Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Onko mitään turhempaa olemassa kuin tuo kuolleenkulman tunnistin? Ainakin kaverin S80 vm.2010 tuo toimii päin persettä. Milloin on liikennevaloissa auto vieressä tai lumipenkka tai lumi pöllyää ajaessa, toisin sanoen hälyttelee koko ajan ja lopuksi tuo lumen pöllyäminen aiheuttaa vielä vikatilankin.
Itseä tympii tuo turvavyön piiputuskin(tiedän että saa tech:llä pois) saati sitten että auto möykkää koko ajan ajaessa.
Itseä tympii tuo turvavyön piiputuskin(tiedän että saa tech:llä pois) saati sitten että auto möykkää koko ajan ajaessa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Uusi Saab 9-5
Onko paljonkin kokemusta tämän vuoden S80:stä tai muista Volvoista?
georgahti kirjoitti:se onkin v0lv0 ja suunniteltu niin...white9-5 kirjoitti:S80 toimii päin persettä..
Re: Uusi Saab 9-5
Moi
Niin siinä sitten kävi, että tähän talouteen tulee ainakin vielä yksi Saab. Laitettiin tilaus vetämään kaksi litraisesta Aerosta. Pariin otteeseen käytiin ajamassa Vectoria niin bensa kuin diesel-koneilla. Sen verran oli lisävarusteita (xenon, nahkapenkit, värinäyttö yms...)toivelistalla, että Aero alkoi kuulostaan järkevältä.
Alunperin lähdettiin hakemaan 93ss:n seuraajaksi astetta suurempaa ja käytiin koeajamassa uutta Volvo S60:sta. Volvo ei kovin vakuuttanut ja meillä oli kynnyskysymyksenä, että lastenvaunut mahtuu takaluukkuun; Volvossa ei mahtunut. Koeajettiin myös Audin (A4/A5) ja autoja (jaappanilaiset ja amerikaanit jätettiin rauhaan ja BMW), mutta paras tarjous saatiin kuitenkin uuteen 95:een. Vanhana Saabistina ei ollut vaikeata valita.
Marraskuussa pitäisi Vantaan seudulla liikkua musta Aero.
t. Ville
ps. osaakohan joku sanoa millaiset vaihtoehtoiset rengaskoot (millä pulttijaolla?)tuossa on? Pitäisi alkaa suunnitteleen talvirenkaita.
Niin siinä sitten kävi, että tähän talouteen tulee ainakin vielä yksi Saab. Laitettiin tilaus vetämään kaksi litraisesta Aerosta. Pariin otteeseen käytiin ajamassa Vectoria niin bensa kuin diesel-koneilla. Sen verran oli lisävarusteita (xenon, nahkapenkit, värinäyttö yms...)toivelistalla, että Aero alkoi kuulostaan järkevältä.
Alunperin lähdettiin hakemaan 93ss:n seuraajaksi astetta suurempaa ja käytiin koeajamassa uutta Volvo S60:sta. Volvo ei kovin vakuuttanut ja meillä oli kynnyskysymyksenä, että lastenvaunut mahtuu takaluukkuun; Volvossa ei mahtunut. Koeajettiin myös Audin (A4/A5) ja autoja (jaappanilaiset ja amerikaanit jätettiin rauhaan ja BMW), mutta paras tarjous saatiin kuitenkin uuteen 95:een. Vanhana Saabistina ei ollut vaikeata valita.
Marraskuussa pitäisi Vantaan seudulla liikkua musta Aero.
t. Ville
ps. osaakohan joku sanoa millaiset vaihtoehtoiset rengaskoot (millä pulttijaolla?)tuossa on? Pitäisi alkaa suunnitteleen talvirenkaita.
Re: Uusi Saab 9-5
Onnittelut koneelle! Noilla spekseillä kuulostaa kyllä sellaiselta autolta minkä voisi itselleenkin suoda...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 18:11
- Paikkakunta: Ylivieska / Tampere
Re: Uusi Saab 9-5
Jep!
Onneksi olkoon uuden Saabin puolesta, ei muutaku liity odottelijoiden joukkoon!!!
Onneksi olkoon uuden Saabin puolesta, ei muutaku liity odottelijoiden joukkoon!!!
Saab 9-5 TID Wagon -08 (menee vaihdossa)
Saab 9-5 TID4 m6 -11 (tilattu ja luvattu lokakuulle)
Ikuinen Saabisti syntymästä lähtien, ei rasitteita muista auto merkeistä!
Saab 9-5 TID4 m6 -11 (tilattu ja luvattu lokakuulle)
Ikuinen Saabisti syntymästä lähtien, ei rasitteita muista auto merkeistä!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Uusi Saab 9-5
Tuosta pääsee jo tyypittämään vanteita.kone kirjoitti:Moi
Niin siinä sitten kävi, että tähän talouteen tulee ainakin vielä yksi Saab. Laitettiin tilaus vetämään kaksi litraisesta Aerosta. Pariin otteeseen käytiin ajamassa Vectoria niin bensa kuin diesel-koneilla. Sen verran oli lisävarusteita (xenon, nahkapenkit, värinäyttö yms...)toivelistalla, että Aero alkoi kuulostaan järkevältä.
Alunperin lähdettiin hakemaan 93ss:n seuraajaksi astetta suurempaa ja käytiin koeajamassa uutta Volvo S60:sta. Volvo ei kovin vakuuttanut ja meillä oli kynnyskysymyksenä, että lastenvaunut mahtuu takaluukkuun; Volvossa ei mahtunut. Koeajettiin myös Audin (A4/A5) ja autoja (jaappanilaiset ja amerikaanit jätettiin rauhaan ja BMW), mutta paras tarjous saatiin kuitenkin uuteen 95:een. Vanhana Saabistina ei ollut vaikeata valita.
Marraskuussa pitäisi Vantaan seudulla liikkua musta Aero.
t. Ville
ps. osaakohan joku sanoa millaiset vaihtoehtoiset rengaskoot (millä pulttijaolla?)tuossa on? Pitäisi alkaa suunnitteleen talvirenkaita.
Re: Uusi Saab 9-5

Noh tota.... ei taida olla Ihan mun valinta.
Kuva: http://www.specialfalgar.fi/vanteet/van ... el&id=1626
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Uusi Saab 9-5
Kävin sitten minäkin istumassa uuden 9-5:n Olarissa. Autot juurikaan ole minua kiinnostaneet enää ainakaan 10 vuoteen mutta 25 vuotta saappikuskina velvoittanee tutusmaan uusiin malleihin edes vähän.
Negatiiviset asiat ensin: Uuden mallin "saabismi"? No sitä en enää huomannut autossa oikein enää missään. Paksut ovet ja korkea kojelauta ehkä. Muuten auto voisi sisältä melkein mikä vaan nykyauto. Korkea ikkunalinja toi suljetun paikan tunteen. Mittaristo on järkyttävän epäselkeä ja ruma, eli kaikkea muuta kuin saabimainen. Keskikonsoli voisi olla mistä vaan autosta. Samoin ratti. Kuka v**tu haluaa katsella niitä alumiini kilkuttimia näkökentässään ajaessa? Oikeasti?
Penkeistä en oikein osaa sanoa, ei ne ainakaan sitä tasoa olleet tuossa mallissa kuin vanhan 9-5:n sporttipenkit. Liian pehmeä istuiosaa ainakin.
Sitten positiivisiin tunnelmiin. Auto on pirun hyvännäköinen perästä ja keulasta. Keulasta tuli saabimainen olo. Tilaa on sisällä valtavasti. Jos minä tuon auton joskus ostan niin se on yksi iso plussa.
Kävin samalla reissulla Veholla tsekkaamassa uudet Mersut ja Hondat sekä äimistelemässä sitä turhakkeiden kruunaamatointa kuningasta, AMG SLS:ää. Oli hieno ja sai jopa käynnistää motin ja kuunnella hetken sitä kun voima puhuu. "Epäkäytännöllinen", totesin esittelijälle happamasti sammutettuani ne 575 hevosta ja lähdin Hondan puolelle.
Veholla n.7 automyyjää kymmenestä halusi myydä minulle auton vaikka liike oli aika täynnä asiakkaita. Saabilla kukaan ei sanonut edes päivää vaikka myymälässä oli lisäkseni yksi asiakas. Eli kaikki ennallaan sillä "osastolla".
Jos nyt pitäisi koeajamatta päättää ostanko E mersun tai 9-5:n neekerivarusteilla vai C mersun vai Accordin kaikilla hiluilla.. Enpä osaa sanoa.
Negatiiviset asiat ensin: Uuden mallin "saabismi"? No sitä en enää huomannut autossa oikein enää missään. Paksut ovet ja korkea kojelauta ehkä. Muuten auto voisi sisältä melkein mikä vaan nykyauto. Korkea ikkunalinja toi suljetun paikan tunteen. Mittaristo on järkyttävän epäselkeä ja ruma, eli kaikkea muuta kuin saabimainen. Keskikonsoli voisi olla mistä vaan autosta. Samoin ratti. Kuka v**tu haluaa katsella niitä alumiini kilkuttimia näkökentässään ajaessa? Oikeasti?
Penkeistä en oikein osaa sanoa, ei ne ainakaan sitä tasoa olleet tuossa mallissa kuin vanhan 9-5:n sporttipenkit. Liian pehmeä istuiosaa ainakin.
Sitten positiivisiin tunnelmiin. Auto on pirun hyvännäköinen perästä ja keulasta. Keulasta tuli saabimainen olo. Tilaa on sisällä valtavasti. Jos minä tuon auton joskus ostan niin se on yksi iso plussa.
Kävin samalla reissulla Veholla tsekkaamassa uudet Mersut ja Hondat sekä äimistelemässä sitä turhakkeiden kruunaamatointa kuningasta, AMG SLS:ää. Oli hieno ja sai jopa käynnistää motin ja kuunnella hetken sitä kun voima puhuu. "Epäkäytännöllinen", totesin esittelijälle happamasti sammutettuani ne 575 hevosta ja lähdin Hondan puolelle.
Veholla n.7 automyyjää kymmenestä halusi myydä minulle auton vaikka liike oli aika täynnä asiakkaita. Saabilla kukaan ei sanonut edes päivää vaikka myymälässä oli lisäkseni yksi asiakas. Eli kaikki ennallaan sillä "osastolla".
Jos nyt pitäisi koeajamatta päättää ostanko E mersun tai 9-5:n neekerivarusteilla vai C mersun vai Accordin kaikilla hiluilla.. Enpä osaa sanoa.
9000CS 2,3
Re: Uusi Saab 9-5
Jos nyt pitäisi koeajamatta päättää ostanko E mersun tai 9-5:n neekerivarusteilla vai C mersun vai Accordin kaikilla hiluilla.. Enpä osaa sanoa.[/quote]
Heippa vaan!
Käyppä vielä kuitenkin ajamassa, niin huomaat valinnan helppouden! Niin luulisin.
Minä olen tätä omaani jo ajellut sen verran, että ekat öljyt on vaihdettu! Mukavaa matkantekoa on jo takana 4734km.
Terveisin Risto Suikkari
Heippa vaan!
Käyppä vielä kuitenkin ajamassa, niin huomaat valinnan helppouden! Niin luulisin.
Minä olen tätä omaani jo ajellut sen verran, että ekat öljyt on vaihdettu! Mukavaa matkantekoa on jo takana 4734km.
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Hyi hyi, Risto! EI SAA SANOA ne*keri! Joudut pian vankilaan!ristos kirjoitti:Jos nyt pitäisi koeajamatta päättää ostanko E mersun tai 9-5:n neekerivarusteilla vai C mersun vai Accordin kaikilla hiluilla.. Enpä osaa sanoa.
Re: Uusi Saab 9-5
Ei Risto sitä sanonut.SAAB900i kirjoitti:Hyi hyi, Risto! EI SAA SANOA ne*keri! Joudut pian vankilaan!ristos kirjoitti:Jos nyt pitäisi koeajamatta päättää ostanko E mersun tai 9-5:n neekerivarusteilla vai C mersun vai Accordin kaikilla hiluilla.. Enpä osaa sanoa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Uusi Saab 9-5
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Onnea "koneelle" uudesta hienosta autosta! Näin ensimmäisen uuden femman liikenteessä Töölössä. Erottautui hienosti massasta ja auto näyttää mielestäni koko ajan vain paremmalta.
Auto Bildissä oli Turbo4 XWD Aut. Aeron koeajo ja sai 3,5 tähteä viidestä. Kori, moottori ja ajokäytös saivat neljätähteä, mukavuus 3,5 ja kustannukset 3 tähteä. Ihan asiallinen juttu saksalaisilta ja erikoisesti lämmitti itselleni tärkeä kommentti "9-5 kulkee suoraan vakaasti kuin lasersäde", johon Ristokin on viitannut. Kiihtyvyys 0-100km/h oli 7,9 sekuntia (0-130km/h 12,7s) ja se taitaa olla reilusti alle Saabin ilmoittaman ajan. Jos kiinnostaa niin ohituskiihtyvyys 60-100 km/h 3,9s, 80-120km/h 5,1s. Jarrutusmatkat 100-0 km/h 37,1m (kylmä), 36,9m (lämmin).
Viikonlopun jatkoja!
Auto Bildissä oli Turbo4 XWD Aut. Aeron koeajo ja sai 3,5 tähteä viidestä. Kori, moottori ja ajokäytös saivat neljätähteä, mukavuus 3,5 ja kustannukset 3 tähteä. Ihan asiallinen juttu saksalaisilta ja erikoisesti lämmitti itselleni tärkeä kommentti "9-5 kulkee suoraan vakaasti kuin lasersäde", johon Ristokin on viitannut. Kiihtyvyys 0-100km/h oli 7,9 sekuntia (0-130km/h 12,7s) ja se taitaa olla reilusti alle Saabin ilmoittaman ajan. Jos kiinnostaa niin ohituskiihtyvyys 60-100 km/h 3,9s, 80-120km/h 5,1s. Jarrutusmatkat 100-0 km/h 37,1m (kylmä), 36,9m (lämmin).
Viikonlopun jatkoja!
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Uusi Saab 9-5
Itse juttuun tulikin linkki, kun naputtelin omaa viestiäni
. No kertaus ei tee pahaa...

Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Uusi Saab 9-5
Olisi mukava vielä nähdä, minkälaisia lukemia uusi Bmw 5 sai, kun sekin taisia olla samanlaisessa ajotestissä!?Hirschman kirjoitti:Onnea "koneelle" uudesta hienosta autosta! Näin ensimmäisen uuden femman liikenteessä Töölössä. Erottautui hienosti massasta ja auto näyttää mielestäni koko ajan vain paremmalta.
Auto Bildissä oli Turbo4 XWD Aut. Aeron koeajo ja sai 3,5 tähteä viidestä. Kori, moottori ja ajokäytös saivat neljätähteä, mukavuus 3,5 ja kustannukset 3 tähteä. Ihan asiallinen juttu saksalaisilta ja erikoisesti lämmitti itselleni tärkeä kommentti "9-5 kulkee suoraan vakaasti kuin lasersäde", johon Ristokin on viitannut. Kiihtyvyys 0-100km/h oli 7,9 sekuntia (0-130km/h 12,7s) ja se taitaa olla reilusti alle Saabin ilmoittaman ajan. Jos kiinnostaa niin ohituskiihtyvyys 60-100 km/h 3,9s, 80-120km/h 5,1s. Jarrutusmatkat 100-0 km/h 37,1m (kylmä), 36,9m (lämmin).
Viikonlopun jatkoja!

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003