Geely osti Volvon Fordilta virallisesti vasta elokuussa, eli osa Volvon vuoden 2010 myyntiluvuista on julkaistu sen ollessa osa Fomocoa. Geely taas ei ilmoittanut Q3:n raportissa kuin merkin kokonaismyyntimäärän, ei kuukausittaisia lukemia tai mallijakaumaa.Mimmi kirjoitti:Miten Volvon myyntiluvut tulevat Fordilta, joka ei omista Volvoa?
Eikös Geely omistajana tiedä ne kuitenkin paremmin?
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Niin, omistajan mukaan edelleen seurataan ihan alkuperäistä suunnitelmaa aikalailla. Kukaan ei odottanutkaan helppoa ja nopeaaa nousukiitoa. Jos vuoden päästä ei ole myyty suunnitelman mukaan niin siitä voi jo alkaa jotain huolestumista vetämään. Siihen saakka - jäitä hattuun vain. Kyllä se siitä.Mutta niinhän se on, nyt menee huonosti. Ihan oikeasti, myynti ei vedä ja taloudellisesti firma on kuralla. Ei se ole uskon asia vaan todellinen tilanne tällä hetkellä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus
Tästä olen kyllä toista mieltä. Toteutuneet luvut ovat niin kaukana ennakkoarvioista, että se asettaa koko suunnitelman kyseen- että uudelleentarkastelun alaiseksi. Toteutuneet luvut aiheuttavat kuitenkin sen suuruusluokan alijäämän, että se pitää jollakin tavalla kompensoida. Lisärahoitusta vaaditaan joko yhtiön sisältä tai ulkoa ja toimia, jotta arvioitua suurempi tappio voidaan kattaa jotenkin. Mutta ei voida vain odottaa kädet ristissä ja katsotaan sitten-asenteella.Marko A kirjoitti: Niin, omistajan mukaan edelleen seurataan ihan alkuperäistä suunnitelmaa aikalailla. Kukaan ei odottanutkaan helppoa ja nopeaaa nousukiitoa. Jos vuoden päästä ei ole myyty suunnitelman mukaan niin siitä voi jo alkaa jotain huolestumista vetämään. Siihen saakka - jäitä hattuun vain. Kyllä se siitä.
Se on yksi syy seurata uutisointia yrityksen ympärillä, sillä se paljastaa miten asiaan reagoidaan. Nyt on jo tullut muutama yksityiskohta ilmi, kun on karsittu henkilöstöä ja kulisseissa etsitty lisärahoitusta.
Sama juttu se on vaikkapa rakennettaessa. Projektin alkuvaiheessa jokin vaihe tuleekin 2.5 kalliimmaksi kuin budjetointiin, niin ei silloinkaan hommaa vain jätetä odottamaan rahan loppumista ja mietitä sitten millä rahalla keskeneräinen talo saatetaan valmiiksi. Syntynyt vaje huomioidaan heti ja joko karsitaan budjettia muilta osilta ja saavutetaan sama kokonaisbudjetti tai järjestetään lisärahoitus.
Re: Saabin tulevaisuus
Ennakkoarvio luvut koskevat toimivaa valmistusta, mutta jo silloin kun nämä luvut pyörivät esiin oli vain 1/3 osa alihankkijoista valmiina toimittamaan tavaraa ja tekikin sen, mutta ruotsin tullilaitos ei päästänyt kamoja tullimagasiineistaan ennen saabin tullimaksun selvittämistä, joten siinä yksi näistä viivästymisen ja lukujen alentamiseen vaikuttavista syistä ja tämä ei ole se ainoa.Teme100 kirjoitti: Tästä olen kyllä toista mieltä. Toteutuneet luvut ovat niin kaukana ennakkoarvioista, että se asettaa koko suunnitelman kyseen- että uudelleentarkastelun alaiseksi. Toteutuneet luvut aiheuttavat kuitenkin sen suuruusluokan alijäämän, että se pitää jollakin tavalla kompensoida.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
Kustannustekijöitä siirretään ulos yhtiöstä, kaipa niillä joku sopimus on olemassa, että Saab saa tiettyyn hintaan tiettyä teknologiaa. Tuon mukaan kun Saabilla ei ole osuutta uudessa yrityksessä.Trollhättan, Sweden: Saab Automobile is continuing to streamline its operations by transferring its transmissions development work to a new company wholly owned by a consortium led by the Swedish state-backed venture capital investor Fouriertransform.
The new company, called VICURA and to be formally established on January 1, will be staffed by more than 50 former Saab Automobile Powertrain engineers and will develop transmission systems for the international automotive industry, including Saab Automobile. The company will be headquartered in Trollhättan.
Re: Saabin tulevaisuus
Tehtaan kustannukset voi pienentyä jonkin verran, mutta syyt tämän yhtiön perustamiseen ei ole tältäpäivältä. Valtio perusti jo vuonna 2008 rahoitusyhtiön joka tulee invenstoimaan kaikkien maalla kulkevien ajoneuvojen kehittämiseen. Metsäkoneista, sähkötrukkien, sähköhybridiautojen akkujen ja varsinkin ilmastoon vaikuttavien päästöjen vähäntämiseen tähtääviä toimia. Saabin 50 inssiä tulee tekemään työtä koko Ruotsin autoteollisuuden kehittämiseksi ja kilpailukyvän ylläpitämiseksi Glopaallisesti. Lisää tietoa valtion yrityksestä löytyy täältä. http://fouriertransform.se/TuuSaR kirjoitti:http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
Kustannustekijöitä siirretään ulos yhtiöstä, kaipa niillä joku sopimus on olemassa, että Saab saa tiettyyn hintaan tiettyä teknologiaa. Tuon mukaan kun Saabilla ei ole osuutta uudessa yrityksessä.Trollhättan, Sweden: Saab Automobile is continuing to streamline its operations by transferring its transmissions development work to a new company wholly owned by a consortium led by the Swedish state-backed venture capital investor Fouriertransform.
The new company, called VICURA and to be formally established on January 1, will be staffed by more than 50 former Saab Automobile Powertrain engineers and will develop transmission systems for the international automotive industry, including Saab Automobile. The company will be headquartered in Trollhättan.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
Nimetön insinööri saabunitedin kommenteissa:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1067507- ... powertrain
Sitä voi käännellä ruotsista englanniksi vaikka googlen translaattorilla.
Vuonna 2007 siis huhuttiin, että Ruotsissa kehitetään Corvetteen 800Nm kestävää suorakytkentävaihteistoa.
Myös telassa on juttua:The new company will be fully owned by Fouriertransform. And as mentioned in the press-release, focus on “relatively” known technologies. SAAB Powertrain will still have a substantial transmission department for integration, pre-development and advanced engineering.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1067507- ... powertrain
Sitä voi käännellä ruotsista englanniksi vaikka googlen translaattorilla.
Vuonna 2007 siis huhuttiin, että Ruotsissa kehitetään Corvetteen 800Nm kestävää suorakytkentävaihteistoa.
Re: Saabin tulevaisuus
Vuonna 2010 Suomessa ensirekisteröitiin 199 uutta Saabia. Niistä 135 kappaletta oli 9-3 mallia ja 64 kappaletta 9-5 mallia.
Joulukuu oli merkin paras kuukausi 42 auton myynnillä, eli vaikka etukäteen kovasti puhuttiin mahdollisuudesta, että loppuvuosi olisi hiljainen, niin kahden viimeisen kuukauden aikana rekisteröitiin yhteensä 77 autoa, eli yli kolmasosa koko vuoden myynnistä.
Joulukuu oli merkin paras kuukausi 42 auton myynnillä, eli vaikka etukäteen kovasti puhuttiin mahdollisuudesta, että loppuvuosi olisi hiljainen, niin kahden viimeisen kuukauden aikana rekisteröitiin yhteensä 77 autoa, eli yli kolmasosa koko vuoden myynnistä.
Re: Saabin tulevaisuus
Ruotsin vastaavat myyntiluvut vuonna 2010 oli 8647 uutta Saabia. Niistä 6227 kpl oli 9-3 mallia ja 2420 kpl 9-5 mallia. Lähde Bil Sweden.Teme100 kirjoitti:Vuonna 2010 Suomessa ensirekisteröitiin 199 uutta Saabia. Niistä 135 kappaletta oli 9-3 mallia ja 64 kappaletta 9-5 mallia.
Joulukuu oli merkin paras kuukausi 42 auton myynnillä, eli vaikka etukäteen kovasti puhuttiin mahdollisuudesta, että loppuvuosi olisi hiljainen, niin kahden viimeisen kuukauden aikana rekisteröitiin yhteensä 77 autoa, eli yli kolmasosa koko vuoden myynnistä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
Saab on tässä juuri julkaissut uuden media-sivunta ensiversion.
http://media.saab.com/home
Vaikuttaa hiukan sekavalta, mutta johtunee osin beta-asteesta ja minun läppärin näytöstä.
http://media.saab.com/home
Vaikuttaa hiukan sekavalta, mutta johtunee osin beta-asteesta ja minun läppärin näytöstä.
Viimeksi muokannut TuuSaR, Ke Tammi 05, 2011 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus
samaa mieltä sekavuudesta näin nopeasti silmäiltynä. Ihan liikaa informaatioa yritetty laitaa samaan aikaan näkyviin. Muuten kyllä näytää erittäin hyvältä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saabin tulevaisuus
viggen kirjoitti:Ruotsin vastaavat myyntiluvut vuonna 2010 oli 8647 uutta Saabia. Niistä 6227 kpl oli 9-3 mallia ja 2420 kpl 9-5 mallia. Lähde Bil Sweden.Teme100 kirjoitti:Vuonna 2010 Suomessa ensirekisteröitiin 199 uutta Saabia. Niistä 135 kappaletta oli 9-3 mallia ja 64 kappaletta 9-5 mallia.
Joulukuu oli merkin paras kuukausi 42 auton myynnillä, eli vaikka etukäteen kovasti puhuttiin mahdollisuudesta, että loppuvuosi olisi hiljainen, niin kahden viimeisen kuukauden aikana rekisteröitiin yhteensä 77 autoa, eli yli kolmasosa koko vuoden myynnistä.
Ja jenkkilässä joulukuu meni seuraavasti:
Yhteensä 1074 Saabia, joista 815 autoa 9-3 mallia ja 259 autoa 9-5 mallia.
Lisäksi manitaan että varastossa on 2803 kpl 9-3 ja 1671 kpl 9-5 autoja.
Vuoden 2010 myynti USA:ssa oli yhteensä 5445 Saabia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Tämä kuuluisi enemmän "menneisyys" otsikon alle mutta tästä nyt kai on tullut epävirallinen uutisketju:
http://www.spykercars.nl/download/artik ... __fin_.pdf
-Global sales in 2010 amount to 31,696 cars
-Total 2010 production rose to 32,048 units as compared to 20,950 units in 2009 (up
53%)
Vuosineljänneksiä seuraamalla näkee miten tuotanto ja myynti kasvaa positiiviseen suuntaan, joten ensivuoden myyntiluvuista tulee ihan erilaiset.
http://www.spykercars.nl/download/artik ... __fin_.pdf
-Global sales in 2010 amount to 31,696 cars
-Total 2010 production rose to 32,048 units as compared to 20,950 units in 2009 (up
53%)
Vuosineljänneksiä seuraamalla näkee miten tuotanto ja myynti kasvaa positiiviseen suuntaan, joten ensivuoden myyntiluvuista tulee ihan erilaiset.
Re: Saabin tulevaisuus
Todellinen myyntiluku vuonna 2010 oli 28284 autoa, Global sales-luku pitää sisällään välittäjä- ja jälleenmyyjäportaan. Retail sales kertoo kuluttajamyynnin.TuuSaR kirjoitti:Tämä kuuluisi enemmän "menneisyys" otsikon alle mutta tästä nyt kai on tullut epävirallinen uutisketju:
http://www.spykercars.nl/download/artik ... __fin_.pdf
-Global sales in 2010 amount to 31,696 cars
-Total 2010 production rose to 32,048 units as compared to 20,950 units in 2009 (up
53%)
Vuosineljänneksiä seuraamalla näkee miten tuotanto ja myynti kasvaa positiiviseen suuntaan, joten ensivuoden myyntiluvuista tulee ihan erilaiset.
Re: Saabin tulevaisuus
Ja tässä sama, Saab Automobilen näkemänä:Teme100 kirjoitti: Todellinen myyntiluku vuonna 2010 oli 28284 autoa, Global sales-luku pitää sisällään välittäjä- ja jälleenmyyjäportaan. Retail sales kertoo kuluttajamyynnin.
Försäljningen med 32.048 bilar i fjol
var en förbättring med 53 procent jäm-
fört med 2009. Fjärde kvartalet nådde
man 11.448 bilar, en uppgång med 129
procent jämfört med samma period ett
år tidigare.
Viime vuoden myynti 32.048 autoa (2010)
oli 53 prosentin parannus verrattuna
vuoteen 2009. Viimeisen ¼ vuoden aikana
yllettiin 11.448 autoon, 129 prosentin
nousu verrattuna samaan perioodiin
vuotta aiemmin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.