Miksei kuuppa kulje?
Miksei kuuppa kulje?
Kajakkani suorituskyvyssä on selvä vaje. Se kelaa mittariin nipin napin 130. Muuten kone pelaa kuin kello. Kaasari on Fomoco, eli yksikurkkuinen. Ottaa kierrokset iloisesti ja alaväännöt tuntuu ihan hyvillä, yläkierroksilla kulku tuntuu nahkeelta. 0-100 väli ehkä noin 20s. Koneelle on tehty kattava remppa (kannet, tasapainoakseli jne) ehkä 20 tkm sitten. Kilometrejä koneella lienee noin 160 000 takana. Ajoitus on kohdallaan (6 astetta @800rpm alipaineletku irti), samoin venttiilinvälyset. Kaasuläppäkin aukeaa täysin. Ilmanputsari on melko tuore. Mistähän vikaa kannattas lähtee jäljittämään? Niin, ja kulutus tuntuu ihan normaalilta, pyöreesti noin kymppi satasella kaupunkiajossa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Minusta nuo näyttävät ihan hyvältä.. miksi ihmeessä kuupalta pitäisikään odottaa enempää kuin tuo 130km/h ? Omallani ei ainakaan hirveästi yli 100km/h viitsi ajella jo pelkästään kovan metelin takia.. ja mitä kulutukseen tulee niin omallani pääsen ainakin helposti alle tuon 10l/100km kaupunkiajossa.. about 8,5l menee..
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Siksi, että tekniikka ei voi minusta olla täysin kunnossa noilla arvoilla, ja minusta sen kuuluu olla kunnossa. Kyllä sen lähemmä 150 pitäisi kulkea noilla huimilla 65 hv:lla. Ei sen mikään hirvee pyssy tarvii tai kuulu tosiaan ollakaan, mutta tuolla ohittaminen on jo vähän turhankin hankalaa. Kaupunkiajossa tehot riittävät ihan hyvin.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Jos se vaikka ei käy kun kolmella,sillon se menee just noin.. tsekkaappa vaikka kaikki tulpat ja jos ok (mitä ihmettelisin) niin voisit koittaa nykiä johtoja irti yksitellen joka kerta pitäs käyntiäänen vähän laskea. mutta älä ota irti enempää kun yhden kerralla. Äläkä pelästy se toden näkösesti vähän räppää aina sormille
Kyllä se käy kaikilla. Tulpat on uudet. Kärjet on vielä vaihtamatta, pitää tänään vaihdella. Seuraavaksi pitää kai repiä kaasari irti ja puhdistaa se.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Jep, pitää kokeilla Solexilla, sellainenkin kun onneksi on olemassa. Vähän vaan arveluttaa muuten nuo Solexit. Kun sais Weberin jostain...
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Noh kukin tyylillään.. minulle ei ainakaan ole yhtään tärkeää kulkeeko kuuppani tuon 160km/h vai ei.. rauhallista ja näyttävää ajelua.. eipä tullut montaa kertaa ohiteltua viime kesänä.. minut kyllä ohitettiin monta kertaa.
Kyllä niihin ohitteluihin on paremmat autot keksitty
Kyllä niihin ohitteluihin on paremmat autot keksitty
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Enempi ongelma tahtareissa, mutta pakoputkistokin voi karstoittua ahistavaksi. Tai kuten yhdessä tuplaysissä kävi, että Walkerin sisuskalut hapertui palasiksi ja tukki putken.
Älkää nyt liikaa herjatko tuota FoMoCoa. Ykskurkkunenhan on ideaalinen V4:seen: kaikkiin palotiloihin on yhtä pitkä matka kurkulta
Mulla on 71:sessä isompaa pääsuutinta ja puhkottua ilmanputsaria lukuunottamatta vakio imupuoli ja pakoputkikin on alkuperäinen SAAB-varaosa. Huippunopeutta on vaikea arvioida, kun viisari ei mene topparin yli toiselle kierrokselle
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että ei niilä huipuilla ole mitään merkitystä. Kuupalla on parempi pysytellä alle 90:n nopeuksissa.
Älkää nyt liikaa herjatko tuota FoMoCoa. Ykskurkkunenhan on ideaalinen V4:seen: kaikkiin palotiloihin on yhtä pitkä matka kurkulta
Mulla on 71:sessä isompaa pääsuutinta ja puhkottua ilmanputsaria lukuunottamatta vakio imupuoli ja pakoputkikin on alkuperäinen SAAB-varaosa. Huippunopeutta on vaikea arvioida, kun viisari ei mene topparin yli toiselle kierrokselle
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että ei niilä huipuilla ole mitään merkitystä. Kuupalla on parempi pysytellä alle 90:n nopeuksissa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Tehdas lupaa muistaakseni huippuja 145 km/h. Oman kajakin mittari näyttää liian vähän ja silti yltää tuohon 145 km/h mittarin mukaan, joka lienee todella lähellä todellisuutta. On se kyllä hirvittävä vauhti vakio alustalla, en suosittele heikkohermoisille!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Onhan se aerodynaaminen, mutta omani alkoi kyllä muistuttaa vakaata lentokonetta kun Hki-Tre välillä päästelin (mittarin mukaan) 150.mikan kirjoitti:Reilu 6000 rpm nelosella, eikä minua ainakaan pelottanut. Alusta vakio ja alla ikivanhat 155-15 Nokialaiset. 96 on vakaa aerodynaaminen auto.
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
eetu.pajala attantatta kotinet.com