Jatketaanpas tarinaa taas...
Kaikki meni suunnitelmien mukaan tällä viikolla. Maanantaina taksilaitteet pois vanhasta ja auton ajo Treen Metroon. Siellä se kait on kohtapuoliin tulossa myyntiin... Siitä saa joku toimivan pelin, sillä alkuaikojen käynnistysongelmathan loppuivat 60tkm:n kohdalla ja välillä 60tkm - 235tkm (joka siinä on siis nyt) auto toimi täysin moitteetta. Huoltojen lisäksi tarvitsi kesällä siihen vaihtaa ilmastoinnin kompressori, mitään muuta ei tarvinnut kahteen vuoteen tehdä...
Uusi auto sai laitteet paikalleen sitten tiistain aikana;
http://i149.photobucket.com/albums/s75/ ... 1286525414
ja keskiviikkona sillä sitten pääsi ekaa kertaa töihin, kuva etupenkeistä;
http://i149.photobucket.com/albums/s75/ ... 1286525416
ja takaa;
http://i149.photobucket.com/albums/s75/ ... 1286525419
Ja eikun hommiin vaan;
http://i149.photobucket.com/albums/s75/ ... 1286525414
Ja sitten käyttökokemukset kahdelta päivävuorolta:
Autossa on nyt "peräti" 441km ajettuna, mutta kyllä jo jotain pystyy kertomaan, löytyy jopa jotain negatiivistakin...
Positiivista:
-Auto on ajettavuudeltaan erinomainen.
-Hiljainen, vaikka ihan karkeimmilla pinnoilla toki ääntä kuuluu jonkun verran renkaista.
-Ohjaus on juuri sellainen, kun toivoinkin, tarkka ja sopivan tunnokas.
-Hallintalaitteet toimivat kuten pitääkin ja jo kahdessa päivässä tottui esim. pyöreisiin viiksikytkimiin tai ajovalosäätimeen. Kaikki painettavat näppäimet tai muut asiat sisäpuolella ovat laadukkaan tuntuisia.
-Laatikko vaihtaa todella pehmeästi ja tehoa on ihan riittämiin.
-Etupenkit ovat täyden kympin suoritus.
-Navi toimii tosi hienosti ja muutenkin infotainment-systeemi on hieno ja looginen.
-Harman/Kardonista tulee riittävästi "potkua". Kovalevylle laitoin jo muistitikusta kolmisensataa biisiä, eipä enää tarvitse pelätä, että levyt naarmuuntuvat...
-HUD toimii kuten pitää ja jo nyt ihmettelen, miten on voinut ajaa ilman sellaista...
-Takakontti on todella syvä, rollaattorit/matkalaukut menevät "heittämällä" sisään, luukun suuaukko on nähtävästi isompi, miltä se näyttää.
-Passive Entry on myös kätevä toiminto, heti pääsi sen jo huomaamaan, kun oli verilähetyslaatikko molemmissa käsissä, niin eipä tarvinnut alkaa kaivaa avaimia taskusta, sen kun veti takaoven auki...
-Liikennemerkkitunnistin toimi hienosti, kerran jäi huomaamatta yksi vähän piilossa ollut merkki ja kerran laite tunnisti hieman kuluneesta merkistä 70 sijaan 10... Muuten ohituskieltomerkit ja nopeusrajoitukset (myös vaihtuvat) laite luki mallikelpoisesti. Laite näyttää aina viimeisimmän merkin paitsi jos tulee ohituskieltomerkki, se näyttää muistutukseksi myös edellisen nopeusrajoituksenkin...
Negatiivista:
-Vasemman kyynärnojassa olevat ikkunoiden säätimet ovat aika herkkiä, pari kertaa ihmettelin pientä suhinaa jostain ja paljastui, että olin painanut hieman säätimiä kyynärpäällä ja joku ikkuna oli vähän auennut... Johtuu varmaan siitä, että pidän penkkiä ehkä vähän edempänä kuin sellaiset 190 senttiset kuskit...
-HUD (ja siis muutenkin nopeusmittari näyttää 3-4 liikaa (johtuukohan 18 tuuman vanteista vai mistä, kun kerran Riston autossa ero on vain 1 km/h todelliseen)
Asiakkaat ja kolleegat ovat kilvan kehuneet autoa, hieman jo vaivaannuttaa tuollainen ylistys.
Oliskohan pitänyt ostaa vaan joku Passatti/Avensis/Sonata/Mondeo/Superb/tms...
t:Henri
Ps. Ja tervetuloa vaan kyytiin kaikki klubilaiset ja muutkin toki saa tulla!!