Cadillac kills the 2.8T version of SRX
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Cadillac lopettaa 2.8T:n käytön 9-4X:än sisarmallissa SRX:ssä.
http://www.saabsunited.com/2011/01/cadi ... f-srx.html
http://www.gminsidenews.com/forums/f70/ ... xed-98930/
Mitä tämä tarkoittaa Saabille? GM selittelee että yksi syy käytön lopettamiselle oli että vain 10% SRX:istä myytiin tällä moottorilla. Liian pieni volyymi GM:lle?`
Lyhyellä tähtäimellä tämähän voi tarkoittaa uusia mahdollisuuksia Saabille, yksi kilpailija poistui takavasemmalle ja jos asiakkaat edelleen haluaa turbomoottorin tässä segmentissä niin...
Vähän pidemmällä tähtäimellä on huolestuttavaa jos 2.8T moottori ei ole kilpailukykyinen (kulutus, vanha malli?) ja jos GM lopettaa tämän moottorin kokonaan niin Saabilla on iso aukko 9-4X:än ja 9-5:en mallistojen huipulla.
Mistä korvike? BMW?
Tv: Sininen Paroni
http://www.saabsunited.com/2011/01/cadi ... f-srx.html
http://www.gminsidenews.com/forums/f70/ ... xed-98930/
Mitä tämä tarkoittaa Saabille? GM selittelee että yksi syy käytön lopettamiselle oli että vain 10% SRX:istä myytiin tällä moottorilla. Liian pieni volyymi GM:lle?`
Lyhyellä tähtäimellä tämähän voi tarkoittaa uusia mahdollisuuksia Saabille, yksi kilpailija poistui takavasemmalle ja jos asiakkaat edelleen haluaa turbomoottorin tässä segmentissä niin...
Vähän pidemmällä tähtäimellä on huolestuttavaa jos 2.8T moottori ei ole kilpailukykyinen (kulutus, vanha malli?) ja jos GM lopettaa tämän moottorin kokonaan niin Saabilla on iso aukko 9-4X:än ja 9-5:en mallistojen huipulla.
Mistä korvike? BMW?
Tv: Sininen Paroni
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Olen kuullut, että Opelissa vastaava moottori pelaa hyvin: kulutus-ka siellä 7.5 ja käyttäytyy nätisti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Toi kysymäsi BMW:n kattila ei käy sen takia koska GM on lupautunut hoitamaan 9-4x auton kehityksen Saab inssien alaisena, vaikkakin se valmistetaankin yhä edelleen mehikossa.
Ja sopimus on sopimus kummaltakin puolelta ja koska saab kieltäytyi vastaanottamasta GM:n nelos tisuria aikanaan, niin ei edes sitä voida hakea ilman GM lupaa mistään muualta.
Ja sopimus on sopimus kummaltakin puolelta ja koska saab kieltäytyi vastaanottamasta GM:n nelos tisuria aikanaan, niin ei edes sitä voida hakea ilman GM lupaa mistään muualta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Opelixin versioissa tuosta moottorista voi saada irti 380hp ja oliko 760Nm. Ei se kait kovin huono moottori ole. Ja olen kuullut, että siinä on Saabin tekemä ahdintekniikka, nimenomaan Saabin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Tuo ahdinpuoli on tosiaan valmistettu saabin vanhan patentin licenssillä.juhokare kirjoitti:Opelixin versioissa tuosta moottorista voi saada irti 380hp ja oliko 760Nm. Ei se kait kovin huono moottori ole. Ja olen kuullut, että siinä on Saabin tekemä ahdintekniikka, nimenomaan Saabin. Lainaus aiemmasta viestistäsi= Olen kuullut, että Opelissa vastaava moottori pelaa hyvin: kulutus-ka siellä 7.5 ja käyttäytyy nätisti.
Mutta onko tuo totuus tuo 7,5, käyttäytymisenkin uskon, mutta 7,5 on jo melko alhainen 2,8T koneelle. Jos tarkoitit kokonais kulutusta kaupunki/maantie?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Tarkistin kaverin, joka tuntuu ymmärtävän autoista, väitteen, että kulutus olikin 7,8 keskimäärin 15 000km aikana. Jos se on paikkansa pitävä, niin ei syö pahasti.core2 kirjoitti:Tuo ahdinpuoli on tosiaan valmistettu saabin vanhan patentin licenssillä.juhokare kirjoitti:Opelixin versioissa tuosta moottorista voi saada irti 380hp ja oliko 760Nm. Ei se kait kovin huono moottori ole. Ja olen kuullut, että siinä on Saabin tekemä ahdintekniikka, nimenomaan Saabin. Lainaus aiemmasta viestistäsi= Olen kuullut, että Opelissa vastaava moottori pelaa hyvin: kulutus-ka siellä 7.5 ja käyttäytyy nätisti.
Mutta onko tuo totuus tuo 7,5, käyttäytymisenkin uskon, mutta 7,5 on jo melko alhainen 2,8T koneelle. Jos tarkoitit kokonais kulutusta kaupunki/maantie?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Tämän Opel-kuskin kokemuksesta juuri tällä 2.8TV6 (Holden).
Omalla, ajoittain reippaalla mutta turhaa pyörittelyä välttävällä ajotyylillä keskikulutus 7.8 l ensimmäisellä 15.000 km:llä, talvikulutus ollut 8.5 l - ajoittaiset kiihdyttelyt eivät juuri näy kulutuslukemissa, kaupunkipyörittely sen sijaan selvästi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Jos syö selvästi alle 10L/100km-ka, niin turhaa puhetta täällä foorumilla tämän moottorin kulutuksesta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Siis GM ei voi yksipuolisesti lopettaa ton moottorin? Se nyt olisi jonkunlainen helpotus... onks mitään käsitystä kauan toi sopimus on voimassa?core2 kirjoitti:Toi kysymäsi BMW:n kattila ei käy sen takia koska GM on lupautunut hoitamaan 9-4x auton kehityksen Saab inssien alaisena, vaikkakin se valmistetaankin yhä edelleen mehikossa.
Ja sopimus on sopimus kummaltakin puolelta ja koska saab kieltäytyi vastaanottamasta GM:n nelos tisuria aikanaan, niin ei edes sitä voida hakea ilman GM lupaa mistään muualta.
Kun joskus on pyörinyt juttua että 9-4X:än valmistus jossain vaiheessa voisi siirtyä Trollhättaniin.. mutta todennäköisesti ei ennen "seuraavaa sukupolvea" niin tää on vissiin se sama sopimuskokonaisuus.. vai..?
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Saabin ja GM:n sopimus on vuoden 2012 loppuun, mutta 9-4x:ä ei kuulu siihen sopimukseen, vaan siinä on osia jotka GM on lupautunut tekemään ja kehittämään niinkauan kuin 9-4x:ää valmistetaan nykyisessä muodossaan, suunnittelu on ja pysyy saabin insseillä. Saabin sisäisissä keskusteluissa ei ole pohdiskeltu valmistuksen siirtoa trollhättaniin, media on Mulleriltä udellut asiaa ja hän vastailee välillä miten hyvään ja miten haluaa, tämä huhu on todennäköisesti lähtöisin sitä kautta.Sininen Paroni kirjoitti: Siis GM ei voi yksipuolisesti lopettaa ton moottorin? Se nyt olisi jonkunlainen helpotus... onks mitään käsitystä kauan toi sopimus on voimassa?
Kun joskus on pyörinyt juttua että 9-4X:än valmistus jossain vaiheessa voisi siirtyä Trollhättaniin.. mutta todennäköisesti ei ennen "seuraavaa sukupolvea" niin tää on vissiin se sama sopimuskokonaisuus.. vai..?
Miksei siirtoa voida järjestää on yksinkertaista ja se on, ei löydy tilaa 9-4x:n valmistukselle trollista.
Koskien moottereita on vain ollut keskustelua isommasta diesel moottorista euroopan takia, ja saab ei hyväksynyt GM:n tarjoamaa dieseliä 9-4x:ään, on myös keskusteltu tehokkaammista koneista uuteen 9-5:aan joita saab halusi testata muilta kuin GM:n taholta siihen oli tullut vastaus ei.
EDIT: Juhokare pisti hyvän linkin tuohon viestiinsä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Swade on kalastellut kommenttia SAAB:in PR-osastolta tästä asiasta ja saanut sieltä vastauksen että 9-4X tuodaan markkinoille 2.8T:n kanssa niin kuin suunniteltua, mutta tulevista tämän mallin elinkaarimuutoksista he eivät pysty (halua) kommentoida.
Linkki juttuun
http://www.saabsunited.com/2011/01/saab ... -2-8t.html
Jotain spekulointia on myös GM:än uudesta 3.0 tuplaturbosta johonkin uuteen Cadillac malliin, voisi ehkä sopia myös SRX:ään ja 9-4X:ään?
Linkki juttuun
http://www.saabsunited.com/2011/01/saab ... -2-8t.html
Jotain spekulointia on myös GM:än uudesta 3.0 tuplaturbosta johonkin uuteen Cadillac malliin, voisi ehkä sopia myös SRX:ään ja 9-4X:ään?
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Täyty asiaan vihkiytymättömänä kysyä, että puhutaanko tuossa nyt esim. tästä samasta koneesta mitä uuteen insigniaan saa ? Sinällään vaan ihmettelen että jos näin on, niin miten voi olla mahdollista että aina ilmaantu joku joka pääsee sekalaisessa ajossa monta litraa alle sen mitä valmistaja ilmoittaa ? Ja näitähän esiintyy puheiden mukaan ihan merkissä kuin merkissä...ei siis GM-tuotteissa.core2 kirjoitti:Tuo ahdinpuoli on tosiaan valmistettu saabin vanhan patentin licenssillä.juhokare kirjoitti:Opelixin versioissa tuosta moottorista voi saada irti 380hp ja oliko 760Nm. Ei se kait kovin huono moottori ole. Ja olen kuullut, että siinä on Saabin tekemä ahdintekniikka, nimenomaan Saabin. Lainaus aiemmasta viestistäsi= Olen kuullut, että Opelissa vastaava moottori pelaa hyvin: kulutus-ka siellä 7.5 ja käyttäytyy nätisti.
Mutta onko tuo totuus tuo 7,5, käyttäytymisenkin uskon, mutta 7,5 on jo melko alhainen 2,8T koneelle. Jos tarkoitit kokonais kulutusta kaupunki/maantie?
8,4/16,6/11,4 manuaali 325 hv
ja
11,0 / 16,6/ 7,7 tomaatti 260 hv
on opelin maahantuojan sivuilla lukemat maantie/kaupunki/yhdistetty (jossa tomaatin kohdalla aika karkea virhe tuon yhdistelmäkulutuksen kohdalla... varmaan maantie 7,7 ja yhdistetty 11....
Jos puhuin väärästä koneesta niin sori...
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Tuota samaa minäkin vähän arvuuttelin, että olisko totta kun alhaiselta vaikutti noinkin isoksi paketiksi.
Että siitä voi saada irti tän "380hp ja oliko 760Nm" se ei ole mahdotonta?
Että siitä voi saada irti tän "380hp ja oliko 760Nm" se ei ole mahdotonta?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX
Tuo ks. kulutuslukema on saatu 300hv@460Nm suorituskykyisestä versiosta (viritetty). Kyllä tuo suurempi teho- ja vääntölukema on isompaa stagea ja tietenkin viriä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003