Saabin tulevaisuus

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

MRe kirjoitti:Joo, en nyt kauheasti pelkäisi tuon venäläismafian osalta. Saabin huolet ovat kyllä muualla ja jos saavat Venäjältä markkinoita tuotantolukujen nostamiseksi, niin se kyllä sataa kaikkien laariin. Toisaalta jos auto leimautuu jotenkin venäläiseksi, se ei yleensä länsimaissa ole ollut brandiä edistävä asia. Enemmän ehkä kiinnostaa se, että miksi joku r.. siis venäläinen laittaa rahojaan autoteollisuuteen, se ei enää pitkään aikaan ole ollut mikään rahantekokone.
Tuskin kukaan tai en ainakaan minä pelkää mitään maffia tahoa.
Tuo, että "saabin huolet ovat muualla" huolet ovat vielä pitkän aikaa GM:n suunnalla.
Antonov on kuvissa mukana koska oli aiemmin osakas Spykerissa, ja GM pakotti hänet ulos sieltä. Sivulta tulleiden huhujen mukaan hän haluaisi takaisin tähän entiseen rooliinsa, ei mitään muuta ainakaan aluksi. (aika näyttää)

Täytyy nyt kuitenkin sanoa, että tämä ei ole vain GM:n päätettävissä miten Antonovin käy, koska Ruotsin hallituksen on myös hyväksyttävä hänet.

Saabin omistaja on siis kysymys ruotsin hallituksellekin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja viggen »

viggen kirjoitti:
ristos kirjoitti:Tiedä häntä, kuinka paljon vaikutusta näillä muiden merkkien osien vertailulla on Saabin tulevaisuuteen?
Mielestäni Saabin tulevaisuuteen, otsikon mukaisesti, vaikuttaa vain se miten porukka ostaa tai ei osta uusia Saab-autoja. Muuten voidaan piehtaroida miten vaan omissa tai muiden lillukoissa ja jauhaa toisten yllytyksestä mitä erikoisempia jauhatuksia aiheesta! :lol:
Olen samaa mieltä Riston kanssa. Mitä tällaisella tyhjänpäisellä vertailulla on merkitystä Saabin tulevaisuuteen. Tulevaisuus on kai kiinni meistä jotka tullaan ostamaan Saappeja, olipa niissä sitten osia miltä valmistajalta tahansa. Osien saman näköisyys ja käyttö eri merkkien välillä tulee vain lisääntymään tulevaisuudessa kustannus syistä.
Tää pitäs olla ehkä osiossa mikä vit.....aa? avautumis topic mutta kuitenkin ensin kova valitus Saabin ja muiden GM tuotteiden yhdenmukaisuudella. Sitten nää valittavat Saabistit ostaa piraatti vanteita, pakoputkia, viri ja muita á la Biltema tuotteita autoonsa. Se on on vissiin sitä alkuperäistä Saabismia?
Viimeksi muokannut viggen, La Joulu 18, 2010 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

viggen kirjoitti: Tää pitäs olla ehkä osiossa mikä vit.....aa? avautumis topic mutta kuitenkin ensin kova valitus Saabin ja muiden GM tuotteiden yhden mukaisuudella. Sitten nää valittavat Saabistit ostaa piraatti vanteita, pakoputkia, viri ja muita á la Biltema tuotteita autoonsa. Se on on vissiin sitä alkuperäistä Saabismia?
Osuitpa naulankantaan. Mutta ei valiteta siitäkään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Uskoisin että Saabille tekisi hyvää tuo Antonovin näkyvämpi mukaan tulo. Venäläiset käsittääkseni melko isänmaallista porukkaa ja Venäjällä on rahamiehiä, mutta Lada ei täytä heidän laatuvaatimuksiaan. Jos Antonov olisi mukana kunnolla, Venäläiset voisivat pitää Saabia omana premium autonaan... Tämä vain tälläista mietiskelyä...
#3834
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://www.reuters.com/article/idUSTRE6BG49T20101217

Tammikuussa pitäisi valmistua myyntikanavat Kiinaan ja Venäjälle.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jep Kiinan yhteistyökumppani julkaistaan tammikuun puolella 2011, mutta samaan hengenvetoon tuli Mullerilta maininta, että se saattaa kestää 3-4 vuotta ennenkuin saabilla olisi tuotanto myös Kiinassa, Joka ei mitenkään ole varmaa, että näin käy.

Nämä ruotsiksi niin kutsutut "BRIC"-maat – Brasilien, Ryssland, Indien och Kina ovat erittäin tärkeitä kaikille autoteollisuuden parissa ahertaville niin myös saabille. Tämä, että og 9-5:n työkalut myytiin BAIC'ille on vauhdittamassa tätä Kiinan markkinoille menoa, ja jota siis pidetään jo nyt saabin yhteistyökumppanina, ei nuolaista vielä, vaikka tää todennäköistä onkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kyllähän asia on niin, että jos lehdet/media tursuaa tietoa että "NYT MENEE HUONOSTI" niin ihmiset alkavat uskomaan että nyt menee huonosti. Tuollainen uutisointi pitäisi mielestäni kieltää kokonaan(viitaten kuppalehden artikkeliin saab valumassa venäläisomistukseen, ja ahdingosta). Sama pätee tähän nykyiseen lamaan. Alussa media tykitti että nyt menee huonosti, ja kuinkas kävikään? Esimerkiksi 1928 pörssiromahdus ja sitä seurannut lama yhdysvalloissa alkoi vähitellen paranemaan kun ihmisille muodostui usko paremmasta tulevaisuudesta. Sama pitäisi suorittaa nyt, alkaa uutisoimaan enemmän positiivisista asioista. Sama koskee myös Saabia. Nyt pitäisi alkaa uutisoimaan positiivisista asioista! Kuppalehdellä näyttää olevan joku agenda koittaa mustamaalata saabia ja tuhota nousun mahdollisuudet.

Uskoisin Saabilla olevan ihan hyvä ja valoisa tulevaisuus kun kaikki mallit saadaan uudistettua. Ja NG9-5:sta tulee farkku ja 9-3 saadaan uusiksi niin eiköhän se siitä. Toivottavasti saataisiin myös pienempi malli, juurikin se väläytelty 9-2 tai 9-1 jotta asiakkaita saataisiin lisää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pakari kirjoitti:. . Nyt pitäisi alkaa uutisoimaan positiivisista asioista! Kuppalehdellä näyttää olevan joku agenda koittaa mustamaalata saabia ja tuhota nousun mahdollisuudet.
Tää on vähän tämmönen kaksteränen juitsukka. Saabin menestyksen kannalta on aikalailla yhdentekevää, että miten monta autoa Suomessa myyvät. Parhaimmillaankin volyymit lienevät vuositasolla luokkaa 1000kpl. Eli se nyt on yks hailee Saabin menestyksen kannalta, että miten Suomen myynti vetää, ja jos Kauppalehti kerran haluaa Saabia mustamaalata jostain normaalijärjellä käsittämättömästä syystä, niin noudattakoon sitten valitsemaansa journalistista linjaa jos se kerran heistä hyvältä tuntuu. Ei sillä ole mitään osaa eikä arpaa Saabin (globaalin) menestymisen kannalta., Suomi on pelkkä marginaalimarkkina (nykyisin).
Sen sijaan erittäin huolestuttavaa on se, että tuo Kauppaseiska ei tee yhtään juttuaan itse, vaan päinvastoin yleensä referoituna kääntävät (monesti jopa virheellisesti) jonkun globaalimman julkaisun juttuja. Eli aina kun KL sylkee Saab-herjaa eetteriin, on samainen juttu julkaistu jo aiemmin jossain Saabinkin kannalta isommalla (ja merkittävämmällä) markkina-alueella ilmestyvässä aviisissa. Hämmästyttää oikeasti aika paljon se, että kuinka harvoin synkistellään esim. Volvon Kiina-yhteyksillä, tai sillä, että ainakin odotuksiin nähden nykyinen V70 on flopannut pahemman kerran. Mutta eihän sitä nyt voi mennä (ainakaan Suomessa) uutisoimaan, kun paljon mukavampi on kurmoottaa Saabia.
P.S: Jos jollain olisi jotain tuoreita myyntidatoja Volvolta (globaalistikin), niin ne voisi olla ihan mielenkiintoista katseltavaa. Pistäkää vaikka linkkiä YV:nä, ei tule suotta spämmättyä offtopikkia tähän threadiin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Volvosta sen verran, juurikin tästä V70 korvanneesta V60:stä. Käsittääkseni, kun lueskentelin autobild:iä jossa oli vertailussa, niin farkussa jonka idea on olla tilava, niin v60 on naurettavan pieni. Esimerkiksi tavaratila oli muistaakseni vain muutaman litran 9-3 sport sedania isompi! Mikä idea on farkussa kun sen tavaratila on samaa kokoluokkaa kuin kilpailijan sedan mallissa? :lol:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pakari kirjoitti:Mikä idea on farkussa kun sen tavaratila on samaa kokoluokkaa kuin kilpailijan sedan mallissa? :lol:
Esimerkiksi OG9-5:ssä on sedanin tavaratila isompi mitä farmarissa. Siis litratilavuus jakkaroiden ollessa normiasennossa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja hz81 »

V.J.S kirjoitti:
Pakari kirjoitti:Mikä idea on farkussa kun sen tavaratila on samaa kokoluokkaa kuin kilpailijan sedan mallissa? :lol:
Esimerkiksi OG9-5:ssä on sedanin tavaratila isompi mitä farmarissa. Siis litratilavuus jakkaroiden ollessa normiasennossa.
Ja käytettävyys vähintään tuplasti suurempi. ;) Koska suurempi tavaratilainen on aina suurempi kuin pienempi tavaratilainen, puhumattakaan kokoonpainumisvyöhykkeestä!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja aero »

Pakari kirjoitti:Mikä idea on farkussa kun sen tavaratila on samaa kokoluokkaa kuin kilpailijan sedan mallissa? :lol:
Lastausaukon koko ja muoto, sekä sisään sopivien tavaroiden ja koirien muoto. Farkun tavaratila käsittääkseni mitataan mahdollisen peitteen alle jäävästä osasta, jolloin se ei hirveämmin sedanin tavaratilasta yllättäen enää eroakaan. Verrokkina OG9-5 sedanin tavaratila on litroissa isompi kuin farkun (mallivuosi voi vaikuttaa), eikä SC9-3 omaa kovinkaa paljoa SS9-3:sta isompaa tavaratilaa (ainakaan virallisissa litroissa).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Pakari kirjoitti:Kyllähän asia on niin, että jos lehdet/media tursuaa tietoa että "NYT MENEE HUONOSTI" niin ihmiset alkavat uskomaan että nyt menee huonosti. Tuollainen uutisointi pitäisi mielestäni kieltää kokonaan(viitaten kuppalehden artikkeliin saab valumassa venäläisomistukseen, ja ahdingosta). Sama pätee tähän nykyiseen lamaan. Alussa media tykitti että nyt menee huonosti, ja kuinkas kävikään? Esimerkiksi 1928 pörssiromahdus ja sitä seurannut lama yhdysvalloissa alkoi vähitellen paranemaan kun ihmisille muodostui usko paremmasta tulevaisuudesta. Sama pitäisi suorittaa nyt, alkaa uutisoimaan enemmän positiivisista asioista. Sama koskee myös Saabia. Nyt pitäisi alkaa uutisoimaan positiivisista asioista! Kuppalehdellä näyttää olevan joku agenda koittaa mustamaalata saabia ja tuhota nousun mahdollisuudet.

Uskoisin Saabilla olevan ihan hyvä ja valoisa tulevaisuus kun kaikki mallit saadaan uudistettua. Ja NG9-5:sta tulee farkku ja 9-3 saadaan uusiksi niin eiköhän se siitä. Toivottavasti saataisiin myös pienempi malli, juurikin se väläytelty 9-2 tai 9-1 jotta asiakkaita saataisiin lisää.
Mutta niinhän se on, nyt menee huonosti. Ihan oikeasti, myynti ei vedä ja taloudellisesti firma on kuralla. Ei se ole uskon asia vaan todellinen tilanne tällä hetkellä. Pörssitiedotteista ei löydy positiivisia seikkoja, ainoat positiiviset seikat ovat johdon odotukset, että tulevaisuudessa menee paremmin. Firmalta vain tulee nyt huonoja uutisia, tai huonompia kuin odotetaan ja niistä kirjoitetaan. Ja niistä kirjoitetaan niin kauan kuin tulee paremmista ajoista kertovia uutisia mistä kirjoittaa.

Ei Saabmedioissakaan ole talouteen liittyviä hyviä uutisia, katso vaikkapa Saabsunitedia. Siellä positiivinen uutinen on yksi uusi jälleenmyyjä Kanadassa tai se, että yksi ihminen on ostanut Saabin. Ja su:ta ei voi ainakaan väärän värisistä silmälaseista syyttää.

Ei tilanne poikkea mitenkään siitä, mitä Daimler sai medioilta niskaansa kikkailtuaan Chryslerin kanssa.

Viittaat ilmeisesti vuoden 1929 suureen pörssiromahdukseen? Sen myötä syntynyt lama Yhdysvalloissa kesti 40-luvun loppuun ja romahdusta edeltäneelle tasolle kurssien kesti päästä neljännesvuosisata. Eikä sitä parannettu sillä, että lehdissä julkaistiin otsikkoja "nyt menee hyvin , raa'alla työnteolla, talouden uudelleen ohjauksella ja ajalla. Lamaa vielä pidensi julkisen vallan virheet 1930-luvulla.

Pakari kirjoitti:Volvosta sen verran, juurikin tästä V70 korvanneesta V60:stä.
V60 ei ole tullut korvaamaan V70:stä, vaan se on tullut V50:n ja V70:n väliin. Seuraavasta V70:stä on Volvon mukaan tulossa isompi kuin nykyisestä, jolloin porras mallien välillä on luonnollisempi kuin nyt.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

V.J.S kirjoitti:P.S: Jos jollain olisi jotain tuoreita myyntidatoja Volvolta (globaalistikin), niin ne voisi olla ihan mielenkiintoista katseltavaa. Pistäkää vaikka linkkiä YV:nä, ei tule suotta spämmättyä offtopikkia tähän threadiin.
Heitän nämä nyt tähän, kun en viitsi privaa heittää, tuskinpa kukaan siitä hermostuu. Suomen myynnithän löytyvät Trafista http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensireki ... mallit.htm

Globaalit luvut ovat vähän hankalampi, sillä Ford ei enää ilmoita niitä(enkä jaksa niitä kaivaa kovinkaan syvältä) ja Q3:n raportissa ei ole muuta mainintaa kuin että, kolmella ensimmäisellä neljänneksellä myynti on ollut 272 555 autoa ja kasvua viime vuoden samasta ajasta on n. 12.5%. XC60 on ollut myydyin malli. Kasvu on jatkunut koko vuoden ja jokainen neljännes on ollut voitollinen. Q1 tuotti voittoa 149M$.
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Kyllähän lehtien tehtävä on uutisoida sekä huonot että hyvät uutiset, ei voi ruveta ns. poimimaan rusinoita pullasta jos joku uutinen ei miellytäkään. Siis ihan riippumatta mistä asiasta puhutaan. Se mikä on sitten paikkansapitävää ja mikä ei, on kokonaan toinen juttu.... :wink: ja toki huono uutinen kiinnostaa ihmisiä hyvää uutista enemmän. :cry:
Lukittu