

Kyllä se jotenkin keinottelemalla saataisiin rekisteriin. Onko niin kamala ajatus että joku ei haluakaan aina kun mahdollista uudempaa? Yhtä hyvin voisi ostaa Toyota Corollan vuosimallia 1988 ja rahaa jäisi tuolla laskutavalla noin 46 500 euroa jolla saa tietyistä osista tätä maata omakotitalon peltoineen. Kummallakaan vaihtoehdolla ei saa juuri tehtaasta rullannutta Saab OG900:sta.9-5T kirjoitti:Sellaisesta on hyvä haaveilla jota ei oikeasti saa ja jos saisi voisi aina perua lupauksen koska rekisteriin sitä ei saisi. Mikseivät osta tuolla samalla 38000 eurolla uutta Saabia ja jäisi rahaa vielä 9000e
Voisiko tuoda muuttoautona jostain sellaisesta maasta, jossa sen saa kilpiin?Mimmi kirjoitti:Kerrotko millä tavalla keinottelemalla e-hyväksymätön, ilman pakollisia turvalaitteita oleva saastuttava auto saataisiin rekisteriin.
Ei varsinaisesti ollut eigeorgahti kirjoitti:ei kai tuo kilpiin saaminen nyt oikeasti pointti ollut? eihän edes 9-5T ajatellut oikeasti, että jos retro900 tehtäisiin, että se olisi sen aikakauden turvavarustelulla? eihän kubelwagenikaan ollut mikään 1:1 kopio entisestä. saati mini. toisaalta tämä taas menee offtopikkiin kun kuplan ja minin valmistajat eivät osaa tehdä autoja vaan kulkuvälineitä jotka toimii yhtä vaihtelevasti suomen eri säissä kuin suomen sää vaihtelee.
vai missasinko jotain (kuten että JOS alkuperäinen ehdotus oli pistää OG900 sellaisenaan tuotantoon?)??? täh?!
Tätä minäkin mietin, Englannissahan tehdään esimerkiksi Caterhamia ja muita vastaavia pienissä erissä osaa säädöksistä noudattamatta.Hessu kirjoitti: Voisiko tuoda muuttoautona jostain sellaisesta maasta, jossa sen saa kilpiin?
Caterhamin ja vastaavien tuotannon takana on Single Vehicle Approval. Sen turvin on mahdollista saarivaltakunnassa kilvittää vaikkapa Ford GT40 replica, joka taas täällä on.....Rattivaihde kirjoitti: Tätä minäkin mietin, Englannissahan tehdään esimerkiksi Caterhamia ja muita vastaavia pienissä erissä osaa säädöksistä noudattamatta.
(vai mitä crumple zone onkaan suomeksi)
Tottahan toki Suomessa tehdään kaikki mahdollisimman vaikeaksi. Muistelisin kyllä lukeneeni jostain päin nettiä että joku onnistui tuomaan tänne Caterhamin, pitääpäs katsoa löytyisikö vielä.Teme100 kirjoitti:Caterhamin ja vastaavien tuotannon takana on Single Vehicle Approval. Sen turvin on mahdollista saarivaltakunnassa kilvittää vaikkapa Ford GT40 replica, joka taas täällä on.....Rattivaihde kirjoitti: Tätä minäkin mietin, Englannissahan tehdään esimerkiksi Caterhamia ja muita vastaavia pienissä erissä osaa säädöksistä noudattamatta.![]()
unelmaa. Lisäksi, vaikka laite olisi tällä metodilla kilvitetty briteissä, eivät suomen viranomaiset kelpuuta sitä täällä.
Piensarjatyyppihyväksynnät tunnustetaan vain ja ainoastaan valmistajan anomuksesta. Tästä on viime vuosilta esimerkkinä Ford GT, joka ei ole varsinaista laajaa EU-hyväksyntää läpäissyt, mutta Ford on erikseen tarvittaessa anonut jokaisessa maassa hyväksyntää. Sanomattakin on selvää, että toisissa maissa hyväksyntä on ollut helpompaa kuin toisissa..
Locost taas perustuu täysin omarakentamiseen, eli kirjaan jossa on rakennusohjeet Super Seven-tyyppisen auton rakentamiseksi käytännössä tyhjästä. Locostiin siis myös runko ym. tehdään itse, eikä Locostiin ole mitään rakennussarjoja. Siksi se on erilainen kuin aina vähintään osin tehdasvalmisteinen Caterham tai Westfield. Samasta syystä tehdastekoisen Caterhamin tai Westfieldin saa myös rekisteriin Suomessa, mutta itse rakennettua Locostia ei. Sellainen soveltuu ainoastaan rata-ajeluun, koska ikinä ei kilpiä sellaiseen saa.
Tällä ei ole mitään tekemistä Aken kanssa, vaan kyseessä on siitä että 2011 alkaen uusien autojen tulee täyttää EURO V-päästönormi. Ja se koskee kaikkia, myös valmistajia.Tämän takia esimerkiksi Volkswagen luopui V10TDI:stään, koska se ei täyttänyt kuin EURO4:n.Jamppa kirjoitti: Sitten tuli siinä juttua muutenkin aken päättömyksistä. Suomessa olevat kivettömät dodge avenger srt4:t on saatava kaikki tänä vuonna kilpiin, ensi vuonna ei tarvitse saada, koska silloin se homma on mahdotonta. Johtuen tiukkenevista eu määräyksistä. Ja tämä murhe koskee ihan dodgen maahantuojaa.
Ei siinä muuta kerrota kuin, että Saab Automobile ei ole maksanut länsigöötanmaan lääninhallituksen vaatimaa 111 miljoonaa kruunua, velka joka tuli valtion antamasta palkkatakuusta. Sen maksuaika on kulunut umpeen.Sonett73 kirjoitti:Taas saadaan jännittää, kielitaitoisemmat voivat heittää käännöstä http://svt.se/svttext/tv/pages/120.html Ari
120 SVT Text Sidan ej i sändningSonett73 kirjoitti:Taas saadaan jännittää, kielitaitoisemmat voivat heittää käännöstä
http://svt.se/svttext/tv/pages/120.html
Ari
Myös Honda lopettaa/lopetti Type-R:ien valmistamisen tästä syystä.Teme100 kirjoitti:Tällä ei ole mitään tekemistä Aken kanssa, vaan kyseessä on siitä että 2011 alkaen uusien autojen tulee täyttää EURO V-päästönormi. Ja se koskee kaikkia, myös valmistajia.Tämän takia esimerkiksi Volkswagen luopui V10TDI:stään, koska se ei täyttänyt kuin EURO4:n.Jamppa kirjoitti: Sitten tuli siinä juttua muutenkin aken päättömyksistä. Suomessa olevat kivettömät dodge avenger srt4:t on saatava kaikki tänä vuonna kilpiin, ensi vuonna ei tarvitse saada, koska silloin se homma on mahdotonta. Johtuen tiukkenevista eu määräyksistä. Ja tämä murhe koskee ihan dodgen maahantuojaa.
Niinhän se onkin, mutta niin on Kirkkonummikin.core2 kirjoitti:Älä perk... mä luulin et toi on suomenruotsiageorgahti kirjoitti:se o suomeks "pruukaa"..core2 kirjoitti:. meinaa, ...
siksi en käyttänyt sitä sanaa.