Jope kirjoitti:Mulla on samanlaiset kolmipuolaiset, kuin sulla kuvassa.. Ajattelin siirtää ne talvikiekkojen sisälle kun tuli kesää varten ostettua 16" Aerot.
Moititko? Tuliko ongelmia lumen pakkautumisen kanssa?
Ei ollut mitään ongelmia. Muisti vain pestä riittävän usein ettei "suola" pääse tekemään pahojaan. Tietysti ennen talvea kunnon vahaus pintaan.
Viime talven kokemuksien perusteella valitsisin alut, jotkin avoimet helposti pestävät.
Noilla peltivanteilla riitti yksi matkan keskeytys pilaamaan tunnelmaa joulun aikaan kun etuvanteisiin oli kertynyt lunta joka ei ilman pikaista korjaamokäyntiä pois suostunut lähtemään. Eihän noista pienistä koloista saanut mitään puhdistettua ja sisäpuolelle ei oikein pyhäpalttoossa päässyt...
Nyt yritetään vielä kunnolla maalatuilla täysin kunnostetuilla peltivanteilla tämä talvi. Jos lumi ei tarttuisi niin hyvin kiiltävään raskaankaluston mustaan...
Jope kirjoitti:Mulla on samanlaiset kolmipuolaiset, kuin sulla kuvassa.. Ajattelin siirtää ne talvikiekkojen sisälle kun tuli kesää varten ostettua 16" Aerot.
Moititko? Tuliko ongelmia lumen pakkautumisen kanssa?
Ei ollut mitään ongelmia. Muisti vain pestä riittävän usein ettei "suola" pääse tekemään pahojaan. Tietysti ennen talvea kunnon vahaus pintaan.
Kesällä on kanssa 16" "Super Aerot" alla.
Firon
On muuten talvella 16" super aerot
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kyllä talvipyörissä pitää alut olla, koska en viitsi koskaan aurata pihatietä. Lumi jäätyy kiinni myös peltivanteeseen, josta sitä ei saa poistettua ennen jäätymistä pihaan ajettua. Aamulla duuniin lähtiessä vanteet on kylmiä, jolloin lumi ei tartu vanteisiin kiinni ja aiheuta epätasapainoa.
Kesällä on tyylikkäintä ajella hopeisella tonnarilla Talladega tyyliin kapselittomilla peltivanteilla
Höh. Alut on turhaa brassailua. Aina on pärjätty mukana tulleilla peltivanteilla, mitä sitä aluja ostamaan, senkin rahan voi laittaa johonkin hyödylliseen.
Peltivanteet ja Saabin omat kokopeittävät kromikapselit, joissa pyöreitä reikiä ulkokehällä. Ainoa oikea vaihtoehto
Alut on erittäin käytännölliset talvella. Syksyllä vahaus niin pysyy tosi helpolla puhtaana. Kun on kunnon vaha pohjalla niin ei tarvitse kuin ämpärillinen lämmintä vettä ja viikon suolapaskat lähtee parissa minuutissa vanteista
Aikaisemmassa 900:ssa olleet super-incat olivat tosi huiput talvivanteet eli erittäin helpot putsata kun ei ollut liikaa pokkauksia.
Kesärenkaat ovat (Aero-)vanteilla, niin kyllä talvirenkaatkin tulisi olla kevytmetallisilla vanteilla. Renkaat ovat edes hiukan kevyemmät, vähemmän jousitettua massaa -> teoriassa pitäisi seurata paremmin tienpinnan epätasaisuuksia -> lisääntynyt pito = turvallisemmat. Lisäksi samat pultit käyvät molempien vanteiden kiinnittämiseen, ei tarvitse hankkia toista sarjaa kovempimateriaalisiin peltivanteisiin.
Tosin, allekirjoittaneella on aivan törkeän syöpyneet aluvanteet mutta täällä pk-seudulla ei tarvita kuin pari kilometriä loskassa niin ne ovat samassa kunnossa kuin kaikkien muidenkin pyörät - valmistusmateriaaliin katsomatta:) Talvi on hyvää aikaa "kierrättää" vanhoja aluvanteita, parempi käytössä kuin roskiksessa..