Koeajoja??

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja J.N »

Teme100 kirjoitti:En enää yhtään ihmettele, että säädät pissapojan suuttimia samoilla vehkeillä kuin irrottelet männäntappeja.
Nauratti. :)
#3418
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Eikö olisi aika palata keskustelemaan tämän uuden auton oikeasta ajamisesta. Tää renkaanpotkinta on aina välillä karannut sangen mielenkiintoiseksi ja maailman ääriä hiveleväksi. 8O
Ehkä kannattaisi siirtyä useamman oikeaksi ajuriksi, mikäli auto on kiinnostava ja haluttava. Näitä saa noista Saab-myymälöistä! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti:Kaiken kruunuksi: "silloinen pääjohtaja Sten Wennlo". Saabin historiikki kertoo, että Wennlo jätti 1987 Saab-Scanian ollessaan henkilöautodivisioonan toimitusjohtajana. Miten ihmeessä hän olisi 3 vuotta myöhemmin vetämässä nelivetoprojektia pääjohtajan vakanssilla? Näillä tiedoilla en taida kyllä uskaltaa soittaa yhteenkään antamaasi numeroon...
Johan lukee mies ihan kun olis silmä peukalossa ja peukalo sit ...seessä.
Ei Wennlo jättänyt Saab-Scaniaa 1987 niinkuin luulet vaan hän toimi vielä kauan puljussa sen jälkeenkin kun jätti johtohommat, muunmuassa näiden tulevien konseptien parissa. Sen verran tohon muljautukseesi "silloinen pääjohtaja Sten Wennlo", että kirjoitin, että hän oli Chef eli pääjohtaja saabilla ei koko konsernissa.
Mutta onhan sulla mahdollisuus soittaa Bäckikselle niin saat varmaan tietää mitä kukin teki ja sit et mitä tehtiin siihen aikaan koko konsernissa.
Ja mitä tohon pissapojan suuttimeen tulee niin en tiennyt minkä näköinen se on tämälaite sen enempää kuin sinäkään näyit tietävän, mutta kun OPEL asentaja sanoo, et se on se, no ainakin toinen niistä oli kait se oikea, mutta sillä ei mahdu säätämään uuden ysifemman suuttimia, näin sanoi ei Opel asentaja koska nokkapelti on tiellä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mulla on jotenkin semmoinen kutina, että core2:lla eli Eskolla on hieman paremmat tiedot ja lähempää ko. tapahtumia kuin temen kuulopuheet joltain museomieheltä. Esko on tainnut ehtiä jos jonkinlaista kokea saabien kanssa. Eipä niistä peistä kannata alkaa vääntämään, jos joku ei usko ja nojaa johonkin hikipedia tietoihin. Se mitä on tullut valmistukseen ja mitä virityksiä, kokeiluja ja muuta tehdään kulissien takana on aivan eri asia.
Se on aivan varma että moni asia voisi olla Saabilla paljon paremmin, jos GM ei olisi päässyt sähläilemään asioita. Toisaalta ilman GM:ää voisi saabin taru olla loppunut aikaisemmin, kuka tietää...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kun Teme haluaa jatkaa tätä suutin keskustelua, niin voitaneen todeta nätä Saabin käyttämiä suutinmalleja käyttävän nyt hyvin monen automerkin. Suutinmallli on ongelmallinen.
Meidän jauhamana tai haukkumana tai räksyttämänä ne eivät tule korjaantumaan. Ne korjaantuvat valmistajien korjaamina ja edelleen kehittäminä. Aikaa muutoksiin joutuu antamaan, se on tosiasia.

Pidän typeränä tällaisen jauhannan ja toisen lyttäämisen tarpeen näillä harrastesivuilla. Ei täällä kukaan mikään yli-ihminen voi olla. Mutta lapsellisuutensa täällä helposti esiin tuo.

Haluan myös sanoa, että harvoilla meillä on tuollaonen 36 työvuoden kokemus Saabilta, kuten tuolla core2:lla alias Eskolla on. Siksi jauhanta on tarpeetonta ja no en viitsi alentua käyttämään muita ilmaisuja.

Olkaamme kiitollisia toistemme mielipiteistä ja ottakaamme niistä meitä palvelevat osiot omaan käyttöömme.

Teitä kaikkia kirjoittajia ARVOSTAEN! :wink:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Bob »

..
Viimeksi muokannut Bob, Pe Helmi 25, 2011 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja core2 »

Bob kirjoitti: Ei sitten koittanut nostaa peltiä ylös ja säätää sitten...

SPX:n sivuiltakin löytyy kuvia (Epsilon_II_EN.pdf, työkalu CH/BO-49380), jossa ko. pesusuuttimia säädetään - nokkapelti ylhäällä ei pitäisi olla ylivoimaista.

Minun osaltani suutinkeskustelu on nyt lopullisissa säädöissään :wink: .
:D En ollut itse paikalla kun nuoripoika (koululainen) oli kokeillut sen jälkeen ku sanoin et työkalu löytyi Opel huollon puolelta.
Tämä asentaja jolle kerroin työkalusta oli pistänyt nuorenpojan asialle.
No nyt sitten Risto kertoi, että asia on vireillä Tampereella joten odotellaan mihin siellä päädytään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Eikös tämän otsikon ( koeajoja ) alla ole tarkoitus keskustalla uudesta 9-5:sta eikä jauhaa kaikkea muuta ??
Tyhjän päiväiselle jauhamiselle voi avata uuden otsikon.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kaimapojan kanssa aivan samaa mieltä.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

ristoj kirjoitti:Eikös tämän otsikon ( koeajoja ) alla ole tarkoitus keskustalla uudesta 9-5:sta eikä jauhaa kaikkea muuta ??
Tyhjän päiväiselle jauhamiselle voi avata uuden otsikon.
On avattu jo, mutta kun kukaan ei suostu myöntämään jauhavansa ohi aiheen niin jauhanta toteutetaan sitten täällä. Moderaattoreilta tässä vähän vetoapua pyytäisin...
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Nyt ei jauheta, vaan kirjoitetaan tosiasiat. :wink:

Minun "pikkumustani" Saab 9-5 Tid Vector A on tänään kulkenut rekisteröitynä kaksi (2) kuukautta. Matkaa se on tehnyt 11501 km, kulkenut 68,3 km/h keskinopeudella ja kuluttanut ajetulla matkalla 6,1 l/100km. Pesurin säiliö on täytetty neljä kertaa.
Auto on ollut koko matkan viaton. Ainut asia, mikä matkan aikana mieltäni on rasittanut, on tuo pissapojan suuttiminen tyyppi ja toiminta.

Olen tämän jakson aikana pyrkinyt kertomaan Teille tavallisen autoilijan näkemyksen tästä autosta näillä NG 9-5 sivuilla. Kuten jo aiemmin kerroinkin siirryn nyt seurailemaan tätä keskustelua. Kiitoksia teille kaikille rakentavasta ja mielenkiintoisesta keskustelusta. Palaan nyt takaisin harrastukseni pariin, tallissa odottaa Saab 96 2-tahtari -64.

Olen autooni ja sen antamaan kyytiin tyytyväinen. Matka jatkuu iloisesti eteenpäin. Ystävällisin terveisin! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja mike »

Kiitoksia vain Ristolle raporteista. Kerrankin joku ostaa auton sitä varten mihin se on tehty - eli autohan tykkää siitä kun sillä ajetaan! Ja mukava huomata ettei mitään järisyttäviä lastentautejakaan ole vielä tullut noilla kilometreillä ilmi.
Kulutus näyttää olleen ihan kohtuullisen pieni vaikkakin matka-ajoa on ollut ilmeisen runsaasti. Mutta auton koon ja painon huomioiden ei paha kun moottorikin alkaa vasta "herkistymään".

Autolehden pelotteluista huolimatta olen vakuuttunut siitä että muutaman vuoden päästä täytynee hankkia sopivasti sisäänajettu iso sedan tuon kuraperse farkun tilalle. No ehkä välissä joutuu käyttämään pienempää mallisarjaakin.

Ehkä niitä on joskus käytettynä jopa täällä Aineella ja ehkä niillä pääsee sitten ajamaankin kun uudella autolla se ei näytä onnistuvan vaikka auto onkin ollut liikkeessä nähtävillä jo kolme kuukautta. :roll:
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja tturku »

nettiautokin koeajanut uuden femman:
http://www.nettiauto.com/viewArticle.php?id=257

äh taitaa olla referaatti TM:n artikkelista kuitenkin
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Oululaiset!! Joko se Aineella oleva auto on koeajettavissa? Ensi viikolla tulee käyntiä sielläpäin ja vois samalla käydä viimein näkemässä & kokemassa auton. Ja sehän ei selviä kuin ajamalla!!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
HTH
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Elo 13, 2008 17:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja HTH »

Marko A kirjoitti:Oululaiset!! Joko se Aineella oleva auto on koeajettavissa? Ensi viikolla tulee käyntiä sielläpäin ja vois samalla käydä viimein näkemässä & kokemassa auton. Ja sehän ei selviä kuin ajamalla!!
Ainakaan eilen ei vielä ollut.
In a world without walls and fences, who needs windows and gates?
Vastaa Viestiin