Iskarit & jouset vaihtoon, mita muuta samalla?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Iskarit & jouset vaihtoon, mita muuta samalla?

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

No, nyt alkaa orastaa into alustaremonttiin. Tarkoituksena on laittaa vahan jaykemmat jouset ja iskarit '99 9-3:een.

Miten v-mainen remontti on odotettavissa? Tarvitaanko jotain erikoisempia tyokaluja?

Onko jotain muita kohteita, jotka kannattaisi vaihtaa samalla?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Iskarit & jouset vaihtoon, mita muuta samalla?

Viesti Kirjoittaja tevisu »

karvalakki kirjoitti:No, nyt alkaa orastaa into alustaremonttiin. Tarkoituksena on laittaa vahan jaykemmat jouset ja iskarit '99 9-3:een.

Miten v-mainen remontti on odotettavissa? Tarvitaanko jotain erikoisempia tyokaluja?

Onko jotain muita kohteita, jotka kannattaisi vaihtaa samalla?
No mulle tulee samalla polyuretaanipuslat, PCS:n Rikun mukaan menee kätevästi samalla.
Vaihdon tekniikkaan en osaa sanoa, kun en itse tuota tee.
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Iskarit & jouset vaihtoon, mita muuta samalla?

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

tevisu kirjoitti: No mulle tulee samalla polyuretaanipuslat, PCS:n Rikun mukaan menee kätevästi samalla.
Vaihdon tekniikkaan en osaa sanoa, kun en itse tuota tee.
Nuo polyuretaanipuslatko ei sitten pauku ja naraja :?: Mulle vakioalusta riittäisi sellaisenaan, mutta ihme pauketta se pitää autoon noustaessa, joten olisiko nuista puslista apua siihen. Tiedän lisäksi erään toisen NG900:sen jonka alusta paukkaa talvella pari ensimmäistä kilsaa kylmästartista alkaen.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Niin ne taitaa paukkua melkein kaikilla 9-3 -käyttäjilläkin. Rauhalliseen ajotyyliin vakioalusta on ihan passeli, mutta jos pikkasekin tykkää kaahata, niin puslat rauhoittavata alustaa kummasti.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2092
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Iskarit & jouset vaihtoon, mita muuta samalla?

Viesti Kirjoittaja patse »

Iso-J kirjoitti:
tevisu kirjoitti: No mulle tulee samalla polyuretaanipuslat, PCS:n Rikun mukaan menee kätevästi samalla.
Vaihdon tekniikkaan en osaa sanoa, kun en itse tuota tee.
Nuo polyuretaanipuslatko ei sitten pauku ja naraja :?: Mulle vakioalusta riittäisi sellaisenaan, mutta ihme pauketta se pitää autoon noustaessa, joten olisiko nuista puslista apua siihen. Tiedän lisäksi erään toisen NG900:sen jonka alusta paukkaa talvella pari ensimmäistä kilsaa kylmästartista alkaen.
Omasta 9-3 kuului ylimääräistä ääntä alustasta ja kerkesin kiroamaan puslat alimpaan manalaan, mutta yhden pultin kiristys auttoi. Oli jäänyt asentajalta kiristys puolitiehen :evil:

Tuohon paukkeeseen ng900 voisko olla jousi poikki (ilmeisesti aivan kierteen alusta ja ylhäältäkö?). Noita on kuulemma edestä mennyt joiltain. Ja tähän viimeiseen paukkeeseen. Onkos ng900 samanlainen kallistuksenvakaajan kiinnitys edessä kuin og9-3? Ei muuta kuin alle vaan ja tukivarresta kallistuksenvakaajan mutteri auki ja jotain pakkasen kestävää vaseliinia/rasvaa kumien väliin, jo hiljenee :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Tuo pusliin liittyvä paukehan esiintyy talvisin, kun on pakkasta. Kesällä äänen ei pitäisi tulla puslista. Tuo katkennut jousi on melko todennäköinen syy, niitä kun tuntuu menevän melkein joka yksilöstä.
BMW 320dA Coupe LCI
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: Iskarit & jouset vaihtoon, mita muuta samalla?

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

karvalakki kirjoitti:No, nyt alkaa orastaa into alustaremonttiin. Tarkoituksena on laittaa vahan jaykemmat jouset ja iskarit '99 9-3:een.

Miten v-mainen remontti on odotettavissa? Tarvitaanko jotain erikoisempia tyokaluja?

Onko jotain muita kohteita, jotka kannattaisi vaihtaa samalla?
Okay, nyt on sitten jouset ja iskarit tilattu. Nyt vain odotetaan, etta ovikello kilisee iloisesti merkiksi siita, etta asennus voi alkaa :P

Edelleen otetaan vastaan vinkkeja siita mita tyokaluja kannattaa varata, ja mita kikkoja remontissa kannattaa kayttaa. :roll:
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Jos joudut ottamaan abs anturit irti, niin käy suosiolla hakemassa uudet ruuvvit. Mulla ainakin katkes.
Jousen puristimet tarttet ainakin, isompi kiintoavain tai hylsy akselin päähän...
Eipä tuu muuta mieleen.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kannattanee ottaa abs johto irti sieltä seuraavasta liitoksesta NG900 ainakin moottoritilassa.

Nimimerkillä ruuveja katkonut.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin