Saab PhoeniX
Re: Saab PhoeniX
Konseptimalleillahan on tarkoitus kuulostella ihmisten reaktioita ja totuttaa heitä tulevien mallien muotoiluun - nyt herääkin kysymys, että mitenkä Saabien muotoilu tulevaiuudessa muuttuu, ehkä keula maskeineen ???
Aero X aikanaan herätti suurta kiinnostusta, nyt sieltä käytetään ideoita ja usein viitataan tuohon malliin
Ari
Aero X aikanaan herätti suurta kiinnostusta, nyt sieltä käytetään ideoita ja usein viitataan tuohon malliin
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab PhoeniX
Samoin tuolla videolla jolla Castriota puhuu toimittajien kanssa hän sanoo sananmukaisesti "this is fully drivable, this is on our platform."TuuSaR kirjoitti:Videoissa näkyy, että konehuone on täynnä tavaraa, joten luultavasti siellä on aito bimmerin kone sisällä kun kerran konsepti-auto on tavallisuudesta poiketen rakennettu oikealle pohjalevylle.Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab PhoeniX
Aero-X:hän oli myös ajettava vaikkei mitään hirmuvauhteja ja meno raaka ilman luksusta, mutta tämä tosin askel tai pari sitä "todellisempi". Joten turhat löpinät posliiniautosta pois.Rattivaihde kirjoitti:Samoin tuolla videolla jolla Castriota puhuu toimittajien kanssa hän sanoo sananmukaisesti "this is fully drivable, this is on our platform."TuuSaR kirjoitti:Videoissa näkyy, että konehuone on täynnä tavaraa, joten luultavasti siellä on aito bimmerin kone sisällä kun kerran konsepti-auto on tavallisuudesta poiketen rakennettu oikealle pohjalevylle.Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab PhoeniX
Ja kaikkien tuota keulaa kauhistelevien iloksi seuraava linkki:
http://www.saabsunited.com/2011/03/robe ... ncept.html
We’ve already heard from Jason Castriota that some features of the PhoeniX concept will flow through to future Saabs, most notably the front end.
http://www.saabsunited.com/2011/03/robe ... ncept.html
We’ve already heard from Jason Castriota that some features of the PhoeniX concept will flow through to future Saabs, most notably the front end.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab PhoeniX
No ei yllätä jos tuo PhoeniX lerppahuuli tulee, sen verran ruma tuo NG9-5 keulakin on jo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab PhoeniX
Auto on täysin ajettava.TuuSaR kirjoitti:Videoissa näkyy, että konehuone on täynnä tavaraa, joten luultavasti siellä on aito bimmerin kone sisällä kun kerran konsepti-auto on tavallisuudesta poiketen rakennettu oikealle pohjalevylle.Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa
Viimeksi muokannut Marko A, Pe Maalis 04, 2011 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Aika yllättävää, että pidät 9-5:n keulaa rumana. PhoeniX nyt on sen verran ääripäätä, että sen keulasta ei kannata kovin vielä vetää johtopäätöksiä. Vaikka JC kertookin sen olevan tulevaisuuen mallien esikuva.jcarlson kirjoitti:No ei yllätä jos tuo PhoeniX lerppahuuli tulee, sen verran ruma tuo NG9-5 keulakin on jo.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Kyllähän tuo NG9-5 keula on tuommoinen muodoton möhkö isolla irvistävällä maskilla, ei vain istu omaan silmään yhtään. Ehkä osa möhköydestä on jalankulkijatähtien NCAP:ssa saamista varten mutta ei se siitä vähemmän rumaa tee. Uusi 5-sarjalainenkin on tylppäkeula mutta ei aivan yhtä ruma.. ehkä uusissa Audeissa on tuo möhkökeula onnistunut vähiten rumana, johtuu varmaan siitä että Audi on aina tehnyt möhkökeuloja.
Kuten joskus on tullut sanottua niin omasta mielestä parhaiten onnistuneet Saabit muotoilullisesti on OG9-3 Viggen (pohjalevy vaan vähän liian kapea) sekä 9-5 Aero 00-01 (facelifteistä 04-05 versio, dame edna on aika ruma). Uudemmista faceliftattu 9-3SS/SC keula.
Kuten joskus on tullut sanottua niin omasta mielestä parhaiten onnistuneet Saabit muotoilullisesti on OG9-3 Viggen (pohjalevy vaan vähän liian kapea) sekä 9-5 Aero 00-01 (facelifteistä 04-05 versio, dame edna on aika ruma). Uudemmista faceliftattu 9-3SS/SC keula.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab PhoeniX
Näin sitä voidaan olla asiasta täysin eri laidoilla mielipiteineen. Audi oli se joka aloitti maskien suurentelun. Mutta mun silmissä se on aina epäonnistunut siinä pahiten. Siitä tulee jotenkin mieleen sellaisen 30-luvun kilpa-autot (auto union?) huonossa mielessä.Uusi 5-sarjalainenkin on tylppäkeula mutta ei aivan yhtä ruma.. ehkä uusissa Audeissa on tuo möhkökeula onnistunut vähiten rumana
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Tämän vois kuvitella liittyvän siihen, ettei siellä messuhallissa voi käyttää autoja joka välissä kun kuitenkin aika monella valmistajalla on monta autoa. Ja taas ohjauksen toimivuudesta tuo ei kerro mitään, kun pumpukärryllä autoa siirretään. Ihan samaan tapaan autoja siirrellään esimerkiksi kuvaus sessioissa, vaikka autot olisivat suoraan linjalta olevia tuotantoautoja.Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa, autoa siirretään "pumppukärryillä", koska ohjaus ei toimi ja takana ei pyörien takana ole kuin tyhjää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Noin ne mielipiteet jakautuu joo. Naapurilla on uus 5-sarjalainen, jonka näen lähes päivittäin eikä se mitenkään mun silmään hyvältä näytä. Semmoset kingkong kiinalaiset etuvalot ja muutenkin keula täysin epäonnistunut. Uus femma sen sijaan on pirun onnistunut varsinkin aerona. Näyttää sopusuhtaiselta kokonaisuudelta.Marko A kirjoitti:
Näin sitä voidaan olla asiasta täysin eri laidoilla mielipiteineen. Audi oli se joka aloitti maskien suurentelun. Mutta mun silmissä se on aina epäonnistunut siinä pahiten. Siitä tulee jotenkin mieleen sellaisen 30-luvun kilpa-autot (auto union?) huonossa mielessä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Saab PhoeniX
Mun mielestä ng9-5 näyttää Aerona pirun hyvältä, peruspuskureilla ei niinkään hyvältä. Lisäksi tuntuu, ettei tummat värit ole parhaita mahdollisia tuohon femmaan ulkonäön kannalta. Mutta kyllähän karvalakkifemmakin vitosbemarin hakkaa ulkonäössä mennentullen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab PhoeniX
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saab PhoeniX
Tuolla kuvalla ei varmaan ole tarkoitus esittää näiden kahden auton samanlaisuutta? Sitä kun ei pahemmin ole. Ei edes tuossa kuvakulmassa. Tai toki jotain on, mutta siihen samankaltaisuuteen sopiikin sitten lähes kaikki Sport Coupet!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Nyt ei sovi moittia.
Autohan on ihan h---n hieno. Pienen autovalmistajan pitää säväyttää, pelkistettyä sporttia hakevan pitää suunnata katseensa vag konserniin tms...
Enkä muutenkaan oikein ymmärrä, miten saab on ollut pelkistettylinjainen...
Saab on aina uutena ollut muotoilultaan erilainen. Vanhentuneena mallina sitten pelkistetty, kun muut ovat myös lisänneet samoja muotoja autoihinsa. Ilman tuota sivulle leviävää takaspoileria auto on ihan järkyttävän hieno. Vastaavalla muotoilulla tuotantomallista varmaan on jopa pakko karsia pois tuollaisia ylimääräisiä teräviä kulmia.
Keula on loistava, ja perähän tuskin myöskään ihan tuollaisena tulee markkinoille, mutta muotoilukieli on maukea. Väkisin pistää hymyilyttämään. On tuo nyt tuplasti paremman näköinen kuin aero-x.
Mitä tuohon Ikoniin tulee, niin ei helvetti!! Minä en ainakaan halua selata autossani valikoita, että saan ilmastoinnin puhalluksen voimakkuutta säädettyä, Tai navigaattorin päälle. Samalla kun navigoi, ei voi vaihtaa radiokanavaa... Näyttöhän on hieno, mutta mitä VIT.. Valikot kuuluu tietokoneeseen, ei autoon. ajatus hyvä, toteutus lähinnä mahdoton.
Autohan on ihan h---n hieno. Pienen autovalmistajan pitää säväyttää, pelkistettyä sporttia hakevan pitää suunnata katseensa vag konserniin tms...
Enkä muutenkaan oikein ymmärrä, miten saab on ollut pelkistettylinjainen...
Saab on aina uutena ollut muotoilultaan erilainen. Vanhentuneena mallina sitten pelkistetty, kun muut ovat myös lisänneet samoja muotoja autoihinsa. Ilman tuota sivulle leviävää takaspoileria auto on ihan järkyttävän hieno. Vastaavalla muotoilulla tuotantomallista varmaan on jopa pakko karsia pois tuollaisia ylimääräisiä teräviä kulmia.
Keula on loistava, ja perähän tuskin myöskään ihan tuollaisena tulee markkinoille, mutta muotoilukieli on maukea. Väkisin pistää hymyilyttämään. On tuo nyt tuplasti paremman näköinen kuin aero-x.
Mitä tuohon Ikoniin tulee, niin ei helvetti!! Minä en ainakaan halua selata autossani valikoita, että saan ilmastoinnin puhalluksen voimakkuutta säädettyä, Tai navigaattorin päälle. Samalla kun navigoi, ei voi vaihtaa radiokanavaa... Näyttöhän on hieno, mutta mitä VIT.. Valikot kuuluu tietokoneeseen, ei autoon. ajatus hyvä, toteutus lähinnä mahdoton.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.