Itse tein tuon vaihto operaation juuri viikonloppuna ja voit myös kysyä multa jos on jotain epäselvää. Aika yksinkertainen homma mutta kyllä siihen aikaa saa varata.
Noista Saabin ohjeista saa valmiin sapluunan jolla on helppo tehdä kartioterällä läpiviennit poljinsylinterille. Itse en vaihtanut jarrupoljinta ollenkaan vaan ajoin rälläkällä polkimen tallan kapeaksi ja laitoin pienemmän kumin tilalle. Se vaan täytyy ajaa mahdollisimman oikeaan reunaan se talla. Tuolloin kytkinpolkimen ja jarrun välinen etäisyys jää 10mm lähemmäs kuin kuin oikeasti mutta se ei kyllä haittaa ajossa mitään. Jos päädyt tähän laiskanmiehen ratkaisuun niin kannattaa suojata jalkatila hyvin esim. kumimatoilla niin ei kipinät tee tuhoja, mulla onnistui ainakin ihan hyvin.
Tarviit siis periaatteessa vain kytkinpolkimen sylintereineen ja siitä laatikolle menevän putken. Sensonicissa ja manuaalissa on molemmissa työsylinterille menevässä nesteputkessa noin 10 cm mittainen kumiletku osuus josta mä laitoin ne poikki ja prässäytin letkut yhteen hydrauliikka firmassa (15€) näin sain poljinsylinterin ja sensonicin työsylinterin pään sopimaan yhteen.
Apumiehen jalkatilasta löytyy boksi josta asentotunnistimet ohitetaan. Muistaakseni navat 5 ja 26 yhteen sekä 9 ja 18 (löytyy kyllä ohjeista). Sitten vaan boksi takas paikoille. Näin saat käynnistyksen estot pois. Sensonicin sulake pitää myös ottaa pois muuten jää acs-valo vilkkumaan.
9000 2,3t Aut -94 Steg1
9-5 2,3T Aut Vector -04
kiitos jälleen. auto menee naapurin nyrkkipajaan ihmeteltäväks et onko siellä jotakin muuta vikaa kun ne vaihteet ei mene päälle olleskaa. on aika paljon tullu ristiriitaisia ajatuksia kanssaihmisiltä.jotkut meinaa ettei sensos olis mitää vikaa et jossain vaihteem siirtäjis tai sitten työsylkäs häiriöö..
no niin,auto vihdosta viimein kunnossa. senson laatikosta oli ilmeisesti siirtäjät menny jumiin.nyt turbon viis vaihteinen aski ja kytkin pedaalin,hienosti pelittää