
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Tämä kuva tuli vastaan toisella foorumilla, jossa muutama kirjoittaja haaveili samasta asiasta kuin täällä, eli "kuinka vielä saisi ainoaa oikeaa autoa kaupasta". Tässä tapauksessa kyseessä oli tosin W123 mersusta, mutta ajatus oli sama. Se sai aikaan muutaman vastaväitteen ajankulumisesta ja tämän kieltämättä aika osuvan kuvan


- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä se jotenkin keinottelemalla saataisiin rekisteriin. Onko niin kamala ajatus että joku ei haluakaan aina kun mahdollista uudempaa? Yhtä hyvin voisi ostaa Toyota Corollan vuosimallia 1988 ja rahaa jäisi tuolla laskutavalla noin 46 500 euroa jolla saa tietyistä osista tätä maata omakotitalon peltoineen. Kummallakaan vaihtoehdolla ei saa juuri tehtaasta rullannutta Saab OG900:sta.9-5T kirjoitti:Sellaisesta on hyvä haaveilla jota ei oikeasti saa ja jos saisi voisi aina perua lupauksen koska rekisteriin sitä ei saisi. Mikseivät osta tuolla samalla 38000 eurolla uutta Saabia ja jäisi rahaa vielä 9000e
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus
Jos siihen askartelee vaikka pahvista leikkikilvet? 
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus
Voisiko tuoda muuttoautona jostain sellaisesta maasta, jossa sen saa kilpiin?Mimmi kirjoitti:Kerrotko millä tavalla keinottelemalla e-hyväksymätön, ilman pakollisia turvalaitteita oleva saastuttava auto saataisiin rekisteriin.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus
Ei varsinaisesti ollut eigeorgahti kirjoitti:ei kai tuo kilpiin saaminen nyt oikeasti pointti ollut? eihän edes 9-5T ajatellut oikeasti, että jos retro900 tehtäisiin, että se olisi sen aikakauden turvavarustelulla? eihän kubelwagenikaan ollut mikään 1:1 kopio entisestä. saati mini. toisaalta tämä taas menee offtopikkiin kun kuplan ja minin valmistajat eivät osaa tehdä autoja vaan kulkuvälineitä jotka toimii yhtä vaihtelevasti suomen eri säissä kuin suomen sää vaihtelee.
vai missasinko jotain (kuten että JOS alkuperäinen ehdotus oli pistää OG900 sellaisenaan tuotantoon?)??? täh?!
Mulle kyllä kävisi edelleen se ihan alkuperäisen kaltainen auto mutta ei varsinaisesti kyllä haittaisi esimerkiksi nykyaikaiset rypistymisvyöhykkeet (vai mitä crumple zone onkaan suomeksi) mutta esimerkiksi muotoiluun tai sisustaan en menisi koskemaan suuremmin (varsinkin kun nykyään ei ilmeisesti osata tehdä esimerkiksi kolmen istuttavaa takapenkkiä autoon ilman että koko autoa korotetaan ja laitetaan nimeksi Voyager). Ajonvakautus menisi kunhan jossain kuljettajan jalkatilassa olisi iso potkaistava nappi josta sen saa pysyvästi pois päältä
Tätä minäkin mietin, Englannissahan tehdään esimerkiksi Caterhamia ja muita vastaavia pienissä erissä osaa säädöksistä noudattamatta.Hessu kirjoitti: Voisiko tuoda muuttoautona jostain sellaisesta maasta, jossa sen saa kilpiin?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus
Caterhamin ja vastaavien tuotannon takana on Single Vehicle Approval. Sen turvin on mahdollista saarivaltakunnassa kilvittää vaikkapa Ford GT40 replica, joka taas täällä on.....Rattivaihde kirjoitti: Tätä minäkin mietin, Englannissahan tehdään esimerkiksi Caterhamia ja muita vastaavia pienissä erissä osaa säädöksistä noudattamatta.
Piensarjatyyppihyväksynnät tunnustetaan vain ja ainoastaan valmistajan anomuksesta. Tästä on viime vuosilta esimerkkinä Ford GT, joka ei ole varsinaista laajaa EU-hyväksyntää läpäissyt, mutta Ford on erikseen tarvittaessa anonut jokaisessa maassa hyväksyntää. Sanomattakin on selvää, että toisissa maissa hyväksyntä on ollut helpompaa kuin toisissa..
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7829
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Menee jo kyllä Off topin puolellle...

Teat on kehittänyt ja patentoinut Full Body Crumple Zone (FBCZ) -tekniikan, joka on ensimmäinen oikea uudistus yli 50 vuotiaassa keksinnössä. Teat autoissa rypistytysalue kattaa lähes koko ajoneuvon, ja kolaritilanteessa huomattavasti suurempi määrä energiaa saadaan absorboitua. Kuten kaavakuvasta nähdään, Teat Phalloksen Crumple Zone kattaa 95% ajoneuvosta, kun se turvallisena pidetyssä Saab 9-3:ssa on vain noin 45%. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Teat imee kolarissa rakenteisiinsa 2-3 kertaisen määrän törmäysenergiaa muihin automerkkeihin verrattuna.
http://www.telajarvi.net/teat/turvallisuus.html
Ja sitten takaisin aiheeseen...
http://www.youtube.com/watch?v=7GY3w_OK ... r_embedded#!
(vai mitä crumple zone onkaan suomeksi)

Teat on kehittänyt ja patentoinut Full Body Crumple Zone (FBCZ) -tekniikan, joka on ensimmäinen oikea uudistus yli 50 vuotiaassa keksinnössä. Teat autoissa rypistytysalue kattaa lähes koko ajoneuvon, ja kolaritilanteessa huomattavasti suurempi määrä energiaa saadaan absorboitua. Kuten kaavakuvasta nähdään, Teat Phalloksen Crumple Zone kattaa 95% ajoneuvosta, kun se turvallisena pidetyssä Saab 9-3:ssa on vain noin 45%. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Teat imee kolarissa rakenteisiinsa 2-3 kertaisen määrän törmäysenergiaa muihin automerkkeihin verrattuna.
http://www.telajarvi.net/teat/turvallisuus.html
Ja sitten takaisin aiheeseen...
http://www.youtube.com/watch?v=7GY3w_OK ... r_embedded#!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus
Tottahan toki Suomessa tehdään kaikki mahdollisimman vaikeaksi. Muistelisin kyllä lukeneeni jostain päin nettiä että joku onnistui tuomaan tänne Caterhamin, pitääpäs katsoa löytyisikö vielä.Teme100 kirjoitti:Caterhamin ja vastaavien tuotannon takana on Single Vehicle Approval. Sen turvin on mahdollista saarivaltakunnassa kilvittää vaikkapa Ford GT40 replica, joka taas täällä on.....Rattivaihde kirjoitti: Tätä minäkin mietin, Englannissahan tehdään esimerkiksi Caterhamia ja muita vastaavia pienissä erissä osaa säädöksistä noudattamatta.![]()
unelmaa. Lisäksi, vaikka laite olisi tällä metodilla kilvitetty briteissä, eivät suomen viranomaiset kelpuuta sitä täällä.
Piensarjatyyppihyväksynnät tunnustetaan vain ja ainoastaan valmistajan anomuksesta. Tästä on viime vuosilta esimerkkinä Ford GT, joka ei ole varsinaista laajaa EU-hyväksyntää läpäissyt, mutta Ford on erikseen tarvittaessa anonut jokaisessa maassa hyväksyntää. Sanomattakin on selvää, että toisissa maissa hyväksyntä on ollut helpompaa kuin toisissa..
Edit: Nämä löytyi
http://www.autovero.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=2301
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... &sk=t&sd=a
Locost taas perustuu täysin omarakentamiseen, eli kirjaan jossa on rakennusohjeet Super Seven-tyyppisen auton rakentamiseksi käytännössä tyhjästä. Locostiin siis myös runko ym. tehdään itse, eikä Locostiin ole mitään rakennussarjoja. Siksi se on erilainen kuin aina vähintään osin tehdasvalmisteinen Caterham tai Westfield. Samasta syystä tehdastekoisen Caterhamin tai Westfieldin saa myös rekisteriin Suomessa, mutta itse rakennettua Locostia ei. Sellainen soveltuu ainoastaan rata-ajeluun, koska ikinä ei kilpiä sellaiseen saa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus
Tuosta kilpiin saamisen vaikeudesta vähäsen.
Soittelin tässä juuri yksi päivä yhdelle hepulle, kenen kanssa näiden autojen maahantuonti(usa tuonti) kanssa jonkin verran ollut tekemisissä. Kyselin itse cadillac escaladen painoista saako sitä kuorma-autoksi(jos saisi kiinnostaisi tämä itseäni). No tätähän ei saa, koska ake ei hyväksy sen koripajan tuontoa,jonka painot riittäisi kuorma-autoksi kilvittämiseen.
hassua että limoja yms autoja saadaan kilpiin, vaikka nekin ovat koripajojen tuotoksia. Mutta juuri truckmasteria ei saa millään ilveellä. On aken punaisella listalla.
Sitten tuli siinä juttua muutenkin aken päättömyksistä. Suomessa olevat kivettömät dodge avenger srt4:t on saatava kaikki tänä vuonna kilpiin, ensi vuonna ei tarvitse saada, koska silloin se homma on mahdotonta. Johtuen tiukkenevista eu määräyksistä. Ja tämä murhe koskee ihan dodgen maahantuojaa.
Elikkä voisi sen ogsatkun kilvittäminen olla pikkaisen hankalaa
Soittelin tässä juuri yksi päivä yhdelle hepulle, kenen kanssa näiden autojen maahantuonti(usa tuonti) kanssa jonkin verran ollut tekemisissä. Kyselin itse cadillac escaladen painoista saako sitä kuorma-autoksi(jos saisi kiinnostaisi tämä itseäni). No tätähän ei saa, koska ake ei hyväksy sen koripajan tuontoa,jonka painot riittäisi kuorma-autoksi kilvittämiseen.
hassua että limoja yms autoja saadaan kilpiin, vaikka nekin ovat koripajojen tuotoksia. Mutta juuri truckmasteria ei saa millään ilveellä. On aken punaisella listalla.
Sitten tuli siinä juttua muutenkin aken päättömyksistä. Suomessa olevat kivettömät dodge avenger srt4:t on saatava kaikki tänä vuonna kilpiin, ensi vuonna ei tarvitse saada, koska silloin se homma on mahdotonta. Johtuen tiukkenevista eu määräyksistä. Ja tämä murhe koskee ihan dodgen maahantuojaa.
Elikkä voisi sen ogsatkun kilvittäminen olla pikkaisen hankalaa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Saabin tulevaisuus
Tällä ei ole mitään tekemistä Aken kanssa, vaan kyseessä on siitä että 2011 alkaen uusien autojen tulee täyttää EURO V-päästönormi. Ja se koskee kaikkia, myös valmistajia.Tämän takia esimerkiksi Volkswagen luopui V10TDI:stään, koska se ei täyttänyt kuin EURO4:n.Jamppa kirjoitti: Sitten tuli siinä juttua muutenkin aken päättömyksistä. Suomessa olevat kivettömät dodge avenger srt4:t on saatava kaikki tänä vuonna kilpiin, ensi vuonna ei tarvitse saada, koska silloin se homma on mahdotonta. Johtuen tiukkenevista eu määräyksistä. Ja tämä murhe koskee ihan dodgen maahantuojaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Taas saadaan jännittää, kielitaitoisemmat voivat heittää käännöstä
http://svt.se/svttext/tv/pages/120.html
Ari
http://svt.se/svttext/tv/pages/120.html
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Ei siinä muuta kerrota kuin, että Saab Automobile ei ole maksanut länsigöötanmaan lääninhallituksen vaatimaa 111 miljoonaa kruunua, velka joka tuli valtion antamasta palkkatakuusta. Sen maksuaika on kulunut umpeen.Sonett73 kirjoitti:Taas saadaan jännittää, kielitaitoisemmat voivat heittää käännöstä http://svt.se/svttext/tv/pages/120.html Ari
Joten asia valmistellaan jätettäväksi kruununvoutille ulosmittaukseen ensi viikolla. Kertoo Christina Danielsson ekonomia puolen piällikkö länsi göötanmaan lääninhallituksesta, Tv-nelosen lännenuutisille.
Saabin yhtiö juristi Kristina Geers sanoo, että Saab ei ole maksanut kyseistä velkasummaa koska saab meinaa, että sen on aiheuttanut vääränlainen lain tulkinta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
120 SVT Text Sidan ej i sändningSonett73 kirjoitti:Taas saadaan jännittää, kielitaitoisemmat voivat heittää käännöstä
http://svt.se/svttext/tv/pages/120.html
Ari
Elikäs suomeksi: "Sivu ei lähetyksessä".
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus
Myös Honda lopettaa/lopetti Type-R:ien valmistamisen tästä syystä.Teme100 kirjoitti:Tällä ei ole mitään tekemistä Aken kanssa, vaan kyseessä on siitä että 2011 alkaen uusien autojen tulee täyttää EURO V-päästönormi. Ja se koskee kaikkia, myös valmistajia.Tämän takia esimerkiksi Volkswagen luopui V10TDI:stään, koska se ei täyttänyt kuin EURO4:n.Jamppa kirjoitti: Sitten tuli siinä juttua muutenkin aken päättömyksistä. Suomessa olevat kivettömät dodge avenger srt4:t on saatava kaikki tänä vuonna kilpiin, ensi vuonna ei tarvitse saada, koska silloin se homma on mahdotonta. Johtuen tiukkenevista eu määräyksistä. Ja tämä murhe koskee ihan dodgen maahantuojaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saabin tulevaisuus
Niinhän se onkin, mutta niin on Kirkkonummikin.core2 kirjoitti:Älä perk... mä luulin et toi on suomenruotsiageorgahti kirjoitti:se o suomeks "pruukaa"..core2 kirjoitti:. meinaa, ...
siksi en käyttänyt sitä sanaa.