![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Terveisin
On muutenkin koko "Saab Suomi" aika pihalla miten markkinointi hoidetaan. Minusta mitään varsinaista 9-5 Ensiesittelyä ei edes ollut tai sitten se vaan meni ohi ja mitään isompaa juttua siitä ei tehty. Moni tuntuu olevan suorastaan yllättynyt kuulleessaan UUDESTA 9-5:sta. Tuo Aineen tilanne on uskomaton, Oulukin kun kohtuullisen iso kylä on.Marko A kirjoitti:![]()
Mutta näin kai ne täytyy koeajot kohta hoitaa, jos ei merkkiliike sitä saa kuntoon.
On se ihme, etteivät saa sitä autoa ajoon. Vai eikö ole tarkoituskaan. Ensiesittelyt oli ja meni. Ei niitä noin myydä.
Niin, en tiedä minkälaisiin ihmeisiin kahden henkilön voimin pystytään, mutta tuollekin asialle varmaan olisi tehtävissä jotain. Eli aika huono tekosyy, jos siihen haluaisi vedota...SportySedan kirjoitti:On muutenkin koko "Saab Suomi" aika pihalla miten markkinointi hoidetaan. Minusta mitään varsinaista 9-5 Ensiesittelyä ei edes ollut tai sitten se vaan meni ohi ja mitään isompaa juttua siitä ei tehty. Moni tuntuu olevan suorastaan yllättynyt kuulleessaan UUDESTA 9-5:sta. Tuo Aineen tilanne on uskomaton, Oulukin kun kohtuullisen iso kylä on.Marko A kirjoitti:![]()
Mutta näin kai ne täytyy koeajot kohta hoitaa, jos ei merkkiliike sitä saa kuntoon.
On se ihme, etteivät saa sitä autoa ajoon. Vai eikö ole tarkoituskaan. Ensiesittelyt oli ja meni. Ei niitä noin myydä.
Yksi asia on Saabin suomi-nettisivut. Niitä ilmeisesti ei kukaan ylläpidä. Sama filmi pyörii kuukausia, ladattavia esitteitä ei ole, 9-5 -hinnastot(=printattavat) puuttuu, sentään 9-3 M11-hinnastot ovat nyt saatavilla. Ruotsin, UK:n tai vaikkapa Norjan sivuja sentään ylläpitää joku. Sais kyllä Antti Foudila ryhdistäytyä.
Tuulilasin numerossa 7/2010 BMW 530dA sedan koeajettu, meluarvot tuossa alempana. Suluissa SAAB 2.0TiD A:n meluarvot vertailun vuoksi tuoreimmasta eli 14/2010 numerosta:Teme100 kirjoitti:TM:ssä on pieni vertailu auton melutasosta verrattuna kilpailijoihin:
"Vuoden takaisessa tämän kokoluokan vertailussa Audi A6:n desibeliarvot olivat lähes samat kuin nyt 9-5:lle mittaamamme, mutta muut neljä autoa olivat hiljaisempia, etenkin matalissa nopeuksissa."
Em. vertailussa olivat mukana:
- Audi A6 2,0 TDI Multitronic
- BMW E60 520dA
- Citroën C6 2,2 HDi A
- Mercedes-Benz E 220 CDI A
- Volvo S80 2,4D A
Tässä TM:n mittaukset BMW 535i:lle:V.J.S kirjoitti:Tuulilasin numerossa 7/2010 BMW 530dA sedan koeajettu, meluarvot tuossa alempana. Suluissa SAAB 2.0TiD A:n meluarvot vertailun vuoksi tuoreimmasta eli 14/2010 numerosta:Teme100 kirjoitti:TM:ssä on pieni vertailu auton melutasosta verrattuna kilpailijoihin:
"Vuoden takaisessa tämän kokoluokan vertailussa Audi A6:n desibeliarvot olivat lähes samat kuin nyt 9-5:lle mittaamamme, mutta muut neljä autoa olivat hiljaisempia, etenkin matalissa nopeuksissa."
Em. vertailussa olivat mukana:
- Audi A6 2,0 TDI Multitronic
- BMW E60 520dA
- Citroën C6 2,2 HDi A
- Mercedes-Benz E 220 CDI A
- Volvo S80 2,4D A
50km/h: edessä 67 (67) takana 67 (69)
80km/h: edessä 71 (69) takana 71 (71)
100km/h: edessä 74 (70) takana 73 (72)
120km/h: edessä 75 (70) takana 73 (72)
Eli näiden valossa Saab oli hiljaisempi tai ainakin yhtä hiljainen kaikissa muissa mittauksissa paitsi auton takaosan melussa 50km/h nopeudessa. Huomattavaa myös Saabin melutason pysyminen muuttumattomana 100 --> 120 km/h![]()
Heitetään vielä TM:n mittaukset (Saabille, koeajoauto sama 2.0TiD mutta manuaalina), mittaukset "tasainen kestopäällystetie":
60km/h: edessä 62, takana 62
80km/h: edessä 64, takana 64
100km/h: edessä 66, takana 67 (karkea asfaltti 70 / 70)
120km/h: edessä 68, takana 69.
Mitä tästä opittiin? No se, että mittaustuloksia on ihan yhtä monta erilaista kuin tehtyjä mittauksia, eli TM:n kommentit Saabin äänitasosta verrattuna n. vuosi sitten tehtyyn kilpailijoiden melutason mittaukseen voidaan ohittaa aika akateemisena spekulointina.
Noinhan se varmaan täytyisi että pääsisi testaamaanristos kirjoitti:Pitääkö meidän järjestää tapaaminen ja koeajo sinne Aineen pihaan?![]()
Terveisin
Tässä viestissäsi taisit unohtaa maininta, että mittaukset eivät sinun mielestäsi ole vertailukelpoisia?Teme100 kirjoitti: Josta voimme vetää seuraavan johtopäätöksen: eri aikaan eri olosuhteissa ja eri mittalaitteilla mitattuja arvoja ei voi suoraan verrata toisiinsa. Sitä olen sanonut kokoajan ja sitä sanot nyt itsekin.
Toisin kuin oma NG9-5:n jatkuva vähättelysi ja suorat sekä epäsuorat maininnat siitä, että kyseessä ei mitenkään VOI olla saksalaisten premium-tuotteiden veroinen auto on ihan OK? Kun joku tuo täällä esille Saabin hyvän puolen, olet kärkkäänä laittamassa vastapalloon todistelua juurikin päinvastaisesta. Ihmettelen.Teme100 kirjoitti: Loppuosasta voisin kommentoida sen verran, että jatkuva bemarista valittamisesi alkaa saamaan jo hiukan huvittavia piirteitä. Etenkin kun kohdistat sen useimmiten minulle.
Aiempi viestini on suora lainaus TM:n Jussa Niemisen tekemästä koeajosta, ei siis oma mielipiteeni. Sen tarkoitus oli tuoda yksi näkökulma lisää täällä velloneeseen melukeskusteluun. Tällä kertaa henkilöltä, jolla on asiasta a)kokemusta B) näkemys c) näkemys ei edusta mitään puolta, vaan on informatiivinen.V.J.S kirjoitti:Tässä viestissäsi taisit unohtaa maininta, että mittaukset eivät sinun mielestäsi ole vertailukelpoisia?Teme100 kirjoitti: Josta voimme vetää seuraavan johtopäätöksen: eri aikaan eri olosuhteissa ja eri mittalaitteilla mitattuja arvoja ei voi suoraan verrata toisiinsa. Sitä olen sanonut kokoajan ja sitä sanot nyt itsekin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=313
Ettei tuon viestin tarkoitus ollut kuitenkin koittaa saada uusi Saab vaikuttamaan kilpailijoitaan meluisammalta? Ei kai? Ihan muuten vaan halusit tuoda tuon TM:n kirjoittaman puolitotuuden tänne kaikkien luettavaksi sen kummemmin sitä kommentoimatta![]()
Toisin kuin oma NG9-5:n jatkuva vähättelysi ja suorat sekä epäsuorat maininnat siitä, että kyseessä ei mitenkään VOI olla saksalaisten premium-tuotteiden veroinen auto on ihan OK? Kun joku tuo täällä esille Saabin hyvän puolen, olet kärkkäänä laittamassa vastapalloon todistelua juurikin päinvastaisesta. Ihmettelen.Teme100 kirjoitti: Loppuosasta voisin kommentoida sen verran, että jatkuva bemarista valittamisesi alkaa saamaan jo hiukan huvittavia piirteitä. Etenkin kun kohdistat sen useimmiten minulle.
Nyt sitäpaitsi laitoit sanoja suuhuni. Itsehän vain lainasin toimittaja Lääperin kirjoituksia, joiden perusteella en kyseistä bemaria ottaisi, koska haluan autojeni soveltuvan myös suoraanajoon. Kyseiset lainaukset oli sitäpaitsi lähinnä demonstroimassa herra Lääperin hiukan värikästä kirjoitustyyliä, jota tässäkin topikissa on ihmetelty monessa kohdassa. Ja mikäli autolehden jutun pääpointti on moittia autoa lainakomponenteista, ollaan aika hukassa.
Mitenköhän muuten herra Lääperi aikoo arvostella esim. Opeleita? Kenties jotenkin näin: "Muuten hyvä auto, mutta tässä on liikaa osia ooppelilta...eiku siis saksalaiset osaa tämänkin paremmin...eiku oho...noh, täähän nyt on vaan ooppeli"
Tähän vielä liittyen, käys Foudila katsoon SAAB UK:n sivuilla miten esim. uutta 119g diesel 9-3:sta kaupataan:SportySedan kirjoitti:On muutenkin koko "Saab Suomi" aika pihalla miten markkinointi hoidetaan. Minusta mitään varsinaista 9-5 Ensiesittelyä ei edes ollut tai sitten se vaan meni ohi ja mitään isompaa juttua siitä ei tehty. Moni tuntuu olevan suorastaan yllättynyt kuulleessaan UUDESTA 9-5:sta. Tuo Aineen tilanne on uskomaton, Oulukin kun kohtuullisen iso kylä on.Marko A kirjoitti:![]()
Mutta näin kai ne täytyy koeajot kohta hoitaa, jos ei merkkiliike sitä saa kuntoon.
On se ihme, etteivät saa sitä autoa ajoon. Vai eikö ole tarkoituskaan. Ensiesittelyt oli ja meni. Ei niitä noin myydä.
Yksi asia on Saabin suomi-nettisivut. Niitä ilmeisesti ei kukaan ylläpidä. Sama filmi pyörii kuukausia, ladattavia esitteitä ei ole, 9-5 -hinnastot(=printattavat) puuttuu, sentään 9-3 M11-hinnastot ovat nyt saatavilla. Ruotsin, UK:n tai vaikkapa Norjan sivuja sentään ylläpitää joku. Sais kyllä Antti Foudila ryhdistäytyä.