9-3 ja öljynpaine ongelma
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
9-3 ja öljynpaine ongelma
ex:s anoppi soitteli ja sano että kolkki polttaa öljynpaine valoa.. eilen ei ollu kunnolla lähteny käyntiin edes ja tänä aamuna oli sitten jääny palamaan.
ex appiukko on autoasentaja ja kyseli vinkkejä kannattaako edes purkaa..
auto siis 9-3 vm98. ajettu jotain alle 300tkm.
ex appiukko on autoasentaja ja kyseli vinkkejä kannattaako edes purkaa..
auto siis 9-3 vm98. ajettu jotain alle 300tkm.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
.
Viimeksi muokannut jusa_71, Su Helmi 20, 2011 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
tutkikoon... meen la itse paikalle...
öljykello muistaakseni vaihdettu reilu vuosi sitten ku vuos ulos.
öljykello muistaakseni vaihdettu reilu vuosi sitten ku vuos ulos.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
kävin kurkkaamassa potilasta.
venakopalta se paksu huohotinletku irti...sille venakopan "stefalle" osanumero kiitos..itsellä epc hukassa....
jatko kysymys...tuo letku ollu irti kohta 2v.... onko mahdollista....että kone huohottanu tukkoon.....mihin se paksuletku menee venakopalta....
ja oisko mahdollista että ois tukossa...venakopan reikä ainakin tukossa kumijämää...
venakopalta se paksu huohotinletku irti...sille venakopan "stefalle" osanumero kiitos..itsellä epc hukassa....
jatko kysymys...tuo letku ollu irti kohta 2v.... onko mahdollista....että kone huohottanu tukkoon.....mihin se paksuletku menee venakopalta....
ja oisko mahdollista että ois tukossa...venakopan reikä ainakin tukossa kumijämää...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
----------------nalleolut kirjoitti:kävin kurkkaamassa potilasta.
venakopalta se paksu huohotinletku irti...sille venakopan "stefalle" osanumero kiitos..itsellä epc hukassa....
jatko kysymys...tuo letku ollu irti kohta 2v.... onko mahdollista....että kone huohottanu tukkoon.....mihin se paksuletku menee venakopalta....
ja oisko mahdollista että ois tukossa...venakopan reikä ainakin tukossa kumijämää...
selviskö mikä paineet hukkasi:::
- viallinen painekello
- öljyt hävinneet
- imusiivilä täysin tukossa
- muu, mikä
Voiko ( osittain) tukkeutunutta imusiivilää/ ryytynyttä öljypohjaa liottaa esim seuraavasti: valopetroolia tms pumpulla kierrättää öljynsuodattimen reiästä ja ottaa takaisin kiertoon öljyn poistopropun reiästä. erikoisproput on tietenkin tehtävä ensin tuohon hommaan ja sopiva pumppu ympättävä piiriin ??? menetelmässä olisi se etu näin äkkiseltään ajatellen, jotta irtopaskat eivät lähtisi moottoriin kiertoon. Kyllä kait ne ryyteet suurelta osin ulos tulevat poistopropusta liuettuaan ensin...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
ei ole selvinny. edelleen hakusessa numero sille kumitutille venakoppaan ..
huomenna tarkoitus heittää forte koneeseen ja käyttää lämpöseksi ja sen jälkeen vaihtaa öljyt ja suodatin.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/venti ... enror.html
eli tuo muoviosa on ehjä johon tulee paksu letku ja ohut letku. mutta tuo gummi on paskana ja se tukkii venakopan reiän... tuolle varaosanumero.
eli oma oletus kerta tuo on ollu jo kauan paskana ja se paksu letku liittynee huohotukseen ja sitä kautta öljykiertoon..olenko väärässä-..
yllä mainittujen toimenpiteiden jälkeen jos ei oire häviä ..irrotetaan öljypohja.
huomenna tarkoitus heittää forte koneeseen ja käyttää lämpöseksi ja sen jälkeen vaihtaa öljyt ja suodatin.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/venti ... enror.html
eli tuo muoviosa on ehjä johon tulee paksu letku ja ohut letku. mutta tuo gummi on paskana ja se tukkii venakopan reiän... tuolle varaosanumero.
eli oma oletus kerta tuo on ollu jo kauan paskana ja se paksu letku liittynee huohotukseen ja sitä kautta öljykiertoon..olenko väärässä-..
yllä mainittujen toimenpiteiden jälkeen jos ei oire häviä ..irrotetaan öljypohja.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
-------------nalleolut kirjoitti:ei ole selvinny. edelleen hakusessa numero sille kumitutille venakoppaan ..
huomenna tarkoitus heittää forte koneeseen ja käyttää lämpöseksi ja sen jälkeen vaihtaa öljyt ja suodatin.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/venti ... enror.html
eli tuo muoviosa on ehjä johon tulee paksu letku ja ohut letku. mutta tuo gummi on paskana ja se tukkii venakopan reiän... tuolle varaosanumero.
eli oma oletus kerta tuo on ollu jo kauan paskana ja se paksu letku liittynee huohotukseen ja sitä kautta öljykiertoon..olenko väärässä-..
yllä mainittujen toimenpiteiden jälkeen jos ei oire häviä ..irrotetaan öljypohja.
minäkään en näistä 9-3 jutuista vielä mitään tajua, kun ovat olleet tossa pihalla vasta pari viikkoa, yrittäny vähän opiskella foorumia.MUTTA::
--kuulostaa siltä, jotta huohotus on voinut estyä ja ryyteitä sen myötä kertyä, vaikka tuo vapari -98 ei riskiryhmään tietääkseni kuulukaan.
jos ei ole öljynpaineita ollenkaan niin pikkaen riskiibeliä on pyöritellä. Liuottimet eivät juurikaan tehonne imusiivilän tukkoisuuteen, jos imu on koko ajan päällä, pitäisi saada virtaus toisin päin ?? samoin jos ei kunnolla kierrä, niin ei se forte pääse oikein muuallakaan vaikuttamaan, paha rasti. jos saisi öljynpainemittarin viritettyä piiriin, niin näkisi mitä siellä oikeasti on painetta. jos kovin alakantissa niin päättelee lisää temppuja. kestäisiköhän imusiivilän kiinnitys yms paikat , jos tosiaan alkaa kierrättämään naftaa väärinpäin. pitääkö koko motti poistaa vai saako öljypohjan irti paikallaan?????
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
tyhjäkäynnillä ei pala valo
eli pienen pieni toive paineesta on.....
eräs saabisti jolle soittelin että jos kuuluu vihellyksen omainen ääni tyhjäkäynnillä on imusiivilä tukossa...
jatketaa tutkimuksia ennen kuin 500-700e laitetaan toiseen moottoriin kiinni....

eräs saabisti jolle soittelin että jos kuuluu vihellyksen omainen ääni tyhjäkäynnillä on imusiivilä tukossa...
jatketaa tutkimuksia ennen kuin 500-700e laitetaan toiseen moottoriin kiinni....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
ei tota kannata korjata mää voin sen ostaa satasella
eikö olekkin kivaa kun kaikki tieto on toisella foorumilla
mutta olkoon vastataan nytten kumminkin.
kolkeissa imu siivilä tuppaa tukkeutumaan joten se kannattas nyt ihan ekana putsata.
puristukset voisi mitata kanssa jotta selviää onko koneeseen mahollisesti tullut jo vaurioita.
moottoria ei tarvitse poistaa jotta ö-pohjan saa pois
apurunko kylläkin poistettava.

eikö olekkin kivaa kun kaikki tieto on toisella foorumilla

mutta olkoon vastataan nytten kumminkin.
kolkeissa imu siivilä tuppaa tukkeutumaan joten se kannattas nyt ihan ekana putsata.
puristukset voisi mitata kanssa jotta selviää onko koneeseen mahollisesti tullut jo vaurioita.
moottoria ei tarvitse poistaa jotta ö-pohjan saa pois
apurunko kylläkin poistettava.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
mikähän tieto ......en ole edes koettanu etsi nappia....
joo tutkitaan... ai ostat satasella...
jäykät öljyt pataan ja liikkeeseen saa pikkasen enemmän.
joo tutkitaan... ai ostat satasella...

jäykät öljyt pataan ja liikkeeseen saa pikkasen enemmän.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
öljynpaineanturi vaatii tietyn paineen kuittaamiseen, eli jospa imusiivilä on vain sen verran tukossa , jotta painetta kyllä on, mutta ei riittävästi. isommilla kierroksilla jos imupuoli on tukossa, niin alkanee pumput kavitoimaan ?? eli imupuolella "lyö tyhjää" ja siksi painepuolelle ei synny sitäkään painetta mitä tyhjäkäynnillä.??
Tällöin ei välttämättä vahinkoa ei ole vielä tapahtunut, jos jonkin verran öljynpainetta on ollut ??
Tällöin ei välttämättä vahinkoa ei ole vielä tapahtunut, jos jonkin verran öljynpainetta on ollut ??
Viimeksi muokannut stara, Su Maalis 06, 2011 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
jonkunlaisen kuvanhan saa ku nappaa venakopan irti... 400m ajettu painevalon palaessa rauhallisesti...tutkitaan ....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
öljypohjan irrotus vaatinee näköjään..
moottorin tukemisen ,pakoputken irroituksen ja apurungon irroituksen kuten jusa jo mainitsi.
moottorin tukemisen ,pakoputken irroituksen ja apurungon irroituksen kuten jusa jo mainitsi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
ottaa polttimon pois niin ei valo enä häiritse 

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 ja öljynpaine ongelma
Silloinhan olisikin sopivaa ainesta myös "sinne toisaalle".
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87