Mitä näit liikenteessä tänään topic
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Saabin joka oli samanlainen kuin omani ja rekisterikilpiä erotti vain yksi numero.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Ei kai siinä ottelukyvystä kyse ole ? Em. tapahtumassakin vaan rattia reilusti oikealle ja "henkilöauton kuljettaja menehtyi koska rekkakuski ei huomannut kaistanvaihdossa" tjsp ? Onneksi näillä teiden kingeillä harvemmin kantti kestää käyttää voimiaan.cab95 kirjoitti:Niin sitä pitää,road ragen ensimmäinen tuleva uhri.Itse iso(191/125)ja osaan otella,mut aina löytyy joka hevoselle kegittäjä.Onnea valitsemallanne tiellä(sitä tod tarttet,jollet läpää vain heitä)wesku kirjoitti:Rekkakuski päätti lähteä motarilla ohitukseen juuri 80 rajoituksen muuttuessa 100:ksi. Ajattelin että ajelenpa minäkin sitten 86. Noin 15 kilometriä mentiin vierekkäin ja ihmettelevää porukkaa oli jo runsaasti takana. Harmi vaan että määränpää tuli jo vastaan. Ehkä olis menty Munkkiniemeen asti vierekkäin.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
paremmin sanoen heillä riittää JÄRKEÄ
eivät tiet ole leikkikenttä hyvä Wesku ja siellä ei kannata leikkiä
osta autorata ja aja sillä niin paljon kuin jaksat
eivät tiet ole leikkikenttä hyvä Wesku ja siellä ei kannata leikkiä
osta autorata ja aja sillä niin paljon kuin jaksat
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Enpä nyt tiedä onko siinä järkeä yrittää ohittaa 80 rajoituksella 86 ajavaa jos rajoitinkin on kohtuullisesti säädöissään.suopitar kirjoitti:paremmin sanoen heillä riittää JÄRKEÄ
eivät tiet ole leikkikenttä hyvä Wesku ja siellä ei kannata leikkiä
osta autorata ja aja sillä niin paljon kuin jaksat
Turha ostaa autorataa niin kauan kun liikenteessä riittää ihan ammattilaisiakin leikkikaveriksi

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Juuri näin, samaa mieltä.wesku kirjoitti:Enpä nyt tiedä onko siinä järkeä yrittää ohittaa 80 rajoituksella 86 ajavaa jos rajoitinkin on kohtuullisesti säädöissään.
Kiinnostaisi tietää et miksi rekkamies lähtee ylipäätänsä ohittamaan jos nopeus on ollu tuo??? Huhuu ja kukkuu, onko siellä rekkakuskin päässä älyä???????
Ja jos ei pääse ohi, niin sitten myöntää ittellensä töpeksineensä ja tehneensä tyhmyyksiä, hiljentää vauhtia ja palaa oikealle kaistalle. Ei sitä mokaa nyt hesarin etusivulle tartte laittaa, eli siinä mielessä ei kuski kai kasvojaan jonkun rekkamiespaarin äly-kanta-asiakaskunnan keskuudessa menetä.
(...ja tähän joku ihan uusi älykäs hymiö jota ei oo vielä keksitty...)
PS. joo ja mä tiedän mitä tie liikennelaki sanoo ohitettavan osalta, mut eiks ohittajallakin pitäisi ollä älliä päässä, varsinkin ammattilaisilla. Tai voihan se toki olla niinkin että sen rekan kuski oli joku hörhö joka oli pölliny/kaapannu/ryöstäny tai varastanu rekan ja huristeli sillä kohti onneaan...
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
VT3 Hyvinkään kohdalla etelään. Konttiin ilmestyi auto suorittaessani yhdistelmän ohitusta gps-nopeudella 103km/h. Hänellä ilmeisesti oli kiire koska ajatteli jouduttaa ohitustani lähes työntämällä kontista ja vilkuttelemalla pitkiä innokkaasti. Ajattelin, että jos näin pyhäpäivänä on noin tulenpalava hoppu niin pitäähän sitä tilaa antaa ja suoristin hieman oikeaa jalkaa ja vaihdoin kaistaa.
Nyt oli baana auki tuolle teiden ritarille. Mutta mitä ihmettä ? Hämmastykseni oli suuri kun hän jäikin useamman sadan metrin päähän ? Ajattelin, ettei hätä liene suuri, eiköhän hän kohta saa vankkurinsa vauhtiin ja huiskaise ohitseni lumipöllyn saattelemana. Ja näin kävikin, sieltä tulla tuhersi Kiia Ceed CRDi vasenta kaistaa elämää suuremman uhon saattelemana. Auto oli täynnä nuoria kotimaamme toivoja jotka toivottivat minulle iloisesti uutta vuotta 2011 näyttävällä kokoelmalla keskisormia:)
Nyt oli baana auki tuolle teiden ritarille. Mutta mitä ihmettä ? Hämmastykseni oli suuri kun hän jäikin useamman sadan metrin päähän ? Ajattelin, ettei hätä liene suuri, eiköhän hän kohta saa vankkurinsa vauhtiin ja huiskaise ohitseni lumipöllyn saattelemana. Ja näin kävikin, sieltä tulla tuhersi Kiia Ceed CRDi vasenta kaistaa elämää suuremman uhon saattelemana. Auto oli täynnä nuoria kotimaamme toivoja jotka toivottivat minulle iloisesti uutta vuotta 2011 näyttävällä kokoelmalla keskisormia:)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Nuohan on niitä vehkeitä, et vääntöä on nii pal et kori menee mutkalleAlihankkija kirjoitti:Ja näin kävikin, sieltä tulla tuhersi Kiia Ceed CRDi vasenta kaistaa elämää suuremman uhon saattelemana. Auto oli täynnä nuoria kotimaamme toivoja jotka toivottivat minulle iloisesti uutta vuotta 2011 näyttävällä kokoelmalla keskisormia:)

Oliko omassa takakontissa provomerkkejä?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Täällä on näköjään naapurimökin rattimiehet käyneet vuoden ekalla ajelulla, tuloksena keula melko syvälle kasassa, ajettu ehkä puuta tmv päin jossain muualla ja auto (Opel?) on nyt hangessa tien sivussa.
Alihankkijalle ja muille vastaavaa kiritystä harrasteleville, kantsii sitten olla varovainen koska tuossa tilanteessa saattaa hyvinkin alkaa siniset ja punaiset valot vilkkua takana samalla kun nopeus kasvaa. Kannattaa ensin ainakin päästää vierelle niin että voi katsoa mitä siellä ohitusta yrittävässä autossa on. Toisaalta, mistä sen tietää vaikka sivaritkin näyttelisivät pian keskisormia jos ei porukka muuten innostu kilpasille. Ja voihan tuollaisessakin porukassa olla joku nuorempi konstaapeli jonka mielipiteelle annetaan suurta painoarvoa asiaa mahdollisesti oikeudessa käsitellessä. Toki kannattaa varoa myös yksinään autossa olevia, sakkoihin ja kortin hylllytykseen riittää yksi poliisi vallan mainiosti. Yksi nyrkkisääntö on että premiumluokan autoja, esim 2000-luvun hinnakkaampia saksalaismalleja poliiseilla on harvemmin alla joten niitä voi kiritellä melko huoletta. Merkkijakaumasta tietoja esim täältä
http://www.blacksnake.info/siviilit/siviilit.txt
Alihankkijalle ja muille vastaavaa kiritystä harrasteleville, kantsii sitten olla varovainen koska tuossa tilanteessa saattaa hyvinkin alkaa siniset ja punaiset valot vilkkua takana samalla kun nopeus kasvaa. Kannattaa ensin ainakin päästää vierelle niin että voi katsoa mitä siellä ohitusta yrittävässä autossa on. Toisaalta, mistä sen tietää vaikka sivaritkin näyttelisivät pian keskisormia jos ei porukka muuten innostu kilpasille. Ja voihan tuollaisessakin porukassa olla joku nuorempi konstaapeli jonka mielipiteelle annetaan suurta painoarvoa asiaa mahdollisesti oikeudessa käsitellessä. Toki kannattaa varoa myös yksinään autossa olevia, sakkoihin ja kortin hylllytykseen riittää yksi poliisi vallan mainiosti. Yksi nyrkkisääntö on että premiumluokan autoja, esim 2000-luvun hinnakkaampia saksalaismalleja poliiseilla on harvemmin alla joten niitä voi kiritellä melko huoletta. Merkkijakaumasta tietoja esim täältä
http://www.blacksnake.info/siviilit/siviilit.txt
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
wesku kirjoitti:Täällä on näköjään naapurimökin rattimiehet käyneet vuoden ekalla ajelulla, tuloksena keula melko syvälle kasassa, ajettu ehkä puuta tmv päin jossain muualla ja auto (Opel?) on nyt hangessa tien sivussa.
Alihankkijalle ja muille vastaavaa kiritystä harrasteleville, kantsii sitten olla varovainen koska tuossa tilanteessa saattaa hyvinkin alkaa siniset ja punaiset valot vilkkua takana samalla kun nopeus kasvaa. Kannattaa ensin ainakin päästää vierelle niin että voi katsoa mitä siellä ohitusta yrittävässä autossa on. Toisaalta, mistä sen tietää vaikka sivaritkin näyttelisivät pian keskisormia jos ei porukka muuten innostu kilpasille. Ja voihan tuollaisessakin porukassa olla joku nuorempi konstaapeli jonka mielipiteelle annetaan suurta painoarvoa asiaa mahdollisesti oikeudessa käsitellessä. Toki kannattaa varoa myös yksinään autossa olevia, sakkoihin ja kortin hylllytykseen riittää yksi poliisi vallan mainiosti. Yksi nyrkkisääntö on että premiumluokan autoja, esim 2000-luvun hinnakkaampia saksalaismalleja poliiseilla on harvemmin alla joten niitä voi kiritellä melko huoletta. Merkkijakaumasta tietoja esim täältä
http://www.blacksnake.info/siviilit/siviilit.txt
Ei sun Wesku tarvitse olla huolissasi:) Sen verran on tullut vuosien saatossa esivallan kanssa asioitua, että tuollaiseen en mene. Ja ei ole kontissa provomerkkejä, ihan siellä lukee sinisellä TDI.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Aattona näin hinurin lavalla Viperin. Mahtoiko olla kuitenkaan hyytynyt pakkaseen vaan rantautunut Suomen kamaralle?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Kyllä taitaa meikän naapurit ajatella että mikä kohtaus tuolle naapurin poijalle tuli kun hekottelee hervottomasti
valitettavasti tilanteen todellista huvittavuutta ei saa kirjaimin esiin.
Raudanlujat ammattilaisetkin ovat erehtyväisiä: kesällä taksi tuli prisman parkkipaikalle ja avasi takaoven ja rupes samantien lastaamaan mummun ostoksia peräkonttiin, mummu köpötteli toiselta puolelta takapenkille ja vetäs oven kiinni no kuski vauhdikkaasti luukku kiinni ja kyytiin....takapenkille. Sivusta kuulin naurun lomasta kun kuski tokas että "jaahas kukas tätä ajaa".

Noh asiaan. Paljon oli liian aikaisin lyhyille vaihtavia vastaantulijoita välillä Pudasjärven Siurua-Rovaniemi. En käsitä miksi ne valot pitää puolittaa heti siellä pitkän suoran päässä. Siinäpä sitten joutuu itse pitämään tosi pitkään pitkiä ennenkuin uskaltaa puolittaa valot ja tämä vastaantulija häikäistyy varmasti.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Joo tossa Kehä I:llä on huvittanut sama homma tässä jo pari viikkoa.Rattivaihde kirjoitti:Matkalla Itäkeskukseen tien yläpuolella muuttuvan tiekyltin jossa luki HUONO AJOKELI ja samma på svenska. Oli varmasti todella hyödyllinen muistutus monelle joka ei muutoin huomannut että vetävillä pyörillä ei ollut lainkaan pitoa ja tuulilasista näkyi lähinnä valkoista.
Huono ajokeli-liikennemerkki loimottaa joka ikinen päivä. Ihan kun ei muutoin tuotakaan tietäisi, notta liukaasta on.
Tieopasteen lämpötilanäyttö on sentään sama kuin EDU:n näyttämä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Mahtaisiko olla hyvät lyhyet ja huonot pitkät valot? Näin esim. minulla Vitossa, josta seuraa se tilanne, että on aivan sama milloin vaihtaa lyhyille. Joskus ajelen pitkiäkin matkoja vaihtamatta ollenkaan pitkille. Saabissa taas on molemmat valot hyvät, jolloin siinäkin voi huoletta vaihtaa aikaisin lyhyille.Uitukki kirjoitti:Noh asiaan. Paljon oli liian aikaisin lyhyille vaihtavia vastaantulijoita välillä Pudasjärven Siurua-Rovaniemi. En käsitä miksi ne valot pitää puolittaa heti siellä pitkän suoran päässä. Siinäpä sitten joutuu itse pitämään tosi pitkään pitkiä ennenkuin uskaltaa puolittaa valot ja tämä vastaantulija häikäistyy varmasti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Oli pitkät/lyhyet kuinka hyvät/huonot tahansa niin ei pitäisi koskaan puolittaa ennen kuin kohtaavien autojen välinen tieosuus on kokonaan valaistu. Itse pidän tämän jälkeenkin pitkät päällä siihen asti että vastaantulijan valot uhkaavat häikäistä tai sitten vastaantulija itse puolittaa. Ei ne satkun lyhyetkään niin hyvät ole että satasen vauhdissa kehtais pimeällä turhanpäiten lyhyillä ajaa. Miksi vaarantaa omaa tai muiden turvallisuutta näinsuorsa kirjoitti:Mahtaisiko olla hyvät lyhyet ja huonot pitkät valot? Näin esim. minulla Vitossa, josta seuraa se tilanne, että on aivan sama milloin vaihtaa lyhyille. Joskus ajelen pitkiäkin matkoja vaihtamatta ollenkaan pitkille. Saabissa taas on molemmat valot hyvät, jolloin siinäkin voi huoletta vaihtaa aikaisin lyhyille.Uitukki kirjoitti:Noh asiaan. Paljon oli liian aikaisin lyhyille vaihtavia vastaantulijoita välillä Pudasjärven Siurua-Rovaniemi. En käsitä miksi ne valot pitää puolittaa heti siellä pitkän suoran päässä. Siinäpä sitten joutuu itse pitämään tosi pitkään pitkiä ennenkuin uskaltaa puolittaa valot ja tämä vastaantulija häikäistyy varmasti.

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Muistaakseni ainakin 60 luvulla autokolussa mainittiin tästä pitkillä ajamisesta, että vaihda lyhyet kun vastaantulijan pitkätvalot ja omat pitkät kohtaavat, tää oli silloin joku nyrkkisääntö. Onko enää?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.