loppus ahto kuin seinään
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
loppus ahto kuin seinään
Terve.
Tossa äsken kun ajelin kotiin, niin eka ei mitään, ahtaa ja suhisee normaalisti, mutta sitten yhtäkkiä loppu by-passin suhina kaasua höllätessä, ja meno ei maistu miltään, eli vaparifiiliksellä mennään.
mikä meni? noinkin nopeaasti vielä?
silmämääräisesti en nähnyt mitään irtiolevaa letkua ym-
niin ja auto on tuo sigussa oleva
Tossa äsken kun ajelin kotiin, niin eka ei mitään, ahtaa ja suhisee normaalisti, mutta sitten yhtäkkiä loppu by-passin suhina kaasua höllätessä, ja meno ei maistu miltään, eli vaparifiiliksellä mennään.
mikä meni? noinkin nopeaasti vielä?
silmämääräisesti en nähnyt mitään irtiolevaa letkua ym-
niin ja auto on tuo sigussa oleva
Sobrealimentación es la ostia.
Re: loppus ahto kuin seinään
Kurkkaa auton keulan alle, tai kopeloi (jäähtynyttä) ahdinta yläkautta, josko hukkaportin käyttötanko on tipahtanut akseliltaan sokan pettäessä tai ruostuttua olemattomiin.
Itselleni on käynyt näin, ja kyllä se n. sadan hevosen karkaaminen kieltämättä tuntuu..
Itselleni on käynyt näin, ja kyllä se n. sadan hevosen karkaaminen kieltämättä tuntuu..
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: loppus ahto kuin seinään
juu tota h-portin tankoa mietin kanssa. hiljattain sitä kokeilin ja liikkui mukavalla vastuksella siellä ja tuntui ehjältä, sen mitä minä siitä tiedän, senhän kuuluu liikkua siellä niinkun jousi ottaisi vastaan eikö?
täällä vaan kun ei ruostu paikat samalla tavalla kuin suomessa, mutta ehkä tuo tanko on sellaisessa paikassa että siinä ruostuu kaikki?
Lisähuomio! kun kuuntelin ikkuna auki, kaasu pohjassa, mahdollista by-passin suhahdusta, niin huomasin äänen, joka kuulosti lähinnä sellaiselta swoosh swoosh ääneltä, en osaa paremmin selittää, sellainen seilaava paineisen ilman ääni.. oliskohan just se portti joka siellä aukeilee omia aikojaan?
täällä vaan kun ei ruostu paikat samalla tavalla kuin suomessa, mutta ehkä tuo tanko on sellaisessa paikassa että siinä ruostuu kaikki?
Lisähuomio! kun kuuntelin ikkuna auki, kaasu pohjassa, mahdollista by-passin suhahdusta, niin huomasin äänen, joka kuulosti lähinnä sellaiselta swoosh swoosh ääneltä, en osaa paremmin selittää, sellainen seilaava paineisen ilman ääni.. oliskohan just se portti joka siellä aukeilee omia aikojaan?
Sobrealimentación es la ostia.
Re: loppus ahto kuin seinään
uudestakaupungistasaab kirjoitti:juu tota h-portin tankoa mietin kanssa. hiljattain sitä kokeilin ja liikkui mukavalla vastuksella siellä ja tuntui ehjältä, sen mitä minä siitä tiedän, senhän kuuluu liikkua siellä niinkun jousi ottaisi vastaan eikö?
täällä vaan kun ei ruostu paikat samalla tavalla kuin suomessa, mutta ehkä tuo tanko on sellaisessa paikassa että siinä ruostuu kaikki?
Se vaan tahtoo tuo lämpö kiihdyttää korroosiota juuri katsomatta auton olinpaikkaan Maapallolla, ja se sokka on oikeasti aika ohut alunperinkin. Oikeastaan voisi sanoa että koko auton tehot ja kulku ovat käytännössä yhden paperiliittimen takana.

En minä väitä vaan kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi kuitenkin.
Re: loppus ahto kuin seinään
Juu, samalta kuulosti täällä kun portti heilui valtoimenaan auki.uudestakaupungistasaab kirjoitti: Lisähuomio! kun kuuntelin ikkuna auki, kaasu pohjassa, mahdollista by-passin suhahdusta, niin huomasin äänen, joka kuulosti lähinnä sellaiselta swoosh swoosh ääneltä, en osaa paremmin selittää, sellainen seilaava paineisen ilman ääni.. oliskohan just se portti joka siellä aukeilee omia aikojaan?
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: loppus ahto kuin seinään
Oolrait, kuulostaa aika pässinlihalta. käyn vielä tarkistamassa kun on jäähtynyt auto.
Mites ajo nyt? voinko ajaa pajalle? ei hajoa mitään, ei pitäis kyl järjen mukaan mitään mennä..?
Onko mahdollista "ranettaa" vai meenkö suosiolla saabille?
Mites ajo nyt? voinko ajaa pajalle? ei hajoa mitään, ei pitäis kyl järjen mukaan mitään mennä..?
Onko mahdollista "ranettaa" vai meenkö suosiolla saabille?
Sobrealimentación es la ostia.
Re: loppus ahto kuin seinään
Kyllä lyhyen matkan voi varovasti ajaa, (no eihän sillä vaparina muuhunkaan pysty
).
Auton saanti nosturille helpottaa huomattavasti, alkuperäinen sokka on ihan vaan yksinkertainen sokka jolle on läpiporattu reikä hukkaportin käyttötangon akselitapille. Tuossa vaan voi piillä sellainen jokeri että se sokanjämä on ruosteesta turvonnut sinne reikäänsä jolloin sitä ei saa helposti pois.
Jos sitä sokkaa on yhtään jäljellä niin sen "taakse" voi asentaa C- lukkorenkaan, yleensä akselitapilla ja hukkaportin käyttötangolla on sen verran pelivaraa.
Itselläni kävi niin hyvä tuuri että alkuperäisen lankasokan lisäksi Garret T-25:den hukkaportin käyttövivun akselilta löytyi siihen koneistettu ura johon sain lukkorenkaan asennetuksi.

Auton saanti nosturille helpottaa huomattavasti, alkuperäinen sokka on ihan vaan yksinkertainen sokka jolle on läpiporattu reikä hukkaportin käyttötangon akselitapille. Tuossa vaan voi piillä sellainen jokeri että se sokanjämä on ruosteesta turvonnut sinne reikäänsä jolloin sitä ei saa helposti pois.
Jos sitä sokkaa on yhtään jäljellä niin sen "taakse" voi asentaa C- lukkorenkaan, yleensä akselitapilla ja hukkaportin käyttötangolla on sen verran pelivaraa.
Itselläni kävi niin hyvä tuuri että alkuperäisen lankasokan lisäksi Garret T-25:den hukkaportin käyttövivun akselilta löytyi siihen koneistettu ura johon sain lukkorenkaan asennetuksi.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: loppus ahto kuin seinään
Ok.
kiitos vinkeistä, huomenna marmor-bajalle. vituttaa ku ei oo turboo, saatanan laiskaa menoa.
kiitos vinkeistä, huomenna marmor-bajalle. vituttaa ku ei oo turboo, saatanan laiskaa menoa.
Sobrealimentación es la ostia.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: loppus ahto kuin seinään
Juu elikkä sokka oli irronnu.
olipa taas kauhea vika autossa....eivät edes veloittanett mitään marmori-pajalla....
taas mennee! meniskähän paremmin kuin enne, jos se vanha sokka on aiheuttanut jonkinlaista paineenkarkaamista portilla, nyt ahtaa kaikki 0.4baria!
olipa taas kauhea vika autossa....eivät edes veloittanett mitään marmori-pajalla....
taas mennee! meniskähän paremmin kuin enne, jos se vanha sokka on aiheuttanut jonkinlaista paineenkarkaamista portilla, nyt ahtaa kaikki 0.4baria!
Sobrealimentación es la ostia.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: loppus ahto kuin seinään
Itellä ainakin huomas kolmituumasella kourulla ja mitsun ahdilla tangon pompatessa pois että käyntiääni muuttui jonkinverran mureammaksi..kyllä sitä alkuun säukähti kun vedot loppui ja käyntiääni niin muuttui:D
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: loppus ahto kuin seinään
Joo tuli vähän sellanen WTF? meininki, tuntui että oli 50hevosvoimaa käytössä...timpetti kirjoitti:Itellä ainakin huomas kolmituumasella kourulla ja mitsun ahdilla tangon pompatessa pois että käyntiääni muuttui jonkinverran mureammaksi..kyllä sitä alkuun säukähti kun vedot loppui ja käyntiääni niin muuttui:D
Sobrealimentación es la ostia.
Re: loppus ahto kuin seinään
Siis täh...ahtaa
Sorry tuntuu uskomattomalta,että tekisi tuo ahdin matalapaineella niin paljon kulkuun...meinaan kun oma juurikin kyseinen kapine käytössä, eikä kovin terhakka oo...hmm...täytyypä tsekata oma. Eikös tuossa ilman ahdinta jotakin 130 heppaa ole ???
Pitänyt omaa aika nuhapumppuna,varsinkin kun se stage1 on yli vuoden ollut...mietinnässä. Ei oo vaan saanut aikaiseksi

Pitänyt omaa aika nuhapumppuna,varsinkin kun se stage1 on yli vuoden ollut...mietinnässä. Ei oo vaan saanut aikaiseksi

900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
9000 t CD -97
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: loppus ahto kuin seinään
kuin yö ja päivä on erona. tarkista tapit ja luukutTaHa kirjoitti:Siis täh...ahtaaSorry tuntuu uskomattomalta,että tekisi tuo ahdin matalapaineella niin paljon kulkuun...meinaan kun oma juurikin kyseinen kapine käytössä, eikä kovin terhakka oo...hmm...täytyypä tsekata oma. Eikös tuossa ilman ahdinta jotakin 130 heppaa ole ???
Pitänyt omaa aika nuhapumppuna,varsinkin kun se stage1 on yli vuoden ollut...mietinnässä. Ei oo vaan saanut aikaiseksi
Sobrealimentación es la ostia.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: loppus ahto kuin seinään
samaa mieltä, kyllä niin laiska oli ilman ahdinta. ei saab niin laiskaa autoa tekis....kai siinä 130hv ruiskussa on muutakin erilaista kun ahtimen puuttuminen.9-5T kirjoitti:Ei ole ilman ahdinta jotain 130hv, ruiskuversiossa on jotain 130hv joka on täysin eri asia kuin turbo ilman turboa.TaHa kirjoitti:Siis täh...ahtaaSorry tuntuu uskomattomalta,että tekisi tuo ahdin matalapaineella niin paljon kulkuun...meinaan kun oma juurikin kyseinen kapine käytössä, eikä kovin terhakka oo...hmm...täytyypä tsekata oma. Eikös tuossa ilman ahdinta jotakin 130 heppaa ole ???
Pitänyt omaa aika nuhapumppuna,varsinkin kun se stage1 on yli vuoden ollut...mietinnässä. Ei oo vaan saanut aikaiseksi
Sobrealimentación es la ostia.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: loppus ahto kuin seinään
Puristukset sylintereissä on erilaiset turbollisella ja turbottomalla koneella.
Eli turbo vehkeessä niin matala puristus suhde, ettei liiku mihkään jos ei saa ilmaa ahtimelta (luulisin näin). Ohjekirjasta näkyi joltakin sivulta puristussuhteita eri moottori versioille.
Eli turbo vehkeessä niin matala puristus suhde, ettei liiku mihkään jos ei saa ilmaa ahtimelta (luulisin näin). Ohjekirjasta näkyi joltakin sivulta puristussuhteita eri moottori versioille.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).