Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Onko se tuotanto nyt sitten käynnissä vaiko ei ?
Re: Saabin tulevaisuus
Ja taas tänään sai todistella... kävin täyttämässä ilmastointilaitetta ja asentaja sitten kyseli että mitenkäs sen saabin nyt oikein kävikään, vieläkö näitä tehdään?
Kun sitten kerroin että kyllähän niitä vielä pitäisi tehtaalta rullata, niin seuraava kysymys olikin, että kiinalaisetkos sen sitten osti?
Paljon se sai kyllä vahinkoa aikaan tuo median kiihkeä rummutus saabin lakkauttamisesta.
Kovasti on hommia maineen palautuksessa ja nämä tuotantoseisokit ei valitettavasti auta asiaa yhtään. Myyntikin lähtee hyvän nousun jälkeen sukeltamaan kun autoja ei tehdä.
Kun sitten kerroin että kyllähän niitä vielä pitäisi tehtaalta rullata, niin seuraava kysymys olikin, että kiinalaisetkos sen sitten osti?
Paljon se sai kyllä vahinkoa aikaan tuo median kiihkeä rummutus saabin lakkauttamisesta.
Kovasti on hommia maineen palautuksessa ja nämä tuotantoseisokit ei valitettavasti auta asiaa yhtään. Myyntikin lähtee hyvän nousun jälkeen sukeltamaan kun autoja ei tehdä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Jos kyseessä kerran on pelkkä muodollisuus, niin on hieman outoa että asiasta pitää sitten kinastella. Ostajien ostohalukkuutta se ainakin vähentää huomattavasti, jos kolmannella osapuolella, joka ei ole kaupan osapuoli, on lunastusoikeus.core2 kirjoitti:Ainoa mistä EIB kuulemma enään kiistelee on se, että he haluavat mukaan klausuulin jossa seisoo, että heillä on täydet oikeudet lunastaa kiinteistöt jos ja kun saab kaatuu.
Tähän sanoo Eric Geers saabin infopomo, että tuon yllä olevan tiedon voi kyllä ottaa melko kevyesti, koska Riksgälden on sopimuksen jo hyväksynyt, hänen mielestään tää on vaan joku formaliteetti kysymys.
Mielenkiintoista kyllä, että koko asian käsittely on keskeytynyt sen takia, että Antonov ei ole saatavilla. Hän kun on lomalla
Re: Saabin tulevaisuus
Eric Geers on kertonut, että tehtaiden henkilöstö on kutsuttu takaisin töihin ensi viikon keskiviikoksi. Tuotannon aloittamisen päivämäärää ei ole julkaistu, mutta asiaa valmistellaan.
Re: Saabin tulevaisuus
Eiköhän tässä ole kysymys aivan yksinkertaisista takuiden muutoksista, kiinteistöthän ovat olleet jo takuina. Ja se on asia joka ei taasen ostajaa heilauta jos hän uskoo pärjäävänsä, niin eihän tuota klausuulia edes oteta ja pistetä käytäntöönkään.Teme100 kirjoitti: Ostajien ostohalukkuutta se ainakin vähentää huomattavasti, jos kolmannella osapuolella, joka ei ole kaupan osapuoli, on lunastusoikeus.
Mielenkiintoista kyllä, että koko asian käsittely on keskeytynyt sen takia, että Antonov ei ole saatavilla. Hän kun on lomalla
Joo hiukan omituiselta vaikuttaa tuo maininta ettei ukkoa ole tavattu koska on jo sovittu tapaamisesta ensiviikolla. Kaikkihan nyt lomaa pitää piäsiäisenä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Tuossa linkki lontoonkieliseen versioon Antonov:n taustasta yms http://translate.google.com/translate?h ... ig-bankman
Re: Saabin tulevaisuus
Tietoa Antovista Suomen suositulla toisella kielellä sekä viimeiset tiedot tehtaan käyntiin laitosta ensi keskiviikkona. Valmistelu aika kestää varmaan muutaman päivän.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1191449- ... -pa-onsdag
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1190712- ... ig-bankman
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1191449- ... -pa-onsdag
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1190712- ... ig-bankman
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
En tiedä tulevaisuutta, mutta kyllä ainakin jos itsellä olisi tällä hetkellä autonvaihto edessä, niin saab jäisi pois laskuista jatkuvan epätietoisuuden takia. Se nimittäin vaikuttaa vaihtoarvoon aika radikaalisti, jos esim. 2 vuoden päästä on joko merkki olemassa tahi sitten ei....ja sama pätisi tietysti ihan mihin tahansa merkkiin joka kiinnostaisi.
Tuossa linkki tuohon jonkun mainitsemaan kiinalaisyhteyteen :
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... t-19042011
Tuossa linkki tuohon jonkun mainitsemaan kiinalaisyhteyteen :
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... t-19042011
Re: Saabin tulevaisuus
Ruotsissa Saabilla taitaa olla vakuus, että auton arvo säilyy ja on tietyllä aikavälillä määrätty vaikka tehdas kupsahtaisikin. Core2 tietää tästä varmastikin paremmin?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus
Itsellä ei vaikuta mitenkään uuden ostoon jos vielä valmistetaan vuoden päästä muuten on ostoa aikaistettava jos se sitä vaatii.
ottas vaan ruotalaiset sitä venjän pojan rahaa vastaan ja tekis niitä autoja.
kompaajalla on tuo sama levy soinut ainakin jo vuoden eikö kannatas vaihtaa levyä.
ottas vaan ruotalaiset sitä venjän pojan rahaa vastaan ja tekis niitä autoja.
kompaajalla on tuo sama levy soinut ainakin jo vuoden eikö kannatas vaihtaa levyä.
Re: Saabin tulevaisuus
No sen verran tiedän, että jos tai kun saab kaatuu niin saabin arvon säilyminen sekä huolto pysyy entisellään siis sen päivän arvoissa jossa silloin ollaan, tähän ovat jälleenmyyjät sitoutuneet maahantuojien kera. Sama koskee myös takuita. On huomattava ettei enään oikeastaan ole pelkkää saabliikettä vaan nämä liikkeet myyvät jopa 5-6:kin eri merkkistä autoa ja se helpottaa jälleenmyyjien asemaa melkoisesti.Teme100 kirjoitti:Ruotsissa Saabilla taitaa olla vakuus, että auton arvo säilyy ja on tietyllä aikavälillä määrätty vaikka tehdas kupsahtaisikin. Core2 tietää tästä varmastikin paremmin?
Onko tämä samalla tolalla suomessa en osaa sanoa, mutta luulen ettei mikään liike sielläkään pistä pesämuniaan vain yhteen koppaan, vaan jakaa ne useampaan, siis myy muitakin merkkejä saabin ohessa.
Mitä tähän muut aktöörit näillä markkinoilla sanoo sitä ei tiedä kukaan, mutta eihän saabautomobile mihinkään katoa eikä kaadu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
veini siekkinen kirjoitti: kompaajalla on tuo sama levy soinut ainakin jo vuoden eikö kannatas vaihtaa levyä.
Eli jos ei ole samaa mieltä saab-fanin kanssa, niin pitäisi ehdottomasti vaihtaa levyä ? Käsittääkseni asioista voi keskustella ihan asiallisesti, eikä pelkästään yhdenlaiset mielipiteet ole sallittuja. En nimittäin usko pätkääkään, että esim. Suomessa kukaan voi taata esim. auton arvon säilymistä, jos joku merkki vaikka keikahtaa. Kaikilla ei ole varaa siihen että esim. auton jälleenmyyntiarvoa ei oteta millään tavalla huomioon. Sori jos se sinua järkyttää.....
Re: Saabin tulevaisuus
Ruotsin Riksgälden on tänään vapauttanut edellisen lainan takuina olleet saabkiinteistöyhtiön osakkeet.
Joten pallo on edelleen EIB:llä!
Edit: unohdin sanoa, että tämän pitäisi auttaa saabia saamaan lisälainaa 183 miljoonaa euroa.
Joten pallo on edelleen EIB:llä!
Edit: unohdin sanoa, että tämän pitäisi auttaa saabia saamaan lisälainaa 183 miljoonaa euroa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Voi sentään, tämä tästä vielä puuttuisikin:
Hollantilaislehti: Volvo neuvottelee Saabista
Hollantilaislehti: Volvo neuvottelee Saabista
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001