Pakari kirjoitti:Kyllähän asia on niin, että jos lehdet/media tursuaa tietoa että "NYT MENEE HUONOSTI" niin ihmiset alkavat uskomaan että nyt menee huonosti. Tuollainen uutisointi pitäisi mielestäni kieltää kokonaan(viitaten kuppalehden artikkeliin saab valumassa venäläisomistukseen, ja ahdingosta). Sama pätee tähän nykyiseen lamaan. Alussa media tykitti että nyt menee huonosti, ja kuinkas kävikään? Esimerkiksi 1928 pörssiromahdus ja sitä seurannut lama yhdysvalloissa alkoi vähitellen paranemaan kun ihmisille muodostui usko paremmasta tulevaisuudesta. Sama pitäisi suorittaa nyt, alkaa uutisoimaan enemmän positiivisista asioista. Sama koskee myös Saabia. Nyt pitäisi alkaa uutisoimaan positiivisista asioista! Kuppalehdellä näyttää olevan joku agenda koittaa mustamaalata saabia ja tuhota nousun mahdollisuudet.
Uskoisin Saabilla olevan ihan hyvä ja valoisa tulevaisuus kun kaikki mallit saadaan uudistettua. Ja NG9-5:sta tulee farkku ja 9-3 saadaan uusiksi niin eiköhän se siitä. Toivottavasti saataisiin myös pienempi malli, juurikin se väläytelty 9-2 tai 9-1 jotta asiakkaita saataisiin lisää.
Mutta niinhän se on,
nyt menee huonosti. Ihan oikeasti, myynti ei vedä ja taloudellisesti firma on kuralla. Ei se ole uskon asia vaan todellinen tilanne tällä hetkellä. Pörssitiedotteista ei löydy positiivisia seikkoja, ainoat positiiviset seikat ovat johdon odotukset, että
tulevaisuudessa menee paremmin. Firmalta vain tulee nyt huonoja uutisia, tai huonompia kuin odotetaan ja niistä kirjoitetaan. Ja niistä kirjoitetaan niin kauan kuin tulee paremmista ajoista kertovia uutisia mistä kirjoittaa.
Ei Saabmedioissakaan ole talouteen liittyviä hyviä uutisia, katso vaikkapa Saabsunitedia. Siellä positiivinen uutinen on yksi uusi jälleenmyyjä Kanadassa tai se, että yksi ihminen on ostanut Saabin. Ja su:ta ei voi ainakaan väärän värisistä silmälaseista syyttää.
Ei tilanne poikkea mitenkään siitä, mitä Daimler sai medioilta niskaansa kikkailtuaan Chryslerin kanssa.
Viittaat ilmeisesti vuoden 1929 suureen pörssiromahdukseen? Sen myötä syntynyt lama Yhdysvalloissa kesti 40-luvun loppuun ja romahdusta edeltäneelle tasolle kurssien kesti päästä neljännesvuosisata. Eikä sitä parannettu sillä, että lehdissä julkaistiin otsikkoja "
nyt menee hyvin , raa'alla työnteolla, talouden uudelleen ohjauksella ja ajalla. Lamaa vielä pidensi julkisen vallan virheet 1930-luvulla.
Pakari kirjoitti:Volvosta sen verran, juurikin tästä V70 korvanneesta V60:stä.
V60 ei ole tullut korvaamaan V70:stä, vaan se on tullut V50:n ja V70:n väliin. Seuraavasta V70:stä on Volvon mukaan tulossa isompi kuin nykyisestä, jolloin porras mallien välillä on luonnollisempi kuin nyt.