Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Moi!
Alkuperäisestä saabin puhelimesta/sarjasta kysymys.
Tarvitsisi saada puhelin autoon, onko se softalla vai mitä kilkkeitä ko. auto tarvitsee?
Tiedoista kiitollinen ja onnellinen 9-5 omistaja
Terkuin Martti
Alkuperäisestä saabin puhelimesta/sarjasta kysymys.
Tarvitsisi saada puhelin autoon, onko se softalla vai mitä kilkkeitä ko. auto tarvitsee?
Tiedoista kiitollinen ja onnellinen 9-5 omistaja
Terkuin Martti
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Eipä taida olla olemassa saabin omaa. Autoissa on TEL valmiuksia mihin saa kiinni yhden sun toisen puhelinfirman vehkeitä.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Ajatelin lähinnä mitä on laitettu ko. autoon ns. alkuperäisenä lisävarusteena. Elin onko siitä mitään tietoa onko softalla vai joillakin lisävempaimilla?
Terkuin, Martti
Terkuin, Martti
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Liittimistähän sen näkee. Jos ollut alusta asti kiinni, niin Nokilainen sarja Suomiautossa on aika varman veikkaus. Tuon ikäisellä Nokian HF:n pitää hakea musestosta puhelin
Uudet sarjat ovat BT:lla toteutuettuja. BT:tä on useita eri versioita, joten vanhemmat BT sarjat eivät toimi uusien puhelimien kanssa. Itselläni on Nokian Nokia CK-300 joka meni nätisti samoihin johtoihin kuin edeltäjä joka oli myös Nokian BT sarja (CK-7W), mutta liian vanha nykypäivän puhelimille.

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
löytyis koko setti nokia 9210i commari täydellisellä autosarjalla... todellista nostalgiaa koko rahalla konttoriin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Ilmeisesti riippuu nykypäivän puhelimen BT:stä sillä mulla ainakin toi CK-7W futaa ihan hyvin tuoreen nokialaisen kanssa. On muuten simppeli kytkeä TEL1:seen toi nokian HF-vekotineklunto1 kirjoitti:Itselläni on Nokian Nokia CK-300 joka meni nätisti samoihin johtoihin kuin edeltäjä joka oli myös Nokian BT sarja (CK-7W), mutta liian vanha nykypäivän puhelimille.

Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
BT versio tosiaan vaikuttaa. Toimiiko sinulla myös esim. erillinen ohjainyksikkö ja Nokian carmenu oikein? Mikä puhelin malli? Ainakaan Series 3 ja S60 uusimmat eivät toimi.Palju kirjoitti:Ilmeisesti riippuu nykypäivän puhelimen BT:stä sillä mulla ainakin toi CK-7W futaa ihan hyvin tuoreen nokialaisen kanssa. On muuten simppeli kytkeä TEL1:seen toi nokian HF-vekotineklunto1 kirjoitti:Itselläni on Nokian Nokia CK-300 joka meni nätisti samoihin johtoihin kuin edeltäjä joka oli myös Nokian BT sarja (CK-7W), mutta liian vanha nykypäivän puhelimille.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
CK-7W:stä on kaksi eri versiota, joista uudemman erottaa siitä, että mukana tulee 2mm latausjohto. Meillä on toiminut sen uudemman CK-7W:n kanssa kaikki kokeillut Nuukialaiset mukaanlukien viime syksynä ostettu C6. Tosin mitään ihmettä ei ole kokeiltu vaan käyttö on ihan vaan soittelua eikä ole yritettykään mitään SIM-kortin etäkäyttöä tms.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
CK-7W:sta on ainakin 6 erilaista myyntipakkauksen sisältöä ollut vuosien mittaan... Nuo kaapeli voivat hieman hämätä, itsekin yhteys-, antenni- ja latauskaapeleita on tullut vaihdettua useasti puhelinmallien ja -telineiden mukaisesti, varsinaisen keskusyksikön pysyessä samana. BT-sarjana se on mitä mainioin kaveri nykyisillekin Nokialaisille (suurimmalle osalle).koistha kirjoitti:CK-7W:stä on kaksi eri versiota, joista uudemman erottaa siitä, että mukana tulee 2mm latausjohto. Meillä on toiminut sen uudemman CK-7W:n kanssa kaikki kokeillut Nuukialaiset mukaanlukien viime syksynä ostettu C6. Tosin mitään ihmettä ei ole kokeiltu vaan käyttö on ihan vaan soittelua eikä ole yritettykään mitään SIM-kortin etäkäyttöä tms.
http://nds1.nokia.com/phones/files/guid ... _UG_fi.pdf
Oheisen manuaalin s.7 näyttää kaavion kytkennöistä, ensimmäisissä 5. version pakkauksessa vakiona tuli laturikaapeli CA-116 (2.5mm) sekä datakaapeli CA-27. Niin ikään kaukosäädin tarvitaan, mikäli haluaa BT-yhteysttä käyttää. Myöhemmin vaihtui vielä 2mm latauskaapeliksi, kuten "koistha" mainitsi, versionumeron pysyessä samana.
Vanhemmat kuin v.5 eivät oikeillakaan kaapeleilla lataa Pop-port-liitännän kautta kaikkia malleja, vain uusin lataa, muut toiminnot ilmeisesti toimivat.
Latauskaapeleita netistä löytyy moneen lähtöön, esim. CA-116 on 2.5mm latauspää.
Niin ikään CA-alkuisia liitäntä kaapeleita ja telineitä oli saatavana useita.
CA-146 on adapteri jolla saa muutettua myös micro-USB:ksi.
Mikä vielä lohdullisinta, Nokian uusi autosarja CK-100 sopii suoraan samaan kaapelisarjaan (se kytketään vain BT:n avulla, 2mm latauskaapeli on nykyään mallimerkinnällä CA-134).
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Sulle on myyty joku välimallin kappale
Meikäläisen autossa oleva CK-7W on ladannut kyllä kaikkia kokeiltuja malleja (E51,E70,E75,N93,C6,2730 ainakin toimivat). Jossain oli maininta, että boxin softaversiolla olisi merkitystä asian suhteen eli varsinkin, jos olet ostanut erillisen piuhan vanhaan boxiin, niin toimivuus on epämääräinen. Jos taas piuha on ollut myyntipakkauksessa mukana, niin sitten tilanne on vähintäänkin mielenkiintoinen.....

Meikäläisen autossa oleva CK-7W on ladannut kyllä kaikkia kokeiltuja malleja (E51,E70,E75,N93,C6,2730 ainakin toimivat). Jossain oli maininta, että boxin softaversiolla olisi merkitystä asian suhteen eli varsinkin, jos olet ostanut erillisen piuhan vanhaan boxiin, niin toimivuus on epämääräinen. Jos taas piuha on ollut myyntipakkauksessa mukana, niin sitten tilanne on vähintäänkin mielenkiintoinen.....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Autopuhelin alkuperäinen 9-5 vm 2001 - onko saatavissa!
Eilen mainoksen uhrina (Nokia väittää, ettei uusi E7 ole yhteensopiva aikaisempien autosarjojen kanssa) vaihdoin wanhan kunnon Nokia CK-7W:n tilalle nykyaikaisemman CK-200 autosarjan.
Positiivista: edelleen se samainen virtapiuha liittimineen on pysynyt vakiona, eli jo CK-7W:n edeltäjässä näin, eli vaihto onnistuu vain keskusyksikön vaihtamalla, mikäli on huomannut sen sijoittaa kätevästi hansikaslokeron oikeaan kylkeen luukun taakse.
Negatiivista: upea näyttö ja nykyaikainen vempele, mutta nyt autosarjan herättäminen ja sammuttaminen vaatii näytön päältä pienen napin painamisen kolmen sekunnin ajan (no tätä ongelmaa ei ole, jos on kytkenyt autosarjan sinisen johdon, eli virta-avaimelta tulevan tunnistuksen, mutta silloin autosarja mykistyy tylysti kun avain poistetaan virtalukosta).
Ongelma: Mistä saa ostettua (ei, en löydä googlaamalla) lisäosia CA-134 järjestelmään sopiva latauskaapeli?
Positiivista: edelleen se samainen virtapiuha liittimineen on pysynyt vakiona, eli jo CK-7W:n edeltäjässä näin, eli vaihto onnistuu vain keskusyksikön vaihtamalla, mikäli on huomannut sen sijoittaa kätevästi hansikaslokeron oikeaan kylkeen luukun taakse.
Negatiivista: upea näyttö ja nykyaikainen vempele, mutta nyt autosarjan herättäminen ja sammuttaminen vaatii näytön päältä pienen napin painamisen kolmen sekunnin ajan (no tätä ongelmaa ei ole, jos on kytkenyt autosarjan sinisen johdon, eli virta-avaimelta tulevan tunnistuksen, mutta silloin autosarja mykistyy tylysti kun avain poistetaan virtalukosta).
Ongelma: Mistä saa ostettua (ei, en löydä googlaamalla) lisäosia CA-134 järjestelmään sopiva latauskaapeli?