mike kirjoitti:Valitettavan heikolla mallilla on kyllä tuo myynti suomessa. Nykyisellä rahatilanteella ei voi vain itsekkään osallistua talkoisiin.
9-3 vaikuttaisi varsinkin olevan aika kilpailukykyinen nykyhinnoillaan ja TTiD moottorilla. Josko se siitä vielä piristyis kunhan tämä pahin Audi-huuma hellittää ihmisten mielissä.
Mutta kauanko tätä Audi-huuman loppumista on aikaa odottaa ?
Vai loppuuko rahat ennen audi-huumaa ?
OT: harmittaa tuo (ilmeisesti jalankulkijatestien vaatima) seinään ajetun näköinen lyttykeula kaikissa nykyautoissa. Näkyy sekä uudessa 9-5:ssä että F10 5-sarjan bemarissakin.
Toivottavasti keksisivät pian jonkun muotoilua uhraamattoman keinon että voisi skipata tämän seinään ajettujen keulojen aikakauden tuotteet kokonaan. Muutenhan tuo Audikin on kyllä hieno.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Teme100 kirjoitti:
Uusi A6 tuskin ainakaan vähentää Audi-huumaa. On tuo sen verran vakuuttavan näköinen ilmestys.
Minä en vain ymmärrä?! Mitäänsanomattomampaa tuon kokoluokan autoa ei heti löydy. Ulkonäöstä puhuttaessa siis. Sama linja läpi malliston. A1 ja A8 hädin tuskin toisistaan eroaa. Rohkeudesta ei voi ainakaan antaa suuria pisteitä. Viistoperä sentään tuo jotain "uutta". Mutta siinäkin hinnoittelu on perin Audimainen.
Periaatteessa samaa kauraa Volkkarin kanssa. Katsoopa mitä tahansa mallia suoraan edestäpäin, niin ilman vertailukohtaa ei ero toisistaan. Pläähhh..!
Ja desginista puheenollen, katsokaapa tätä eilen ajamaani 9-5:ä. Tämä kyseinen väri, tästä kulmasta. Näyttääkö etuoven edessä oleva "ilma-aukko" järkevältä??
Viimeksi muokannut Marko A, Ke Joulu 01, 2010 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rene-Rane kirjoitti:
Mutta kauanko tätä Audi-huuman loppumista on aikaa odottaa ?
Vai loppuuko rahat ennen audi-huumaa ?
Saabhan on juuri käynyt läpi Euroopan taloushistorian toiseksi suurimman yrityssaneerauksen ja on sen jäljiltä käytännöllisesti katsoen velaton. Uuden 9-5:n kehittely- ja työkalukustannukset on käytännössä kuitattu jo siinä, kun taas Audi joutuu normaaliin tapaan kuolettamaan tuon uuden A6:n kehityskustannukset myyntikatteella. Ehkä tämä hieman helpottaa, vaikka tottakai myynti on ennen pitkää saatava ylös, ei noin pienillä tuotantomäärillä voi kannattavasti toimia.
Toinen positiivinen puoli Saabin tilanteessa on se, että tulevan ysikolmosen rahoitus on periaatteessa selvä, sen pitäisi hoitua EIB-lainalla. En tosin usko uudelle ysikolmoselle ilmoitetun aikataulun realistisuuteen: kun 9-5 farmarimallin tuominen tuotantoon kestää vuoden siitä kun Sedan tuli, niin on hieman vaikea uskoa, että kaikin puolin täysin uusi malli voisi olla kahden vuoden kuluttua tästä valmis.
Viimeksi muokannut Juha96, Ke Joulu 01, 2010 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teme100 kirjoitti:
Uusi A6 tuskin ainakaan vähentää Audi-huumaa. On tuo sen verran vakuuttavan näköinen ilmestys.
Minä en vain ymmärrä?! Mitäänsanomattomampaa tuon kokoluokan autoa ei heti löydy. Ulkonäöstä puhuttaessa siis. Sama linja läpi malliston. A1 ja A8 hädin tuskin toisistaan eroaa. Rohkeudesta ei voi ainakaan antaa suuria pisteitä. Viistoperä sentään tuo jotain "uutta". Mutta siinäkin hinnoittelu on perin Audimainen.
Periaatteessa samaa kauraa Volkkarin kanssa. Katsoopa mitä tahansa mallia suoraan edestäpäin, niin ilman vertailukohtaa ei ero toisistaan. Pläähhh..!
Aika samaa mieltä. Kovin on vaatimatonta ja tasapäistä Audin muotoilu. Nopeasti liikenteessä saattaa vastaantullutta Audia olla vaikea tunnistaa. Silti taitaa kiesi myydä hyvin.
Teme100 kirjoitti:
Uusi A6 tuskin ainakaan vähentää Audi-huumaa. On tuo sen verran vakuuttavan näköinen ilmestys.
Minä en vain ymmärrä?! Mitäänsanomattomampaa tuon kokoluokan autoa ei heti löydy. Ulkonäöstä puhuttaessa siis. Sama linja läpi malliston. A1 ja A8 hädin tuskin toisistaan eroaa. Rohkeudesta ei voi ainakaan antaa suuria pisteitä. Viistoperä sentään tuo jotain "uutta". Mutta siinäkin hinnoittelu on perin Audimainen.
Periaatteessa samaa kauraa Volkkarin kanssa. Katsoopa mitä tahansa mallia suoraan edestäpäin, niin ilman vertailukohtaa ei ero toisistaan. Pläähhh..!
En ymmärrä minäkään, ennen tuota foorumin muunmerkkisten virallisen puolestapuhujan puheenvuoroa meinasin itse laittaa tuohon kuvan samaisesta A6:sta ja sanoa että tuskin Audihuuma mihinkään menee kun ihmiset pitää noin tyylitöntä ja persoonatonta autoa hienona (eikö nuo Audin nykytyylin etuvalot käy kenenkään muun silmään erittäin rumina kun niitä TM:n "uutiskeskustelussa" kehutaan vuolaasti?).
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Teme100 kirjoitti:Uusi A6 tuskin ainakaan vähentää Audi-huumaa. On tuo sen verran vakuuttavan näköinen ilmestys.
Haha, tooodella vakuuttava ilmestys, kun muodot on kopsattu suoraan bemarilta. :D
Saksalaiset ovat unohtaneet muotoilun jo 70-luvulla, samaa kaavaa vaan vedetään läpi hieman modernisoiden...