Pakari kirjoitti:Ketuttaa kun autoa kiukuttaa lähteä käyntiin kun on ollu lohkolämmittimessä... Saa yrittää parikin kertaa ennenkuin lähtee.
Sama ominaisuus on mun Opelissakin. Jännää, kun -27 astetta ja roikasta pitää startata 2-3 kertaa, ja -32 astetta ilman roikkaa ja pärähtää käyntiin kuin kesällä.
Laita sinne kiertovesipumppu, että lämpö leviää lämppäriltä muuallekin kuin anturille.
...ja laita samalla pari lämppäriä lisää, 10A tolpasta saat sen 2kW huoletta lämpöä jäähdytysnesteeseen, alkaa ooppeli olemaan ihan eri tavalla lämmin ajoa varten parin tunnin roikotuksella .
Kaasun painallus startin jälkeen ajaa saman asian joten ei jaksa ranettaa ja lämppäreitä ei saa kuin yhden ellei sitten laita jotain traktorin (kirj. huom. ei Volvo) letkulämmitintä
Jos nyt ihan oikeasti jätät joskus sen viskilekan hetkeksi hyllyyn ja ajattelet pari sekuntia, huomaat ettei Pakarin ongelma ole akusta kiinni. Jos auto lähtee esilämmittämättä ongelmitta ja esilämmittämällä ei, voitaneen melko vahva syy-seuraussuhde vetää tuohon esilämmitykseen. Ja kun esilämmitys tunnetusti helpottaa moottorin käynnistyvyyttä yleensä, täytyy ohjauselektroniikan jotenkin hämääntyä tuosta lämmityksestä - todennäköisesti juuri niin, että joku moottorin lämpöanturi on saanut sitä lämpöä enemmän kuin kone keskimäärin ja näin ollen ECU luulee koneen olevan lämpimämpi kuin se onkaan. Jo nuo pari starttausta kierrättänee vettä sen verran, että tilanne tasaantuu, ECU pääsee paremmin tilanteesta perille ja osaa nykäistä kylmästartin, josta auto siis jää jo käyntiinkin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Mä en tarvi viskilekaa, mulla ei ole niin pahoja ongelmia. Pakarin kokemus Vartasta on selkeästi positiivinen. Mulla on hyviä kokemuksia Boschista sekä GM originalista - yllättäen Sznajderistakaan ei ole valittamista. Sen sijaan tonnarissa ollut ZAP, 900CD:ssä ollut AD sekä mopon Biltema ovat/olivat enemmän tai vähemmän susia (ZAPin taisi tosin tappaa seisonta, kun oli saattanut päästä tyhjäksi).
Jos sen virkisteen sijasta tai lisäksi olisit hakenut uuden akun, olisi positiivinen vaikutus ja helpotus voinut olla pitkäikäisempi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Vituttaa oma jahkailu toisen Saabin oston suhteen! Perjantaina olis tarkoitus lähtä hakemaan 9-5 Ruotsista, mutta lentojen hinnat mattimyöhäselle karanneet täysin käsistä!
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
aero kirjoitti:Jos nyt ihan oikeasti jätät joskus sen viskilekan hetkeksi hyllyyn ja ajattelet pari sekuntia, huomaat ettei Pakarin ongelma ole akusta kiinni. Jos auto lähtee esilämmittämättä ongelmitta ja esilämmittämällä ei, voitaneen melko vahva syy-seuraussuhde vetää tuohon esilämmitykseen. Ja kun esilämmitys tunnetusti helpottaa moottorin käynnistyvyyttä yleensä, täytyy ohjauselektroniikan jotenkin hämääntyä tuosta lämmityksestä - todennäköisesti juuri niin, että joku moottorin lämpöanturi on saanut sitä lämpöä enemmän kuin kone keskimäärin ja näin ollen ECU luulee koneen olevan lämpimämpi kuin se onkaan. Jo nuo pari starttausta kierrättänee vettä sen verran, että tilanne tasaantuu, ECU pääsee paremmin tilanteesta perille ja osaa nykäistä kylmästartin, josta auto siis jää jo käyntiinkin.
Joo, softa vikaa. Tulossa softapäivitys jonka pitäisi korjata tilanne. Koska autossa ei ole tehdasasenteita lohkolämmitintä, ja -03 malleissa on kuulemma ollut kyseistä vikaa johon on tehty softapäivitys vian tiimoilta. Koska lohkaria ei ole autossa ollut kuin vasta kun sen ostin ja laitatin sen, niin tätä softa päivitystä ei ole tehty. Uskoisin ongelman ratkeavan softapäivitykseltä. Saabilta sanoivat että softaan on tehty itsekorjaava luuppi kylmäkäynnistykseen, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan
Edellisessä autossa oli Vartan Blue dynamic 62ah, 7 vuotta oli(oli jo kun auton ostin kiinni autossa), eikä kertaakaan tyhjänny, aina lähti kun oli tarvis. Pelkkiä positiivisia kokemuksia vartasta.
georgahti kirjoitti:vituttaa, että kun historiaa tonkii, niin aina vassarit on kaiken ryssimisen alku.
Niin on... kaikki on mennyt ihan v**tu pilalle kun ensin piti ajaa maaorjuus (torpparijärjestelmä) alas ja sitten piti vielä saada niinkin ansiottomia etuja kuin esim lapsityövoiman käyttökielto, viisipäiväinen n. 40h työviikko, kunnolliset lähestulkoon muuta eurooppaa vastaavat kesälomat, puoli-ilmainen päivähoito, ilmainen koululaitos, puoli-ilmainen terveydenhuolto, kokonaisia ikäluokkia koskevat rokotusohjelmat, sosiaaliturva ja kaikkea muuta pahaa sekä vastenmielistä.
Menivät saatanat järjestämään naisille äänioikeudenkin.
Vasemmisto on kyllä sitten kamalaa... saatanan kommunistit perkele...
EDIT: Niin jotta sitä historiaa kannattaa pönkiä kuitenkin sen verran että ymmärtää edes hitusen kokonaisuudestakin... vasemmistosta puhuminen yhtenä kokonaisuutena on jopa enemmän väärin kuin vetää yhtäläisyysmerkki kokoomuksen ja Pohjanmaan degeneroituneiden uusnatsien välille.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Maanantaina pomo tuli pitkältä sairaslomalta takaisin ja heti meinaa alkaa keittämään. Loppui se rento fiilis, heti hirveä hyppyytys ja juoksutus paikasta toiseen.
Tee se nyt kuitenki näin vaikka olettekin aikoneet tehdä toisin. Ukko on yhdeksän kuukautta pois talosta ja asioista ulkona ku lumiukko
Kaksi päivää ja pakka sekaisin ja minä ja työkaverit joiden kanssa toimin ihan hiilenä.
Tosiaan ihan ihme kommentteja jotkut. Huhuu onko siellää pään sisällä muuta kun tyhjää...?
Mutta noin se on, joku kirjoitti ulkomaisista omenoistakin ja näinhän se menee omenoiden ja kurkkujen kanssa... Jos kotimainen kurkku on liian kallista niin markkinoille tulee halvempaakin ja se vaan silloin taitaa olla ulkomaista...