tuossa minunkaan mielestä kovin pahasti pataan tullut....Pekko_Å kirjoitti:Luin tekniikan maailman testin. Mielestäni ihan hyvin tehty juttu. Varmasti plussat plussia ja miinukset miinuksia. Ei iskenyt mikään silmään huonolla valolla. Ei hätää Saabistit, tuotteemme on arvioitu reilusti!
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Koeajoja??
Luin myös molemmat TM:n ja Tuulilasin jutut. Ei näköjään mitään kansikuvaa tullut kumpaankaan lehteen kuten viime kuussa Volvo S60:stä. TM:n juttu varsin neutraalia, vaikka siinäkin viitataan muutamaan kertaan Opeliin. Hyvää on ettei turhaan kirjoitella menneen vuoden asioista vaan keskitytään itse autoon. Virheitäkin on, virallisten tietojen mukaan myös takana on sivuturvatyynyt, TM:n mukaan vain edessä. Miinuksista olen pitkälti samaa mieltä, esim. se HUDin resoluutio on aika kehno ja takapäätilat ovat oikeasti jonkin verran rajoitetut. Mutta ei suurempia valituksia.
Tuulilasin raportti oli sitten aika negatiivinen, täynnä epävarmuutta merkin tulevaisuudesta ja paljon viittauksia GM:ään ja Opeliin. Tuulilasin testi on jotenkin amatöörimainen verrattuna TM:ään.
Yleisesti kyllä olen edelleenkin sitä mieltä, että näkyviä Opelin osia ei tulisi käyttää, ratti, viikset, valokytkin, näyttö keskikonsolissa, istuimet ym. ym. ei ole hyvä asia. Näistä Opel-kommenteista ei koskaan päästä eroon niin kauan kuin autolehdet näkee Saabissa Opelin osia. Toivottavast pian saadaa edes niitä bemari-koneita
Tuulilasin raportti oli sitten aika negatiivinen, täynnä epävarmuutta merkin tulevaisuudesta ja paljon viittauksia GM:ään ja Opeliin. Tuulilasin testi on jotenkin amatöörimainen verrattuna TM:ään.
Yleisesti kyllä olen edelleenkin sitä mieltä, että näkyviä Opelin osia ei tulisi käyttää, ratti, viikset, valokytkin, näyttö keskikonsolissa, istuimet ym. ym. ei ole hyvä asia. Näistä Opel-kommenteista ei koskaan päästä eroon niin kauan kuin autolehdet näkee Saabissa Opelin osia. Toivottavast pian saadaa edes niitä bemari-koneita
Re: Koeajoja??
Eipä tähän ole paljoa lisättävää. TM:n juttu asiallinen ja hyvä. TL:n juttu lapsellinen ja epäammattimainen.
Nyt olen jo viimein itsekin nähnyt luonnossa uuden 9-5:n. Tänäänkin tuli oikein kahdesti vastaan. Tosin sama auto tais olla. Likaisena ja mustana näytti hieman vaisulta, mutta taas puhtaana ja valkoisena oli oikein vakuuttavan näköinen ja ISO, PITKÄ ja MATALA.
Toivottavasti koeajolle jo pääsis kohtapuoliin!
Nyt olen jo viimein itsekin nähnyt luonnossa uuden 9-5:n. Tänäänkin tuli oikein kahdesti vastaan. Tosin sama auto tais olla. Likaisena ja mustana näytti hieman vaisulta, mutta taas puhtaana ja valkoisena oli oikein vakuuttavan näköinen ja ISO, PITKÄ ja MATALA.
Toivottavasti koeajolle jo pääsis kohtapuoliin!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Koeajoja??
Yhden kerran olen bongannut normiliikenteen seasta motarilla ja kyllä se komea auto on!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Koeajoja??
Hei Teille kaikille ison Saabin ystäville!
Kyllähän näitä aika vähän on vastaan tullut. Ohittamaankaan en ole päässyt. Olen kyllä yrittänyt olla tien päällä omasta mielestäni ihan reippaasti.
Tänään morjestellaan Kajaanin ja Saarijärven välillä, 4-tietä Kärsämäen ja Viitasaaren välillä ja siitä Siniselle tielle. Huomenna sitten koukkaan Jyväskylän, Korpilahden kautta Joutsaan ja edelleen Hyvinkäälle. Sieltä sitten heti kohta Mikkelin, Kuopion kautta takaisin illaksi Kajaaniin. Saabit ovat ajamista varten.
Tänään tuossa Kärsämäen kohdalla tulee taas uusi numero mittariin, kun tuo kymppitonni menee rikki. No minun autoni alkaakin olla jo vanha ja käytetty auto, kun tuo kymmpitonni meni ohi alle kahden kuukauden.
Lopetan nyt nämä omat koeajokertomukseni tähän. On ollut oikein antoisaa ja mukavaa keskustelua aiheesta jos toisestakin. Kiitoksia Teille kaikille!
Hienoja ajohetkiä kaikille! Morjestetaan!!!
Kyllähän näitä aika vähän on vastaan tullut. Ohittamaankaan en ole päässyt. Olen kyllä yrittänyt olla tien päällä omasta mielestäni ihan reippaasti.
Tänään morjestellaan Kajaanin ja Saarijärven välillä, 4-tietä Kärsämäen ja Viitasaaren välillä ja siitä Siniselle tielle. Huomenna sitten koukkaan Jyväskylän, Korpilahden kautta Joutsaan ja edelleen Hyvinkäälle. Sieltä sitten heti kohta Mikkelin, Kuopion kautta takaisin illaksi Kajaaniin. Saabit ovat ajamista varten.
Tänään tuossa Kärsämäen kohdalla tulee taas uusi numero mittariin, kun tuo kymppitonni menee rikki. No minun autoni alkaakin olla jo vanha ja käytetty auto, kun tuo kymmpitonni meni ohi alle kahden kuukauden.
Lopetan nyt nämä omat koeajokertomukseni tähän. On ollut oikein antoisaa ja mukavaa keskustelua aiheesta jos toisestakin. Kiitoksia Teille kaikille!
Hienoja ajohetkiä kaikille! Morjestetaan!!!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen