Saabin tulevaisuus

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onhan niitä ollut Jaguaarissakin Fordin kojelaudan nappuloita. Haittaa ketä haittaa, minua ei suuremmin. Jos ne olisi vaikkapa Ladasta, niin sitten haittaisi, mutta nykyisten Opeleiden laatu, ominaisuudet ja tyylihän on ok.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

MRe kirjoitti: Jos katsot tarkemmin, niin ainakaan ratin runko ei voi olla sama, koska Skodassa ylimmät puolat taipuvat alaspäin ja Audissa ylöspäin. Tuon enempää erilaista ei kahdesta nelipuolaisesta saa. Keskiömöykystä en sano mitään, kun kuvakulma on sen verran eri, mutta ihmettelisin jos tulee samasta muotista. Toisaalta jos tulee, niin sitten tulee. Harvemmin ratin keskiön perusteella autoa tulee valittua.
Aivan, ja edestäpäin katsottuna keskiön muoto on aavistuksen erilainen, eli samat ne eivät ole. Samankaltaiset kyllä. Luonnossa noita ratteja hypistelleenä niitä ei samaksi usko siitäkään syystä, että Skodan materiaali on kovaa muovia ja Audissa se on selkeästi pehmeämpää ja erilaista pinnaltaan. Hienostuneempaa sanoisin.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja ristos »

Tiedä häntä, kuinka paljon vaikutusta näillä muiden merkkien osien vertailulla on Saabin tulevaisuuteen?
Mielestäni Saabin tulevaisuuteen, otsikon mukaisesti, vaikuttaa vain se miten porukka ostaa tai ei osta uusia Saab-autoja. Muuten voidaan piehtaroida miten vaan omissa tai muiden lillukoissa ja jauhaa toisten yllytyksestä mitä erikoisempia jauhatuksia aiheesta! :lol:
Viimeksi muokannut ristos, Ti Joulu 14, 2010 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Onkos tää ollut jo täällä?

http://www.freep.com/article/20101209/B ... le-in-2012
Saab has reduced its breakeven point dramatically since GM sold it early this year, the Swedish automaker's CEO said Thursday.

Thanks to a combination of cost cutting and new models, CEO Victor Muller promises Saab, whose North American headquarters is in Royal Oak, will turn a profit at global sales of 80,000 to 85,000 vehicles a year by 2012. Saab's current breakeven point is 105,000, sales, down from 130,000 when GM owned the company, he said.

Saab will be profitable in 2012, Muller told journalists late Thursday.

Saab's sales are disastrously low this year, largely because GM stopped building cars and began to liquidate the company when it appeared no one would buy the boutique Swedish brand. Saab sold just 4,371 vehicles in the United States through November.

Muller expects Saab's worldwide sales to hit 80,000 next year, when it has plenty of units of its new 9-5 sedan and station wagon and 9-4X crossover to sell. The 2011 9-5 sedan is just reaching U.S. dealers. The 9-4X goes on sale in May.

Muller expects the U.S. to account for about a quarter of Saab's global sales in the future.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja viggen »

ristos kirjoitti:Tiedä häntä, kuinka paljon vaikutusta näillä muiden merkkien osien vertailulla on Saabin tulevaisuuteen?
Mielestäni Saabin tulevaisuuteen, otsikon mukaisesti, vaikuttaa vain se miten porukka ostaa tai ei osta uusia Saab-autoja. Muuten voidaan piehtaroida miten vaan omissa tai muiden lillukoissa ja jauhaa toisten yllytyksestä mitä erikoisempia jauhatuksia aiheesta! :lol:
Olen samaa mieltä Riston kanssa. Mitä tällaisella tyhjänpäisellä vertailulla on merkitystä Saabin tulevaisuuteen. Tulevaisuus on kai kiinni meistä jotka tullaan ostamaan Saappeja, olipa niissä sitten osia miltä valmistajalta tahansa. Osien saman näköisyys ja käyttö eri merkkien välillä tulee vain lisääntymään tulevaisuudessa kustannus syistä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Saas nähdä mitä nyt tapahtuu kun Mr: Vladimir Antonov vapautettiin kaikista rikos epäilyistä. Ei löytynyt mitään todisteita siitä, että hän olisi ollut sekaantunut johonkin rikolliseen toimintaan. Tämä on selvinnyt kahden toisistaan riippumattomien tutkimusten tuloksena.
Paraneekohan Spykerin ja siinä samassa Saab'in rahatilanne?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että saataisiin nämä tulevat ja suunnitellut saab mallit tuotantoon, ei näitä ideoita voida toteuttaa ilman rahaa ja sitä kun ei saab automobile'llä tänään ole. Siksi mietin, että jokohan GM hyväksyy Antonovin liittyvän leikkiin mukaan, mutta tuskimpa siinä näin käy.
Vladimiriltä varmaan sitä rahaakin löytyisi?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

core2 kirjoitti:Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että saataisiin nämä tulevat ja suunnitellut saab mallit tuotantoon, ei näitä ideoita voida toteuttaa ilman rahaa ja sitä kun ei saab automobile'llä tänään ole. Siksi mietin, että jokohan GM hyväksyy Antonovin liittyvän leikkiin mukaan, mutta tuskimpa siinä näin käy.
Vladimiriltä varmaan sitä rahaakin löytyisi?
F1-piireissä on vitsi siitä, että jos haluat miljonääriksi, perusta F1-talli. Ja tämä on siis tarkoitettu miljardööreille. Se kertoo kuinka kallista touhua se on.

Se sopii tähän yhteyteen sen takia, että ne rahat ovat nappikauppaa autotehtaan pyörittämiseen verrattuna. Hänen omaisuutensa arvioitiin olevan 300M$ vuonna 2007, mutta esimerkiksi Bank Snorasin arvo on laskenut siitä hetkestä yli 60% ja Antonovin omaisuus perustuu pitkälti juuri tähän.

Antonov hankki 2007 29.8% Spykerin osakkeista Snorasin kautta, mutta maksujärjestelmä ei ollut aivan tavallinen. Snoras lunasti Spyker vanhoja velkoja toisilta pankeilta ja antoi suoraa lainaa, mutta vaati maksun Spykerin osakkeina. Lisäksi Spyker antoi lainan vastineeksi omia osakkeitaan Snorasille Toisin sanoen Snoras on maksanut Spykeristä vain alle 10 miljoonaa euroa. Tämä tapahtui sen takia, että vuoden 2007 Spyker Cars oli niin huonossa taloudellisessa tilassa, että heillä ei yksinkertaisesti ollut muita keinoja kaivatun lisärahoituksen hankkimiseksi. Osakekurssi oli vuoden kuluessa romahtanut yli 80%.

Koitan tällä tuoda ilmi sitä seikkaa, että vaikka GM antaisi vastoin aiempaa sopimusta(että Antonov ei ole Spykerin osakkaana samaan aikaan kuin GM on osakkeenomistaja eli vuoteen 2016 saakka), niin hänellä ei kuitenkaan saata olla rahaa investoida niin paljon, että sillä rahoituksella kyettäisiin pyörittämään Saabin kokoluokan autotehdasta tai kehittää uusia malleja. Etenkin kun itse pääomistus, eli Snoras ei ole vielä selvillä vesillä eurooppaa ravistelevista pankkiongelmista.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti: Koitan tällä tuoda ilmi sitä seikkaa, että vaikka GM antaisi vastoin aiempaa sopimusta(että Antonov ei ole Spykerin osakkaana samaan aikaan kuin GM on osakkeenomistaja eli vuoteen 2016 saakka), niin hänellä ei kuitenkaan saata olla rahaa investoida niin paljon, että sillä rahoituksella kyettäisiin pyörittämään Saabin kokoluokan autotehdasta tai kehittää uusia malleja. Etenkin kun itse pääomistus, eli Snoras ei ole vielä selvillä vesillä eurooppaa ravistelevista pankkiongelmista.
En tietenkään tiedä pojan varallisuudesta oikeastaan mitään, enkä haluakaan tietää. Toistan vain miten keskustelu käy saabilla sisäisesti joissakin piireissä. Toivomukset löytyvät sieltäpäin. Osa konsepteista on hyllyllä odottamassa toteutusta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Teme100 kirjoitti:
core2 kirjoitti:Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että saataisiin nämä tulevat ja suunnitellut saab mallit tuotantoon, ei näitä ideoita voida toteuttaa ilman rahaa ja sitä kun ei saab automobile'llä tänään ole. Siksi mietin, että jokohan GM hyväksyy Antonovin liittyvän leikkiin mukaan, mutta tuskimpa siinä näin käy.
Vladimiriltä varmaan sitä rahaakin löytyisi?
F1-piireissä on vitsi siitä, että jos haluat miljonääriksi, perusta F1-talli. Ja tämä on siis tarkoitettu miljardööreille. Se kertoo kuinka kallista touhua se on.

Se sopii tähän yhteyteen sen takia, että ne rahat ovat nappikauppaa autotehtaan pyörittämiseen verrattuna. Hänen omaisuutensa arvioitiin olevan 300M$ vuonna 2007, mutta esimerkiksi Bank Snorasin arvo on laskenut siitä hetkestä yli 60% ja Antonovin omaisuus perustuu pitkälti juuri tähän.

Antonov hankki 2007 29.8% Spykerin osakkeista Snorasin kautta, mutta maksujärjestelmä ei ollut aivan tavallinen. Snoras lunasti Spyker vanhoja velkoja toisilta pankeilta ja antoi suoraa lainaa, mutta vaati maksun Spykerin osakkeina. Lisäksi Spyker antoi lainan vastineeksi omia osakkeitaan Snorasille Toisin sanoen Snoras on maksanut Spykeristä vain alle 10 miljoonaa euroa. Tämä tapahtui sen takia, että vuoden 2007 Spyker Cars oli niin huonossa taloudellisessa tilassa, että heillä ei yksinkertaisesti ollut muita keinoja kaivatun lisärahoituksen hankkimiseksi. Osakekurssi oli vuoden kuluessa romahtanut yli 80%.

Koitan tällä tuoda ilmi sitä seikkaa, että vaikka GM antaisi vastoin aiempaa sopimusta(että Antonov ei ole Spykerin osakkaana samaan aikaan kuin GM on osakkeenomistaja eli vuoteen 2016 saakka), niin hänellä ei kuitenkaan saata olla rahaa investoida niin paljon, että sillä rahoituksella kyettäisiin pyörittämään Saabin kokoluokan autotehdasta tai kehittää uusia malleja. Etenkin kun itse pääomistus, eli Snoras ei ole vielä selvillä vesillä eurooppaa ravistelevista pankkiongelmista.
Teme100, arvostan mielipiteitäsi ja vaikutat tietävän mistä puhut. Haluaisin vain tietää, että onko sulla mitä lähteitä näihin tietoihin käytetty?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Pekko_Å kirjoitti: Teme100, arvostan mielipiteitäsi ja vaikutat tietävän mistä puhut. Haluaisin vain tietää, että onko sulla mitä lähteitä näihin tietoihin käytetty?
Toki, Spykerin ja Snoraksen kaupassa käytetyt luvut löytyvät suoraan Spykerin ja Snorasin yhteistyösopimuksen lehdistötiedotteesta sekä Spykerin ja Snorasin pörssikurssit ja omistajat löytyvät ks. yritysten pörssitiedoista. Antonovin omistusten arvo on peräisin venäläisestä talouslehdestä.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Roger.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja hz81 »

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Heh kauppalehti jatkaa tutulla tyylillään, alan entistä enemmän epäillä, että siellä toimituksessa on joku jäänyt turbosuapin ohittamaksi.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja MRe »

Joo, en nyt kauheasti pelkäisi tuon venäläismafian osalta. Saabin huolet ovat kyllä muualla ja jos saavat Venäjältä markkinoita tuotantolukujen nostamiseksi, niin se kyllä sataa kaikkien laariin. Toisaalta jos auto leimautuu jotenkin venäläiseksi, se ei yleensä länsimaissa ole ollut brandiä edistävä asia. Enemmän ehkä kiinnostaa se, että miksi joku r.. siis venäläinen laittaa rahojaan autoteollisuuteen, se ei enää pitkään aikaan ole ollut mikään rahantekokone.

Tuosta venäläisjutusta vielä: tänään Hesarin pääkirjoituksessa kiiteltiin sitä, kun Helsingin Telakalle on saatu venäläisomistaja ja sitä kautta jäänmurtajatilaus. Eli ei se venäläisomistus enää ole pelkkä kirous.
Lukittu