Potentiaalinen vikapaikka.Mimmi kirjoitti:Mitä tuolla akunkengän kytkimellä saavutetaan?
OGsatku ja uusi akku
Re: OGsatku ja uusi akku
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OGsatku ja uusi akku
Katkaistaan se pienikin virrankulutus. Mielestäni on pelannut vielä ainakin tähän asti. Bilteman tuotteita.Mimmi kirjoitti:Mitä tuolla akunkengän kytkimellä saavutetaan?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Paljonko muuten auton ns. apulaitteet syövät virtaa? Onko 300mA paha lukema?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Laitahan lisätietoa ja/tai kuvaa värkistä. Jotenkin tulee mieleen, että kyseessä voi olla melkoinen pullonkaula starttivirralle.juhokare kirjoitti: Katkaistaan se pienikin virrankulutus. Mielestäni on pelannut vielä ainakin tähän asti. Bilteman tuotteita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OGsatku ja uusi akku
En hirveästi kiellä, koska voit olla oikeassa. Kuvaa kohta tulossa, odottakaa.aero kirjoitti:Laitahan lisätietoa ja/tai kuvaa värkistä. Jotenkin tulee mieleen, että kyseessä voi olla melkoinen pullonkaula starttivirralle.juhokare kirjoitti: Katkaistaan se pienikin virrankulutus. Mielestäni on pelannut vielä ainakin tähän asti. Bilteman tuotteita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku


#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Siinäs ne on. Kyllä tuo maadoitus on niin paha, etten taida minäkään saada sitä auki.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Onhan tuo sentään kohtuu järeän näköinen, tosin ei olisi paha rasti kokeilla jättää se välistä pois. Maadoitus näyttää siltä, että sitä kannattaa liottaa viikko tai pari vaikka mospenetraattorissa tms ennen avaamista. Mulla on hyviä kokemuksia tästä tuotteesta (joku varmaan heittää paremmankin ja haukkuu tämän lyttyyn):
http://www.maxautoczesci.pl/image/cache/data/Olej penetrujący-500x500.jpg (joo, linkki katkeaa (ja joo, se katkeaisi tuohon jännään a:n kaltaiseen kirjaimeen j:n ja c:n välissä, jos korvaisin välilyönnin %20:llä), copypasteta se).
http://www.maxautoczesci.pl/image/cache/data/Olej penetrujący-500x500.jpg (joo, linkki katkeaa (ja joo, se katkeaisi tuohon jännään a:n kaltaiseen kirjaimeen j:n ja c:n välissä, jos korvaisin välilyönnin %20:llä), copypasteta se).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OGsatku ja uusi akku
10 sekunnissahan tuo on testattu, kun ohittaa kytkimen hyvällä starttikaapelilla (toki pitäen kytkimen edelleen päällä-asennossa), jos ei huomaa muutosta niin ongelma ei ole siinä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: OGsatku ja uusi akku
CRC:tä sulla kai löytyy ruiskuta sitä kuvassa näkyvään maadoituspisteeseen nyt ensiavuksi. Ei minulla yksikään maadoituspiste ole jäänyt koskaan avaamatta, ihan tavallisilla työkaluilla. Ainakaan sitä ei tuollaiseksi ruosteiseksi kannattaisi jättää. Tai jos korjaamollekin viet, säästät heidän kallista työaikaansa jos on jo valmiiksi CRC-liotettu.juhokare kirjoitti:Siinäs ne on. Kyllä tuo maadoitus on niin paha, etten taida minäkään saada sitä auki.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: OGsatku ja uusi akku
CRCtä ei ole nytten, mutta kyllä saan sitä käsiini. Kokemusta on, koska ks. tuote on varsin kätevä ja hyödyllinen maatalouskäytössä. Käynpä hakemassa Nesteeltä ja tirhautan siihen vähän sitä, jos tuo aukenisi jotenkin tai jotain.lucaf kirjoitti:CRC:tä sulla kai löytyy ruiskuta sitä kuvassa näkyvään maadoituspisteeseen nyt ensiavuksi. Ei minulla yksikään maadoituspiste ole jäänyt koskaan avaamatta, ihan tavallisilla työkaluilla. Ainakaan sitä ei tuollaiseksi ruosteiseksi kannattaisi jättää. Tai jos korjaamollekin viet, säästät heidän kallista työaikaansa jos on jo valmiiksi CRC-liotettu.juhokare kirjoitti:Siinäs ne on. Kyllä tuo maadoitus on niin paha, etten taida minäkään saada sitä auki.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Ostettu ja ruiskautettu suunnilleen riittävästi. Olisiko näin, että purkaamattakin tuon toiminta saattaa korjaantua?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Ehkä, varsin jyrkkä ehkä, saattaa hetkellisesti hieman vähentää ongelmaa, mutta kyllä se oikea korjaus tuolle on poistaa se ruoste ja laittaa virrankulku kuntoon. Nyt vaan ihan rohkeasti ruiskuttelet sitä sinne päivittäin (mielellään parikin kertaa päivässä) viikon ajan, niin se aukeaa huomattavasti helpommin.juhokare kirjoitti:Ostettu ja ruiskautettu suunnilleen riittävästi. Olisiko näin, että purkaamattakin tuon toiminta saattaa korjaantua?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OGsatku ja uusi akku
Ok, sitten teenkin näin jatkossa. Pitää yrittää sitten itse, jos se aukeaa. Tässä on vain sekin, että on tulossa kovat pakkaset, niin ei huvita olla ulkona liikoja aikojaaero kirjoitti:Ehkä, varsin jyrkkä ehkä, saattaa hetkellisesti hieman vähentää ongelmaa, mutta kyllä se oikea korjaus tuolle on poistaa se ruoste ja laittaa virrankulku kuntoon. Nyt vaan ihan rohkeasti ruiskuttelet sitä sinne päivittäin (mielellään parikin kertaa päivässä) viikon ajan, niin se aukeaa huomattavasti helpommin.juhokare kirjoitti:Ostettu ja ruiskautettu suunnilleen riittävästi. Olisiko näin, että purkaamattakin tuon toiminta saattaa korjaantua?
Hiomapapeilla ja/tai viilalla taitaa lähteä tarvittavat töryt pois? Tarvitseeko sitten niitä mitenkään suojata?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
------="juhokare"
Hiomapaperilla ja/tai viilalla taitaa lähteä tarvittavat töryt pois? Tarvitseeko sitten niitä mitenkään suojata?
ei se pintakiilloitus tuossa auta, kyse on kontaktista runkoon. kun lähtee avaamaan sitä kannattaa varata mieluusti aikaa ja kunnon paikka. minulla -89 satkusta jäi nuo piuhat sananmukaisesti käteen( eli piuhat olivat poikki kaapelikenkäliitoksesta) maadoitusta parantaessa. Avaaminen ei ole ongelma, koska siinä rungossa ei ole metallia kuin parin kierteen verran, mutta kiinnipano voi olla, jos ne kierteet vioittuvat.
Tekohengitystä hommalle voi ehkä tehdä nitkuttamalla sitä ruuvia irroitusöljyn kanssa varovasti, jos on siis akuutti tilanne. ( mulla oli tuo maa niin huono taannoin, jotta motti sammui ajosta kesken kaiken)
varsinaiseen korjaukseen varautuisin seuraavasti::
1. pora ja kierretappi ( M8 muistaakseni) uuden kierteen vetoon siihen viereen ( jos edellinen porsii
2. kaapelipäätteitä ja puristuspihdit, jos ne piuhat jäävät käteen, tinausvehkeet..
3. Puukko / hiontavehje puhtaan runkoraudan kalvamiseen esille
4. kuparitahnaa liitoksen väliin ja päälle sääsuojaksi
5. uusi oikein kuumasinkitty pultti olisi paras, ei varmaan enää tarvitsisi parannella.
yms mukavaa maun mukaan... eli ei soitellen sotaan
PS. mukava asento on kurkotella sinne .....
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00