Noin puolitoista tuntia sitten satuin liikennevaloissa hopean farmarigolfin perään. Ajoin ihan normaalisti häneen peräänsä odottamaan valojen vaihtumista ja hetken kuluttua huomasin, kuinka golfin peruutusvalot syttyivät. Ajattelin, että ei kai se toope nyt pakilla lähde mutta pakkivalot sammuivatkin samassa. Sen sijaan syttyivät hätävilkut ja jarruvalot vilkkuivat: okei, auto siis hyytyi siihen tms. ajattelin. Samassa liikennevalot muuttuivat vihreäksi ja yllätyksekseni golf suorastaan ampaisi paikaltaan reilusti kiihdyttäen. Ihmettelin hiukan, että mikähän juttu siellä oli meneillään. No eipä sillä väliä, kun kerran hän pääsi liikkeelle
Seuraavissa valoissa olimme taas peräkkäin ja taas sama juttu; pakkivalot, hätävilkut ja jarruvalot vilkkuivat. Nyt lisänä kävi vielä niin, että golfin kuski sytytti sisävalonsa ja heilutteli käsiään ympäriinsä ja jopa tarjosi taaksepäin(eli minun suuntaani) kansainvälisen sormimerkin
Olin kovin ymmälläni, mietin että luuleekohan hän minua joksikin muuksi, vai onkohan siellä joku avohoitopotilas patoutumiaan purkamassa. Liikennevalot syttyivät kuitenkin taas vihreäksi ja aivan kuten aiemminkin golf lähti kuin rusakko makuulta. Tällä kertaa kiihdytystä seurasi brake test ja hän päätti edetä kolmeakymppiä rattia heiluttaen. Tässä vaiheessa aloin miettimään, että pitäisiköhän tästä sankarista ilmoittaa miliisille, jos kyseessä sattuukin oleman ns. pitkän lounaan nauttijoita tai muu sellainen, jonka paikka ei ole liikenteessä. Golf päätti kiihdyttää ja samalla vaihtaa kaistaa vasemmalle puolelleni. Golf tuli rinnalleni ja sivuikkuna aukesi ja golfin kuski, n. 50 vuotias mies viittelöi suuntaani, että avaisin ikkunani. Kun sain ikkunani auki, mies huusi minulle näin: "ONKO SUN PAKKO AJAA NIIN SAATANAN PERÄÄN VALOISSA, ET SÄÄ MUA PELOTTELE!!" ja heilutti nyrkkiään
Sen jälkeen golf kiihdytti taas ja kiilasi eteeni samalle kaistalle ja siitä vielä seuraavalle ja kääntyi oikealle risteyksestä. Jäin aavistuksen suu auki etenemään ja miettimään tapausta. En edes ollut erityisen lähellä häntä, tutka ei aktivoitunut enkä edes ollut hänen takanaan sivussa, jossa valoni heijastuisivat hänen peilistään. Kai hänellä vain oli huono päivä tai syntymäpipo kireällä, mutta nyt kyllä tapahtuma naurattaa