Saabi Virosta?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ice0018
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Loka 28, 2004 13:05
Paikkakunta: Kokkola

Saabi Virosta?

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Onko kukaan tuonut minkään sortin liikkumalaitetta Viron puolelta? Tuo pisti silmään ja alkoi kiinnostamaan tosissaan: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... 0/id=99746

Miten tullimuodollisuudet Virosta tuotaessa? Mitä vakuutuksia? Muita huomioita?

Vastauksista etukäteen kiittäen.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tullimuodollisuudet samat kuin muista EU-maista eli aika helppoa.

Auto näköjään saksasta viroon haettu (Otse Saksamaalt)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

BMW 525iA Touring Executive
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Miten toi kurssi on?
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

jens.hall kirjoitti:Miten toi kurssi on?
ite katoin ton netistä löytyneellä laskurilla mut muistelisin et se on 15eek/1e
BMW 525iA Touring Executive
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mäksä kirjoitti:
jens.hall kirjoitti:Miten toi kurssi on?
ite katoin ton netistä löytyneellä laskurilla mut muistelisin et se on 15eek/1e
Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että 100 Viron kruunua vastasi noin 38 vanhaa Suomen markkaa. Siitä sitten vain laskemaan Euroiksi. Näin mä tein :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

ice0018
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Loka 28, 2004 13:05
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

valtteri kirjoitti:Tullimuodollisuudet samat kuin muista EU-maista eli aika helppoa.

Auto näköjään saksasta viroon haettu (Otse Saksamaalt)
Juu niin oli. Kilvetkin paljasti sen.
ice0018
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Loka 28, 2004 13:05
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Jep. Muutenkin nuo ysitonniset ovat edullisia eikä verot suomeenkaan ole kauheat. Tuollainen CS 2.0/2.3 koneella olisi myöskin kiva laite. Ja kun virossa ei tietääkseni suolata teitä niin luulisi noiden olevan aika hyvässä kuosissa. Pitääpä lähteä joku päivä excursiolle ;-)
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ice0018 kirjoitti:
Jep. Muutenkin nuo ysitonniset ovat edullisia eikä verot suomeenkaan ole kauheat. Tuollainen CS 2.0/2.3 koneella olisi myöskin kiva laite. Ja kun virossa ei tietääkseni suolata teitä niin luulisi noiden olevan aika hyvässä kuosissa. Pitääpä lähteä joku päivä excursiolle ;-)
jep ite kanssa aattelin että seuraava tonnari taitaakin tulla viron puolelta :D
BMW 525iA Touring Executive
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

ice0018 kirjoitti: Jep. Muutenkin nuo ysitonniset ovat edullisia eikä verot suomeenkaan ole kauheat. Tuollainen CS 2.0/2.3 koneella olisi myöskin kiva laite. Ja kun virossa ei tietääkseni suolata teitä niin luulisi noiden olevan aika hyvässä kuosissa. Pitääpä lähteä joku päivä excursiolle ;-)

Siellähän niitä vasta suolataankin.
Tallinnan ja Tarton välinen tie (nro. 2) suolattiin ainakin viime talvena jopa 20:n asteen pakkasilla.

Arvaapa onko kiva ajella, kun yrittää itse pitää turvaväliä edellä ajavaan ja jengi vääntää tuttuun eestiläiseen tapaan koko ajan keulaa hipoen ohi tutkimaan seuraavana ajavan hanuria?
Tuulilasi jäätyi paskaan, eikä lasinpesunestesäiliössäkään ollut jatkettu metanoli auttanut hyytyessään asiaa.

Että kyllä siellä teitä suolataan ja KUNNOLLA.
KAJa
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:05
Paikkakunta: Kirkkonummi / Veikkola

Viesti Kirjoittaja KAJa »

Kyllönen kirjoitti:
ice0018 kirjoitti: Ja kun virossa ei tietääkseni suolata teitä niin luulisi noiden olevan aika hyvässä kuosissa. Pitääpä lähteä joku päivä excursiolle ;-)

Siellähän niitä vasta suolataankin.
Tallinnan ja Tarton välinen tie (nro. 2) suolattiin ainakin viime talvena jopa 20:n asteen pakkasilla.
Eli onko systeemi yhtä ympäristöystävällinen äiti-venäjällä. Ex-kollegani Moskovasta kertoili kaupungilla olevan niin vähän ja huonoa aurauskalustoa että lumisateen jälkeen kadut suurelta osin suolataan auki. Nyt ongelmana on se, ettei ruoho ja puut kasva katujen lähialueilla :roll: Ihmekö tuo...
Timo #1205
timo.nummela(at)nic.fi
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Heh, virolaisia autoja kun katsoo talvella, niin nehän on kaikki hirveän suolakurakerroksen peittämiä aina.

Tuo puheena oleva tonnari ei varmaan ole paljoa ehtinyt suolattumaan, kun on kerta Saksalaiset tax-free-kilvetkin vielä paikallaan kuvissa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Jope kirjoitti: Tuo puheena oleva tonnari ei varmaan ole paljoa ehtinyt suolattumaan, kun on kerta Saksalaiset tax-free-kilvetkin vielä paikallaan kuvissa. :-)
Jep, suuri osa Viron uusista autoista on tuotu Saksanmaalta.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Tsekkaa tuo ko. saitti ja sieltä löytyy yht. 84 Saabia, ekä hinnat ihan päätä huimaa, tosin verot päälle.

http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... otsi2=Otsi

SSAero
Vastaa Viestiin