Pelti vs. aluvanteet - pultit
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Itellä oireilee taas päinvastoin. Noita tavan pultteja on tosi jäykkä kääntää auki aluvanteesta jos vertaa vaikka kesävanteitten mukana tulleisiin pultteihin.
#3272
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Kesät talvet nykyään samalaiset alkuperäiset 5-spoke (ALU22) vanteet ja alkuperäiset (vm98) kiinteäkartioiset pultit renkaanvaihdon yhteydessä kiristetään momenttiavaimen kanssa.
Ainuttakaan pulttia ei ole tarvinnut jälkikiristää ja aina seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä saa pikemminkin apinan raivolla irroittaa kiristyneitä pultteja.
Tiedä sitten heikentyikö pulttien laatu tai muuttuiko muoto myöhemmin, mutta noihin olen täysin tyytyväinen (toki hieman ovat alkuperäistä loistoaan menettäneet).
Ainuttakaan pulttia ei ole tarvinnut jälkikiristää ja aina seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä saa pikemminkin apinan raivolla irroittaa kiristyneitä pultteja.
Tiedä sitten heikentyikö pulttien laatu tai muuttuiko muoto myöhemmin, mutta noihin olen täysin tyytyväinen (toki hieman ovat alkuperäistä loistoaan menettäneet).
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Pikakysymys: alkuperäiset aluvanteet on 9-5 -03 farkussa kiinni näillä kartiopulteilla:

Voinko kylmän viileästi laittaa peltivanteet näillä samoilla kiinni?

Voinko kylmän viileästi laittaa peltivanteet näillä samoilla kiinni?
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Kyllä voit laittaa.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Saako noita pyörivällä kartiolla olevia pultteja vielä jostain? Sattuisiko joku muistamaan esim. osanumeroa? Marmorilla oli vain kiinteän kartion pultteja tarjolla. Useampia osanumeroita löytyi koneelta mutta kaikki ohjautui lopulta samaan kiinteän kartion pulttiin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Laitoin noilla kiinni.
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Tällainen kampanja oli tosiaan muutama vuosi sitten, pultit vaihdettiin koska kiinteän kartion pultit olivat itsestään avautuneet. Pultit on tosiaan ruosteelle herkät, jonka takia mukaan sai mustia ¨muovihattuja¨.2.0t Wagon kirjoitti:ETSI: llä löytyi viestiketju vuodelta 2004, jossa oli juttua pulttien vaihtokampanjasta. Kampanjan numero oli 15013.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Itse kypsyin ruostuviin pultteihin ja muovihattujen kanssa leikkimiseen, joten hommasin PCS:ltä mustat pultit. Useamman talven ovat olleet paikallaan ja eivät ole ainakaan vielä ruostuneet.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 58277.html
Eski
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 58277.html
Eski
Re: Pelti vs. aluvanteet - pultit
Saabin Turbo X vanteissa on se etu, että on peittävä kapseli ruosteisten pulttien päällä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.