Pelti vs. aluvanteet - pultit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja Pola »

Itellä oireilee taas päinvastoin. Noita tavan pultteja on tosi jäykkä kääntää auki aluvanteesta jos vertaa vaikka kesävanteitten mukana tulleisiin pultteihin.
#3272
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja jameli »

Kesät talvet nykyään samalaiset alkuperäiset 5-spoke (ALU22) vanteet ja alkuperäiset (vm98) kiinteäkartioiset pultit renkaanvaihdon yhteydessä kiristetään momenttiavaimen kanssa.

Ainuttakaan pulttia ei ole tarvinnut jälkikiristää ja aina seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä saa pikemminkin apinan raivolla irroittaa kiristyneitä pultteja.

Tiedä sitten heikentyikö pulttien laatu tai muuttuiko muoto myöhemmin, mutta noihin olen täysin tyytyväinen (toki hieman ovat alkuperäistä loistoaan menettäneet).
zeniitti
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 12:29

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja zeniitti »

Pikakysymys: alkuperäiset aluvanteet on 9-5 -03 farkussa kiinni näillä kartiopulteilla:

Kuva

Voinko kylmän viileästi laittaa peltivanteet näillä samoilla kiinni?
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja booster »

kylä mul oli viimetalvella kiinni noil noin
9-5
Ford F250
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kyllä voit laittaa.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja 3J »

Saako noita pyörivällä kartiolla olevia pultteja vielä jostain? Sattuisiko joku muistamaan esim. osanumeroa? Marmorilla oli vain kiinteän kartion pultteja tarjolla. Useampia osanumeroita löytyi koneelta mutta kaikki ohjautui lopulta samaan kiinteän kartion pulttiin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
zeniitti
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 12:29

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja zeniitti »

Laitoin noilla kiinni.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3229
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja viggen »

2.0t Wagon kirjoitti:ETSI: llä löytyi viestiketju vuodelta 2004, jossa oli juttua pulttien vaihtokampanjasta. Kampanjan numero oli 15013.
Tällainen kampanja oli tosiaan muutama vuosi sitten, pultit vaihdettiin koska kiinteän kartion pultit olivat itsestään avautuneet. Pultit on tosiaan ruosteelle herkät, jonka takia mukaan sai mustia ¨muovihattuja¨.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse kypsyin ruostuviin pultteihin ja muovihattujen kanssa leikkimiseen, joten hommasin PCS:ltä mustat pultit. Useamman talven ovat olleet paikallaan ja eivät ole ainakaan vielä ruostuneet.

http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 58277.html

Eski
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3229
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit

Viesti Kirjoittaja viggen »

Saabin Turbo X vanteissa on se etu, että on peittävä kapseli ruosteisten pulttien päällä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin