Siinäpä näkyis olevan, ei pahan hintaiset jos vielä suoratkin olisviggen kirjoitti:Hieno peli. Noista vanteista, aika paljon Viggen vanteiden näköiset. Tässä on linkki myynnissä oleviin.lekenda kirjoitti:Kiitoskiitos, kova on yritys ihmisiksi ajaaViggenisti kirjoitti:Komia kampe. Toivottavasti pysyy auto hanskassa kun kortin saat![]()
Vanteista tulet huomaamaan, että pilaavat ajettavuuden/käytettävyyden. Onhan ne toki komeat, sitä ei voi kieltää( lue, "en ole se joka kylän bemaristi"
) ja vanteista jälleen sen verran että tiedän jo valmiiksi miten ne raiskaavat ajo-ominaisuuksia. Mutta ulkonäön vuoksi on kärsittävä, vai miten se oli
![]()
Ps. Hieman hidasta tämä kännykällä selailu ruokatunnin aikana
http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_fa ... ?ca=16&w=3
9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Siis varmaan tarkoitettiin, että tuossa kuvassa aidot Viggen-vanteet. Yhtäläisyys sinun vanteisiin 5-puolaisuus.
No, mutta asiaan! Oikein hyvältä näyttää Sabasi!
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Aivan, kyllä ymmärssin että asia meni juurikin näin. Minä kiitän !LR kirjoitti:Siis varmaan tarkoitettiin, että tuossa kuvassa aidot Viggen-vanteet. Yhtäläisyys sinun vanteisiin 5-puolaisuus.No, mutta asiaan! Oikein hyvältä näyttää Sabasi!
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Seuraavaksi vois laittaa pikku tarinan hifistelystä mitä täs samalla päivitelly pikkuhiljaan..
Ohjelmanlähteeksi valitsin Pioneerin AVH - 3200BT :n sen monipuolisten ominaisuuksien yms vuoksi. Tuttu hifiliike sitten laski sille mukavan hinnan nii sellainen tuli hommattua tässä jo joku aika sitten.
Tässä joku huono puhelimella napattu kuva pakkauksen sisällöstä.

Ja ettei asennus olisi ollut täysin bolt on meininkiä niin tietenkin saabin villi vakiosoittimen aukon koko teetti lisä töitä. Siitäkin selvittiin käyttäjän Tomsson:n hienosti tehneillä ohjeilla kohtuu kivuttomasti
Tässä linkki ohjeisiin; http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=539345
Tältä siis näytti alkutilanne ennen kuin mitään vielä oltiin tehty soittimen poiston jälkeen.

Tässä olisi jo Pioneerin 2DIN soitin laiteltuna paikoilleen.
( Kuva melko huono, mutta samalla kun sisustaa kuvailen erikseen niin eiköhän kojelautakin siellä välillä esiin tule. )

No eihän siinä kauaa mennyt kun todettiin että äänimaailma on kuin tynnyrissä kuuntelisi vanhaa krammaria. Kun auto minulle tuli olin vielä hieman epävarma onko siinä AS2 vai AS3, mutta myöhemmin todettiin että siellä OLI OLLUT AS3, etuovien kajarit ja AS3 vahvistin oli aikoinaan joku poistanut.
Pietarsaarelaisesta autopurkaamosta kuitenkin löytyi etuovien midbass -kaiuttimet ja itsellä oli hyllyssä ylimääräisenä pienitehoinen 2 -kanavainen vahvistin minkä sitten laittelin ohjaamaan noita alkuperäisiä midbass kaiuttimia.
Tässä kuva asennusvaiheesta.

Samalla myös ovipahvit tukittiin täyteen Vibroblastia estämään resenointia.
Reippaan kuukauden sitte kerkes olemaan tuo setuppi kiinni ja ihan hyväksi sen totesin, mutta sitten muutama viikko sitten Vaasan Ykkösradiolle tuli myyntiin "uusikäytetty" erillissarja sopivaan hintaan niin täytyihän se sitten kokea
Tuollaiset ämyrit.

Jakosuotimet ovien sisälle 3M kaksipuolitapella.

Mukana tulleet diskantit asentelin kojelaudalle alkuperäisten ritilöiden päälle ja vedin johdot siististi A-pilarien nurkasta kojelaudan sisälle, tuli aivan näppärän näköinen asennus, nekin 3M teipillä ettei jää mtn asennusjälkiä.
Takakauittimina ainakin toistaiseksi suapin omat 6x9 elementit kun ei niiden tilalle tunnu löytyvän mitään ( ainakaan järkevän hintaista ) kauitin mallia joka sinne menisi räpiköimättä. Mutta ne tuntuvat soivan riittävän hyvin takakajareiksi että olkoon !
Tällässä vaiheessa sitä suurinpiirtein tällä hetkellä ollaan, auto seisoo tallissa omilla renkaillaan etupuskuri irti kun sen alareunaa hieman korjailen kun on päässyt ottamaan osumaa sinne tänne = kuitua ja hieman pakkelia päälle. Todennäköisesti väännän ohuesta alumiinista tuonne sivuille ns. "suojapalat" vastaisuuden varalle ettei puskuri ota heti osumaa kun vähän jossain raapasee.
Kuva puskurin irroitushetkellä.

Puskuri kun on saatu valmiiksi niin sitten takaosan ( kotelot ) Tectyl -suojaukset ja suappi alkais olemaan ajovalmis. Päivittelen taas kuvien kera kun uutta tapahtuu
Ohjelmanlähteeksi valitsin Pioneerin AVH - 3200BT :n sen monipuolisten ominaisuuksien yms vuoksi. Tuttu hifiliike sitten laski sille mukavan hinnan nii sellainen tuli hommattua tässä jo joku aika sitten.
Tässä joku huono puhelimella napattu kuva pakkauksen sisällöstä.

Ja ettei asennus olisi ollut täysin bolt on meininkiä niin tietenkin saabin villi vakiosoittimen aukon koko teetti lisä töitä. Siitäkin selvittiin käyttäjän Tomsson:n hienosti tehneillä ohjeilla kohtuu kivuttomasti
Tältä siis näytti alkutilanne ennen kuin mitään vielä oltiin tehty soittimen poiston jälkeen.

Tässä olisi jo Pioneerin 2DIN soitin laiteltuna paikoilleen.
( Kuva melko huono, mutta samalla kun sisustaa kuvailen erikseen niin eiköhän kojelautakin siellä välillä esiin tule. )

No eihän siinä kauaa mennyt kun todettiin että äänimaailma on kuin tynnyrissä kuuntelisi vanhaa krammaria. Kun auto minulle tuli olin vielä hieman epävarma onko siinä AS2 vai AS3, mutta myöhemmin todettiin että siellä OLI OLLUT AS3, etuovien kajarit ja AS3 vahvistin oli aikoinaan joku poistanut.
Pietarsaarelaisesta autopurkaamosta kuitenkin löytyi etuovien midbass -kaiuttimet ja itsellä oli hyllyssä ylimääräisenä pienitehoinen 2 -kanavainen vahvistin minkä sitten laittelin ohjaamaan noita alkuperäisiä midbass kaiuttimia.
Tässä kuva asennusvaiheesta.

Samalla myös ovipahvit tukittiin täyteen Vibroblastia estämään resenointia.
Reippaan kuukauden sitte kerkes olemaan tuo setuppi kiinni ja ihan hyväksi sen totesin, mutta sitten muutama viikko sitten Vaasan Ykkösradiolle tuli myyntiin "uusikäytetty" erillissarja sopivaan hintaan niin täytyihän se sitten kokea
Tuollaiset ämyrit.

Jakosuotimet ovien sisälle 3M kaksipuolitapella.

Mukana tulleet diskantit asentelin kojelaudalle alkuperäisten ritilöiden päälle ja vedin johdot siististi A-pilarien nurkasta kojelaudan sisälle, tuli aivan näppärän näköinen asennus, nekin 3M teipillä ettei jää mtn asennusjälkiä.
Takakauittimina ainakin toistaiseksi suapin omat 6x9 elementit kun ei niiden tilalle tunnu löytyvän mitään ( ainakaan järkevän hintaista ) kauitin mallia joka sinne menisi räpiköimättä. Mutta ne tuntuvat soivan riittävän hyvin takakajareiksi että olkoon !
Tällässä vaiheessa sitä suurinpiirtein tällä hetkellä ollaan, auto seisoo tallissa omilla renkaillaan etupuskuri irti kun sen alareunaa hieman korjailen kun on päässyt ottamaan osumaa sinne tänne = kuitua ja hieman pakkelia päälle. Todennäköisesti väännän ohuesta alumiinista tuonne sivuille ns. "suojapalat" vastaisuuden varalle ettei puskuri ota heti osumaa kun vähän jossain raapasee.
Kuva puskurin irroitushetkellä.

Puskuri kun on saatu valmiiksi niin sitten takaosan ( kotelot ) Tectyl -suojaukset ja suappi alkais olemaan ajovalmis. Päivittelen taas kuvien kera kun uutta tapahtuu
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
sääli et tulet harjoittelemaan noinkin hienolla saabilla sitä ajamista. Puussahan toikin varmana jossain vaiheessa tulee olemaan
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Toiset osaavat kenties ajaakin?Ikotion kirjoitti:sääli et tulet harjoittelemaan noinkin hienolla saabilla sitä ajamista. Puussahan toikin varmana jossain vaiheessa tulee olemaan
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Kyllähän paras tapa välttää sitä puuhun piilotettua magneettia on kuljettajan järki. Saattaapi olla, että auton säilymiseen on enemmän kiinnostusta, kun siihen on työtunteja upottanut isommassa määrin.
Pitänee antaa pakollinen vannekommentti: ne Viggenin 17" orggispallot olisi minusta tuohon tosi nätit, niin 5-puolaiset kuin ovatkin.
Mutta komialta näyttää jälki, jatka hyvää rataa!
Pitänee antaa pakollinen vannekommentti: ne Viggenin 17" orggispallot olisi minusta tuohon tosi nätit, niin 5-puolaiset kuin ovatkin.
Mutta komialta näyttää jälki, jatka hyvää rataa!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Sääli etten asu kaupungissa, ihannoi takavetoisesti 999whp bemarista ja muutenkin mieleltäni täysi mulk*u?Ikotion kirjoitti:sääli et tulet harjoittelemaan noinkin hienolla saabilla sitä ajamista. Puussahan toikin varmana jossain vaiheessa tulee olemaan
Ei ilmeisesti olisi pitänyt paljastaa ikäänsä kun porukka vetoaa sillä tähän..
Sen verran myös että kertoa etten ole ensikertaa ollut autonratissa autokoulussa, voitte siitä päätellä jotain.
Ja kuten käyttäjä aero sanoikin, niin asia on juuri näin, kaverit ovat mopoiästä asti aina ihmetelleet miksi kaikki pyöräni olivat aina niitä myydessä uuden veroisia jne ? Eli kun vehkeisiin itse upottaa omaa rahaa ja aikaa niin yllättäen tuloksia näkyy myös liikenteessä.
Vanteista, viggen 17" pallot näyttävät ihan kivalta tuon alla kyllä, mutta oma ihanteeni jonain päivänä olisi saada käsiini Hirsch:in 18" pyrpylät
Siis tälläiset;
http://www.flickr.com/photos/turbosb/39 ... otostream/
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
En kyl kaupungissa asu enkä myöskään bmw:tä ihannoi jos on saabeihin sekaantunut ja kaks kolmesta kysymyksestä meni väärin jonka perusteella minusta tiedä hölkäsen pöläystäkään, joten millä perustein mulk*u?lekenda kirjoitti:Sääli etten asu kaupungissa, ihannoi takavetoisesti 999whp bemarista ja muutenkin mieleltäni täysi mulk*u?Ikotion kirjoitti:sääli et tulet harjoittelemaan noinkin hienolla saabilla sitä ajamista. Puussahan toikin varmana jossain vaiheessa tulee olemaan
ps. R-sarjan scanioita ihannoin
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Pikkasen ny menit metsään.. Tuo lauseeni ei viitannut millään tavalla sinuun, vaan useaan muuhun Suomen kansalaiseen joka elää tuo elämäntapa mielessäIkotion kirjoitti:En kyl kaupungissa asu enkä myöskään bmw:tä ihannoi jos on saabeihin sekaantunut ja kaks kolmesta kysymyksestä meni väärin jonka perusteella minusta tiedä hölkäsen pöläystäkään, joten millä perustein mulk*u?lekenda kirjoitti:Sääli etten asu kaupungissa, ihannoi takavetoisesti 999whp bemarista ja muutenkin mieleltäni täysi mulk*u?Ikotion kirjoitti:sääli et tulet harjoittelemaan noinkin hienolla saabilla sitä ajamista. Puussahan toikin varmana jossain vaiheessa tulee olemaan
ps. R-sarjan scanioita ihannoin
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
En kans ymmärrä ettää mistä tämä käsitys että vähintään yksi auto ajetaan romuksi, ja sitten yhtäkkiä ojasta itsensä keräiltyä ollaankin sitten parhaita rattimiehiä.
Ei kaikki ole syntyneet koheltamaan, olen kans 17, ja tiellä ajanut useimmilla laitteilla n. 20-30tkm, eikä oikeen edes läheltäpititilanteita muistu montaakaan mieleen. Ja itse kans myynyt lähes jokaisen oman kulkuneuvon voitolla eteenpäin.
Ja kaiken lisäksi näyttää että autoa tehdään sitä paitsi paljon huolellisemmin ja siihen käytetään aikaa paljon enemmän kuin kaiken maailman e36 bemareihin, joita heti ensilumien tullen nypitään irti penkoista ja kerräillään teiden varsilta.
Ja kun vähän auton ratissa laskee paljonko siihen on OMALLA TYÖLLÄ keräämiään rahoja laittanut, niin kyllä se vaan kummasti hillitsee koheltamista, Tällä hetkellä itsellä työn alla tuon projekti-ogsatkun (joka odottaa kevättä) lisäksi pontiac parisienne, niin rahaa vaan menee yllättävän paljon.
Ei kaikki ole syntyneet koheltamaan, olen kans 17, ja tiellä ajanut useimmilla laitteilla n. 20-30tkm, eikä oikeen edes läheltäpititilanteita muistu montaakaan mieleen. Ja itse kans myynyt lähes jokaisen oman kulkuneuvon voitolla eteenpäin.
Ja kaiken lisäksi näyttää että autoa tehdään sitä paitsi paljon huolellisemmin ja siihen käytetään aikaa paljon enemmän kuin kaiken maailman e36 bemareihin, joita heti ensilumien tullen nypitään irti penkoista ja kerräillään teiden varsilta.
Ja kun vähän auton ratissa laskee paljonko siihen on OMALLA TYÖLLÄ keräämiään rahoja laittanut, niin kyllä se vaan kummasti hillitsee koheltamista, Tällä hetkellä itsellä työn alla tuon projekti-ogsatkun (joka odottaa kevättä) lisäksi pontiac parisienne, niin rahaa vaan menee yllättävän paljon.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
jka kirjoitti:En kans ymmärrä ettää mistä tämä käsitys että vähintään yksi auto ajetaan romuksi, ja sitten yhtäkkiä ojasta itsensä keräiltyä ollaankin sitten parhaita rattimiehiä.
Ei kaikki ole syntyneet koheltamaan, olen kans 17, ja tiellä ajanut useimmilla laitteilla n. 20-30tkm, eikä oikeen edes läheltäpititilanteita muistu montaakaan mieleen. Ja itse kans myynyt lähes jokaisen oman kulkuneuvon voitolla eteenpäin.
Ja kaiken lisäksi näyttää että autoa tehdään sitä paitsi paljon huolellisemmin ja siihen käytetään aikaa paljon enemmän kuin kaiken maailman e36 bemareihin, joita heti ensilumien tullen nypitään irti penkoista ja kerräillään teiden varsilta.
Ja kun vähän auton ratissa laskee paljonko siihen on OMALLA TYÖLLÄ keräämiään rahoja laittanut, niin kyllä se vaan kummasti hillitsee koheltamista, Tällä hetkellä itsellä työn alla tuon projekti-ogsatkun (joka odottaa kevättä) lisäksi pontiac parisienne, niin rahaa vaan menee yllättävän paljon.
Tässä puheessa on perää. Sama vika täällä, liikennekokemusta löytyy myös vähintään tuon verran ja " suljetuilla alueille " myös riittämiin, terveeseen(?) maalaisjärkeen yhdistettynä en usko olevana liikenteessä täysi pommi.
Voin kirkkain silmin sanoa itselleni ja muille että miksi särkeä väkisin hieno laite, kun on sen eteen tehnyt _ paljon _ töitä?
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Komea peli kieltämättä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
RapidBoost
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Kyllähän se nätti on... Vielä kun saat ne hirschit alle, niin avot! 
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
