General Motorsin kierrätysosista.ristos kirjoitti:Mistä päästään?Vilho123 kirjoitti:Huoh. No onneksi noista päästään.
9-4X vahvistettu?
Re: 9-4X vahvistettu?
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: 9-4X vahvistettu?
Ei ne ole kierrätysosia, ne ovat ihan uusia. Usko pois, että muutkin autotehtaat käyttävät yhteisiä osien toimittajia.
Luulen muuten, että tällä palstalla alkaa uusi samanlainen vikinä, kun uusi 9-3 tulee markkinoille ja siihen laitetaan BMW-moottori ja ties mitä muuta bemari-osia. Vieläpä pohjalle BMW/MINI-pohjalevy. Eiks vaan!
Luulen muuten, että tällä palstalla alkaa uusi samanlainen vikinä, kun uusi 9-3 tulee markkinoille ja siihen laitetaan BMW-moottori ja ties mitä muuta bemari-osia. Vieläpä pohjalle BMW/MINI-pohjalevy. Eiks vaan!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 9-4X vahvistettu?
Mitens se suu sitten pannaan, jos saab yhdistyy enemmän tämän firman kans, BAIC.Vilho123 kirjoitti: General Motorsin kierrätysosista.
No voi ainakin sanoa sit et osat tulee kaukaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
Tottakai käytetään. Tarkoitin vaan, että päästäisiin joskus eroon tuosta GM / Opel maineesta. Varsinkin kun puhutaan nyt itsenäisestä Saabista. Ymmärtää paremmin nämä VAG-konsernin yhtäläisyydet kun kuuluvat kaikki samaan toimivaan konserniin. Mutta Saab ei kuulu enään . Jotain suhteita oli vielä GM:n kanssa jatkossakin, mutten muista mitä?ristos kirjoitti:Ei ne ole kierrätysosia, ne ovat ihan uusia. Usko pois, että muutkin autotehtaat käyttävät yhteisiä osien toimittajia.
Mutta omasta mielestä uuden Ysifemman ovat pilanneet nuo Insignian yhtäläisyydet ja muovisuus. Niistä pitää irtautua pikku hiljaa. Tulee mieleen väkistenkin päältä kakku kaunis sanonta. Ulkonäköön panostettu todella paljon. Se on upea! Mutta taasen nämä Opelin osat sisällä. Ratti, viikset ym. Ja nuo penkit, eivätkö nekin ole Opel-sukua? Kuin olisi hutaistu kiireellä noissa yksityiskohdissa.
Onko muka nykyisessä 9-3sessa paljonkin Opelia sisätiloissa? Ei ainakaan yhtä halvan näköinen kuin uusi 9-5.
http://www.aumattgarage.ch/image/gal2/S ... Inside.jpg
En tajua myöskään mikä vanhoissa penkeissä oli, että ne piti korvata tuollaisilla puolimuovisilla palikoilla.
Toivottavasti uusi 9-4x ei tuottaisi pettymystä. Hieman tosin jo pelottaa, että sama tuomio tulee. Sisätilat suoraan melkein tästä femmasta. Ymmärtäähän sen kustannuksellisista syistä, mutta silti. No tämä on oma mielipide
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: 9-4X vahvistettu?
Onko Saabissa Cadillacin sisusta, vai toisinpäin?Vilho123 kirjoitti:Onko muka nykyisessä 9-3sessa paljonkin Opelia sisätiloissa?
[Edit] Foton linkkiä fiksattu.
Viimeksi muokannut J.N, Ke Joulu 15, 2010 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3418
Re: 9-4X vahvistettu?
Mistä lienet kaivanu tuollaisen "aataminaikuisen" kuvan. Tuokin 9-3 oli todellakin GM:n aikainen tuote.
Et ole tainnut istua tuossa 9-5:n "muovipulkassa". Voin vakuuttaa että ei se nyt kuitenkaan ihan "pulkka" ole. Haluan jälleen kerran mainita, että on aivan käsittämätön "vihaa" näillä palstoilla maailman toiseksi eniten autoj valmistavaa tuottajaa kohtaan? Kyllä sen loppupeleissä ihan asiallisia autoja täytyy valmistaa, kun niitä noin paljon myydään. Kuten"Core2" totesi, jos osat tulevatkin BAIC:lta, kuin suu sitten laitetaan?
Et ole tainnut istua tuossa 9-5:n "muovipulkassa". Voin vakuuttaa että ei se nyt kuitenkaan ihan "pulkka" ole. Haluan jälleen kerran mainita, että on aivan käsittämätön "vihaa" näillä palstoilla maailman toiseksi eniten autoj valmistavaa tuottajaa kohtaan? Kyllä sen loppupeleissä ihan asiallisia autoja täytyy valmistaa, kun niitä noin paljon myydään. Kuten"Core2" totesi, jos osat tulevatkin BAIC:lta, kuin suu sitten laitetaan?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 9-4X vahvistettu?
Voivoi. Enpä ole tuotakaan ikinä tajunnut.J.N kirjoitti:Onko Saabissa Cadillacin sisusta, vai toisinpäin?Vilho123 kirjoitti:Onko muka nykyisessä 9-3sessa paljonkin Opelia sisätiloissa?
[Edit] Foton linkkiä fiksattu.
No ennen oli vielä aitoja Saabeja. Ja onneksi itseltä löytyy sellainen.
EDIT: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/cadillac-bls
Tuulilasin mukaan perustuu Saabiin.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: 9-4X vahvistettu?
Mitä kyseinen käsite mielestäsi tarkoittaa?Vilho123 kirjoitti:No ennen oli vielä aitoja Saabeja. Ja onneksi itseltä löytyy sellainen.
Lue joutessasi vaikka wikipediasta, minkälaisen yhteistyöprojektin seurauksena Saab 9000 on aikanaan saatu tuotantoon.
#3418
Re: 9-4X vahvistettu?
Jos tarkoitat tuota saabia tuolla sigussa, niin sehän onkin puoli Fiat'ti.Vilho123 kirjoitti: No ennen oli vielä aitoja Saabeja. Ja onneksi itseltä löytyy sellainen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
Vilho123 kirjoitti:
No ennen oli vielä aitoja Saabeja. Ja onneksi itseltä löytyy sellainen.
Miulta voitsit kartutta noitten "oikeitten Saabiesi" varastoa, olis tarjolla MR 96 -79!
Me kaikki nyky-Saabeilla (1993-) ajavat joudumme elämään tämän GM-yhteyden kanssa.
Kunhan sitten tuo uusi 9-3 2012 tulee linjalta, niin "helpottaa", jos se sattuu sitten tyydyttämään tätä "saabistien" joukkoa?
No ennen oli vielä aitoja Saabeja. Ja onneksi itseltä löytyy sellainen.
Miulta voitsit kartutta noitten "oikeitten Saabiesi" varastoa, olis tarjolla MR 96 -79!
Me kaikki nyky-Saabeilla (1993-) ajavat joudumme elämään tämän GM-yhteyden kanssa.
Kunhan sitten tuo uusi 9-3 2012 tulee linjalta, niin "helpottaa", jos se sattuu sitten tyydyttämään tätä "saabistien" joukkoa?
Viimeksi muokannut ristos, Ke Joulu 15, 2010 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 9-4X vahvistettu?
Entä sitten? Se on aito Saab. On muuten aika harvassa tänäpäivänä nuo muut yhteistyöprojektin tuotokset, kuten Fiat Croma. Se erottaa jo jyvät akanoista.J.N kirjoitti:Mitä kyseinen käsite mielestäsi tarkoittaa?Vilho123 kirjoitti:No ennen oli vielä aitoja Saabeja. Ja onneksi itseltä löytyy sellainen.
Lue joutessasi vaikka wikipediasta, minkälaisen yhteistyöprojektin seurauksena Saab 9000 on aikanaan saatu tuotantoon.
Ja eiköhän jokainen tiedä, että Saabin laatu on laskenut aikoinaan General Motorsin ostettua sen.
Viimeksi muokannut Vilho123, Ke Joulu 15, 2010 18:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: 9-4X vahvistettu?
Kaikki autot , joiden keulalla lukee Saab, ovat Saabeja, haluat "Vilho123" tai et.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 9-4X vahvistettu?
Mieti kuinka paljon laadukkaamman auton olisit saanut, jos olisit ostanut pystykeulatonnarin, jonka laatua GM ei ole päässyt vielä pilaamaan? Kyllä oman kokemuksen mukaan Saab on sitä laadukkaamman tuntuinen, mitä uudempaa mallia se on. Tosin kokemukset rajoittuvat tonnariin (-87, -92 ja -97), ng-satkuun, ng-kolkkiin ja ng-femman "kylmätyypitykseen".Vilho123 kirjoitti:Entä sitten? Se on silti Saab.
Jokainen tietää, että Saabin laatu on laskenut aikoinaan General Motorsin ostettua sen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-4X vahvistettu?
ristos kirjoitti:Haluan jälleen kerran mainita, että on aivan käsittämätön "vihaa" näillä palstoilla maailman toiseksi eniten autoj valmistavaa tuottajaa kohtaan? Kyllä sen loppupeleissä ihan asiallisia autoja täytyy valmistaa, kun niitä noin paljon myydään.
Kieltämättä jaksat muistuttaa mielipiteestäsi vähän liikaakin. Mutta kyse ei ole mistään vihasta vaan siitä, että GM laittaa/laittoi Saabiin näkyviä osia, jotka eivät vastaa Saabin omaa tasoa. Siitä on mielestäni ihan asiallista kritisoida. Kustannustehokkuus on viety liian pitkälle suurien komponenttierien toivossa. Ajattele nyt itsekin mikä poru olisi syntynyt, jos Daimler olisi laittanut Mersuihin Chryslerin sisustuskomponentteja. Toisinpäin se vielä toimi(pl. 300C:n oikean viiksen puute).
GM valmistaa monenlaisia autoja ja paljon, mutta premiummerkkejä sillä ei ole kuin yksi: Cadillac. Ja eurooppalaisesta näkökulmasta se ei ole samalla tasolla kuin meidän omat premiummerkkimme. Samalla tavalla kun Toyota valmistaa valtavasti autoja, mutta Lexus ei silti ole vielä(kään) eurooppalaisten merkkien kanssa samalla viivalla.
Nämä yhtiöt luottavat enemmän massavalmistukseen kuin yksilöllisyyteen.
Re: 9-4X vahvistettu?
Teme100 kirjoitti:Kieltämättä jaksat muistuttaa mielipiteestäsi vähän liikaakin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977