NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Miten ja millä osilla kannattaa lähteä NG900 virittämään Stage3 jälkeen? Eli 3" koko putkisto ja ohjelma..

Auto on jokapäiväisessä käytössä joten siitä pitäis rakentaa tehokas ja toimiva käyttöauto...

Tehotavoite vois olla jotain 300-400hv luokkaa skaala siksi noin suuri kun ei oo varaa ostaa kerralla kaikkea.. Eli jotain Steg6-7luokkaa!

Mikähän ahdin kannattaisi laittaa?
Semmonen joka jaksais ruveta heräämään jo aika alhaalta mut paukut riiittäs ylemmäskin..

Garrett 28RS? MHI TDo4HL-19T? Garrett GTBB30?

Välijäähdytin?

Auto varustettu ilmastoinnilla joten joku järkevä koko pitäis keksiä mikä siihen sopii..

Bensapumppu?
Varmaan se Walbron 255LPH

Suuttimet?
630cc vai?

Kytkin?
Viggenin kyktin ei taida yltää noile tehoille?


Ilmansuodatin/vapari?
Tarviiko vakiolle ilmansuotimelle tehdä vielä mitään noissa tehoissa?

Sit 3bar map anturi

Alusta tarvii myös päivityksen, mielessä Konin kitti Larkspeediltä!

Fiksuinta varmaan myös päivittää jossain vaiheessa T5 mankkuvena ----> T7


Viritys on tarkoitus tehdä pitkällä aika välillä, tyyliin osa kerrallaan joten jonkinlainen järjestys ostamiselle olisi kiva tietää, mistä aloittaisi..




Siinähän sitä olisikin rojektia ja rahan menoa vähäks aikaa :mrgreen:
Viimeksi muokannut j3cc3, Ti Touko 10, 2011 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja SonmH »

j3cc3 kirjoitti:Miten ja millä osilla kannattaa lähteä NG900 virittämään Stage3 jälkeen? Eli 3" koko putkisto ja ohjelma..

Auto on jokapäiväisessä käytössä joten siitä pitäis rakentaa tehokas ja toimiva käyttöauto...

Tehotavoite vois olla jotain 300-400hv luokkaa skaala siksi noin suuri kun ei oo varaa ostaa kerralla kaikkea.. Eli jotain Steg6-7luokkaa!

Mikähän ahdin kannattaisi laittaa?
Semmonen joka jaksais ruveta heräämään jo aika alhaalta mut paukut riiittäs ylemmäskin..

Garrett 28RS? MHI TDo4HL-19T? Garrett GTBB30?

Välijäähdytin?

Auto varustettu ilmastoinnilla joten joku järkevä koko pitäis keksiä mikä siihen sopii..

Bensapumppu?
Varmaan se Walbron 255LPH

Suuttimet?
630cc vai?

Kytkin?
Viggenin kyktin ei taida yltää noile tehoille?


Ilmansuodatin/vapari?
Tarviiko vakiolle ilmansuotimelle tehdä vielä mitään noissa tehoissa?

Sit 3bar map anturi

Alusta tarvii myös päivityksen, mielessä Konin kitti Larkspeediltä!

Fiksuinta varmaan myös päivittää jossain vaiheessa T5 mankkuvena ----> T7


Viritys on tarkoitus tehdä pitkällä aika välillä, tyyliin osa kerrallaan joten jonkinlainen järjestys ostomaselle olisi kiva tietää, mistä aloittaisi..
Ahdin holset HX35 super tai 40 super
pakosarja
hukkaportti
pumppu walbro tai bosch 040
suuttimet vähintään 630
kytkin, viggen asetelma + sintteri levy (calibran levy käy bolt on)
cooleri 600x450x76 mahtuu ilmastoinnin kanssa
3bar map
vakio suodatin riittää
lisäksi muuta pikkunippeliä menee usealla sadalla eurolla.

turha alkaa virittelemään osa kerrallaan. kerralla homma pois alta.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5634
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tturku »

Aloita nyt tosta alustasta vaikka ensin ennenkuin alat lisäämään tehoja. Konit alle ja samalla uretaanipuslaa jos ei ole ja clamppi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Joo alusta olis kyllä heti ensimmäisenä hankinta listalla! + nämä puslat!

Powerflex Bushes Steering Rack Mounting Bush - Round

Powerflex Bushes Front Tie Bar Rear Bushes

Powerflex Bushes Front Track Control Arm Inner Bushes

Powerflex Bushes Front Track Control Arm Outer Bushes

Riittääkö nuo puslat?

Tämä alusta:

http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&p ... nsion-Kits


Mistäs sivuilta noita viritys osia kannattais katella?

Speedpartsilla on ainakin jotain, ja sieltä on helppo tilata Pro Car Servicen kautta..
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Mahtuuko tosiaan näin iso 600x450x76 välijäähhdytin tohon saabbii?

Tuota kokoa en oo löytäny mut 600x300x76 löytyy kyllä..

Kyllähän se varmaan kerralla kannattais isoin jäähytin sinne laittaa mikä mahtuu, Mistähän tota kannattas kysellä/tilailla? 8)

Voikos noita entisiä ahtoputkia miten paljon hyödyntää ja tarviiko miten paljon uutta käyrää ja putkee?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Noista jäähy- ja viriasioista en tiedä neuvoksi asti, mutta voin suositella myös taka-akselin puslien vaihtoa umpiuretaanisiin, eroa ajettavuudessa ja ennenkaikkea suuntavakavuudessa on kuin yöllä ja päivällä. Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja core2 »

Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa.
Hmmm, mistä tämä fakta tulee vai onko vain sitä kuuluisaa Mutua.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja SonmH »

sekosin taas mitoissa, näin piti laittaa, 450 x 300 x 76

mahdollisesti täältä, http://shop.wiltec.info/product_info.ph ... --002.html
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

core2 kirjoitti:
Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa.
Hmmm, mistä tämä fakta tulee vai onko vain sitä kuuluisaa Mutua.
Ei ole MuTua vaan tutkittua ja asennettua. Ota vakiopusla käteen siinä asennossa missä se on autoon asennettuna ja mittaa siihen suunniteltu vapaaliike. Yhdystukiakselisto toki tarvitsee sitä vapaaliikettä mutta ei siinämäärin mitä alkuperäinen pusla sallii, ainakaan jos puhutaan suuntavakavuudesta ja ajo-ominaisuuksista. Tuossakohdin (niinkuin yleensä NG900/OG9-3- alustoissa) on yritetty tehdä mahdollisimman halvalla mahdollisimman mukavaa ja äänetöntä arkipäivän alustaa, ikävä kyllä.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ei ole MuTua vaan tutkittua ja asennettua. Ota vakiopusla käteen siinä asennossa missä se on autoon asennettuna ja mittaa siihen suunniteltu vapaaliike.
Vaikka näin sanotkin, että suunniteltu vapaaliike, niin sanon vieläkin, että mitään suunniteltua vapaaliikettä ei ole. Se on Sitä MuTua.

Ellet sitten tarkoita bussningens siis, kiintopisteen joustamista joiksi nämä puslat on suunniteltu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Suotta vänkäät termeillä ja sotket ruotsia tähänkin asiaan.

Kuten sanoin, vakiopuslat sallivat akselin liikkua auton pituussuunnassa, piste.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja core2 »

Minuteman kirjoitti:Suotta vänkäät termeillä ja sotket ruotsia tähänkin asiaan.

Kuten sanoin, vakiopuslat sallivat akselin liikkua auton pituussuunnassa, piste.
Jos et kerran tiedä niin opettele sitten ne termit, niin voit vängätä sinäkin.
Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa
Olethan aikamoinen taikuri jos olet nähnyt ja, että olet vielä asennellutkin niitä. Voi pyhäsylvi, että miehellä on otsaa. Väittää, että saabin taka-akseli liikkuu 10mm eteen ja 10mm taakse päin, ja se on saabin puolelta sallittua.
Voi iso Vee sehän on sit kelluva taka-akseli. :mrgreen:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Älä vääristele kirjoituksiani, 10mm yhteensä.

Siis sinun täytyy nyt vain saada vängätä minun kanssani, ja kun et muuta keksi niin täytyy takertua johonkin sanamuotoon ja vielä vääristellä sanomisiani? Mietipäs mistä tässä esiintymiseesi asti asiallisessa ketjussa oli kyse, välähtääkö?

Aivan, auton virityksestä ja parantamisesta.

Minä kerroin mikä vakioakselistossa on syntyjään vikana ja kuinka se on parannettavissa ajo-ominaisuuksiltaan.

Sinä et ole tuonut mitään tietoa itse ketjuun vaan aukonut päätäsi ja länkyttänyt tyhjää ja vielä kehtaatkin puhua jotakin otsasta, tiettävästi vieläpä aikuinen mies?

Oletko itse kertaakaan ottanut taka-akselin vakiopuslia pois, asentanut tilalle uretaanisia ja käynyt koeajolla toteamassa muutoksen ajo-ominaisuuksissa?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja core2 »

Minuteman kirjoitti:Älä vääristele kirjoituksiani, 10mm yhteensä.
En vääristele mitään, tässä alla se mitä kirjoitit vaikket enään muista sitä, mutta "kummallekin" tässä on monikko siis ainakin kaksi (2) ja kaksi kertaa 10mm on ojalan laskuopin mukaan 20mm:
"sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa."
Minuteman kirjoitti:Oletko itse kertaakaan ottanut taka-akselin vakiopuslia pois, asentanut tilalle uretaanisia ja käynyt koeajolla toteamassa muutoksen ajo-ominaisuuksissa?
Olen onnellinen, että olin siinä asemassa Saabilla ollessani ettei minun tarvinnut tehdä noita duuneja, siellä oli monta muuta jotka niitä teki.
No tietysti omaan ralli vehkeeseen teimme paljon itsekin kartturini ja minä.
Asia loppuun käsitelty mun puoleltani.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kummallekin= Oikea ja Vasen, ei akselin etu- ja takapuoli!

Ja minä satun olemaan irrottanut näitä puslia, mittaillut ja vaihtanut niitä.

Kertomasi mukaan sinä et ole edes kajonnut kyseessäoleviin pusliin, ja syytät minua mutuilusta! Hohhoh! :lol:
Vastaa Viestiin