karg kirjoitti:Helsingistä Tampereelle päin ennen moottoritietä kummastelin, kun kumpikin kaista oli jumissa (80 km/h rajoitus ja vauhtia 10-20 km/h). Sitten näkyi eräällä bussipysäkillä pari peräänajotilanteen jälkeistä autoa ja kyttä-maija. Heti ton paikan jälkeen jonot alkoivat vetää hyvin... perusmeininkiä. Tavikset pällisteli poliisia tai mitä lie.
Joskus neljän jälkeen? Näin siinä pirunmoisen jonon ajaessani etelään ja bongasin jonosta yhden mustan NG900 caben .
Lemminkäisen ukot oli kuivalla ja suoralla asfaltilla 50km/h rajoitusalueella onnistuneet ajamaan pakunsa penkkaan niin, että oli jääny Hiace siihen kiinni.
Kelliksen Linjatielläkin oli oletettavasti statukseltaan "kuljetusammattilainen" kuljettaja (muitakin mahdollisuuksia on, en jäänyt kyselemään kuskin taustoja) saanut yhdistelmärekalla tukittua koko tien molempiin suuntiin. Oli vissiin yrittänyt peruuttaa pienelle sivutielle ja sihti oli jonkun kymmenen senttiä menny pieleen. Siitäpä tuli sitten 180 asteen täyskäännös ja kiertoteitse kotio, kun ei jaksanu jäädä odottelemaan, että milloin saavat tien auki...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tulipa nähtyä pari oikein suoritusta äsken. Tai toinen oli jälkitilanne.
Suoritus A:
Ajelen Vesijärvenkadun vasenta kaistaa Liipolasta kohti keskustaa. Hesen risteyksen jälkeen on pieni ylämäki jossa suojatie. Suojatielle pääsyä odottaa pari ihmistä. Kohteliaana pysähdyn päästämään nämä suojatielle. Oikeaa kaistaa posottaa pysähtymättä tai edes hidastamatta ohi pari autoa ja kolmas joutuu tekemään hätäjarrutuksen kun nämä jalankulkijat ilmestyvät näkyviin. Samaan aikaan takanani olevasta jonosta hätäisimmät alkavat jo vaihtamaan oikealle kaistalle, kun sehän "vetää". Huoh. Liikkeelle lähdön jälkeen pysähdymme parinkymmenen metrin päähän punaisiin valoihin.
Suoritus B:
Niemenkadun ja Lahdenkadun risteyksessä oli juuri äsken joku "tuning" Omega vetäissyt valotolpan nurin. Auto oli siinä Niemenkadun puoleisen jakajan päällä nätisti parkissa ja amisviikset tärisivät vieressä. Nauratti.
Poliiseja ratsiassa, kiitokset taas kerran BMW-kuskille joka vilkautti kaukovaloja ajoissa varotukseksi, säästyi ihan turhat rikesakot ylinopeudesta. Itse varottelin mittauspisteen ohitettuani TIETENKIN samalla lailla kaikkia muita kyttäyspaikkaa lähestyviä.
On muuten ihme juttu että noissa radion tieliikennetiedoituksissa ei varotella poliisien kyttäyspaikoista, kun muuten on ajantasaista tietoa kunkin liikenneväylän ruuhkista, onnettomuuksista jne.
Eikös noiden nopeusvalvontojen tarkoitus ole enneltaehkäistä liikennekuolemia karsimalla ylinopeuksia kyseisistä mittauspaikoista?
Jos autoilijat tietäisivät tutkauspaikat etukäteen niin niillä paikoin ajettaisiin normaalia hiljempaa ja siten myöskin vuotuisella tasolla noilla mittauspisteillä, ja niiden lähiseuduilla tapahtuisi keskimääräistä vähemmän ylinopeudesta johtuvia onnettomuuksiakin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tietynlaisia idiootteja on ollut taas liikenteessä. Emäntä on siirtämässä Rambleria talvitalllille Ukiin ja soitteli äsken, että Riihimäen ja Forssan välillä oli takapuskuriin tullut kiinni harmaa Toyota (ilm. Avensis) joka oli yrittänyt provosoida häntä ajamaan lujempaa, jättämällä väliä ja kiihdyttelemällä taas puskuriin kiinni useampaan otteeseen. Ohituskaistalla oli sitten ajanut rinnalle ja autosta näytetty vielä käsimerkkejä tyyliin "paina kaasua!" ja lopuksi vetäissyt kovalla vauhdilla ohi.
Ei ollut ihan tavallinen idiootti tämä Avensis, vaan kyse oli siviilipoliiseista!!! Maskin takana oli vilkut ja kojelaudalla tutka/kamera
Saatana kun olisin itse ollut mukana, niin olisin ottanut videota toilailuista ja ilmoittanut hätäkeskukseen ahdistelijasta! Perkele!
Yksi koneenkäyttäjä kanttas tänään töihin golf R32:lla
Jytäkän näköinen peli ja onneksi on manuali vaihteilla
Pitääpä kejätä tyyppejä
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Tuossa jokin aika sitten Lotus Elisen. Ei meinannu kauempaa tunnistaa niin piti Mustang GT:llä liimautua puskuriin tarkistamaan Kyllähän minä sen tiesin, että pieni auto se on mutta voi helevetti
georgahti kirjoitti:ei maksa vaivaa. sellanen tuli tuossa tovi sitten perävalot edellä vastaan kun kivenlahden sillan jälkeen muuttuu rajotus länsiväylällä kuudestakympistä sataan.
Olitko moottoripyörällä liikkeellä
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
no tuskin sitä 125cc RD:llä (jota minulla ei enää edes ole - ollutkaan moniin vuosiin) olisi kiinni saanut.. ihan tuolla lullalla.
Ja höpö höpö
Jos sitä ei kiinnostanut kisailu tai sitten se ei ollut R32.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Jo toisen kerran peräkkäin Tuomarilasta 1-tielle seisovaan jonoon liittyessä suurin osa porukasta tunkee jo lähes ennen kaistojen yhdistymistä yhtenäisten viivojen yli motarille ja vetoketju näyttää toimivan. Sitten kun ajan oikeaoppisesti kiihdytyskaistan loppuun ja yritän liittyä siellä ei annetakaan tilaa. Taas muistutus siitä että täällä homma näyttää toimivan täysin päinvastoin kuin keskieuroopassa. Samaan aikaan johon häntä oli jo Tuomarilantiellä ja kiihdytyskaistan täyttäminen lyhentäisi jonoa ehkä 30 autolla.
Lisäksi joku ihme moottoripyöräilijä joka ensin ohitti jonon oikealta mutta sitten tunki väkisin siihen samaan enemmistön suosimaan liittymispaikkaan vaikka 200 metriä tyhjää kaistaa edessä.