mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Janne_
"Ruisku"

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

saba90 kirjoitti:Kyllä tää saabismi voi välillä sit vituttaa urakalla,no eiköhän se taas tästä
Saab NG900 96' 2.0t
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

Tuha kirjoitti:On se kumma kun mitään ei voida hoitaa kunnolla. No okei, ne kuljettaa paljon lähetyksiä vuorokaudessa, mutta silti.
Onneksi Itellan/Postin pakettipalvelu hakkaa ainakin DHL:n ja DPD:n 9-2. Jälkimmäinen on perjantaista asti toimittanut mulle kahta (2) rengasta Vantaalta Vantaalle, ennustelevat että huomenna tulisi...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-

V***n s******n p******n h******n sähkömiehen irvikuva.

Otetaanpa alusta. Mä siis ostin kesällä 2007 osittain rempatun omakotitalon, eli hyvän aihion. Alakerrasta puuttui kolmesta huoneesta kattopanelointi, yläkerrasta vähän enemmänkin, mutta koko talo täysin asumiskuntoinen jne, eli oikeasti hyvä aihio - ja ihan järkihintaan. No, kaikkien muiden projektien keskellä en ole jaksanut kovin aikaisin alkaa noita alakerran kattoja paneloimaan, joten aloitin operaation vasta tänä kesänä - helppo homma, sitä on selkeästi rempassa suunniteltukin (tämän näkee mm. sähkökalusteista). Ekana paneloin vessan, tokana eteisen ja kolmantena eli viimeisenä keittiön. No, keittiötä paneloidessa löytyy hiukan sanottavaa. Olohuoneen ja keittiön väliselle seinälle tulevat piuhat on jätetty ~10cm liian lyhyiksi, eli eivät ylety menemään paneloinnin yläpuolella seinälle asti. Noooh, tämä ei paljoa haittaa, koska oikaisu tapahtuu astiakaapin yläpuolella, hankaloittaa vaan paneelien mitoitusta. Seuraava paljastus: eteisestä tulevat piuhat tulevat seinän läpi paneloinnin alapuolelle. Noooh, tämäkin on onneksi suht. helposti piilotettavissa, koska on ruokakaappien yläpuolella, vaikka melko tiukaksi vetääkin.

Vaan sitten. Tähän mennessä olen läiskinyt paneelia katon puolivälin tienoille asti, hiukan yli. Olen erikseen oikein hankkinut normaalia (4,5m) pidempiä (4,8m) paneeleita, että saan tehtyä katotonta kattoa (4,64m) ja just sen näköistä kuin haluan. Olen katsellut, että katossa on paikat viidelle valaisimelle kolmella kytkimellä (pari rinnankytkettyä huomioiden mm. eri sisustusvaihtoehtoja) - itse en olisi välttämättä noin reilusti laittanut, mutta okei, olkoot siellä. PAITSI että, huomasin tänään että yksi niistä, se keskimmäinen elikkästen "paraatipaikalla" oleva ei olekaan valaisinvaraus vaan pistorasioiden jakorasia. Sille on selkeästi haettu paikka mahdollisimman keskelle kattoa, että saadaan säästettyä n. 2 metriä kaapelia (MMJ 3*2,5S, maksaahan tuo nyt varmaan erinäisiä kymmeniä senttejä metriltä, en jaksa tarkistaa) ja paneelikaton keskelle h******n ruma valkoinen(?) peitelätkä.

Niin, menee sitten keittiön pistorasiasähköt uusiksi, tai siis niiden kaapeloinnit. Eniten vituttaa, etten tajunnut tsekata moista idiotismia ennen paneloinnin aloittamista, olisi ollut piuhojen uusiminen helpompaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
et
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja et »

aero kirjoitti: ennustelevat että huomenna tulisi...
ja totuus on että kyseiset kuljetusfirmat toimittavat kaikki paketit asiakkaille pääkaupunkiseudulla virka-aikana mitkä aamulla on saapunut terminaaliin, jos asiakkaan saa kiinni.
Lähettäjällä on aina numerosarja mistä tietää paketin/renkaan/tavaran sijaintipaikan minkä voi netistä tarkistaa.
Paketti näkyy netissä heti kun se on Vantaalla purettu rekasta tai lentokoneesta. Aina voi tietysti syyttää kujetusketjun viimmeistä lenkkiä jos lähettäjää ei kiinnosta lähettää tavaraa heti tai varastosaldo on nolla.

Itse noudan paketin aina Vantaalta terminaalista vaikka asun Helsingissä niin sen saa välittömästi aamulla tai haluamaani aikaan ettei tarvi kuskia odotella jolla voi olla yli 50-100 paikkaa jaettavana virka-aikana.
aero
-

et kirjoitti:
ja totuus on että kyseiset kuljetusfirmat toimittavat kaikki paketit asiakkaille pääkaupunkiseudulla virka-aikana mitkä aamulla on saapunut terminaaliin, jos asiakkaan saa kiinni.
Jos DPD:n heppu perjantaiaamuna klo 7:51 soittaa mulle, että paketti on Vantaalla, niin kyllä mä uskon, että se on DPD:llä Vantaalla. Alkuperäinen toimitusosoite on toki mulle kotiin Janakkalaan, mutta kun tänne ei ilta-aikaan toimitusta saa (onnistuisi välillä 9-15 tjsp), niin sovittiin osoitteenvaihto että tuovat mulle töihin. Sanoi että todennäköisesti tulee jo perjantaina, mutta viimeistään maanantaina. Nyt on tiistai-ilta.
et kirjoitti:Itse noudan paketin aina Vantaalta terminaalista vaikka asun Helsingissä niin sen saa välittömästi aamulla tai haluamaani aikaan ettei tarvi kuskia odotella jolla voi olla yli 50-100 paikkaa jaettavana virka-aikana.
DHL:llä on ilmeisesti pakko, ellei asu jossain kehäkolmosen sisäpuolella. Paketti tiettävästi löhösi heillä n. viikon (jälleen kerran, jos he sanovat että se on ollut heillä viikon, uskon heitä), ennenkö viitsivät ilmoittaa, etteivät he mihinkään "korpeen" lähde ajamaan, vaan pitää noutaa terminaalista. Terminaalissa piti ravata läpi kolme eri tiskiä ja kopata jokaiselta vuoronumero (jopa ilman jonoa) sekä vittuilua.

UPS:kään ei toimita mulle kotiin, mutta he sentään dumppaavat paketin Postin kuljetettavaksi (joka siis tuo sen perille nopeammin kuin DHL viitsii ilmoittaa, että pitäisi hakea).

Totuus on, että jos ensikokemus firmasta on ihan suoraan terveisiä perseestä, niin mä välttelen moisia firmoja jatkossa. Ehkä haistapaska -firmat toimivat Helsingissä tai vahingon sattuessa jopa Vantaalla, mutta kun pitäisi Suomeen lähteä, niin tulee ilmeisesti pupu pöksyyn ennemmin tai myöhemmin. Posti ja Matkahuolto ihan oikeasti mun kokemuksen mukaan toimii (etenkin nyt, kun paikallinen Matkahuolto ei enää ole asiamiespisteenä 9-15 auki olevassa lounasravintolassa - sekin viritelmä oli perseestä) hämmästyttävän hyvin, tiettävästi vieläpä ilmeisen tasaisesti koko valtakunnassa.
-Agentti Tuplanolla
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Harvinaista mutta ei mikään :mrgreen:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kalle37
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

aero kirjoitti:
et kirjoitti:
Jos DPD:n heppu perjantaiaamuna klo 7:51 soittaa mulle, että paketti on Vantaalla, niin kyllä mä uskon, että se on DPD:llä Vantaalla. Alkuperäinen toimitusosoite on toki mulle kotiin Janakkalaan, mutta kun tänne ei ilta-aikaan toimitusta saa (onnistuisi välillä 9-15 tjsp), niin sovittiin osoitteenvaihto että tuovat mulle töihin. Sanoi että todennäköisesti tulee jo perjantaina, mutta viimeistään maanantaina. Nyt on tiistai-ilta.
et kirjoitti:Itse noudan paketin aina Vantaalta terminaalista vaikka asun Helsingissä niin sen saa välittömästi aamulla tai haluamaani aikaan ettei tarvi kuskia odotella jolla voi olla yli 50-100 paikkaa jaettavana virka-aikana.
DHL:llä on ilmeisesti pakko, ellei asu jossain kehäkolmosen sisäpuolella. Paketti tiettävästi löhösi heillä n. viikon (jälleen kerran, jos he sanovat että se on ollut heillä viikon, uskon heitä), ennenkö viitsivät ilmoittaa, etteivät he mihinkään "korpeen" lähde ajamaan, vaan pitää noutaa terminaalista. Terminaalissa piti ravata läpi kolme eri tiskiä ja kopata jokaiselta vuoronumero (jopa ilman jonoa) sekä vittuilua.

UPS:kään ei toimita mulle kotiin, mutta he sentään dumppaavat paketin Postin kuljetettavaksi (joka siis tuo sen perille nopeammin kuin DHL viitsii ilmoittaa, että pitäisi hakea).

Totuus on, että jos ensikokemus firmasta on ihan suoraan terveisiä perseestä, niin mä välttelen moisia firmoja jatkossa. Ehkä haistapaska -firmat toimivat Helsingissä tai vahingon sattuessa jopa Vantaalla, mutta kun pitäisi Suomeen lähteä, niin tulee ilmeisesti pupu pöksyyn ennemmin tai myöhemmin. Posti ja Matkahuolto ihan oikeasti mun kokemuksen mukaan toimii (etenkin nyt, kun paikallinen Matkahuolto ei enää ole asiamiespisteenä 9-15 auki olevassa lounasravintolassa - sekin viritelmä oli perseestä) hämmästyttävän hyvin, tiettävästi vieläpä ilmeisen tasaisesti koko valtakunnassa.

Kokeileppas seuraavan kerran Jetpakkia minun kokemuksien mukaan toimii.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Saab-Scania 900
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Saab-Scania 900 »

kalle37 kirjoitti:
aero kirjoitti:
et kirjoitti: ja totuus on että (blblabla)
et kirjoitti: DHL:llä on ilmeisesti pakko, ellei asu jossain kehäkolmosen sisäpuolella. Paketti tiettävästi löhösi heillä n. viikon (jälleen kerran, jos he sanovat että se on ollut heillä viikon, uskon heitä), ennenkö viitsivät ilmoittaa, etteivät he mihinkään "korpeen" lähde ajamaan, vaan pitää noutaa terminaalista. Terminaalissa piti ravata läpi kolme eri tiskiä ja kopata jokaiselta vuoronumero (jopa ilman jonoa) sekä vittuilua.

Itelleni on tuonut kyllä DHL kotiovelle asti aina paketit, mutta UPS... VITUTTAA KOKO FIRMA, kuudensaan kameran olivat särkeneet, just tullu niille saksasta huollosta, itella soittaaa että tää sun pakettis on jääny vissii trukin alle, on niin lättänä. Sitte soittelin kaikki UPS ja muut Canonista alkaen läpi, lopulta UPS korvasi kun Canonilta laittoivat valituksen siitä, canon antoi sitten DHL kyydillä tulevan uuden kameran joka on pelannut hyvin. :)
aero
-

Joo-o. Kai noissa on vähän samaa efektiä kuin puhelin-/internetoperaattoreissa, että eri asiakkaille vittuilee eri firmat. Tuolla puolen Elisa on multa boikotissa, kun taas Soneran kanssa ei ole ongelmia ollut, moni haukkuu just toisinpäin.

Eilisestä paatoksesta taitaa hiukan paistaa läpi sähkärivitutus, mutta joka sana on silti totta. DHL:stä on vuosien saatossa enemmänkin kokemusta, yksi paketti on päässyt perille asti ilman ongelmia - loput ovat kadonneet, hajonneet tai sitten on terminaalissa vittuiltu tms, DPD:stä tuo on ihan ensikokemus. Sentään DPD on ollut yhteyksissä ihan asiallinen ja jos renkaat tosiaan tulee tänään perille asti, ei sinänsä suurta hätää ole. Toisaalta DPD saa isot miinukset siitä, että aspan puhelinnumero on maksullinen, eikä edes halpa (onneksi sähköposti toimii).

Saapi nähä, nyt ois optiikkaa tulossa jenkeistä USPS:n avustuksella ja kuulemma eilen pääsi (Suomen?) Tulliin asti. Posti varmaan ehdottelee pitkästä aikaa että maksa meille 40e+tullit, niin kirjoitamme nimen puolestasi :D. En taida maksaa, käyn mieluummin itte vetämässä nimen paperiin ja maksamassa verot Tullin tiskillä.
-Agentti Tuplanolla
aero
-

aero kirjoitti:Joo-o. Kai noissa on vähän samaa efektiä kuin puhelin-/internetoperaattoreissa, että eri asiakkaille vittuilee eri firmat. Tuolla puolen Elisa on multa boikotissa, kun taas Soneran kanssa ei ole ongelmia ollut, moni haukkuu just toisinpäin.
Korjaan sen verta, että 2003 Sonera ilmoitti yhden hinnan ilman ALV:tä, vaikka yksityishenkilönä kysyin.
-Agentti Tuplanolla
Nisse
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Nisse »

No nyt se perhana meinasi jättää käynnistymättä. Ensin laiska käyntiääni ja sitten sammahti, toisella yrityksellä ei lähtenyt ollenkaan käyntiin, kunnes kolmannella kerralla sitten murahti käyntiin. Eihän siellä ole edes pakkasta ja tämä talviauto ei käynnisty kunnolla.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

wlan ja puhelin ei taas pelaa yhteen, pät...pät...pätkii ja kat...kat...katkoo, menee hermo
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
ysitonnari93
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Tää hemmetin lentsu. Nokka on niin tukossa, ettei henkikään kulje ku peräreiän kautta :twisted:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Tuha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Edelleen se Itellan toiminta... Paketit maanneet puolitoistavuorokautta Tampereella eikä aikomustakaan lähteä tänne päin..

Eivät varmasti saa niitä toimitettua huomiseksi. 27.9.2010 molemmat lähteneet Helsingistä eikä vieläkään ole ehtineet perille.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mimmi kirjoitti:Sinulla on onni, koska sinä sentään tiedät missä paketit ovat.
Minulla on paketti edelleen hukassa (vasta reilu 3kk), eikä DPD tai Itella tiedä missä paketti edes on. Lähettäjäkin on kysellyt, mutta yhtä tuloksetta.
Posti olisi korvannut huimat 10e/kilo.
Tuo on kyllä totta, että minä sentään tiedän missä paketit ovat. Toivottavasti sinunkin pakettisi jostain löytyy.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Lukittu