Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Tuli viime vuoden lopulla vaihdettua uusi pumppu sekä takaiskuventtiili. Silloin jäi kaivelemaan koko järjestelmän eliminoitimahdollisuus. Mietin asiaa ja tein suunnitelmat teoriatasolla. Nyt aikani kuluksi pistin sen myös käytäntöön. Vähän koemielessä, mutta vakaasti uskoen sen toimintaan.
Tuntuu se myös toimivan juuri kuten olin sen ajatellutkin. Pumpun piuha on kokonaan irti, mutta se on vielä toistaiseksi autossa paikallaan nyt joutilaana. Joskus taas joutoaikana ja tekemisen puutuessa otan sen irti ja pistän myyntiin. Se on täysin uutta vastaava. Josko kukaan sitä nyt sitten edes ostaa. Sellaiset, jotka eivät halua autonsa olevan "laiton" tai muuten vaan haluavat autossaan olevan kaikki hilavitkuttimet, saattavat ostaakin. Koko paholaisen vekottimella ei kyllä mitään tee. Takaiskuventtiilin vaihtokaan ei mennyt täysin hukkaan, koska voin myydä senkin ja laittaa tilalle umpilaipan.
Vähän kyllä harmittaa, etten jo silloin viime vuoden lopulla alkanut miettimään toisioilmapumpun hajottua sen eliminointikytkentää. Olisi säästynyt paljon rahaa, aikaa sekä vaivaa. Pääasia kuitenkin oli "selkävoitto" saabista ja wissistä. Mistään ei apuja löytynyt vaan koko homma piti pähkäillä itse alusta pitäen.
Tuntuu se myös toimivan juuri kuten olin sen ajatellutkin. Pumpun piuha on kokonaan irti, mutta se on vielä toistaiseksi autossa paikallaan nyt joutilaana. Joskus taas joutoaikana ja tekemisen puutuessa otan sen irti ja pistän myyntiin. Se on täysin uutta vastaava. Josko kukaan sitä nyt sitten edes ostaa. Sellaiset, jotka eivät halua autonsa olevan "laiton" tai muuten vaan haluavat autossaan olevan kaikki hilavitkuttimet, saattavat ostaakin. Koko paholaisen vekottimella ei kyllä mitään tee. Takaiskuventtiilin vaihtokaan ei mennyt täysin hukkaan, koska voin myydä senkin ja laittaa tilalle umpilaipan.
Vähän kyllä harmittaa, etten jo silloin viime vuoden lopulla alkanut miettimään toisioilmapumpun hajottua sen eliminointikytkentää. Olisi säästynyt paljon rahaa, aikaa sekä vaivaa. Pääasia kuitenkin oli "selkävoitto" saabista ja wissistä. Mistään ei apuja löytynyt vaan koko homma piti pähkäillä itse alusta pitäen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Mitä suurimmat onnittelut tämän johdosta! Itsekin pähkäilin asiaa kun aikoinaan meni vaihtoon tuo pumppu, jopa Olarin Länsiautossa Saabeihin erikoistunut sähkömies sanoi, että sitä ei ole mahdollista ottaa pois käytöstä. Vaihtoa en merkkiliikkeessä suorittanut, vaan kaverin kanssa vaihdettiin.
Kerro ihmeessä miten suoritit kyseisen operaation, kiinnostaa nimittäin todella paljon!
Kerro ihmeessä miten suoritit kyseisen operaation, kiinnostaa nimittäin todella paljon!
Re: Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Tyypillisiä Wis-Tech:n "purijoita". En ihmettele yhtään, jos väittävät, ettei voi ohittaa systeemiä. Kun Wis:ssä ei kunnolla asiaa kerrota (lue, suoraan) eikä toimintoa voi ohjelmallisesti poistaa (esim. Tech:llä), niin silloin se on näille "hemmoille" ylitsepääsemätön este. Tietotaito loppuu siihen. Tosin, vaikka joku siellä merkkiorganisaatiossa sattuisi tietämään asiasta (vahvasti kuitenkin epäilen), eivät he sitä periaatteessa saa virallisesti kertoa.
En lähde tässä yleisesti kertomaan kuinka olen ECU:a petkuttanut. Jotkut "poliisit" saattavat syyttää minua yllytyksestä laittomuuksiin. Kaikki kytkentään tarvittavat komponentit löytyivät minulta kotoa, joten muutoskytkennän (=lisäkytkentä) tekeminen ei vaadi kalliita osia. Tärkeintä on tehdä homma oikein. Ne joille tämä paholaisen keksintö aiheuttaa harmaita hiuksia tai muuta murhetta, voivat ottaa minuun yhteyttä yv:llä tai s-postilla, niin edetään sitten sitä rataa.
En lähde tässä yleisesti kertomaan kuinka olen ECU:a petkuttanut. Jotkut "poliisit" saattavat syyttää minua yllytyksestä laittomuuksiin. Kaikki kytkentään tarvittavat komponentit löytyivät minulta kotoa, joten muutoskytkennän (=lisäkytkentä) tekeminen ei vaadi kalliita osia. Tärkeintä on tehdä homma oikein. Ne joille tämä paholaisen keksintö aiheuttaa harmaita hiuksia tai muuta murhetta, voivat ottaa minuun yhteyttä yv:llä tai s-postilla, niin edetään sitten sitä rataa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
SAI on mahdollista poistaa ohjelmallisesti (ei ehkä TECH:llä), mutta T8suitella ja flashaamalla kyllä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Olisikohan myös EGR:n lämpötila-anturin saanut kytkettyä pois ohjelmallisesti tai jotenkin muuten? Petrisa, muistanet, kun se vanhaan SS:ni vaihdettiin. Tämähän oli taas niitä vuosimallin -03 erikoisuuksia. Uudemmissahan tuo homma hoidettiin ohjelmallisesti.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Tarkoittanet EGT-anturia? EGR:lle ei ole lämpöanturia T8:ssa. 2003 autoissa oli EGT (pakokaasun lämpötila)-anturi, mutta 2004-> ei enää. Ei voi 2003 autossa poistaa ohjelmallisesti mutta päivittämällä 2004 tai uudemman softan, on mahdollista kertoa onko anturia vai ei, tuotantoautoissa ei ole ja se on oletuksena näissä softissa.
Ilmeisesti havaittiin laskenta-algoritmin olevan ainakin vakioautossa niin tarkka että vikaherkkää anturia ei tarvittu.. tai sitten GM cost cutting puri.
Trionic 8:han käyttää aina lambda=1 seosta ellei pakokaasun lämpötilan kasvu tai nakutukseen reagointi vaadi rikastusta. Kun taas esim. T5 ja T7 rikastavat jo valmiiksi seosta näiden ehkäisemiseksi.
Ilmeisesti havaittiin laskenta-algoritmin olevan ainakin vakioautossa niin tarkka että vikaherkkää anturia ei tarvittu.. tai sitten GM cost cutting puri.
Trionic 8:han käyttää aina lambda=1 seosta ellei pakokaasun lämpötilan kasvu tai nakutukseen reagointi vaadi rikastusta. Kun taas esim. T5 ja T7 rikastavat jo valmiiksi seosta näiden ehkäisemiseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Löytyisikö Päijät-Hämeen alueelta ketään joka osaisi ohjelmoida tai muuten poistaa toisioilmapumpun käytöstä.
Re: Toisioilmapumppu poistettu käytöstä
Kangasalla onnistuu, laita.yv jos et lähempää löydä tekijää
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit