Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Tiedotteet / helpdesk / palaute.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Risto »

Min uteman kirjoitti:Kuulopuheita.
Juuri niitähän niiden on pakko olla ja kekkoslovakiassa eivät valtaapitävät tee mitään väärin. :wink:

Esimerkeistä yhden olen itse ylläpidon edustajalta saanut YV:nä, yksi on puhelimessa toiselle henkilölle lausuttu ja muut ovat foorumille ylläpidon kirjoittamia viestejä. Usko jo, että ylilyöntejä on ollut puolin ja toisin ja virallinen totuus voi joskus poiketa perinteisestä käsityksestä totuudesta. Vastahan julkisuudessa on ollut esillä tuolloin virallisen totuuden mukaan 40-vuotiaan kunnossa olevan vanhuksen kompurointia. Uskoitko myös tuon väittämän? :|
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Risto kirjoitti:Tästä voidaan päätellä, että pidemmät porttikiellot on annettu ilman varoitusta, kuten Saapasin neljä viikkoa, viestienpoistoavustajan nyt jo kuukausissa laskettava, joka ei edes näy listalla, ja 9-5T:n kesken viikon porttikieltoa saama jatkoaika.
Tästä voidaan myös päätellä että, porttikielto on tilapäinen sanktio foorumin sääntöjen rikkomisesta ja käyttöoikeuksien poisto on pysyvä ratkaisu, johon on nyt päädytty erittäin painavista syistä. Mikäli kyseinen henkilö haluaa palata foorumille, hän ottanee itse yhteyttä hallitukseen, joka harkitsee voidaanko käyttöoikeus palauttaa. Jos kyseinen henkilö tarvitsee Riston asiamiehekseen, ilmoittakoon siitä itse esim. minulle.
Risto kirjoitti:Muutamia esimerkkejä
Tarkoitushakuisesti kokonaisuudesta irroitettuja lauseita. Tarkoin valittu niin, että kokonaiskuvaa tapahtumista ei pysty muodostamaan. Olen keskustellut myös aiemmin moderaattoreina toimineiden henkilöiden kanssa ja tiettyjen tyyppien kanssa on ollut pidempään samat ongelmat. Erilaisia taktiikoita on yritetty, ilman tulosta. Konflikti oli siis vain ajan kysymys. Nyt meni näin ja viestejä katosi. Kaikki menettivät, koska homma meni tyypilliseen suomalaiseen tapaan periaatteille, jossa järjellä ja harkinnalla ei ole sijaa.
Viimeksi muokannut Tero_s, Ma Touko 23, 2011 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Risto ei nyt ole (ilmeisen tietoisesti) ottanut ollenkaan huomioon poistuneiden tällä foorumilla liki kymmenen vuotta harrastamaa provosointia, pilkunnussimista ja vittuilua. Itse asiassa sama rehotti jo silloin kun kukkoilivat vielä suoli24:llä. Ai niin vai oliko se vain "vahvojen persoonien värikästä kielenkäyttöä"?

Edelleen, se temppu foorumin tärvelemiseksi ja vahingon vierittämiseksi syyttömien niskaan tai ainakin kömpelö yritys, ei ole millään "mutku toi" argumentilla puolusteltavissa. Siinä näkyi se mikä oli sen "vilpittömän auttamisenhalun" oikea karva.

Jos harrastuksen tiimoilta ei se tuhannesti täälläkin lausuttu kiitos riitä vaan pitäisi olla jotakin erivapauksia säännöissä niin kyllä sitä vikaa saa katsella ihan loukkaantujasta itsestään, lähinnä täysin vinoutuneesta luonteesta.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Risto »

Min uteman kirjoitti:Risto ei nyt ole (ilmeisen tietoisesti) ottanut ollenkaan huomioon poistuneiden tällä foorumilla liki kymmenen vuotta harrastamaa provosointia, pilkunnussimista ja vittuilua. Itse asiassa sama rehotti jo silloin kun kukkoilivat vielä suoli24:llä. Ai niin vai oliko se vain "vahvojen persoonien värikästä kielenkäyttöä"
Foorumin puhdistustahan perusteltiin sillä, että vasta viime aikoina on alettu toimia tuossa kuvailemallasi tavalla kun aiemmin ei ollut mitään ongelmia. Olet siis myös sitä mieltä, että tuo oli vain tekosyy.

Tässä toinen todistaja ilmoittautuu:
Tero_s kirjoitti:Tarkoitushakuisesti kokonaisuudesta irroitettuja lauseita. Tarkoin valittu niin, että kokonaiskuvaa tapahtumista ei pysty muodostamaan. Olen keskustellut myös aiemmin moderaattoreina toimineiden henkilöiden kanssa ja tiettyjen tyyppien kanssa on ollut pidempään samat ongelmat. Erilaisia taktiikoita on yritetty, ilman tulosta. Konflikti oli siis vain ajan kysymys. Nyt meni näin ja viestejä katosi. Kaikki menettivät, koska homma meni tyypilliseen suomaliseen tapaan perieetteille, jossa järjellä ja harkinnalla ei ole sijaa.
Onko siis niin, että viesti on provosointia ainoastaan silloin, kun siinä ei ole muuta sisältöä kuin pelkkä provosointiosuus? Tämä tulkintahan avaakin mielenkiintoisia mahdollisuuksia tulevaisuudessa.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Risto kirjoitti:Tämä tulkintahan avaakin mielenkiintoisia mahdollisuuksia tulevaisuudessa.
Moderaattoreille ilmeisesti?
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Risto »

Tero_s kirjoitti:Moderaattoreille ilmeisesti?
Mikäli haluavat provosointia jatkaa, niin myös heille. Mukavaahan se olisi kirjoittaa, mitä oikeasti haluaa sanoa ja vähän jatkoksi asiaa, jolloin viesti onkin tuon tulkinnan mukaan kokonaan asiaa. :D
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Risto kirjoitti:Olet siis myös sitä mieltä, että tuo oli vain tekosyy.
Tuo nyt on kaiken huippu! Sinä nyt vaan sitkeästi maalailet mustaa valkoiseksi ja laittelet toisten suuhun sanoja joita ei ole sanottu. Toisaalta en ihmettele kun näköjään toimit täällä sellaisten henkilöiden asiamiehenä joille koko harrastus on pelkkä alusta omille egojenpullisteluille. Voidaan vaikka tärvellä koko foorumi, muista viis, kunhan oma ego saa tyydytyksen ja pyllynnuolijat taputtavat pieniä käsiään.

Hyvä esimerkki mielenlaadusta oli myös se taannoinen "Puskuri":n haastattelu jossa toinen diivoista pääsi televisiossa oikein kuittailemaan täällä foorumilla tapahtunutta vääntöä vanhoista- ja GM-saabeista. Ei yhtään mitään väliä miltä ja kuinka typerältä näytti ja minkä kuvan yleisölle antoi saabisteista ylipäätään, pääasia että pääsi kuittailemaan. "toivottavasti paalissa":lol:

Se on ihan penteleen hyvä että klubi ja ylläpito pitää linjansa eikä salli sellaisten nyrjähtäneiden yksilöiden sanella, provosoida ja manipuloida koko yhdistyksen toimintaa.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Termos »

Jaaha, tätä taas.
Luulin jo menon foorumilla palanneen järkilinjalle ja innostuin pari asiaviestiäkin ( :?: ) kirjoittamaan.

Ei voi mittään.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Risto »

Min uteman kirjoitti:
Risto kirjoitti:Olet siis myös sitä mieltä, että tuo oli vain tekosyy.
Tuo nyt on kaiken huippu! Sinä nyt vaan sitkeästi maalailet mustaa valkoiseksi ja laittelet toisten suuhun sanoja joita ei ole sanottu. Toisaalta en ihmettele kun näköjään toimit täällä sellaisten henkilöiden asiamiehenä joille koko harrastus on pelkkä alusta omille egojenpullisteluille. Voidaan vaikka tärvellä koko foorumi, muista viis, kunhan oma ego saa tyydytyksen ja pyllynnuolijat taputtavat pieniä käsiään.

Hyvä esimerkki mielenlaadusta oli myös se taannoinen "Puskuri":n haastattelu jossa toinen diivoista pääsi televisiossa oikein kuittailemaan täällä foorumilla tapahtunutta vääntöä vanhoista- ja GM-saabeista. Ei yhtään mitään väliä miltä ja kuinka typerältä näytti ja minkä kuvan yleisölle antoi saabisteista ylipäätään, pääasia että pääsi kuittailemaan. "toivottavasti paalissa":lol:

Se on ihan penteleen hyvä että klubi ja ylläpito pitää linjansa eikä salli sellaisten nyrjähtäneiden yksilöiden sanella, provosoida ja manipuloida koko yhdistyksen toimintaa.
Juurihan tuossa aiemmin kirjoitit, että meno on ollut koko ajan samanlaista eli jos asia olisi kuten väität ja ylläpito olisi pitänyt linjansa, niin silloinhan meno olisi saanut jatkua. Itsehän olet toki kaiken tuollaisen yläpuolella ja et koskaan nälvi etkä provosoi millään tavalla. :wink:

Kirjoitustesi perusteella olen saabistina iloinen, että Puskurissa esiintyi kuka hyvänsä muu kuin sinä. :lol:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Risto kirjoitti:Juurihan tuossa aiemmin kirjoitit, että meno on ollut koko ajan samanlaista eli jos asia olisi kuten väität ja ylläpito olisi pitänyt linjansa, niin silloinhan meno olisi saanut jatkua. Itsehän olet toki kaiken tuollaisen yläpuolella ja et koskaan nälvi etkä provosoi millään tavalla. :wink:

Kirjoitustesi perusteella olen saabistina iloinen, että Puskurissa esiintyi kuka hyvänsä muu kuin sinä. :lol:
No voi, loppuiko paukut jo kun täytyy henkilökohtaisuuksiin mennä?

Ymmärrät taas tahallasi ihan vinksalleen väärin. Minä kirjoitin siitä kuinka ylläpito on pitänyt linjansa tässä asiassa, siis tässä alkukevään tuoksinassa ja siinä ettei parin speden lopultakaan anneta tärvellä, manipuloida ja provosoida yhdistystä ja sen foorumia. Onnistuivat spedet vain systemaattisesti väsyttämään, painostamaan ja pelottelemaan yksi kerrallaan aikaisemmat moderaattorit hiljaisiksi tai kokonaan muille maille.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Risto »

Min uteman kirjoitti:No voi, loppuiko paukut jo kun täytyy henkilökohtaisuuksiin mennä?
Siksikö kaikki sinun kirjoituksesi tästä aiheesta sisältävät lähinnä henkilökohtaisuuksia? :twisted:
Viimeksi muokannut Risto, Ma Touko 23, 2011 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Risto kirjoitti: Mukavaahan se olisi kirjoittaa, mitä oikeasti haluaa sanoa
Niinhän mä teenkin, eikun justhan mä valehtelin, vai mitä MIMMI? Eikun alkaako mulla kuuppa jo himmentyä tässä pyörityksessä.

Valitettavasti Ristolle täytyy myöntää, että tämäkin foorumi on siinä mielessä hieman totalitäärinen järjestelmä, että moderaattorit tekevät tulkinnat säännöistä yksittäissä tapauksissa. Toisaalta sehän moderaattorien tehtävä kai yleisesti foorumeilla on?
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Risto kirjoitti:Siksikö kaikki sinun kirjoituksesi tästä aiheesta sisältävät lähinnä henkilökohtaisuuksista? :twisted:
Ja mitähän henkilökohtaisuuksia?

Sinä yrität koko ajan vierittää asiaa ihan muihin sfääreihin kuin siihen faktaan että poistuneet henkilöt todellakin poistuivat itse, poistattivat viestinsä ja käyttäjätunnuksensa itse ja samalla tärvelivät foorumia, ja yrittivät antaa ymmärtää että ylläpito olisi poistojen takana.

Ja näille pitäisi sitten, jo todellakin vuosia jatkuneen muunkin yleisvittuilunsa jälkeen herua jotakin sääliä ihan kivaa tarkoittaneina mutta pahasti väärinymmärrettyinä guruina?
m.k.a.
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2010 20:19
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja m.k.a. »

Tero_s kirjoitti:
Risto kirjoitti: Mukavaahan se olisi kirjoittaa, mitä oikeasti haluaa sanoa
Niinhän mä teenkin, eikun justhan mä valehtelin, vai mitä MIMMI? Eikun alkaako mulla kuuppa jo himmentyä tässä pyörityksessä.

Valitettavasti Ristolle täytyy myöntää, että tämäkin foorumi on siinä mielessä hieman totalitäärinen järjestelmä, että moderaattorit tekevät tulkinnat säännöistä yksittäissä tapauksissa. Toisaalta sehän moderaattorien tehtävä kai yleisesti foorumeilla on?
Kirjoittaako Herra Tero Setälä Itsenäisenä henkilönä vai Hallituksen puolesta?
#4481
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Viestien lainaamisesta ja keskustelua uusista säännöistä

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

m.k.a. kirjoitti: Kirjoittaako Herra Tero Setälä Itsenäisenä henkilönä vai Hallituksen puolesta?
Anteeksi neiti, mikäli se ei käy selville allekirjoituksestani, toistan: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Vastaa Viestiin